درمان خانگی : ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنها

اگر به دنبال یک مجموعه کامل و یک دایره المعارف از درمان های خانگی هستید این مقاله را بخوانید و با ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنها آشنا شوید. می‌توانید خواندن و مطالعه این مقاله را به دوستان و افراد خانواده تان توصیه کنید تا آنها نیز با راه های درمان سنتی و خانگی و طبیعی بسیاری از بیماری ها آشنا شوند.

هیچ آدمی دوست ندارد به پزشک مراجعه کند، ولی مسئله این نیست که فرد تا چه اندازه سالم و سلامت باشد، هر آدمی در طول عمرش ممکن است هر کدام از بیماری‌های زیر را تجربه کند. در دنیایی که مشکلات سلامتی روز به روز افزایش پیدا می‌کنند، فهرست رایج‌ترین بیماری‌های میکروبی و عفونت‌های ویروسی در سال‌های گذشته ثابت باقی مانده‌اند. نرخ نفوذ این بیماری‌ها و عفونت‌ها در بین مردم جهان بالا است ولی پیش بینی شده‌است این نرخ در سال‌های  پیش رو باز هم افزایش یابد.

برخی از این مشکلات سلامتی آن‌قدر همه‌گیر هستند که ۸۳٪ بیمارستان‌های دنیا درآمد بسیاری از آن‌ها به دست می‌آورند. بیماری‌های ذیل بسیار رایج هستند ولی اگر بدون درمان باقی بمانند ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری در پی داشته‌باشند. ازاین‌رو درمان خانگی و طبیعی برای این بیماری‌های رایج از اهمیت بالایی برخوردار است.

۱. درمان خانگی سرماخوردگی

سرماخوردگی و سرفه هیچ کس را بی‌نصیب نمی‌گذارند و قطعا همه‌ی ما در منزل داروهای سرماخوردگی بسیاری داریم. در این‌جا چند درمان خانگی سرماخوردگی و سرفه را به شما معرفی می‌کنیم که بسیار مفید هستند.

این درمان‌های خانگی طبیعی و برای بدن مفید هستند، و به کنترل بلغم، تمیز کردن سیستم بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کنند. در اینجا بهترین درمان خانگی برای مبارزه با سرماخوردگی و سرفه را به شما معرفی می‌کنیم.

۲. درمان خانگی میگرن

حملات میگرن تضعیف‌کننده هستند، مثل چکشی که مدام بر سرتان ضربه ‌بزند. مقابله با سردرد دشوار است به خصوص وقتی که دردش غیر قابل تحمل و مکرر باشد. عموما مردم با یک سردرد جزئی یا حتی میگرن عصبانی و بد خلق می‌شوند. عوامل متعددی مثل تغییرات هورمونی در زنان، گرسنگی، الکل، عطر‌ها، استعمال دخانیات، استرس، صداهای بلند یا نور شدید، کم‌خوابی، خوردن بیش از حد غذاهای فراوری شده می‌توانند باعث به وجود آمدن این وضعیت ‌شوند و آن را غیر قابل تحمل کنند. در این نوشتار با ما همراه باشید درمان های خانگی میگرن که اثبات شده هستند را بشناسید.

این درد معمولا یک طرفه است و علائم آن از فردی به فرد دیگری فرق می‌کند. اختلال بینایی از علائم هشدار دهنده حمله میگرنی است. علائم دیگر شامل تهوع، خمیازه، درد چشم و غیره می‌شود. در حالی که می‌توانید از داروهایی مثل ایبوپروفن یا پانادول برای تسکین درد استفاده کنید اما مصرف بیش از حد مسکن‌ها در درازمدت به کلیه‌ها آسیب می‌زند. بنابراین، بهتر است از مصرف آنها خودداری کنید. حتما می‌خواهید بدانید چگونه بدون مصرف دارو از دست سردرد‌های میگرن خلاص شوید؟

۳. درمان خانگی سوزش معده

آیا از رنج و عذاب علائم ناشی از سوزش معده خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید بدانید که چه‌طور باید سوزش معده را در عرض چند روز درمان کنید؟ اگر به دنبال بهترین راه‌حل و چندین درمان خانگی سوزش معده برای خلاص شدن از این اختلال و نشانه‌های مرتبط با آن هستید، باید این نوشته را بخوانید. این مقاله، درمان خانگی سوزش معده خیلی عالی را به شما ارائه می‌دهد تا فورا سوزش معده را به طور طبیعی، با خیال راحت و بدون هر گونه عوارض جانبی درمان کنید.

۴. درمان خانگی زخم معده

زخم معده که با نام‌های زخم گاستریک یا زخم پپتیک نیز مشهور است، از جمله بیماری‌های دردآور و رایج میان مردان و زنان، و حتی کودکان به شمار می‌رود. از هر ۱۰ انسان یک نفر لااقل یک بار در طول زندگی‌اش به این بیماری مبتلا شده است (انجمن گوارش امریکا). این زخم‌ها ضایعه‌ها و جراحات رو باز در معده هستند که عمدتا در اثر ترشح اسید معده بیش از پیش تحریک، و باعث سوزش و ناراحتی می‌شوند.

اگر زخم‌های معده به‌تدریج کهنه و عمیق شوند، ممکن است به سوراخ شدن و خونریزی معده منجر شوند که با استفراغ و مدفوع خونی همراه است. در این گونه موارد حاد، اکیدا توصیه می‌شود به سرعت به پزشک مراجعه کنید. معمولا درمان‌ سنتی و رایج زخم معده، تجویز داروهای آنتی‌بیوتیک است که می‌تواند به عواض جانبی ناگواری منجر شود؛ از این رو، بیش‌تر آدم‌ها ترجیح می‌دهند تا حد امکان از راه‌های خانگی و طبیعی برای درمان زخم معده استفاده کنند. در این مقاله، قصد داریم  درمان خانگی طبیعی را برای زخم‌های معده به شما معرفی کنیم، و امید داریم این روش‌ها بتوانند به تسکین علائم و درمان زخم‌های معده‌تان کمک کنند. بیش‌تر این درمان‌های خانگی عمدتا معطوف به محافظت و تقویت دیواره‌ی معده در برابر اسید هستند. امیدوار هستیم این روش‌های درمانی با تاثیرات مثبت‌شان ‌بتوانند به خوبی بر وضعیت کنونی‌تان اثر کنند و باعث بهبودی‌تان شوند.

۵. درمان خانگی درد معده

درد معده یک مشکل شایع در میان آدم‌ها در تمام سنین، هم بزرگسالان و هم کودکان، است. معده درد یک درد آزاردهنده در ناحیه‌ی شکم است که ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. بنابراین، درمان آن بستگی به علل ایجادکننده‌ی آن دارد، و قبل از این‌که یک درمان خانگی را انتخاب کنیم، باید دقیقا علتی را که باعث ایجاد آن شده‌است، بدانیم. چند درمان خانگی برای درمان معده درد وجود دارد، اما قبل از آن، بیایید عللی که مسبب این درد هستند را بشناسیم.

۶. درمان خانگی ترش کردن معده

ترش کردن معده، که بیش‌تر با نام رفلاکس اسید یا سوء هاضمه شناخته شده‌است، برای همه‌ی آدم‌ها بسیار شایع است. واقعیت این است که تقریبا همه‌ی ما آن را، حداقل یک بار در ماه صرف نظر از سن و سال‌مان تجربه می‌کنیم. شایع‌ترین علت ترش کردن معده، زیاده‌روی در غذا خوردن است که باعث ریفلاکس اسید در دستگاه گوارش فوقانی می‌شود. در این نوشتار با بازده همراه باشید تا درمان خانگی ترش کردن معده که فوری اثر می‌کند را به شما معرفی کنیم.

۷. درمان خانگی آلرژی

به واکنش بسیار حساس سیستم ایمنی به مواد خارجی یا بیرونی، که عموما مضر نیستند، آلرژی می‌گویند. موادی که باعث آلرژی می‌شوند “آلرژن” نام دارند.آلرژی وقتی اتفاق می‌افتد که سلول‌های سفید خون توسط یک پادتن به نام ایمونوگلوبولین E فوق‌العاده فعال می‌شوند، و موجب واکنشی التهابی می‌گردند، که شدت آن می‌تواند از ملایم تا شدید متغیر باشد.

۸. درمان خانگی برونشیت

برونشیت یک بیماری است که در اثر التهاب و عفونت در پوشش لوله‌های برونش ایجاد می‌شود. علایم برونشیت عبارتند از تنگی نفس، گرفتگی قفسه‌ی سینه، خس خس سینه، خستگی، سرفه‌ی مداوم و وجود مخاط غلیظ. ۲ نوع برونشیت وجود دارد: حاد و مزمن. برونشیت حاد شایع است و توسط ویروس آنفولانزا یا سرما ایجاد می‌شود در حالی که برونشیت مزمن به دلیل آلرژی، آلودگی هوا و اعتیاد به مصرف سیگار بروز می‌کند. هنگامی که سیستم ایمنی بدن شما ضعیف می‌شود و ریه‌های‌تان عفونت می‌گیرند، ممکن است دچار برونشیت شوید.

۹. درمان خانگی آسم

آسم یکی از بیماری‌های شایع ریه است که باعث بروز مشکل در تنفس می‌شود. این بیماری منجر به التهاب در پوشش ریه‌ها و همین‌طور راه‌های هوایی و علائم زیادی از جمله تنگی قفسه‌ی سینه، تنگی نفس، سرفه، خس‌ خس، و غیره می‌شود. راه‌های زیادی برای از بین بردن آسم در خانه با استفاده از سبزیجات، میوه‌ها، گیاهان دارویی و بسیاری دیگر وجود دارد.

