98 مورد از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

همانگونه که می دانید مشاغل خانگی زودبازده و کسب و کارهای خانگی به عنوان راهكاري مهم براي خوداشتغالی و  ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان به حساب می آیند. قابليت انجام اين نوع كسب و كار و مشاغل خانگی برای زنان در منزل سبب ايجاد مزایای بی شماری برای زنان می شود. در نوشتار لیست مشاغل خانگی: فهرست ۳۴۰ شغل خانگی زودبازده در ایران در سایت کسب و کار بازده پیرامون این مطلب فهرستی ارائه دادیم. در ادامه قصد داریم 98 مورد از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان را به عنوان پیشنهاد برشماریم. با ما همراه باشید.

۱. تبلیغات

آیا یک ناشر یا وبلاگ‌نویس آنلاین هستید؟ با اضافه کردن تبلیغات یاGoogle Adsense به وبلاگ‌، شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت‌تان یک منبع درآمد جدید کسب کنید. با توجه به حجم ترافیک‌تان می‌توانید با یک شبکه تبلیغاتی مانند AdThrive، Real Girls Media یا Federated Media کار کنید. ساده‌ترین راه برای کسب درآمد آن است که پکیج‌های تبلیغاتی خود را بسازید؛ برای تعیین هزینه‌ای رقابتی به وبلاگ‌های دیگری سر بزنید که ترافیکی مشابه وبلاگ شما دارند.

پارس پندار نهاد

۲. مدیر پورسانتی

در بازاریابی سابقه دارید؟ بسیاری از ناشران و شرکت‌های اطلاعاتی در برنامه‌های پورسانتی خود به کمک نیاز دارند، از تدوین تقویم‌ها گرفته تا کمپین‌های هماهنگی و تعامل با پورسانت‌بگیرها. می‌توانید با جستجوی صفحه‌های کاری شبکه‌های پورسانتی این موقعیت‌ها را بیابید یا می‌توانید تعدادی از آن‌ها را در سایت FlexJobs پیدا کنید. و به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای زنان برشمارید.

۳. بازاریابی پورسانتی

به دنبال راهی برای کسب درآمد غیرفعال هستید؟ محصولات و خدماتی را که عاشقشان هستید پیدا کنید و آن‌ها را از طریق تبلیغات پورسانتی معرفی کنید. شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی، اقلامی را تبلیغ می‌کنید و در ازای هر محصول فروخته شده از طریق لینک پورسانتی شما، یک حق کمیسیون دریافت می‌کنید. اگر وبسایت ندارید مشکلی نیست.

۴. هنرمند

عاشق نقاشی کردن، مجسمه‌سازی یا طراحی هستید؟ پس می توانید با استفاده از استعدادهای خلاقانه‌تان به عنوان مشاغل خانگی برای زنان کسب درآمد کنید. سایت‌هایی مثل AQUENT را نگاه کنید تا بتوانید برای مشاغل هنری و انجام پروژه‌های خلاقانه درخواست دهید. آیا شخصیت خلاقی دارید؟

۱۰ بهترین کشور برای مهاجرت کاری زنان با بالاترین رضایت شغلی

۵. نویسندگی

عاشق نوشتن هستید؟ همه‌ی ما اسم نویسنده‌ها‌ی پرفروشی مانند جی‌کی رولینگ و استفن مه‌یر را شنیده‌ایم، اما امروزه هزاران زن با نویسندگی در خانه راه خود را به سوی موفقیت طی می‌کنند. فرصت‌ها و امکانات برای این منظور بی‌پایان است، هرچیزی از نوشتن کتاب کودکان گرفته تا کتاب‌های خودآموز، رمان‌های عاشقانه، و کتاب‌های آشپزی می‌تواند به شما کمک کند.

نگران نباشید، لازم نیست حتما یک کتاب بنویسید که به عنوان نویسنده شناخته شوید. می‌توانید برای مجلات مقاله بنویسید.

۶. برنامه‌ریز نوزاد

شیفته‌ی نوزادها هستید؟ پس شاید کمک به خانواده‌هایی که منتظر به دنیا آمدن فرزندشان هستند برای شما مناسب باشد. برنامه‌ریزهای نوزاد در مورد تدارکات و آماده‌سازی در زمان تولد نوزاد و پس از آن به پدر و مادرها مشاوره می‌دهند. اگر به این نوع کارها علاقه‌مندید،April Beach یک دوره‌ی حرفه‌ای کامل حول این کار تدارک دیده است. در حقیقت، او می‌گوید یک برنامه‌ریز نوزاد می‌تواند در هر ساعت ۷۵ دلار کسب کند.

بهترین کشورهای جهان برای زنان در ۲۰۲۲

۷. مشاور ایمنی نوزاد

آیا همیشه مراقب شرایط غیرایمن و طرفدار ایمنی نوزادان هستید؟ مشاوران ایمنی نوزاد یکی دیگر از مشاغل خانگی برای زنان محسوب می شود. آنها محیط خانه را بررسی می‌کنند تا شرایط خطرناک بالقوه را پیدا کنند و جهت ایجاد یک محیط ایمن برای نوزادان و کودکان، به اهالی خانه پیشنهاداتی بدهند.

۸. برنامه‌ریز جشن تولد

آیا از جدیدترین گرایش‌ها در زمینه برگزاری جشن‌های تولد کودکان اطلاع دارید؟ ‌برنامه‌ریز جشن تولد، تمام جنبه‌های یک جشن تولد را برنامه‌ریزی،‌ سازماندهی و اجرا می‌کند تا والدین بتوانند با فراغ بال و در کنار فرزندشان از این روز خاص لذت ببرند.