۱۰. درمان خانگی خارش سر

خارش سر می‌تواند برای هر کسی به ویژه در فصل‌های گرم سال، آزاردهنده باشد. به جای امتحان کردن انواع محصولات کارخانه‌ای و درمان‌های شیمیایی، از درمان های خانگی محبوب و رایج استفاده کنید. قبل از انتخاب این درمان‌ها حتما دلیل خارش پوست سر را بررسی کنید. با دقت بافت کف سرتان را نگاه کنید. پوست خشک روی کف سر یا عفونت‌هایی مانند شوره و پسوریازیس می‌تواند باعث خارش سر شود. خارش و خاراندن آن می‌تواند منجر به ریزش بیش‌تر موها هم شود.

۱۱. درمان خانگی عفونت گوش

افراد معمولا در هنگام ابتلا به عفونت گوش، احساس درد و علائم ناراحت‌کننده دارند. عفونت گوش غالبا به خودی خود درمان‌می‌شود؛ بنابراین، ممکن‌است هدف درمان‌های ممکن، تسکین درد و کنترل مشکل باشد. در موارد شدید عفونت گوش، درمان‌های آنتی‌بیوتیک لازم است. اگر عفونت گوش در درازمدت رخ‌دهد، ممکن است باعث مایعات پایدار در گوش میانی، عفونت‌های مکرر و عفونت‌های دائم شود. همچنین عفونت گوش منجر به مشکلات شنوایی و عوارض جدی می‌شود.

اینکه به‌ تغییرات کوچک در علائم و مدت‌زمان مشکل نگاه‌کنید اهمیت‌دارد. اگر همه‌چیز غیرقابل‌کنترل است یا علائم عفونت گوش شدیدتر ‌شوند، باید فورا به پزشک مراجعه‌کنید. اگرچه در بیشتر موارد، عفونت گوش یک مشکل مخاطره‌آمیز سلامتی نیست، اما خوب‌است بدانید چگونه با درمان‌های خانگی از ناراحتی و درد ناشی از عفونت گوش خلاص‌شد. این مواد طبیعی که ما قصد معرفی‌شان را در این مقاله داریم می‌توانند فرآیند درمان را تسریع‌کرده و به شما برای عفونت گوش کمک زیادی ‌می‌کنند. در اینجا ۳۴ درمان خانگی برای عفونت گوش برای کودکان و بزرگسالان آمده‌است.

۱۲. درمان خانگی خشکی چشم

بدون شک چشم یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن است؛ و وقتی در چشمان‌تان علائمی نظیر قرمزی، احساس وجود یک شی خارجی، احساس درد و خارش یا خشکی، تاری، حساسیت به نور، و هم‌چنین ترشح مخاط (در داخل یا اطراف آن‌ها) ایجاد می‌شود، احتمالا به سندرم خشکی‌چشم مبتلا شده‌اید. و آیا می‌خواهید بدانید دلایل بروز خشکی چشم چه چیزهایی هستند؟ این دلایل شامل عوامل محیطی، سن و سال، برخی بیماری‌ها و ناراحتی‌ها، و هم‌چنین مصرف برخی داروها هستند.

۱۳. درمان خانگی خارش چشم

همان‌طور که از نامش پیدا است، خارش چشم به معنی احساس ناخوشایند خارش در داخل و اطراف چشم‌ها است. این مشکل می‌تواند برای کسانی که دائما چشم‌هایشان را لمس می‌کنند یا می‌مالند تکرار شود.

برای تسکین سریع، می‌توانید برخی از درمان‌های خانگی و ساده‌ زیر را استفاده کنید. بسیاری از این چند درمان خانگی خارش چشم از مواد موجود در آشپزخانه استفاده می‌کنند.

با این حال در صورتی که مشکل شدید باشد یا یک بیماری زمینه‌ای آن را ایجاد کرده باشد، با متخصص چشم خود مشورت کنید. کارشناسان سلامت پیشنهاد می‌کنند قبل از جستجوی راه حلی برای رفع خارش چشم به دنبال یافتن دلیل آن باشید.

۱۴. درمان خانگی پف چشم

بیدار شدن با چشم‌های ورم‌کرده و هاله‌های تیره زیر آن راه ایده‌آلی برای شروع روزتان نیست. پف چشم می‌تواند پیامی کاملا اشتباه درباره‌ی سبک زندگی و عادت‌هایتان انتقال دهد، و شما را به عنوان فردی جلوه  دهد که خیلی سالم و متعادل نیست. دلایل زیادی برای منظره‌ی ناخوشایند پف چشم وجود دارد، از حساسیت و کمبود خواب گرفته تا عوامل ژنتیکی که نمی‌توانید کار زیادی برای آن بکنید. خوشبختانه روش‌های درمانی طبیعی و ساده‌ی زیادی برای پف چشم وجود دارد که کمک‌تان می‌کند ظاهر بشاش و حاکی از سلامت خود را دوباره به دست بیاورید.

۱۵.  درمان خانگی تب مالاریا

مالاریا در بین رایج‌ترین بیماری‌های شایع کشورهای استوایی و نیمه‌استوایی قرار دارد. کلمه‌ی ”مالاریا“ از کلمه‌ی ایتالیایی ”مالا ریا“ گرفته شده است ـ که به معنی ”هوای بد“ است زیرا زمانی تصور می‌شد به دلیل هوای آلوده اتفاق می‌افتد. اساسا، مالاریا یک بیماری عفونی با عامل محرک پلاسمودیوم است ـ یک انگل تک‌یاخته .

مالاریا سه نوع اصلی دارد ـ تب چهار روزه، مالاریای سه روزه‌ی بدخیم ، و تب سه روزه ـ که با توجه به انگل ایجادکننده‌ی آن اتفاق می‌افتند. رایج‌ترین علامت هر کدام از انواع مالاریا تب بالا است. این تب با درد، سردرد، احساس سرما، و لرزیدن اندام‌ها همراه است. دمای بدن بیماران با تعریق زیاد پس از مدتی کاهش می‌یابد. پرهیز از استرس برای بیماران مالاریا بسیار مهم است.

۱۶. درمان خانگی شوره سر

آیا شما از رنج و عذاب شوره سر که باعث شده هنگام بیرون رفتن از خانه راحت نباشید، خسته شده‌اید؟ آیا می‌خواهید از شر مشکل شوره سرتان در عرض چند روز یا چند هفته به سرعت و به طور طبیعی خلاص شوید؟

۱۷. درمان خانگی سردرد

برای همه‌ی ما پیش آمده‌است که در اثر سردرد های دائمی ناخوش باشیم. ممکن است این سردرد ها به حدی آزاردهنده باشند که انجام عادی‌ترین و ساده‌ترین کارها را برای ما دلهره‌آور و غیرممکن کنند. دلایل شایع سردرد عبارت است از استرس، تنش، بی‌قراری، مشکلات سینوس، میگرن، کمبود خواب و کم آبی. درمان دارویی ممکن است گاهی لازم باشد اما در مواقع دیگر درمان‌‌های جایگزین می‌توانند به میزان زیادی مفید باشند. درمان‌های طبیعی که در خانه انجام می‌شوند، می‌توانند فورا درد شما را تسکین دهند و باعث شوند که باقی روز خود را با هدفمندی بگذرانید.

۱۸. درمان خانگی پیسی

پیسی یک بیماری شایع است. آمار نشان‌می‌دهد ۱۵% مردم جهان هر ساله به پیسی دچارمی‌شوند. پیسی به معنای بی‌رنگ‌شدن پوست به‌‌صورت لکه‎لکه است. هر قسمتی از بدن شما می‌تواند تحت‌تاثیر این بیماری قراربگیرد. علائم این بیماری در مو، چشم‌ها و درون دهان شما هم ظاهرمی‌شود. تولید ملانین، رنگ‌پوست، مو و چشم‌های‌تان را تعیین‌می‌کند. به‌هرحال، بعضی عوامل باعث توقف یا مردن سلول‌های تولید ملانین می‌شوند. این مسئله در آغاز لکه‌های سفیدی را در پوست‌تان به‌وجودمی‌آورد. بعد این لکه‌ها بزرگ‌ترشده و به‌صورت تصادفی در قسمت‌های بدن پخش‌می‌شوند.

۱۹. درمان خانگی گلودرد

آیا هنگام بلعیدن غذا با سختی مواجه هستید، و در گلوی‌تان احساس ناراحتی و درد دارید؟ التهاب در ناحیه‌ی حلق که به دلایلی مختلف از جمله عفونتویروسی (آنفولانزا یا سرماخوردگی)، عفونت‌های باکتریایی یا قارچی، سیگار کشیدن، آلودگی هوا، تنفس دهانی، سرفه، بازگشت اسید از معده، واکنش‌های آلرژیک (حساسیت)، و داد و فریاد شدید به وجود می‌آیند، ممکن است به گلودرد منجر شود. گلو درد معمولا با تورم غدد گردن، نشانه‌های معمول سرماخوردگی، سردرد، تب، و درد همراه است. حال، چگونه می توان از شر گلو درد خلاص شد؟ پیش از مراجعه‌ی سراسیمه به پزشک بهتر است برخی از درمان‌های خانگی زیر را امتحان کنید تا بتوانید بر این درد و ناراحتی غلبه نمایید.

۲۰. درمان خانگی توده های سفت زیر بغل

توده های سفت زیر بغل می‌توانند در زنان و مردان در هر سنی رخ دهند. در بیشتر موارد، نیازی به درمان آنها نیست و زمانی‌که بدن شما با عامل به‌وجودآورنده آن مقابله می‌کند، این توده‌ها به‌تدریج محو می‌شوند.

بااین‌وجود، اگر خانم‌ها توده‌ای را زیربغل خود مشاهده کنند بهتر است با یک پزشک مشورت کنند چراکه این توده ممکن است نشان‌دهنده‌ی سرطان سینه در زنان باشد. همچنین، درصورتی که توده موجود در زیر بغل شما بعد از دو هفته از بین نرفت و علائمی مثل قرمزی، حساسیت و شکلی غیرعادی به همراه داشت، معاینه پزشکی توصیه می‌شود.