۹. وبلاگ‌نویس

از نگارش مطالب محاوره‌ای لذت می‌برید؟ وبلاگ‌نویسی یک راه ساده و کم‌هزینه برای شروع کار در خانه است. موضوعاتی که می‌توانید درباره‌شان بنویسید بی‌شمارند، و راه‌های زیادی هم برای کسب درآمد از طریق وبلاگ‌تان وجود دارد.

۱۰. حسابدار

اعداد شما را به هیجان می‌آورد؟ آدم منظمی هستید و به جزئیات خیلی توجه می‌کنید؟ شاید حسابداری برایتان مناسب باشد. حسابداران به صاحبان کسب و کار و وبلاگ‌نویسان کمک می‌کنند درآمد و مخارج ماهیانه‌شان را سازماندهی و دنبال کنند. حسابداری یکی از پرطرفدار ترین مشاغل خانگی برای زنان در دنیاست.

۱۱. کیک‌پز

عاشق پخت و پز هستید؟ دستور پخت خاصی برای کیک‌های شکلاتی دارید که همه عاشقش هستند؟ پس علاقه‌تان را به کسب و کار کیک‌پزی تبدیل کنید. فرصت‌ها نامحدودند – تولد‌ها،‌ جشن سیسمونی، عروسی‌ها، مراسم‌های بازنشستگی، جشن‌های پایان مجردی، جشن‌های خانه‌نویی و غیره.

۱۲. مربی حرفه یا زندگی

یک وبلاگ موفق را اداره می‌کنید؟ در فروش مستقیم یک غول محسوب می‌شوید؟ پس تخصص ویژه‌ی خود را به کسانی پیشنهاد کنید که در حوزه‌ی خاصی به دنبال راهنمایی هستند، چه مدیریت زمان باشد،‌ یا روابط عمومی، کنترل استرس یا راهنمایی‌های شغلی؛ در مورد موضوعات زیادی می‌شود صحبت کرد و مربی‌گری یکی از مشاغل خانگی برای زنان و عالی برای همه‌ی روزهای سال است.

۱۳. معروف کردن هدایای تبلیغاتی از طریق چهره‌های معروف

اخبار چهره‌های معروف را دنبال می‌کنید؟ با رساندن محصولات کسب وکارهای کوچک به دست چهره‌های مشهور، در کمپین‌های روابط عمومی این کسب‌وکارها کمک کنید. این کمپین‌ها از کار کردن با صاحبان کسب‌وکارهای کوچک، هماهنگ کردن فرصت‌های هدیه دادن (برنامه‌های اهدای جوایز، جشن سیسمونی، تولدها، عروسی‌ها) و پیدا کردن رسانه‌های گوناگون برای به نمایش گذاشتن ستاره‌ها کنار محصول مشتری موردنظرتان تشکیل شده است.

۱۴. نگهداری کودک

عاشق کار کردن با بچه ها هستید؟ یک راه ساده برای کسب درآمد بیش‌تر ارائه‌ی خدمات نگهداری کودک است. با وجود جلسات کاری، انجمن اولیا و مربیان و شب‌نشینی و سرگرمی‌های دیگر، در طول سال فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد در اختیار خواهید داشت.

۱۵. کنفرانس دهنده

از قدرت بخشیدن به زنان لذت می‌برید؟‌ مجموعه کنفرانس‌ها یا جلسات شخصی خود را برای زنان شروع کنید. این کار شامل جذب سخنوران، فروشندگان، و حامیان مالی، همچنین برنامه‌ریزی و بازاریابی و تعهد فراوان است. می توانید به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای زنان از این استعداد خود بهره ببرید.

۱۶. مشاوره

در حوزه‌ی خودتان یک کارشناس محسوب می‌شوید؟ از کمک کردن به دیگران لذت می‌برید؟ می‌توانید در نقش مشاوری برای کسانی عمل کنید که نیازمند مهارت و تخصص شما هستند ـ این کار مستلزم پاسخ‌هایی مبتنی بر راه‌حل است.

۱۷. نگارش متون تبلیغاتی

آیا با کلمات بازی می‌کنید؟ نگارش متون تبلیغاتی، فرآیند استفاده از کلمات ترغیب‌کننده برای بالا بردن یک فرد، محصول، کسب و کار، ایده یا نظر است. نویسندگان متون تبلیغاتی در آگهی‌های بازرگانی تلویزیون، تبلیغات رادیویی، مجلات، رروزنامه‌ها، بیلبوردها، اعلان‌ها، وبسایت‌ها و ایمیل‌های مستقیم از کلمات‌شان استفاده می‌کنند ـ هرجا چیزی در حال فروش باشد، این افراد سخت مشغول نوشتن تبلیغات اغواکننده هستند.

۱۸. صنایع دستی

در صنایع دستی خاصی مهارت دارید؟‌ یکی از مشهور ترین مشاغل خانگی برای زنان صنایع دستی است. اقلام دست‌سازتان را در سایت‌هایی مانند Etsy، 1000 Markets، Art Fire و CraftStar به فروش بگذارید. هم‌چنین می‌توانید در برخی بازارها، کنفرانس‌ها، و بوتیک‌ها یک غرفه‌ی فروش به راه بیندازید. می توانید سفارش‌های مشتریان را بسازید یا از طریق سایت به دیگران آموزش بدهید که چگونه صنایع دستی خلق کنند.

۱۹. مشاور تزئین غذا

آیا در زمینه‌ی تزئین غذا تبحر دارید؟ Chef’s Line توصیه‌های واقعی از سوی سرآشپزهای حرفه‌ای ارائه می‌دهد. اگر در ماموریت توانمندسازی آشپزی با آن‌ها سهیم هستید و در زمینه‌ی تزئین غذا سابقه دارید از طریق ایمیل با آن‌ها تماس بگیرید.

۲۰. فروش مستقیم

روابط اجتماعی‌تان قوی‌ است؟ شاید اسم شرکت های فروش مستقیمی مانند Avon را شنیده باشید، اما آیا می‌دانستید که هزاران شرکت فروش مستقیم وجود دارد؟ یک شرکت فروش مستقیم پیدا کنید که محصولاتش را دوست دارید و شما را به فروش مشتاق کند. شرکت‌های فروش مستقیم در آغاز بسته‌هایی ارائه‌ می کنند که شامل هر چه برای شروع نیاز دارید را در خود دارند. این بسته‌ها معمولا هزینه‌ی راه‌اندازی پایینی دارند. اولین خریداران بالقوه‌ی شما دوستان، خانواده، و همکاران هستند. بعد از طریق این افراد دایره‌ی مشتریان خود را افزایش خواهید داد. برای مثال می‌توانید با فروش اقلام زیر شروع کنید:

  • زیورآلات مد روز
  • لباس‌های شیک
  • زیورآلات خاص و شخصی‌سازی شده
  • خوراکی‌ها و غذا

۲۱. همراه زائو

آیا نوزادها شما را به هیجان می آورند؟ یک همراه زائو (doula) کسی است که مانند خانواده یا شریک یک زن باردار هنگام زایمان از او حمایت می کند. کلمه‌ی doula از کلمه‌ای یونانی به معنای ”خدمتکار یک زن“ گرفته شده است. همراهان زائو به صورت مداوم و بی‌وقفه از زنان باردار و شریک‌شان مراقبت کرده و با ارائه‌ی اطلاعاتی درباره‌ی فرآیند تولد و گزینه‌های موجود و حمایت فیزیکی و عاطفی کمک می‌کنند کاملا در تجربه‌ی زایمان مشارکت داشته باشند.

۲۲. نویسنده‌ی کتاب‌های الکترونیک

آیا در زمینه‌ی خودتان تخصص دارید؟ از نویسندگی لذت می‌برید؟ دانش‌تان را به نگارش درآورید و در وبلاگ یا وبسایت خود، یا در آمازون و سایت‌‌های مشابه بفروشید.

۲۳. ویراستار

به جزئیات دقت می‌کنید و گرامر و املایتان عالی است؟ نویسندگان زیادی عاجزانه دنبال ویراستار و نمونه‌خوان هستند تا شاهکارهایشان را تصحیح کنند. این یک راه ساده برای یافتن مشاغل خانگی برای زنان برشمرده می شود.

۲۴. فروشنده‌ی Etsy

اهل هنر هستید؟ اقلام دست‌ساز خودتان را بسازید و بفروشید، از شمع‌‌های دست‌ساز گرفته، کیف دستی، زیورآلات، صابون، و دامن‌های توتو، برای شما که ذهنی خلاق دارید فرصت‌های بیشماری وجود دارد.

۲۵. برنامه‌ریز رویدادهای مهم

از برنامه‌ریزی خوشتان می‌آید؟ از ازدواج و تولد گرفته تا جشن سیسمونی و بازنشستگی، برنامه‌ریز رویداد جزئیات مکان، بودجه، وسایل، دکوراسیون،سرگرمی، غذا، نوشیدنی، ایاب و ذهاب، فعالیت‌ها و دعوت‌ها را مدیریت می‌کند.

۲۶. مشاور کارشناس

از آن دسته آد‌هایی هستید که همه چیز می‌دانند؟ Ether از آن شرکت‌هایی است که از طریق تلفن و ایمیل توصیه‌های متخصصان را می‌فروشد. نرخ و ساعت‌تان را تنظیم می‌کنید و آن‌ها ۱۵٪ عایدی‌تان را برمی‌دارند. برخی از نمونه‌های آن درمانگران، پزشکان، پرستاران، متخصصان مالیات، و معلمانی هستند که تخصصشان را در اختیار مشتریان می‌گذارند.

۲۷. نقاش صورت

یک نقاش بااستعداد هستید؟ از کار کردن با بچه‌ها لذت می‌برید؟ استعداد نقاشی‌تان را در جشن‌های تولد، کارناوال‌‌ها، پارک‌های سرگرمی، پیکنیک‌های شرکتی، باغ‌وحش‌ها و غیره به کار بگیرید.

۲۸. مشاور مد

به مد علاقه دارید؟ دوست دارید بوتیک خودتان را داشته باشید اما سرمایه‌ی لازم برای این کار را ندارید؟ مشکلی نیست. صنعت فروش مستقیم، راه اندازی کسب و کارهای خانگی مرتبط با مد را از هر زمان دیگری راحت‌تر کرده است. شرکت‌هایی مانند cabi، Stella & Dot و KOKOON فرصت‌هایی را در اختیارتان می‌گذراند که علاوه بر کم هزینه بودن زحمت چندانی هم ندارند.