علائم یک توده زیر بغل‌ می‌تواند بسته به علت بروز آن متفاوت باشد. بااین‌وجود، برخی علائم مشترک این توده‌ها عبارتند از ورم بازو، درد، بدن‌درد، تورم دیگر غدد لنفاوی، جوش‌ها، از‌ دست دادن اشتها و علائمی شبیه به نشانه‌های آنفولانزا.

۲۱. درمان خانگی توده های زیر بغل

توده های زیر بغل در واقع تورم یا برآمدگی بزرگی است که زیر بغل‌تان رشد کرده‌است. این توده می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود، از جمله تورم غدد لنفاوی، کیست یا حتی عفونت‌های روزمره. توده‌ها ممکن است در اثر واکنش غیر طبیعی به یک دئودورانت جدید به وجود بیایند یا ممکن است سلول‌های سرطانی باشند که به منطقه‌ی زیر بغل‌تان رسیده‌اند. صرف نظر از این‌که توده‌ی به وجود آمده چه‌قدر خطرناک باشد، نخستین توصیه‌ای که از پزشک‌تان خواهید شنید این است که وقتی متوجه وجود چنین توده‌ای در قسمت زیر بغل‌تان می‌شوید، اصلا وحشت نکنید.

۲۲. درمان خانگی استفراغ

در طول زندگی سلامتی  ارزشمندترین چیزی است که آدم‌ها دوست دارند از آن برخوردار باشند. به همین دلیل است که باید حتی به کوچک­ترین تغییر در سلامتی‌تان مانند حالت تهوع و استفراغ دقت کنید تا برای دریافت مناسب‌ترین درمان اقدام کنید. ممکن است این تغییرات بی‌ضرر به نظر برسند، اما به طور طبیعی می‌توانند باعث بروز بیماری‌های غیرمنتظره و مشکلاتی در شما بشوند. اگر نمی‌توانید سریعا بهترین راه‌حل را برای چنین تغییراتی پیدا کنید، نتیجه‌ی حاصل ممکن است فراتر از کنترل شما باشد.

۲۳. درمان خانگی کک و مک

علاوه بر مشکلات ناشی از آکنه و جو‌ش‌های سرسیاه و سرسفید، کک و مک مشکلی است که بیشتر ما اصلا دوست نداریم با آن دست و پنجه نرم کنیم. اگرچه تعداد معدودی از آدم‌ها هستند که کک و مک را بانمک و منحصر به فرد می‌دانند، اما بیشتر ما می‌خواهیم که آنها از بین بروند. هر چیزی که صافی و شفافیت پوست ما را با مشکل مواجه کند از نظر ما پذیرفته نیست، قبول دارید؟ شما می‌توانید کک و مک را به فهرست “لطفا هرگز بازنگرد! ” اضافه کنید.

۲۴. درمان خانگی عفونت مجاری ادراری

تقریبا سالانه ۱۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به عفونت مجاری ادراری تشخیص داده می‌شوند. عفونت مجاری ادراری عموما توسط آنتی‌بیوتیک‌هامداوا می‌شوند؛ با وجود این، باکتری‌های عامل این عفونت در برابر بسیاری از این آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم شده‌اند. به همین خاطر، ابتلای مکرر به عفونت مجاری ادراری به یکی از نگران‌های اصلی افراد تبدیل شده است.

۲۵. درمان خانگی سوزش ادرار

سوزش ادرار  (دیزوری) به معنای احساس درد، سوزش، یا احساس ناراحتی در هنگام ادرار کردن است. این مشکل اغلب بیانگر وجود عفونت در دستگاه ادراری (UTI) یا عفونتی در اطراف ناحیه‌ی میاندوراه است. سوزش ادرار به تنهایی یک اختلال نیست، بلکه نشانه‌ای از وجود اختلالات دیگر است، و در زنان و مردان بین سنین ۱۸ تا ۵۰ سال شایع است. زنان در مقابل این مشکل آسیب‌پذیرتر از مردان هستند. داروهای خانگی خاص می‌توانند از شما در برابر این مشکل محافظت کنند و درد و سوزش مرتبط با دیزوری را درمان کنند.

۲۶. درمان خانگی عفونت دستگاه ادراری

اگر شما عفونت دستگاه ادراری (UTI) را تجربه کرده‌اید، خوب نسبت به رنج و عذاب آن آگاهی دارید. به شدت احساس می‌کنید که باید توآلت بروید اما وقتی وارد توآلت می‌شوید و می‌نشینید نمی‌توانید ادرار کنید! اما واقعا احساس می‌کنید که این اتفاق باید بیفتد… و هنگامی که موفق می‌شوید کمی ادرار کنید، بدن‌تان انگار که با آتش ده هزار خورشید می‌سوزد. به این ترتیب روزتان را به حالت بحرانی و با گرفتاری و سختی زیادی سپری می‌کنید.

۲۷. درمان خانگی سفت‏ کردن پوست صورت

سن می‌تواند ماهیچه‌های صورت شما را ضعیف‌کرده و باعث شل‌شدن پوست‌شود. جدای از مسئله پیری، این امکان وجوددارد که پوست شما قابلیت‌ارتجاعی خود را به دلیل سیگارکشیدن زیاد، قرارگرفتن بیش‌ازحد در برابر اشعه‌های مضر آفتاب، استفاده دائم از نوشیدنی‌های الکلی، چاقی، کاهش‌وزن سریع، بارداری، کم‌آبی، رژیم بد و استفاده از محصولات پوستی نامناسب و استفاده از موادشیمیایی قوی بر پوست ازدست‌بدهد. می‌توانید علاوه‌بر افتادگی‌پوست‌تان، زیادشدن خطوط ظریف و چین‌وچروک را مخصوصا در پوست‌صورت‌تان هم ببینید.

۲۸. درمان خانگی پاکسازی صورت

برای پاکسازی صورت اگر پاک ‌کننده‌های صورت مورد اعتمادتان نتایج دلخواه‌ را برآورده نمی‌کنند، خودتان می‌توانید پاک ‌کننده‌ی صورتی بسازید که دارای نتایجی موثر و سریع باشد.

۲۹. درمان خانگی راش پوستی

آیا راش پوستی روی صورت، دست‌ها و بدن‌تان سبب شده که جذابیت ظاهری‌تان را از دست بدهید؟ آیا چندین و چند نوع دارو را امتحان کرده‌اید اما به نتیجه ی رضایت‌بخشی نرسیده‌اید؟ آدم‌ها، ‌مرد و زن، در هر سنی که باشند، ‌هزار و یک راه را امتحان می‌کنند تا پوست‌شان ظاهری سلامت و عالی داشته باشد. با این حال، هنگامی که راش زیبایی ظاهر آنها را نابود می‌کند، دست‌پاچه و نگران می‌شوند. راش های پوستی علاوه بر این‌که به ظاهر فرد آسیب می‌زنند، می‌توانند باعث ناراحتی شدید و خارش شوند.

۳۰. درمان خانگی اگزما

اگزما نامی است که به تعدادی از مشکلات پوستی داده شده است که نوزادان و کودکان را بیش‌تر از بزرگسالان تحت تاثیر قرار می‌دهد. تشخیص این وضعیت نسبتا ساده است. به طور کلی روی دست‌ها، پاها، صورت، ران‌ها، یا چین‌های داخلی زانوها و آرنج‌ها ظاهر می‌شود، و علائم آن معمولا شامل پوست به شدت خشک و ضخیم، قرمزی، تورم، و خارش تقریبا غیرقابل تحمل است که در صورت خاراندن باعث ظهور بثورات می‌شود.

۳۱. درمان خانگی تپش قلب

درمان تپش قلب و درمان خانگی تپش قلب موضوعی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. تپش قلب معمولا به وضعیتی گفته می‌شود که قلب‌تان شروع به تپیدن نامنظم خیلی سریع یا خیلی آهسته می‌کند. معمولا قلب در هر دقیقه ۶۰-۱۰۰ بار می‌زند، اما اگر ضربان آن به کمتر از ۶۰ برسد یا از ۱۰۰ بیش‌تر شود، به آن تپش قلب گفته می‌شود. در این وضعیت، احساس می‌کنید قلب‌تان محکم می‌تپد، سریع می‌زند یا می‌خواهد از سینه‌تان خارج شود.

۳۲. درمان خانگی کیست مویی

کیست های مویی مانند برخی کیست‌های معمولی که جایی در بدن به وجود می‌آید، با چرک همراه است و خطر عفونت آن نسبتا زیاد است. ممکن است این کیست ها در واکنش به موهای در حال رشد که در پوست احاطه شده‌اند، بزرگ شوند. کیست های عفونی می‌تواند دردناک باشد و حتی ممکن است راه رفتن یا نشستن را برای فرد دشوار کند. به خصوص در برخی موارد حاد، این احتمال وجود دارد که کیست پاره شود و از آن چرک خارج شود یا خون‌ریزی کند.

۳۳. درمان خانگی کمر درد

راه های بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از شر دردهای همیشگی و دايمی کمر خلاص شوید.

۳۴. درمان‌ خانگی قارچ پوستی

قارچ پوستی (درماتوفیتوز) عفونت قارچی است که غالبا توسط قارچی به نام تریکوفیتون روبروم ایجاد می‌شود. این عفونت غالبا پوست، ناخن‌ها، و کف سر را مبتلا می‌کند و به شدت مسری است. عفونت قارچ پوستی عموما باعث ایجاد قرمزی، خارش، و لکه‌های دایره‌ای فلس مانندی می‌شود که نه تنها زشت و ناخوشایند هستند، بلکه باعث ایجاد ناراحتی زیاد هم می‌شوند.

۳۵. درمان خانگی کیست تخمدان

یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها که با سیستم تولید مثل زنان ارتباط دارد کیست تخمدان است.