۲۹. برنامه‌ریز مالی

در امور مالی سابقه‌ی خوبی دارید؟ برنامه‌ریزان مالی در گرفتن تصمیم‌های مالی مهم مانند بازنشستگی، دانشگاه، خرید سهام، و دیگر رویدادهای بزرگ زندگی به افراد کمک می‌کنند.

۳۰. ساخت خوراکی

اهل غذا و خوراکی هستید؟ یک نوع محصول خوراکی را بسازید و بفروشید،‌ از ساخت کره‌ی بادام زمینی گرفته تا سس‌های تند و سالسا، فرصت‌های زیادی برای درآمدزایی در اختیار دارید. سعی کنید در سایت‌های کوچک‌تری مانند Foodzie خوراکی‌های ساخته خودتان را به معرض فروش بگذارید تا یاد بگیرید چطور محصولات‌تان را به بازار عرضه کنید.

۳۱. مدیر انجمن

استعداد سخنوری دارید؟ می‌توانید با استفاده از این استعداد و دور نگه داشتن مزاحم‌ها، تایید نظرات، حل و فصل درگیری‌ها، شروع بحث‌های جدید، و کمک به رفع نگرانی‌های اعضا، انجمن‌های وبسایت‌ها را مدیریت کنید.

۳۲. صاحب فرنچایز

دلتان می‌خواهد رئیس خودتان باشید؟‌ پس حتما می‌خواهید کسب و کار خودتان را به راه بیندازید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. فرنچایز خانگی فرصت‌های عالی در اختیارتان می‌گذارد که ریسک بالقوه‌ی کمی دارند.

۳۳. راهنمای هدیه دادن بسازید

تعطیلات مناسبتی برایتان خوشایند است؟‌ راهنمای هدیه بنویسید، درست کنید و منتشر سازید ـ این کار شامل جمع‌آوری مقالات، دستورهای پخت، و ویرایش، فرمت‌گذاری، جذب تبلیغات، و خرید فضای تبلیغات را نیز است.

۳۴. نویسنده‌ی درخواست کمک هزینه

در نوشتن پروپوزال‌ها تجربه دارید؟‌به عنوان یک نویسنده‌ی درخواست کمک هزینه (Grant)، باید در نوشتن پروپوزال‌های ترغیب‌کننده تخصص پیدا کنید که افراد را به اهدای کمک مالی برای یک منظور خاص ترغیب کند. به این مورد نیز می توانید به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای زنان فکر کنید.

۳۵. طراح گرافیک

فونت و تایپ‌های برجسته شما را به هیجان می‌آورد؟ طراحی گرافیک راهی برای ارتباط دیداری با افراد است؛ می‌تواند از طریق یک پوستر باشد، یا تبلیغاتی در یک مجله، یک وبسایت، یک لوگوی تجاری، یک کارت پستال، یا حتی جلد یک آلبوم؛ این‌ها تنها چند مثال از چیزهایی است که یک طراح گرافیک خلق می‌کند.

۳۶. آرایشگر مو

مدرک آرایشگری دارید؟ مهارت‌هایتان را در کوتاهی، رنگ کردن، و حالت دادن مو به خانه ببرید و آن‌جا کار کنید.

۳۷. کارت دعوت دست‌ساز

هنرمند هستید؟ کارت‌های دعوت دست ساز زیبا و منحصر به فرد بسازید. راه‌های زیادی برای فروش آن‌ها وجود دارد: فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید، آن‌ها را به دوستان و اعضای خانواده‌تان بفروشید، در فروشگاه‌های واقعی آن‌ها را عرضه کنید یا در مراسم‌های خانگی‌تان به فروش بگذارید.

۳۸. پیرایش خانه

با طراحی آشنایی دارید؟‌ این کار فرآیند مرتب کردن، سازماندهی و بهبود ظاهر فیزیکی یک ملک مسکونی قبل از فروش است.

۳۹. نظافت خانه

از کثیفی و چرک متنفرید؟‌به دوستان، آشنایان، و همسایه‌هایتان خدمات نظافتی پیشنهاد کنید، از شستشوی لباس‌ها و نظافت خانه گرفته تا تهیه‌ی غذا و شستن پنجره‌ها. هم چنین می‌توانید خدمات نطافتی‌تان را در روزنامه‌های محلی یا از طریق اعلامیه در سطح محله‌تان اعلام کنید.

۴۰. سرایدار خانه

برنامه‌ی قابل انعطافی دارید؟‌ با مراقبت از خانه و حیوانات خانگی افراد در هنگام سفر موافقت کنید. این خدمات می‌تواند شامل غذا دادن به حیوانات خانگی، جمع آوری نامه‌ها و روزنامه‌ها، نشان دادن حضور سکنه در خانه، آب دادن به گل‌ها، نگهداری از حیاط و استخر، پرداخت قبوض و خانه داری سبک است. ‌

۴۱. تصویرگر

نقاشی و رنگ کردن را دوست دارید؟ از استعدادهای هنری‌تان برای خلق تصاویر کتاب‌های کودکان، کتاب های پزشکی، طرح‌های مد، بروشورها، تبلیغات با بسته بندی محصولات استفاده کنید.

۴۲. راهنمای تور مستقل

از نشان دادن مکان‌های مختلف به دیگران خوش‌تان می‌آید؟ عشق به شهر، ایالت یا جامعه‌تان را در Vayable به اشتراک بگذارید. راهنماهای تور می‌توانند افراد خوش‌خوراک، هنرمند، تاریخ‌شناس، یا عاشقان طبیعت باشند ـ تنها کافی است یک تجربه‌ی منحصر به فرد و اوقات خوشی را برای مهمانان‌تان بسازید. راهنماها قیمت خودشان را تعیین می‌کنند و Vayable ۱۵٪ هزینه‌ی رزرو را برمی‌دارد.

۴۳. طراحی آموزشی

به آموزش علاقه دارید؟ طراحی آموزشی فرایندی است که طی آن مواد آموزشی و کتب راهنما طراحی، ساخته و ارسال می‌شوند. طراحان آموزشی می‌توانند فرآیند یادگیری و نحوه‌ی انتقال آن را از طریق نوشتار درک کنند. در حالی که برنامه‌هایی برای کسب مدرک طراحی آموزشی وجود دارد، بسیاری از طراحان آموزشی فقط سابقه‌ی آموزش، بازاریابی و نویسندگی دارند.

۴۴. طراحی داخلی

به طراحی و دکوراسیون علاقه دارید؟ از مهارت‌های خلاقانه‌تان به عنوان یک طراح/دکوراتور داخلی استفاده کنید و در ایجاد محیطی مناسب شخصیت و نیازهای افراد به آن‌ها کمک کنید. به جنبش انرژی‌های پاک و دکوراسیون کم هزینه علاقه‌مندید؟ به صاحبان خانه کمک کنید با استفاده از وسایلی که دارند دکورشان را عوض کنند.

۴۵. محقق اینترنتی

می توانید سوزن را در انبار کاه پیدا کنید؟ اگر این طور است، تبدیل شدن به یک محقق اینترنتی می تواند یک کار خانگی مناسب برای شما باشد. شرکت‌ها، نویسندگان و بازاریابان Everyday به تحقیق انجام شده نیاز دارند و مایلند در ازای کار سخت‌تان پول خوبی بپردازند.

۴۶. مخترع

تا به حال یک چیز جدید خلق کرده‌اید؟ محصول جدیدتان را به بازار ببرید و در معرض فروش بگذارید. می توانید اختراعات خارق‌العاده‌ی زنانی مانند خودتان را در این سایت‌ها بیابید ـ Ficklets، Grill Charms و Hot Tot. اختراع نیز می تواند در لیست مشاغل خانگی برای زنان خلاق قرار گیرد.

۴۷. متخصص روابط سرمایه‌گذاران

می‌دانید چطور سرمایه‌گذاری را ایمن کنید؟ از فرآیند عظیم یادگیری که بگذریم، پیدا کردن منابع مالی برای یک کسب و کار کوچک می‌تواند کار سختی باشد. از دانش ذاتی‌تان درباره‌ی نحوه‌ی کار قلمروی سرمایه‌گذاری استفاده کنید و در ایمن ساختن منابع مالی کسب و کار کارآفرینان دیگر، به آن‌ها کمک کنید.

۴۸. سازنده‌ی زیورآلات

رپورتاژ

به لوازم جانبی علاقه دارید؟ از علاقه تان به ساخت زیورآلات استفاده کنید و به یک کارآفرین آنلاین تبدیل شوید. راه‌های زیادی برای فروش آن‌ها وجود دارد:‌ فروشگاه آنلاین خودتان را بسازید، آن‌ها را به دوستان و خانواده‌تان بفروشید، در سایت های دیگر به فروش بگذارید، در فروشگاه های واقعی آن‌ها را عرضه کنید، یا از طریق جشن‌ها و مراسم‌های خانگی آن‌ها را بفروشید.

۴۹. طراح منظره

در گلکاری و باغبانی دستی دارید؟ مناظر بیرونی خانه‌ها را طراحی کنید، در مورد گیاهان و درختان مختلف و نصب، تخریب و پاکسازی آن‌ها به مشتریان‌تان مشاوره دهید.

۵۰. متخصص بازاریابی

اهل اصرار و پافشاری هستید؟ دستیاران بازاریابی وظایفی مانند نوشتن مطالب مطبوعاتی، ساخت خبرنامه، وبلاگ، پادکست، خدمات تبلیغاتی، تحقیق بازاریابی یا ادغام شبکه‌سازی اجتماعی با استراتژی بازاریابی را ارائه می‌کنند‑ خدماتی که می‌توانید فرآهم کنید بی‌شمارند و به تخصص و سابقه‌ی خاص شما بستگی دارند.

۵۱. ماساژ درمانگر

مدرک ماساژ درمانی دارید؟ درمان های ماساژ و اسپای خانگی ارائه کنید یا مهارت‌تان را جاهای دیگری به کار بگیرید و در کنفرانس‌ها، خوراوبار فروشی‌ها، و مراکز خرید ماساژ روی صندلی ارائه دهید.

۵۲. رهبری با فکر بکر

در زمینه‌ی خودتان رهبر هستید؟ گروهی از افراد هم فکر ساخته و با برنامه‌ریزی، مدیریت و راهنمایی آن‌ها کمک کنید دانش و تخصص‌تان را به اشتراک بگذارند تا بتواند به عنوان یک مجموعه رشد کند و پایگاه دانش‌ خود را گسترش دهد ـ که به موفقیت آن‌ها کمک می‌کند.

۵۳. متخصص برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی

در برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی حرفه‌ای هستید؟ عشق‌تان را به مدیریت غذا به اشتراک بگذارید و یک برنامه‌ی عضویت بسازید که در آن برنامه‌های غذایی ماهانه و هفتگی، و دستور پخت کامل را با فهرست خرید قرار می‌دهید. با تخصص در زمینه‌ی خاصی مانند منوی غذاهای بدون گلوتن، غذاهای ویژه کودکان، و غذاهای ارزان موفقیت خود را تضمین کنید.