کیست تخمدان می‌تواند دردناک و ناخوشایند باشد و باعث ناراحتی‌های زیادی شود؛ از این رو، پیدا کردن راه‌هایی برای کاهش درد و ناراحتی بسیار ضروری است و نقش مهمی در بهبود سریع و موفقیت‌آمیز سلامتی ایفا می­کند. خبر خوب این است که بسیاری از کیست­ها می­توانند از بین بروند، با این حال ممکن است ناراحتی ایجاد کنند حتی زمانی که دائمی نیستند. اگر کیست وخیم شود، ممکن است به تخمدان آسیب وارد کنند. در این صورت بافت زخم رشد می‌کند و یک چسبندگی شکل می‌دهد، که مستقیما بر تخمدان اثر می‌گذارد و ناراحتی‌‌های اجناب‌ناپذیری را در پی دارد.

۳۶. درمان خانگی کیست سباسه

کیست سباسه زمانی که روی پوست نمایان می‌شود، ظاهر خیلی زشتی دارد. آنها مایع پنیری بدبو را تخلیه می‌کنند. به جای ترکاندن یا فشار دادن کیست، بهتر است این چند درمان خانگی را امتحان کنید، چرا که فشار دادن این کیست ممکن است دردناک باشد و احتمال عفونت را افزایش می‌دهد.

۳۷. درمان خانگی اسهال

اسهال از آن بیماری هایی است که همه ی انسان‌ها در طول زندگی به دفعات تجربه می‌کنند. مثل مهمی است که می‌گوید اگر فقط یک چیز باشد که هنگام بیرون بودن از خانه مشکل بزرگی برای آدم‌ها ایجاد کند، تجربه‌ی اسهال یا بیرون روی است. وقتی آدم‌ها اسهال می‌گیرند، نمی‌توانند روی وظایفی که باید انجام دهند، تمرکز کنند. تنها چیزی که ذهن آنها را مشغول می‌کند نیاز به توالت رفتن است که همیشه هم خالی نیست.

۳۸. درمان خانگی اسهال خونی

اسهال خونی خفیف در خانه قابل درمان است. در واقع ویزیت شدن توسط یک پزشک یا صرف پول زیاد برای خرید دارو ضرورتی ندارد. استفاده از داروهای خانگی برای درمان بیماری‌ها همیشه بهتر از مصرف داروهای تجویزی است. این داروها نه تنها گران هستند، بلکه می‌توانند دارای عوارض جانبی نیز باشند. این مقاله در در مورد روش‌های درمانی مختلف که می‌توانید برای درمان اسهال خونی استفاده کنید، به تفصیل صحبت می‌کند. اما، اول اجازه بدهید این بیماری را بهتر بشناسیم.

 ۳۹. درمان خانگی سنگ کلیه

همانطور که می‌دانید، کلیه ها نقش بسیار مهمی در سیستم ادراری انسان بازی می‌کنند و به جداسازی و پاکسازی آلودگی‌های خون و دفع مواد زائد از طریق ادرار کمک می‌کند. با این حال وقتی مواد شیمیایی ادرار مانند اسید اگزالیک، اسید اوریک، و فسفر حل نشوند و بعدها در کلیه کریستاله شوند، سنگ های کلیه به صورت توده‌هایی جامد شکل می‌گیرند که در کلیه‌ها ذخیره می‌شوند. مشکل سنگ کلیه به خاطر عواملی چون مصرف بیش از حد ویتامین دی، بیماری‌های کلیوی، نقرس، کم‌آبی بدن، عفونت مجاری ادراری، عدم تعادل مواد معدنی، و رژیم غذایی نامناسب، در زندگی مدرن بسیار رایج است.

۴۰. درمان خانگی بواسیر

بواسیر عارضه‌ای است که می‌تواند به تورم و التهاب‌ رگ‌های مقعد و انتهای روده بزرگ منجر شود و می‌تواند مردان و زنان را به خود مبتلا کند. علی‌رغم شیوع بالای بواسیر ،‌ این بیماری واقعا خطرناک نیست؛ ولی می‌تواند باعث درد و ناراحتی فراوان شود. برخی علائم معمول بواسیر عبارت هستند از درد، ایجاد لخته‌های خونی، ناراحتی، خارش، تورم، و خونریزی در ناحیه‌ی مقعد. در این مقاله، سایت بازده قصد دارد ۳۹ درمان خانگی بواسیر که از بهترین درمانهای خانگی و طبیعی برای رهایی از این مشکل هستند را به شما معرفی کند، و شما با استفاده از این درمان‌های طبیعی قادر خواهید بود این بیماری دردناک را به سرعت تسکین دهید.

۴۱. درمان خانگی سوزش و خارش واژن

زنان در تمام سنین از خارش واژن رنج می‌برند. خارش ، سوزش یا آماس در منطقه‌ی حساسی مانند واژن یا فرج می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. بعضی از علل شایع خارش، سوزش و التهاب در داخل و اطراف ناحیه‌ی واژن، عفونت قارچی یا باکتری‌ها، بیماری‌های مقاربتی (STDها)، یائسگی و محرک‌های شیمیایی هستند.

۴۲. درمان خانگی عفونت دستگاه تناسلی زنان

عفونت دستگاه تناسلی زنان که به آن کاندیدا هم می‌گویند، اساسا توسط گروهی از قارچ های میکروسکوپی به نام کاندیدا آلبیکنس ایجاد می‌شود.عموما ناحیه واژن را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما می‌تواند اطراف دندان‌های مصنوعی، زیر سینه، پایین شکم، ناخن‌ها، و زیر چین خوردگی‌های پوست هم شکل بگیرد.

۴۳. درمان خانگی تبخال

تبخال نوعی عفونت است که توسط ویروس هرپس سیمپلکس به وجود می‌آید. تبخال عارضه‌ای دردناک است که معمولا با خارش نیز همراه است،‌ و عموما در هر دو گروه زنان و مردان مشاهده می‌شود. این عارضه به صورت تاول یا زخم‌هایی کوچک، قرمز، متورم و آبدار در کنار چشم‌ها، دهان، لب‌ها، و اندام‌های تناسلی ظاهر می‌شود. ویروس هرپس سیمپلکس از طریق ارتباط مستقیم – رابطه‌ی جنسی، بوسیدن، لمس کردن – یا غیر مستقیم – استفاده‌ی مشترک‌ از یک وسیله‌ی شخصی – با فرد آلوده وارد بدن می‌شود.

۴۴. درمان خانگی یبوست

یبوست یکی از اختلالات گوارشی رایج و شناخته‌ شده‌ای است که آدم‌ها را در هر سنی گرفتار می‌کند. یبوست ممکن است در اثر زیاده‌روی در مصرف ملین‌ها، مصرف برخی داروهای خاص، هموروئید (بواسیر)، استرس، ضعف ماهیچه‌های شکمی، عدم انجام فعالیت‌های بدنی، اجابت مزاج نامنظم، مصرف ناکافی آب، و رژیم غذایی ناسالم ایجاد شود. یبوست هر علتی که داشته باشد با درمان های خانگی قابل درمان است.

یبوست می‌تواند باعث ایجاد علائمی نظیر زخم‌های دهانی، سختی اجابت مزاج، افسردگی، جوش (آکنه)، بوی بد دهان، سردرد، از دست دادن اشتها، افزایش سطح اسیدی معده، اندازه‌ی غیرطبیعی مدفوع (خیلی بزرگ یا خیلی کوچک)، و نفخ شکم شود.

۴۵. درمان خانگی کرمک

کرمک عامل ایجاد عفونتی رایج میان انسان‌ها است و می‌تواند هر آدمی را در هر سن مبتلا کند. سوال مشترک بسیاری از مبتلایان به کرمک این است که از چه راه‌های موثری می‌توان کرمک‌ها را از بین برد.

کرمک رایج‌ترین عفونت روده‌ای در ایالات متحده و سراسر جهان است. هر یک کرمک حدود ۶ تا ۱۲ میلی متر طول دارد. آن‌ها نازک و سفید رنگ هستند. وقتی مثلا بیماران مبتلا به درماتوفیتوز (قارچ پوستی) می‌خوابند،‌ کرمک ماده از مقعد آن‌ها به بیرون می‌خزد و هزاران تخم می‌گذارد. برخی بیماران هیچ علائمی را تجربه نمی‌کنند؛ در حالی که سایر بیماران ممکن است خارش مقعدی شدیدی را تجربه نمایند. این مشکل ممکن است در خواب این بیماران اختلال ایجاد کند.

۴۶. درمان خانگی سوختگی

سوختگی آسیب شایعی روی پوست است که منجر به قرمزی و درد می‌شود. در واقع، با توجه به سطح درد، سوختگی‌ها به سه نوع (سوختگی درجه‌ی یک، سوختگی درجه‌ی دو و سوختگی درجه‌ی سه) تقسیم می‌شوند. سوختگی درجه‌ی یک که روی اپیدرم (لایه‌ی بیرونی پوست) تاثیر می‌گذارد باعث قرمزی و درد می‌شود، و شما کاملا می‌توانید از داروهای خانگی طبیعی برای درمان آنها استفاده کنید.

 ۴۷. درمان خانگی جای جوش

وقتی به آکنه (جوش) مبتلا می‌شوید، پوست صورت‌تان دچار التهاب شدیدی می‌شود و کلاژن خود را از دست می‌دهد. کلاژن نوعی فیبر پروتئینی و یکی از اجزای پوست صورت است که به آن قابلیت ارتجاعی می‌بخشد. وقتی جوش‌های صورت‌تان را می‌کَنید یا فشارشان می‌دهید،‌ باعث افزایش التهاب و آسیب به پوست‌تان می‌شوید. هم‌چنین این کار باعث می‌شود باکتری‌ها و چرک‌های موجود در جوش صورت‌ به اعماق بیش‌تری از پوست‌تان نفوذ کنند و در نتیجه، کلاژن پوست‌تان کم‌تر شود و حتی زخم‌های عمیق‌تری روی پوست‌تان به وجود بیاید.