۵۴. نسخه نویس پزشکی

عاشق واژگان پزشکی هستید؟ نسخه‌ برداری پزشکی فرآیند نگارش پیام‌های ثبت شده از سوی متخصصان پزشکی به صورت مدارک پزشکی نوشتاری است.

۵۵. صاحب یک سایت عضوپذیر باشید

دانشی غنی دارید؟ آن را از طریق یک سایت و با عضویت پولی به اشتراک بگذارید؛ می‌تواند شامل مقالات، سمینارهای آنلاین، سمینارهای تلفنی، ویدئو، آموزش گام به گام، کتاب های الکترونیک، کاربرگ و یک انجمن باشد. موضوعات و اطلاعاتی که می‌توانید به اشتراک بگذارید بی‌شمار هستند.

۵۶. نقاشی دیواری بکشید

چیزها را در ابعاد وسیع می‌بینید؟ از استعدادتان به عنوان یک نقاش استفاده کنید و به افراد کمک کنید فضای خارجی و داخلی‌شان را به شکل دلخواه‌شان درآورند. می‌توانید تصمیم بگیرید با ساکنان خصوصی کار کنید یا با موسسات بازرگانی.

۵۷. معلم موسیقی

در زمینه‌ی موسیقی سابقه دارید؟ با ارائه‌ی کلاس‌های موسیقی عشق و دانش‌تان را درباره آن با دیگران به اشتراک بگذارید. و آن را یکی از مشاغل خانگی برای زنان را برای خود انتخاب کنید.

۵۸. مشتری مخفی

به خرید علاقه دارید؟ برای تبدیل شدن به یک مشتری مخفی ثبت نام کنید و کسب و کارها، رستوران‌ها و موسسات محلی را بررسی کنید. سرتان را به باد نخواهید داد، اما شاید یک شام مجانی یا کمی پول توجیبی گیرتان بیاید.

۵۹. مسئول سیستم اطلاعات/ شبکه‌سازی

اهل فناوری هستید؟ از مهارت‌هایتان استفاده کنید تا در مدیریت شبکه، مدیریت پایگاه داده، و مدیریت سرور و استفاده از آن به افراد و شرکت‌ها کمک کنید.

۶۰. پرستار مدیر موردی

گواهی پرستاری دارید؟ شرکت‌های بیمه و بیمارستان‌ها به دنبال پرستارهای مجازی هستند تا وظایف مدیریت موردی را در خانه اجرا کنند. این وظایف شامل بازبینی سوابق پزشکی، دنبال کردن مراقبت‌های بیمار و آموزش است.

۶۲. ناشر آنلاین

از آنلاین بودن خوش‌تان می‌آید اما دوست ندارید درگیر مسائل مرتبط با فناوری باشید؟ سعی کنید برندهای جا افتاده‌ای مانند Hula Frog و Macaroni Kid را منتشر کنید.

۶۳. سرآشپز شخصی

در آشپزی ماهر هستید؟ علاقه‌تان به پخت و پز و آشپزی را برای تهیه‌ی وعده‌های غذایی دیگران استفاده کنید. سرآشپزهای شخصی می‌توانند به ازای هر وعده یا به صورت روزانه دستمزدشان را بگیرند و در زمینه‌ی خاصی مانند رژیم‌های گیاهی و بدون گلوتن تخصص یابند.

۶۴. دستیار شخصی

دستیار شخصی یک فرد حرفه‌ای و جزئیات محور است که از خانه و با تکمیل وظایفی مانند تنظیم ملاقات‌ها، برنامه‌ریزی رویدادهای شرکتی، خرید هدایا یا بلیط، رزرو کردن و پرداختن قبوض، به فرد یا شرکتی کمک می کند.

۶۵. خریدار شخصی

عاشق خرید کردن هستید؟ با جستجو به دنبال بهترین معاملات و خرید برخی اقلام به صورت آنلاین یا از فروشگاه، خدمات خریدتان را به دیگران پیشنهاد دهید. با این کار در وقت مشتری‌هایتان صرفه جویی می‌شود؛ حتی می توانید با پیشنهاد کادو گرفتن هدایا هزینه‌ی اضافه‌ای بگیرید.

۶۶. استایلیست (طراح مد) شخصی

عاشق مد هستید؟ پس از دانش‌تان برای کمک به زنان دیگر استفاده کنید تا سبک مد مختص به خودشان را بیابند. استایلیست‌های شخصی، که گاهی مشاور تصویر نیز نامیده می‌شوند، در خرید لباس‌، زیورآلات، آرایش و موی جدید به مشتریان کمک می‌کنند و به طور کلی با متحول کردن ظاهر مشتریان‌شان تصویر جدیدی از آن‌ها می‌سازند.

۶۷. مربی شخصی

به سلامتی اهمیت زیادی می‌دهید؟ ورزش نقطه‌ی قوت شما است؟ با تجربه، دانش و انگیزه‌تان به دیگران کمک کنید به اهداف‌شان برای تناسب اندام برسند. مربی شخصی در ورزش می نواند یکی از الهام بخش ترین ها در لیست مشاغل خانگی برای زنان باشد.

۶۸. آرایشگر حیوانات خانگی

حیوانات را دوست دارید؟ به صاحبان حیوانات خانگی کمک کنید ظاهر حیوانات‌شان را دوست داشتنی و مرتب نگه دارند.