رپورتاژ

۴۸. درمان خانگی عفونت استاف

آیا به دنبال راه‌هایی ساده و سالم هستید که بتوانند علائم عفونت استاف از جمله قرمزی پوست، تورم، و درد را بهبود دهند؟ دوست دارید بدانید در خانه از چه موادی می‌توانید برای درمان عفونت استاف استفاده کنید؟

۴۹. درمان خانگی چربی خون بالا

چربی خون بالا وضعیت رایجی است که با سندروم متابولیک، دیابت و چاقی در ارتباط است و به عنوان یکی از عوامل بیماری عروق کرونر، بیماری شریان محیطی و سکته شناخته می‌شود. چربی خون بالا همانند فشار خون بالا یا علایم فشار خون بالا، می‌تواند مثل ی ک قاتل خاموش بدون هیچ علایم ونشانه‌ی شناخته شده‌ای باشد تا زمانی که دچار مشکل جدی می‌شوید. ترسناک است، نه؟

۵۰. درمان خانگی درد زانو و ورم زانو

زانو درد یکی از اختلالات معروف است که می‌تواند هم برای آدم‌های پیر و هم برای جوانان و حتی کودکان اتفاق بیفتد. این درد اغلب به دلیل ساییدگی و آسیب مفاصل زانو رخ می‌دهد. شدت درد زانو ممکن است از کم تا شدید متغیر باشد. وقت آن رسیده‌است که دست به‌کار شوید و نگذارید زانودرد مانع فعالیت‌های شما شود. شما می‌توانید درد زانو را با استفاده از یکی از این درمان‌های آسان و ارزان به طور موثر و سریع در خانه درمان کنید.

۵۱. درمان خانگی ورم مفاصل پسوریاتیک

وقتی بحث درمان‌های طبیعی برای آرتروز یا ورم مفاصل پسوریاتیک به میان می‌آید، باید اعتراف کرد در این مورد پژوهش‌های کافی به عمل نیامده است. شواهد نشان داده‌اند داروهای معمول و متعارف برای این بیماری می‌توانند آسیب‌های ناشی از آن را به تعویق بیندازند، ولی هنوز در مورد تاثیر طب جایگزین بر روی این بیماری شواهدی در دست نیست.

۵۲. درمان خانگی قاعدگی یا پریود نامنظم

چرخه قاعدگی با مشکلات زیادی همراه است که در بسیاری از زنان رواج دارد. تعداد زیادی از دختران عمدتا با مشکل قاعدگی یا پریود نامنظم مواجه هستند. پریود نامنظم و نامکرر در پزشکی به عنوان الیگومنوره (کم‌دشتانی) شناخته می‌شوند. زنان ۱۱ تا ۱۳ پریود در هر سال دارند، اما کسانی که مبتلا به الیگومنوره هستند ممکن است کم‌تر از ۶ یا ۷ پریود داشته باشند. طیف گسترده‌ای از عوامل می‌تواند پریودهای زنان را تحت تاثیر قرار دهد.

۵۳. درمان خانگی افتادگی پلک چشم

برای برطرف کردن افتادگی پلک چشم روش‌هایی مختلف وجود دارد؛ از جمله‌ی این روش‌ها می‌توان به استفاده از کرم‌های آرایشی و محصولات زیبایی، تزریق بوتاکس،‌ و حتی جراحی اشاره کرد. ولی چنان‌چه به دنبال استفاده از این قبیل محصولات یا روش‌های درمانی هستید، بهتر است پیش از آزمودن این راه‌ها اطلاعاتی کامل در موردشان کسب نمایید. با وجود این، پیش از آن‌که به انجام هر یک از راه‌حل‌های بالا اقدام کنید،‌ می‌توانید فقط چند روز صبر نمایید و درمان‌های طبیعی زیر را برای رفع افتادگی، شلی، و خماری پلک چشم‌های‌تان امتحان کنید. این راه‌های درمانی بسیار آسان هستند و هم‌چنین، هیچ‌گونه عارضه‌ی جانبی برای پوست‌تان به همراه ندارند.

۵۴. درمان خانگی درد نوروپاتیک

نوروپاتی محیطی وضعیتی است که در آن سیستم عصبی محیطی که اطلاعات را از مغز و طناب نخاعی به سایر قسمت‌های بدن منتقل می کند، دچار  آسیب می‌شود. این امر می‌تواند منجر به ایجاد درد، از دست دادن حواس، و ناتوانی در کنترل ماهیچه‌ها شود. مانند هر بیماری دیگری، یک درمان جامع برای همه‌ی افراد مبتلا به این بیماری وجود ندارد و درمان ممکن است با توجه به علت و شدت بیماری متفاوت باشد. با این حال، بسیاری از افراد با استفاده از درمان‌های خانگی تسکین پیدا می‌کنند.

۵۵. درمان خانگی خارش مقعد

از نظر پزشکی خارش مقعد را پرورایتوس‌آنی می‌نامند، که مشکلی رایج اما قابل درمان در خانه است. دلیل اساسی خارش مقعد، خارش پوست است. اگر از بی‌اختیاری مدفوع یا گاز ، اسهال، کهولت سن، هموروئيد، و غیره رنج می‌برید شانس ایجاد این مشکل برای شما بیش‌تر است. بهداشت نامناسب نیز می‌تواند سبب خارش مقعد شود.

۵۶. درمان خانگی ترک پا

ترک کف پا یا همان ترک پاشنه پا مسئله‌ای است که بسیاری از آدم‌ها مجبور هستند با آن کنار بیایند و حتی یک نفر هم از آن لذت نمی‌برد. داشتن ترک کف پا ، یا به عبارت دیگر چاک چاک شدن پاشنه پا ، یک ناراحتی دائمی است که کنار آمدن با آن دشوار است. از آن‌جا که راه‌های زیادی برای به وجود آمدن این ترک‌ها وجود دارد، تقریبا همه در برابر آن آسیب‌پذیر هستند. استفاده‌ی مکرر از صندل، بهداشت ضعیف، و کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی تنها تعداد کمی از دلایل ایجاد ترک پا در آدم‌ها است.

۵۷. درمان خانگی شپش سر

شپش سر انگل کوچکی است که در مو و پوست سر زندگی می‌کند و از خون تغذیه می‌کند، و یک مشکل شایع در میان کودکان است. شما ممکن است در اثر تماس داشتن با فرد آلوده از طریق بازی، در مدرسه و هنگام ورزش، با پوشیدن لباس کسی که به این انگل مبتلا است، استفاده از وسایل شخصی او مانند برس و شانه که آلوده هستند، و دراز کشیدن بر روی ملحفه‌ای که فرد آلوده قبلا روی آن دراز کشیده‌است، به شپش آلوده شوید. دو مورد از شایع‌ترین علایم آلودگی به شپش خارش سر و وجود برجستگی‌های قرمز در پوست سر است.

۵۸. درمان خانگی لکه های پیری

آن لکه های قهوه‌ای و صافی که با نام لکه های پیری شناخته می‌شوند (به آن‌ها لکه های کبدی هم می‌گویند) و با بالا رفتن سن روی دست‌ها، گردن، و صورت‌تان شروع به ظاهر شدن می‌کنند، در واقع بر اثر پیری ایجاد نمی‌شوند بلکه به خاطر آسیب‌های آفتاب که طی سال‌ها جمع شده است ایجاد می‌شوند. این لکه ها در افرادی که پوست روشن دارند و بیش‌تر از سولاریوم استفاده می‌کنند یا زمان زیادی را زیر نور آفتاب سپری می‌کنند.

۵۹. درمان خانگی تب

به لحاظ پزشکی، تب با عنوان “پیرکسیا” شناخته شده‌است. اگر درجه حرارت بدن بالاتر از دمای معمولی (۳۷ درجه‌ی سانتی‌گراد) برود، یعنی مبتلا به تب شده‌ایم. در بیش‌تر مواقع، تب نرمال هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما تب بالا به خصوص برای کودکان خطرناک است. تب به بدن کمک می‌کند که با عفونت مبارزه کند. ما در اثر قارچ‌ها، ویروس‌ها، باکتری یا مواد سمی دیگری که به بدن‌مان حمله می‌کنند، دچار تب می‌شویم.

۶۰. درمان خانگی بزرگ کردن سینه

برخی از زنان سینه‌هایی کوچک دارند که باعث می‌شوند آنها درباره‌ی لباس پوشیدن یا حضور در گروه‌های اجتماعی، احساس ناخوشایندی داشته باشند. هرچند دلیل کوچک بودن سینه ممکن است متفاوت باشد، اما اغلب زنان برای بزرگ کردن سایز سینه‌شان دست به دامن عمل جراحی می‌شوند. عمل جراحی بزرگ کردن سینه نه تنها بسیار گران تمام می‌شود، بلکه همیشه نتیجه‌ی رضایت‌بخشی در بر ندارد و می‌تواند موجب بروز عوارض جانبی دائمی شود؛ عوارضی که رسیدگی به آنها می‌تواند زیان‌بار باشد.

۶۱. درمان خانگی نفخ معده

باد شکم یکی از خجالت‌آورترین مشکلات سلامتی است که آدم‌ها با آن مواجه هستند. باد شکم یا گاز معده یک بیماری نیست، بلکه نشانه‌ای مربوط به برخی دیگر از وضعیت‌های نامساعد سلامتی است. به گفته‌ی موسسه‌ی ملی سلامت ایالات متحده، وقتی نیتروژن، دی‌اکسید کربن، اکسیژن، هیدروژن، و متان با یکدیگر مخلوط می‌شوند، باد یا گاز روده را تشکیل می‌دهند.