۶۹. نگهداری حیوانات خانگی

حیوانات خانگی را دوست دارید؟ می‌توانید در غیاب صاحبان حیوانات خانگی به نگهداری آن‌ها کمک کنید ـ از غذا دادن گرفته تا به گردش بردن، نظافت، نوازش کردن، و محبت کردن.

۷۰. عکاسی

چشمان تیزبینی دارید؟ از استعدادتان برای عکس گرفتن از دیگران استفاده کنید ـ عکس‌های خانگی، کودکان، حیوانات خانگی، عروسی، رویدادهای خاص، و پرتره‌های حرفه‌ای.

۷۱.  سازمان‌دهنده‌ی حرفه‌ای

فرد منظمی هستید؟ سازمان‌دهنده‌های حرفه‌ای به دیگران کمک می‌کنند خانه و دفترشان را سر و سامان دهند که نتیجه‌ی نهایی آن فراهم شدن یک محیط کاربردی‌تر، بهره‌وری بیش‌تر، و استرس و هرج و مرج کمتر است. برای مثال می‌توانید در مرتب کردن عکس‌های دیجیتالی افراد به آن‌ها کمک کنید؛ که در این صورت به شما سازمان‌دهنده‌ی تصاویر می‌گویند.

۷۲. مدیر پروژه

فرد به شدت مرتبی هستید؟ از آغاز تا پایان کار به دیگران کمک کنید پروژه‌هایشان را مدیریت کنند. این نقش شامل برنامه‌ریزی، توسعه، بودجه‌بندی، دسترسی، و کنترل نتیجه‌ی کلی پروژه است

۷۳. متخصص روابط عمومی

مهارت‌های ارتباطی خوبی دارید؟ اهل اصرار و پافشاری هستید؟ متخصصان روابط عمومی به افراد و شرکت‌ها کمک می‌کنند در تلویزیون، رادیو، روزنامه، سایت‌ها و مجلات حضور رسانه‌ای مثبتی داشته باشند.

۷۴. نماینده‌ی املاک

فرد خوش مشربی هستید؟ کارتان در فروش خوب است؟ منطقه‌ی جغرافیایی‌تان را خوب می‌شناسید؟ نمایندگان املاک در خرید و فروش خانه به مشتریان‌شان کمک می‌کنند. آموزش دیدن حدود ۱۵۰ ساعت وقت می‌گیرد اما غالبا می‌توان آن را در خانه، شب‌ها یا آخر هفته‌ها انجام داد.

۷۵. جذب کننده‌ی نیرو

می توانید استعدادهای خوب را تشخیص دهید؟ در پیدا کردن بهترین و با صلاحیت‌ترین افراد به شرکت‌ها کمک کنید. شما می‌توانید در جذب نیرو، مصاحبه، مذاکره و پیدا کردن یک برنامه‌ی راهبردی برای پر کردن پست‌های خالی همکاری کنید.

۷۶. رزومه‌نویس

رزومه سابقه‌ی کوتاهی از تجربه و مهارت‌های کاری یک فرد است ـ رزومه نویس‌های حرفه‌ای از کلمات و قالب‌بندی‌ها برای خلق یک تصویر قوی استفاده می‌کنند تا یک فرد جویای کار را به کارفرمایان بالقوه معرفی کنند.

۷۷. نماینده‌ی فروش

آدم برون‌گرا، باانگیزه و پرانرژی هستید؟ نمایندگان فروش طیفی از محصولات و خدمات را در شرایط گوناگون می‌فروشند. بسیاری از شرکت‌ها مایلند افراد مناسب را برای این منظور تعلیم دهند و نتیجه‌ی آن می‌تواند برای شما بسیار پرمنفعت باشد.

۷۸. خیاط

به دوخت و دوز علاقه دارید؟‌به افراد کمک کنید لباس‌هایی مناسب و زیبا بدوزند. می‌توانید فقط در یک زمینه‌ی خاص مانند اصلاحات لباس عروس یا لباس‌های رسمی تخصص بیابید و آن را به عنوان یکی از مشاغل خانگی برای زنان که مطابق با استعداد شماست انتخاب کنید .

۷۹. فروش لوازم دست دوم

عاشق حراج‌ هستید؟‌ وسایلی را که کمی مستعمل شده‌اند و لازم ندارید بردارید و با فروش آنلاین آن‌ها مقداری پول به دست آورید.

۸۰. مشاور سئو

در استفاده از گوگل تبحر دارید؟ با استفاده از دانش بهینه‌سازی موتور جستجو به صاحبان کسب و کار کمک کنید ترافیک بیش‌تری را به وبسایت‌هایشان هدایت کنند.

۸۱. طراح کفش

عاشق کفش هستید؟‌ می‌توانید با طراحی یک نوع کفش و فروختن آن‌ها به صورت آنلاین، در بوتیک‌ها یا فروش مستقیم، درآمدی برای خود دست و پا کنید.

۸۲. بازاریاب رسانه‌های اجتماعی

به سایت‌های شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، پینترست، و اینستاگرام معتادید؟ شاید دیگر وقتش رسیده باشد به عنوان یک بازاریاب رسانه‌های اجتماعی، حرفه‌ی خانگی خودتان را در یکی از داغ‌ترین زمینه‌های حال حاضر شروع کنید.

۸۳. اشتراک‌گذار اجتماعی

عاشق به اشتراک گذاشتن معاملات و پیدا کردن آن‌ها در اینترنت هستید؟‌ از سرویس‌هایی مانند Share Magnet و Wingsplay و توئیت‌های با حمایت مالی، استفاده کنید.