۶۲. درمان خانگی آفتاب سوختگی

دانستن روش های درمان خانگی آفتاب سوختگی در فصل تابستان واقعا لازم و ضروری است. آفتاب سوختگی نوعی التهاب پوستی است که در اثر مجاورت طولانی مدت در آفتاب یا یا سایر منابع پرتو فرابنفش حاصل می‌شود. این سوختگی در اثر پرتو فرابنفش موجود در نور خورشید یا دستگاه‌های برنزه کننده (سولاریوم) به‌وجود می‌آید. از نشانه‌های آن می‌توان سرخی بیش از حد پوست، دردناک شدن و گاهی ایجاد تاول را نام برد.

۶۳. درمان خانگی گرمازدگی

آفتاب سوزان روزهای تابستان می‌تواند حتی در فرد سالم نیز منجر به بروز گرمازدگی شود. گرما گاهی به حدی شدید است که انگار دارد تمام انرژی شما را می‌مکد، و سبب می‌شود که احساس ضعیف و کسالت داشته باشید. کم‌آب شدن بدن (دهیدراته شدن) ممکن است رخ بدهد، و حتی این گرمازدگی به راحتی می‌تواند به یک بیماری تبدیل شود که طولانی‌تر از حدی که باید، ادامه پیدا کند.

۶۴. درمان خانگی خون‌ دماغ شدن

خون‌ دماغ شدن که به لحاظ پزشکی با عنوان اپیستاکسی شناخته شده‌است، یک مشکل شایع است. بینی داخلی پر از رگ‌های خونی کوچک است و یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن است. هنگامی که این عروق دچار آسیب می‌شوند، خونریزی از یکی از سوراخ‌های بینی یا گاهی اوقات از هر دو سوراخ بینی شروع می‌شود.

۶۵. درمان خانگی سینوزیت

در حالت معمول، سینوس‌های‌تان مملو از هوا هستند، با وجود این، وقتی دچار سینوزیت می‌شوید، حفره‌های بینی با مایعی حاوی باکتری، قارچ، و ویروس‌هایی پوشیده می‌شوند که می‌توانند به آسانی به عفونت منجر شوند. مهم‌ترین علائم سینوزیت از دست دادن قوه‌ی بویایی، عطسه‌های مداوم، درد در ناحیه‌ی صورت، سردرد، و گرفتگی و آب‌ریزش بینی هستند. انواعی مختلفی از سینوزیت وجود دارند که شامل سینوزیت حاد، سینوزیت نیمه حاد، سینوزیت مزمن، و سینوزیت عود کننده می‌شوند.

۶۶. درمان خانگی آلزایمر

درمان آلزایمر یکی از موضوعاتی است که افراد در دنیای فعلی مدام در پی روش های نوین و گاهی هم خانگی و طبیعی برای آن هستند. بروز بیماری آلزایمر (AD) بدترین کابوس هر آدمی است. به طور کلی، یک بیماری یا بر عملکرد فیزیکی فرد تاثیر منفی خواهد گذاشت و یا بر عملکرد ذهنی او. AD هم بر ذهن و هم بر جسم فرد، تاثیر منفی می‌گذارد. این بیماری به آرامی و به طور پیوسته حافظه، تفکر منطقی و زبان را از بین می‌برد. طریقه‌ی انجام کارهای ساده – برای مثال، چگونگی غذا خوردن یا شانه کردن موها- فراموش می‌شوند، و هنگامی که AD توسعه می‌یابد، دیگر هیچ چیز مثل قبل نخواهد شد.

۶۷. درمان خانگی قطع پریود

قطع پریود در دوره‌ای که شما از دردها و گرفتگی‌ها می‌ترسید و از تعویض چندصدباره نوار بهداشتی (یا تامپون) در روز در عذابید یک ایده بسیارخوب به نظر می رسد. علاوه بر این، وقتی کار مهمی دارید که در این زمان تنظیم شده است، تنها چیزی که لازم‌دارید یک قرص جادویی است تا پریودتان را زودتر از معمول قطع‌کند.

۶۸. درمان خانگی اختلال وسواس فکری عملی

اختلال وسواس فکری عملی (OCD) یک اختلال اضطرابی است که توسط رفتار وسواسی تکراری و تفکر اضطرابی مداوم توصیف می‌شود. این اختلال ممکن است در اواخر کودکی یا در دوران بلوغ شروع شود. در مراحل اولیه، ممکن است با یک چیز ساده مانند شستن مکرر دست‌ها شروع شود، اما بعد از آن ممکن است به حالت جدی‌تری دربیاید به طوری که در آن فرد مبتلا دست‌هایش را صدها بار در روز بشوید.

۶۹. درمان خانگی سرفه

سرفه و سرماخوردگی، گرچه در همه‌ی موارد جدی نیستند، زندگی‌مان را مختل می‌کنند. در حالی‌که در برخی موارد، شاید مصرف مقداری داروی ضدسرفه ضرورت داشته باشد اما غالبا، مواد ساده‌ای در آشپزخانه و داروهای بدون نسخه می‌توانند کمک کنند با سرفه مقابله کنید. در این‌جا با چند درمان خانگی سرفه که بسیار سریع و موثر هستند آشنا می‌شنوید. می‌توانید همین الان امتحان کنید!

۷۰. درمان خانگی حساسیت به شیر

شیر منبعی بسیار مهم و تامین‌کننده‌ی ۱۶ ویتامین ضروری برای بدن است. حساسیت (آلرژی) به شیر را نباید با عدم تحمل لاکتوز اشتباه گرفت. آدم‌هایی که دچار کمبود آنزیم لاکتاز هستند از عدم تحمل لاکتوز رنج می‌برند. این قبیل افراد قادر به هضم لاکتوز نیستند؛ ولی حساسیت به شیر حالتی است که در آن واکنش‌های ایمنی بدن دخیل هستند. بنابراین، عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به شیر اساسا با یکدیگر متفاوت هستند. از علائم حساسیت به لبنیات و شیر می‌توان به مدفوع خونی، استفراغ، خس‌خس سینه، ناراحتی معده و کهیر اشاره کرد. با وجود این، با انجام چند درمان‌خانگی می‌توانید حساسیت به شیر را تا حدودی بسیار کاهش دهید. در ادامه، به چند درمان خانگی بسیار موثر برای رفع حساسیت به شیر اشاره می‌کنیم.

۷۱. درمان خانگی خارش گوش

هر کس که تاکنون خارش گوش را تجربه کرده باشد، می‌داند این وضعیت با این‌که موقتی است، ولی می‌تواند چه‌قدر عذاب‌آور باشد (خودم در این وضعیت بوده‌ام؛ و می‌توانم آن را کاملا شرح دهم). احساس خارش در مجرای گوش می‌تواند ناراحت‌کننده، آزاردهنده، و عذاب‌آور باشد، و کاری می‌کند که لحظه‌ای واقعا دل‌تان می‌خواهد سرتان را محکم به دیوار بکوبید. حتی بدتر این‌که گلو و گوش‌تان با هم شروع به خاریدن کند، و از همه بدتر نیز هنگامی است که حتی داخل جمجمه‌تان نیز احساس خارش کنید. ولی در نهایت، برای خلاصی از شر خارش گوش درونی باید چه کنیم؟

۷۲. درمان خانگی کهیر

کهیر معمولا بر اثر واکنش آلرژیک به یک ماده که با آن تماس داشته یا بلعیده‌اید به وجود می‌آید. به خاطر این واکنش آلرژیک، بدن‌تان پروتئینی به نامهیستامین آزاد می‌کند، که به نوبه‌ی خود باعث خارش، تورم، قرمزی، و بسیاری از علائم دیگر می‌شود.

۷۳. درمان خانگی عفونت مثانه

عفونت مثانه (عفونت ادراری) نوعی عفونت مجاری ادراری است، و می‌تواند به کلیه‌ها و غدد پروستات نیز سرایت کند. این بیماری بیشتر زنان بین ۲۰ تا ۵۰ سال را مبتلا می‌کند. زنان باردار نیز ممکن است از این مشکل رنج ببرند.

هر چند این بیماری در زنان بسیار شایع است، اما می‌تواند مردان را نیز به خاطر مقاربت با زنان آلوده یا به خاطر داشتن مقاربت مقعدی با آنها مبتلا کند. در موارد حاد، همیشه توصیه می‌شود که با یک پزشک مشورت کنید، اما عفونت مثانه را با بعضی از درمان‌های خانگی ساده هم می‌توان معالجه کرد.

۷۴. درمان خانگی بیماری پای ورزشکاران

درمان‌های خانگی برای بیماری پای ورزشکاران – عفونت پای ورزشکاران که به عنوان تینه‌آ پدیس (tinea pedis) نیز شناخته شده‌است، نوعی عفونت پا است که باعث خارش، قرمزی، کنده شدن یا ترک خوردگی پوست و سوزش می‌شود. این عفونت زمانی رخ می‌دهد که قارچی به نام تینه‌آ (tinea) با پوست تماس دارد.

۷۵. درمان خانگی اضطراب و استرس

بسیاری از مردم جهان درگیر اضطراب و استرس هستند و اگر جنس مونث باشید، ۶۰% بیشتر احتمال دارد دچار اختلال اضطراب و استرس شوید. هرچند جوانترها به خاطر آنکه تحت فشار عملکرد خوب در مدرسه و سازگار شدن با شغل‌شان قرار دارند بیشتر دچار استرس هستند اما محدوده‌ی ابتلا به اضطراب بالینی بین ۳۰ تا ۴۴ سال است.

۷۶. درمان خانگی درد شدید پریود

آیا از دوره‌ی پریود (قاعدگی) به دلیل گرفتگی‌های دردناک و آزاردهنده‌ی آن بیم دارید؟ اغلب زنان پریود دردناک را تجربه می کنند و هیچ اطلاعی ندارند ازدرمان‌های خانگی که می‌توانند خروج خون را در دوره‌ی پریود راحت‌تر کنند. قاعدگی دردناک با نام دیسمنوره نیز شناخته می‌شود. دیسمنوره یک اختلال است که در آن ناحیه‌ی شکم و لگن قبل از شروع چرخه‌ی قاعدگی دچار درد ناگهانی شدید و ضربان‌دار می‌شود.

۷۷. درمان خانگی افسردگی

عدم توانایی در اتخاذ تصمیم حتی در مورد ساده‌ترین امور، عدم تمرکز، حرکات سست و بی‌حال، اضطراب، بی‌قراری، از دست دادن اشتها، تغییرات خلقی و برخی دیگر، علائمی هستند که نشان می‌دهند شما افسرده هستید. علل اصلی افسردگی عبارتند از تغییرات هورمونی، استفاده از برخی داروها، حوادث دلخراش مانند مرگ یکی از عزیزان، از دست دادن شغل و مشکلات پولی و غیره. و در برخی موارد دیگر، عدم تعادل مواد شیمیایی در مغز مانند دوپامین،سلنیوم، نوراپی‌نفرین و سروتونین رخ می‌دهد.

۷۸. درمان خانگی سیاهی لب ها

چه کسی لب های صورتی رنگ و جذابی که به طور طبیعی زیبا هستند را دوست ندارد؟ لب های زیبا جذابیت بیش‌تری به صورت‌‌تان می‌دهد و باعث می‌شوند صورت زیباتری داشته باشید. اگر شما هم به هر دلیلی دچار سیاهی لب ها شده اید داروهای خانگی می‌توانند کمک‌تان کنند تا آن لب‌های زیبا و صورتی گلگون را که همیشه می‌خواستید، داشته باشید.

۷۹. درمان خانگی مسمومیت غذایی

مسمومیت غذایی نه تنها پایان وحشتناکی برای یک ناهار لذت‌بخش یا شام بیرون از خانه است، بلکه می‌تواند بسیار ترسناک هم باشد. حتی واقعیت ترسناک‌تری هم وجود دارد و آن این‌که تعداد فزاینده‌ی باکتری‌هایی که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند در برابر آنتی‌بیوتیک‌های متعارف مقاوم می‌شوند.

۸۰. درمان خانگی درد بیضه

بروز تورم در بیضه و درد بیضه ها ممکن است چند دلیل داشته باشد، از عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی گرفته تا تروما. علت آن مهم است زیرا درمان این مشکل بسته به علت آن متفاوت است. درد بیضه معمولا در قالب پیچش بیضه‌ی ناشی از تروما، التهاب بیضه ناشی از عفونت ویروسی اوریون، یا عفونت‌های باکتریایی در اپیدیدیم یا اپیدیمیت– ارکیت رخ می‌دهد. احتمالا درد و ورم ناشی از سرطان نیست، چرا که سرطان بیضه معمولا بدون درد است. هنگامی که درد رخ می‌دهد، کارهایی وجود دارند که می‌توانید برای درمان دردتان انجام بدهید.

۸۱. درمان خانگی لکه های تیره

لکه های تیره پوست را به نام‌های لکه های پیری یا لکه های سیاه هم می‌شناسند. آن‌ها تکه های تغییر رنگ یافته‌ای از پوست هستند که ممکن است روی صورت، شانه‌ها، بازوها، یا پشت ظاهر شوند و می‌توانند ته‌رنگی قرمز ، قهوه ای یا خاکستری داشته باشند. این لکه ها به دلیل ترشح بیش از حد ملانین ـ رنگدانه مسئول رنگ پوست ـ ایجاد می‌شوند. اگرچه این لکه‌ها ممکن است از نظر رنگ و اندازه خیلی با هم متفاوت باشند، یک چیز مشترک درباره‌ی آن‌ها وجود دارد ـ منبع بزرگی از پریشانی هستند.

۸۲. درمان خانگی بیماری های مقاربتی

بیماری های مقاربتی اغلب از طریق مقاربت جنسی منتقل می‌شوند. البته این تنها راه انتقال این بیماری‌ها نیست. در واقع این بیما‌ری‌ها معروف‌ترین بیماری‌های مسری در نظر گرفته می‌شوند. برخی از انواع بیماری های مقاربتی عبارتند از HIV (بیماری نقص ایمنی انسانی)، تبخال تناسلی، زگیل تناسلی،کلامیدیا، سوزاک، و برخی از انواع سیفیلیس، هپاتیت و تریکومونیازیس.

۸۳. درمان خانگی عفونت چشم

عفونت چشم می‌تواند تمام بدن را تحت تأثیر قرار دهد. بیشتر عفونت‌های چشمی به خاطر باکتری، ویروس، قارچ یا دیگر موارد میکروبیولوژیک رخ می‌دهند. این موارد بیماری‌زا (پاتوژن‌ها) می‌توانند باعث قرمزی، خارش و ورم چشم شوند. برخی انواع متداول عفونت چشم این موارد را شامل می‌شوند: التهاب ملتحمه، سندرم اکولار هیستوپلاسموزیس (ohs)، تبخال و کراتیت (التهاب قرنیه).

علائمی مانند تورم و قرمزی چشم، تار شدن دید، خارش چشم، آبریزش از چشم و غیره، نشانه‌های عفونت چشم هستند. مهم نیست چه چیزی باعث بروز این عفونت‌ها می‌شود، به هر حال بهترین راه برای محافظت از این ارگان بسیار ارزشمند این است که آن را تمیز نگه داریم و از نفوذ باکتری و قارچ به بدن‌مان جلوگیری کنیم.

۸۴. درمان خانگی ترک های پوستی

ترک پوستی بسیار زشت و ناخوشایند است و گاهی اوقات می‌توانند کل زیبایی پیراهن کوتاه یا تاپ بدون آستین مورد علاقه‌تان را خراب کند. این علائم زشت ترک پوستی معمولا روی شکم، ران‌ها، و بالای بازوها دیده می‌شوند. دلایل بروز این علائم شامل کاهش یا افزایش وزن شدید و ناگهانی، تغییر ناگهانی در حجم بدن، عوامل وراثتی، و استرس هستند. وقتی که پوست کشیده می‌شود، کلاژن پوست ضعیف می‌شود و باعث تشکیل خطوط ظریفی در زیر بالاترین لایه پوست می‌شود. در ابتدا، ترک‌های پوستی ناشی از کشیدگی، قرمز یا صورتی رنگ هستند. با گذشت زمان، خط نقره‌ای رنگ و باریکی در سطح پوست ایجاد می‌شود که شکل نهایی این ترک‌ها را به وجود می‌آورد.

۸۵. درمان خانگی سکسکه

سکسکه ! همان اسپاسم‌های ناخوشایند و آزاردهنده‌ی دیافراگم که به دلیل عملکرد نادرست عصب واگ (همان که سبب می‌شود سرفه کنید) آغاز می‌شود، می‌تواند در اثر خوردن و نوشیدن خیلی زیاد یا خیلی سریع، بلند شدن از جا به طور ناگهانی، نشستن یا دراز کشیدن خیلی سریع، عصبی شدن، هیجان‌زده شدن، خوردن یک خوراکی بسیار تند، یا گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی رخ بدهد.

۸۶. درمان خانگی آپنه خواب

آمار نشان‌می‌دهد آپنه خواب  یا وقفه تنفسی در خواب حدودا بیش از ۵ درصد مردم دنیا را تحت تاثیر قرار داده است، به ویژه آن که ۲ تا ۴ درصد از آنها وضعیت خود را نمی‌دانند. آپنه خواب به اختلال خوابی اشاره‌می‌کند که به قطع تنفس فرد در طول شب منجر می‌شود. این وقفه‌ها ممکن‌است مکررا در طول خواب اتفاق‌بیفتند و هر وقفه‌ای ۱۵-۲۰ ثانیه طول‌بکشد. آپنه خواب ممکن است مانع از داشتن خواب مناسب در شب شود زیرا در روند طبیعی خواب اختلال ایجادمی کند. پس، ممکن‌است خواب‌تان کمتر و سبک‌تر شده که منجر به برخی اثرات بد مانند کارایی کمتر، انرژی پایین و هوشیاری ذهنی کمتر در طول روز می‌شود.

۸۷. درمان خانگی بیماری روزاسه

بیماری روزاسه معمولا باعث بزرگ شدن رگ‌های خونی به طور کلی در ناحیه‌ی صورت، به ویژه روی بینی، می‌شود و اغلب باعث التهاب و قرمزی پوست می‌شود. روزاسه‌ ممکن است در اثر گرمای بیش از حد یا حساسیت‌های غذایی و سایر علت‌ها رخ بدهد، هرچند که علت اصلی بروز این اختلال پوستی هنوز شناخته شده نیست. گذشته از گزینه‌های درمانی متداول، ممکن است خودتان نیز توانایی تسکین عود این مشکل را داشته باشید و حتی در طول زمان، این اختلال را با برخی داروهای خانگی کاهش دهید. هر چند قبل از استفاده از هر نوع جایگزین طبیعی، باید با پزشک خود مشورت کنید تا از هرگونه واکنش آلرژیک یا عوارض غیر منتظره جلوگیری کنید.

۸۸. درمان خانگی بی اشتهایی عصبی

آیا بی‌دلیل دچار کاهش وزن می‌شوید؟ آیا از اضافه وزن می‌ترسید و بنابراین، از خوردن اجتناب می‌کنید؟ ممکن است دچار بی اشتهایی عصبی شده باشید.بی‌اشتهایی عصبی (یا به بیان ساده‌تر، همان بی اشتهایی ) نوعی اختلال غذایی است که باعث کاهش وزن شدید می‌شود. این بیماری بیش‌تر از آن‌که یک مشکل جسمی باشد، وضعیتی روانی است. علائم رایج بی اشتهایی عبارت هستند از خستگی مفرط، بی‌خوابی، کاهش وزن بدن، رنگ پریدگی، ریزش مو، شکنندگی ناخن‌ها، افسردگی، خشکی پوست، یبوست، کاهش فشار خون، خستگی مزمن، نوسانات خلقی مکرر، خودداری از حضور در گردهمایی‌های اجتماعی و غیره.