۸۴. توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزاری

می‌توانید کد بنویسید و بخوانید؟ به شرکت‌ها در ساخت برنامه‌ها و نرم‌افزارها کمک کنید تا بهتر به مشتریان‌شان خدمت کنند.

۸۵. سخنور

از موهبت انگیزه دادن و الهام بخشیدن به دیگران برخوردارید؟ در زمینه خودتان خبره هستید؟ خوش‌صحبت هستید؟ با استفاده از دانش و تخصص‌تان برای جمع‌های مختلف صحبت کنید و به آن‌ها بگویید چطور می‌توانند در زندگی و حرفه‌ی خود تحولی ایجاد کنند.

۸۶. مربی ورزشی

در تنیس یا گلف حرفه‌ای هستید؟‌ عشق و علاقه‌تان به ورزش را دنبال کنید و به دیگران آموزش دهید بازی‌شان را بهبود دهند.

۸۷. مشاور مالیاتی

مدرک حسابداری عمومی دارید؟ در زمینه‌ی قانون سابقه دارید؟ صاحبان کسب و کارهای کوچک به دنبال مشاوران مالیاتی هستند که بتوانند در زمینه‌ی مشکلات مالیاتی و حقوقی به آن‌ها کمک کنند.

۸۸. آوا نویس

مهارت شنوایی خوبی دارید؟ سرعت تایپ‌تان بالا است؟ به صاحبان کسب و کار کمک کنید مطالب شفاهی را به اسناد کتبی نگارشی تبدیل کنند.

۸۹. مترجم

به یک زبان خارجی تسلط دارید؟ اسناد، مکاتبات، جلسات و تماس های تلفنی را برای شرکت‌های بین‌المللی ترجمه کنید.

۹۰. برنامه‌ریز سفر

با ارائه‌ی خدمات برنامه‌ریزی سفر استرس را از روز افراد بگیرید. ارزان‌ترین پروازها، کرایه‌ی ماشین و اقامت هتل را برای تعطیلات مشتریان‌تان جستجو کنید، حتی می‌توانید با افزودن چیزهایی مانند لیست فعالیت‌ها و مکان‌های دیدنی پول بیش‌تری بگیرید.

۹۱. مدرس

در زمینه‌ی ریاضی قوی هستید؟ تدریس می‌تواند یک فرصت شغلی خانگی عالی باشد، به ویژه برای کسانی که در زمینه‌ی خاصی دانش بالایی دارند؛ مثل دانشجویانی که در رشته‌ی زبان انگلیسی تحصیل می‌کنند، معملمان مدرسه، یا افرادی که به یک زبان خارجی تسلط دارند.

۹۲. میزبانی جشن توئیتری

عاشق توئیت کردن هستید؟ اگر مخاطبان زیاد و فعالی در توئیتر دارید، شاید بتوانید با میزبانی جشن‌های توئیتری پول دربیاورید. به برندهای مختلف کمک کنید نام‌شان را پرآوازه کنند.

۹۳. دستیار مجازی

از کمک کردن به دیگران لذت می‌برید؟ یک دستیار مجازی (VA) یک فرد حرفه‌ای و به شدت ماهر است که به مسئولان شرکت‌ها و کسب و کارها، کمک فنی و اجتماعی ارائه می‌دهد. خدماتی که می‌توانید فراهم کنید بی‌شمارند، و همه به سابقه‌ی آموزشی و تجربه‌ی شما بستگی دارند.

۹۴. سازنده‌ی ویدئو

به صنعت فیلم‌سازی علاقه دارید؟ مهارت‌های فیلم‌سازی و ویراستاری‌تان را به کار بگیرید و در ساخت آگهی‌های بازرگانی، فیلم‌های کوتاه، و فیلم‌های مستند به کسب و کارهای کوچک کمک کنید.

۹۵. مامور پاسخ به چت یا تماس‌های مجازی

در زمینه‌ی خدمات مشتریان مهارت خوبی دارید؟ برخی شرکت‌ها به دنبال نمایندگان خدمات مشتری اضافه‌ای هستند که در خانه کارشان را انجام دهند. این فرصت را از دست ندهید ـ کسی چه می‌داند شاید به یک شغل طولانی مدت تبدیل شود.

۹۶. برنامه‌ریز وب

از HTML، CSS، PHP، جاوا و سئو سر در می‌آورید؟ با استفاده از مهارت‌هایتان در زمینه‌ی فناوری به افراد و شرکت‌ها کمک کنید وبسایت بسازند، اصلاحاتی را انجام دهند و اشکلات‌شان را رفع کنند.

۹۷. برنامه‌ریز عروسی

عاشق عروسی هستید؟ پس به یک متخصص برنامه‌ریزی عروسی تبدیل شوید. به زوج‌ها در انتخاب محل برگزاری، گل‌آرایی، لباس‌ عروس و داماد، غذا، سرگرمی، عکاسی، تم‌ها و برنامه‌ریزی ماه عسل کمک کنید.

۹۸. نویسندگی

عاشق نوشتن هستید؟ از پست‌های وبلاگی گرفته تا خبرنامه و مقاله، اهالی تبلیغات همیشه به دنبال نویسنده هستند. از سایت‌هایی مانند Upwork، Freelancer و Guru بازدید کنید.

لیست مشاغل خانگی: فهرست 340 شغل خانگی زودبازده در ایران

منبع theworkathomewoman
نوشته‌های مرتبط