۸۹. درمان خانگی شانه درد

شانه درد بیشتر مواقع به طرز وحشتناکی ما را آزار می‌دهد و شاید هیچ چیز بدتر از درد شانه نباشد. هر آدمی در هر سنی ممکن است دچار این درد بشود. بدترین چیز در مورد شانه درد این است که به خاطرِ این درد آزاردهنده، قادر نیستید روی هیچ چیز تمرکز داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین دلایل شانه درد نشستن‌های طولانی مدت رو به روی رایانه در دفتر کار است. عدم تحرک باعث گرفتگی ماهیچه‌ها می‌شود؛ و همین عامل می‌تواند به شانه درد بیانجامد. از دیگر علت‌های درد شانه می‌توان به وارد آمدن آسیب به بافت‌های نرم، ماهیچه‌ها، و رباط‌های شانه، بورسیت، شانه‌ی یخ زده، یا ضعف و خستگی ماهیچه‌ها اشاره کرد.

۹۰. درمان خانگی درد سیاتیک

دانستن روش های موثر درمان خانگی درد سیاتیک میتواند یک جرقه امید به زندگی در افرادی باشد که درد سیاتیک تجربه‌های ناخوشایند همراه با دردی ناتوان‌کننده و شدید رابرایشان داشته است. درد اغلب از پایین کمرتان، پایین پشت ران تا ساق پای‌تان گسترش می‌یابد. بیماران مبتلا به درد سیاتیک ممکن است در نشستن یا ایستادن مشکل داشته باشند. بی حسی و ضعف ناشی از سیاتیک می‌تواند بر پاهای شما و حتی انگشتان پا تاثیر بگذارد. کسانی که مبتلا به درد سیاتیک هستند تمام تلاش خود را برای یافتن راه‌حل موثر برای خلاص شدن از درد سیاتیک به کار می‌بندند. می‌دانم که درمان‌های معمول بسیار زیادی برای رفع درد سیاتیک وجود دارد. اما متأسفانه، آن‌ها فقط به کاهش درد کمک می‌کنند.

۹۱. درمان خانگی خار پاشنه

خار پاشنه پوسیدگی غیرطبیعی استخوان است و زمانی رخ می‌دهد که رسوب کلسیم روی استخوان زیر پاشنه شکل می‌گیرد. خار پاشنه می‌تواند یک برجستگی کوچک استخوانی یا مجموعه‌ی کوچکی از اشکال نامنظم بر روی استخوان پاشنه باشد. این مشکل معمولا باعث درد و ناراحتی زیادی می‌شود و مانع از این می‌شود که به راحتی پیاده‌روی کنید. خار پاشنه یک مشکل رایج برای افرادی است که در زندگی خود بسیار فعال هستند مانند ورزشکاران، ستارگان ورزشی و غیره و همچنین زنانی که دائما کفش پاشنه بلند به پا دارند.

۹۲. درمان خانگی بیماریهای لثه

این روزها سلامتی و تناسب اندام، تقریبا دل‌مشغولی هر آدمی است. و خوب، چرا نباشد؟ لازم و ضروری است که هر شخصی از خودش مراقبت کند. خواه این مراقبت شامل ورزش کردن هر روزه برای متناسب ماندن باشد و خواه به سادگی رسیدگی درست و مناسب به صورت برای اطمینان از طراوت و زیبایی پوست است؛ همه‌ی ما باید تلاش زیادی بکنیم تا علی‌رغم تمام مشکلات، خوب و درست زندگی کنیم. درست همان‌طوری که بدن، پوست و موی شما نیاز به رسیدگی دارد، بهداشت دهان و دندان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. افرادی که از سلامت دهان‌شان مراقبت نمی‌کنند، اغلب به دام بیماری‌های لثه می‌افتند که می‌تواند باعث ایجاد آسیب بزرگی شود.

۹۳. درمان خانگی تب روماتیسمی

تب روماتیسمی بیماری‌ بسیار نادر، ولی ناراحت کننده‌ای است. این بیماری که به آن تب روماتیسمی حاد نیز می‌گویند، معمولا به کودکان و نوجوانان حمله می‌کند. این بیماری نتیجه‌ی درمان ناقص گلودرد استرپتوکوکی یا مخملک است. تب روماتیسمی بیماری جدی و خطرناکی است، و اگر به درستی درمان نشود،‌ ممکن است تاثیرات مخربی بر مغز، مفاصل، پوست، و قلب بگذارد. این بیماری دو تا سه هفته بعد از عفونت گلوی استرپتوکوکی ایجاد می‌شود و دستگاه ایمنی بدن را تضعیف می‌کند. علائم اصلی مرتبط با بیماری تب روماتیسمی عبارت هستند از تب، درد مفاصل، خستگی مفرط، سوفل قلب، بثورات بی‌ درد، سر درد، و تنگی نفس. به نظر می‌رسد درمان‌های خانگی متعددی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، برای درمان تب روماتیسمی در خانه بسیار موثر و مفید باشند.

۹۴. درمان خانگی سرطان سینه

آیا شما مبتلا به سرطان سینه هستید؟ یا کسی را می شناسید که به این بیماری گرفتار است؟ یا می‌خواهید از ابتلا به سرطان سینه پیش گیری کنید؟ باید بدانید داروهای خانگی خاصی وجود دارند که می‌توانند کلا از بروز سرطان جلوگیری کنند یا درد سرطان را کاهش بدهد؟ آیا دوست دارید در مورد آنها کسب اطلاع کنید؟ پس نباید این مطلب را از دست بدهید!

۹۵. درمان خانگی سرطان پانکراس یا سرطان لوزالمعده

سرطان پانکراس یا لوزالمعده یکی از خطرناک‌ترین انواع سرطان‌ها است. آن‌چه باعث می‌شود که این بیماری تا این حد خطرناک باشد توانایی آن برای پیشرفت است بدون این‌که تشخیص داده شود و بدون این‌که نشانه‌ای داشته باشد. بنابراین، ممکن نیست از چنگال آن فرار کنید مگر این‌که خوب از خودتان مراقبت کنید و سپری در برابر آن داشته باشید.

۹۶. درمان خانگی بوی بد دهان

آیا شما هم از بوی بد دهان رنج می‌برید؟ بوی بد دهان ، مثلا در اولین روز ملاقات یا هنگام مصاحبه‌ی شغلی، می‌تواند موقعیت بسیار ناخوشایندی خلق کند؛ و در این حالت، هیچ کاری جز عذاب کشیدن و تظاهر به خونسردی از شما بر نمی‌آید. لطفا این مقاله را تا انتها بخوانید تا از درمان‌های خانگی آسان برای خلاصی از شر بوی بد دهان آگاه شوید؛ با استفاده از این راه‌ها می‌توانید از بروز این موقعیت‌های شرم‌آور در آینده پیشگیری کنید.

۹۷. درمان خانگی سرطان روده بزرگ (کولون)

موضوع خطرناک در مورد سرطان روده‌ی بزرگ این است که نه تنها می‌تواند بر سنین، جنسیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی مختلف تأثیر بگذارد، بلکه اغلب ممکن است فرد متوجه آن نشود یا آن را نادیده بگیرد تا این‌که خیلی دیر شود. کولونوسکوپی (پس‌روده‌بینی یا کولون‌بینی) که به دنبال پولیپ در روده می‌شود، یک روش پیشگیری شایع است، زیرا پولیپ‌ها را می‌توان برداشت و سرطانی یا خوش‌خیم بودن آنها را تشخیص داد.

۹۸. درمان خانگی سرطان پوست

سرطان پوست به علت رشد سلول‌های غیر طبیعی ایجاد می‌شود که به سایر قسمت‌های بدن نفوذ می‌کنند یا گسترش می‌یابد. اگر درمان سرطان پوست در مراحل اولیه‌ی تشخیص این بیماری آغاز شود و با درمان های طبیعی و خانگی صورت بگیرد می‌تواند نتایج بسیار خوبی به دست آورد.

درمان‌های طبیعی به طور موثر برای درمان برخی از انواع سرطان پوست، و به طور خاص سرطان سلول پایه‌ای (BCC) عمل می‌کنند. این بیماری تقریبا سه چهارم همه‌ی موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می‌دهد. سایر سرطان‌های پوست مانند ملانومای بدخیم و کارسینوم سلول – سنگفرشی پیچیده هستند و نیاز به درمان‌های سطح بالایی دارند.

۹۹. درمان طبیعی گر گرفتگی

گرگرفتگی یائسگی یکی از شایع‌ترین علائم یائسگی است و بسیاری از خانم‌ها به شدت از این گر گرفتگی رنج می‌برند. برخی زنان دوست ندارند هورمون درمانی را که پزشک‌شان تجویز کرده‌است انجام دهند و دلیل این امتناع آزمایش‌های بالینی است که ریسک‌های آن را برای سلامتی نشان داده‌است، از این رو اکثر بانوان به دنبال درمان‌های طبیعی برای درمان گرگرفتگی یائسگی هستند.

۱۰۰. درمان خانگی پینه و میخچه

اگر شما آدم فعالی هستید، طبیعی است که گاهی اوقات پینه و میخچه در دست و پا هایتان به وجود بیاید. اگر چه میخچه و پینه (کبره یا دقه) خطرناک نیستند، اما ممکن است بسیار آزاردهنده باشند. واضح است که این لایه‌های سخت‌شده پوست می‌تواند زیبایی دست و پا را کاهش بدهد.

خوشبختانه، داروهای خانگی متعددی برای رفع میخچه و پینه وجود دارد که می‌توانید از آنها برای کاهش درد مرتبط با این مشکلات پوستی استفاده کنید و همچنین از شر آنها خلاص شوید. قبل از این‌که به داروهای خانگی برسیم، بیایید ببینیم که میخچه و پینه چیست. این امر به شما کمک خواهد کرد تا یاد بگیرید که آنها چگونه به وجود می‌یابند و چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید تا از عود آن جلوگیری کنید.

نوشته‌های مرتبط