کسب و کار در ترکیه: 10 بهترین ایده‌ کسب و کار کوچک در کشور ترکیه

آیا برای راه‌اندازی کاسبی مورد علاقه‌تان در ترکیه به ایده‌های کسب و کاری پرسود نیاز دارید؟ در اینجا ۱۰ بهترین فرصت کسب و کار در ترکیه به شما معرفی می‌شود که می‌توانید با کمی سرمایه گذاری معقول آن‌ها را پی بگیرید.

ترکیه‌ بخش شرقی اروپا و سمت غربی آسیا را پوشانده است. پایتخت ترکیه شهر استانبول است. فرصت های کسب و کاری عالی در ترکیه وجود دارد و بسیاری از تازه‌کارها ترجیح می‌دهند کسب و کارشان را در ترکیه آغاز کنند. اقتصاد ترکیه در بین فهرست اقتصادهای کل کشورهای جهان در جایگاه ۱۶ ام است. بر اساس گزارش فوربس، صنایع الکترونیک، خودرو و پتروشیمی در حال حاضر در ترکیه در حال شکوفایی هستند.

۱. کسب و کار غذای بسته بندی شده

در ترکیه، همگام با مردان، درصد بالایی از زن‌ها نیز کار می‌کنند و این تعداد هر روز در حال افزایش است. به همین دلیل است که کسب و کار بسته بندی غذا در ترکیه رو به شکوفایی است و تقاضا نیز به صورت پیوسته افزایش می‌یابد.

می‌توانید کسب و کار غذای فراوری شده، گوشت تازه، خوراکی های یخ زده یا هر آنچه مطابق میل‌تان است راه اندازی کنید. بازار این نوع کسب و کار به سرعت در استانبول و سایر شهرهای کشور با سرعتی سریع در حال رشد است.

بنابراین اگر قصد شروع سرمایه گذاری در ترکیه دارید، بهتر است به این ایده نیز نظری داشته باشید.

۲. کسب و کار در حوزه‌ی سنگ‌های طبیعی

در فهرست بزرگترین تولید کنندگان سنگ قیمتی جهان ترکیه در جایگاه چهارم قرار دارد. نفیس ترین سنگ‌های موجود در ترکیه عبارتند از سنگ آهک، سنگ گرانیت، سنگ متورق، عقیق سلیمانی، ذغال سنگ نارس، و آندزیت و صدها سنگ دیگر.

در نتیجه آغاز کسب و کار سنگ‌های طبیعی در ترکیه‌ی ایده‌ی بی نظیری است.

کشور برای پیش برد این صنعت به سرمایه‌گذاران بیشتری نیاز دارد و در نتیجه همیشه از تازه واردان استقبال می‌کند.

۳. شروع کسب و کارهای فصلی

کسب و کارهای نیمه وقت یا فصلی راه فوق‌العاده‌ی دیگری برای پا گذاشتن به عرصه‌ی کسب و کار است بدون آنکه بار مسئولیت‌ کارهای تمام وقت روی شانه‌های سرمایه گذار احساس شود.

بعضی از فرصت‌های کسب و کار فصلی عالی در استانبول و سایر شهرهای ترکیه شامل سازماندهی حرفه‌ای، خرده فروشی هالوین، خرده فروشی وسایل آتش بازی یا هر نوع تشریفات مهمانی دیگر می‌شود.

می‌توانید حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی‌ درست کنید تا بتوانید با ایده‌های پیشرفته آشنا شوید. همچنین می‌توانید بعدا این کسب و کارهای موقتی را دائمی کنید – البته هر زمان آمادگی‌اش را داشتید.

۴. کسب و کار خودرو و لوازم

به راه انداختن کسب و کار شخصی خودرو و لوازم جانبی در شهرهای مختلف ترکیه بازار کافی برای تامین خدمات را از طریق درگیر شدن در تولید انبوه فراهم می‌آورد.

نیاز زیادی به خدمات مربوط به خودرو و لوازم جانبی در بخش‌های مختلف کشور و در تعدادی از اقشار وجود دارد من جمله کشاورزی و راه آهن.

رپورتاژ

۵. شروع کسب و کار اوبر

کسب و کار اوبر نیز در ترکیه ایده‌ی جالب است. یا می‌توانید راننده استخدام کنید و بگذارید او راننده‌ی اوبر شود و برای‌تان رانندگی کند یا اینکه خودتان راننده‌ باشید؛ این به بودجه‌ی شما بستگی دارد و همین طور به اولویت‌های‌تان و چند عامل دیگر.

در آغاز، به تمرین درست نیاز است اما بعدا این شغل کاملا میسر و شدنی خواهد بود. درآمدتان می‌تواند با افزایش تعداد ساعات کاری‌تان افزایش پیدا کنند. این برای کسب و کار در ترکیه‌ی امروزی ایده‌ی عالی به حساب می‌آید.

۶. راهنمای تور شدن

جاذبه‌های گردشگری فراوانی در ترکیه وجود دارد و این کشور در بین ۶ پر بازدید کننده‌ترین سرزمین‌های جهان به شمار می‌رود. بنابراین انتخاب شغل به عنوان راهنمای تور یا گردشگران قطعا یکی از بهترین ایده‌های کسب و کاری کوچک در ترکیه است.

۷. کسب و کار مراقبت از حیوانات خانگی

تعداد زیادی از آدم‌ها در ترکیه عاشق نگهداری حیوانات خانگی هستند، به ویژه سگ‌ها. آن ها برای مراقبت به کسی نیاز دارند که خدمات مراقبت از حیوانات خانگی ارائه می‌دهند و آن‌ها را برای پیاده روی می‌برند و …

آن‌ها بی میل نیستند برای حصول اطمینان از اینکه حیوان خانگی‌شان در امنیت است و اوضاع روبراهی دارد پول خرج کنند. بنابراین این می‌تواند یکی از فرصت‌های کسب و کاری کوچک مناسب در ترکیه برای خارجی‌ها باشد که ترجبه‌ی کافی در نگهداری از حیوانات خانگی دارند و به آن‌ها اهمیت می‌دهند.

۸. کسب و کارهای مربوط به فناوری اطلاعات

تعداد بسیار زیادی از موانع ورود توسط مقررات دولتی در کشور ترکیه وجود دارد. با وجود این، اپراتورهای مخابراتی در این کشور به اندازه‌ی کافی نیستند و فرصت‌های فراوانی وجود دارد در زمینه‌ی کسب و کار فناوری اطلاعات جهت فراهم آوردن خدمات مربوطه برای ادغام‌گران به منظور آنکه بتوانند به اپراتورها اختیاراتی بدهند.

کشف و بررسی این موضوع بسیار سخت است، اما وقتی وارد این حوزه می‌شوید، بسیار جالب می‌شود و کسب و کاری پر سود است.

۹. کسب و کار پتروشیمی

همان طور که پیشتر اشاره شد، صنعت پتروشیمی نیز در ترکیه در حال شکوفایی است. شما می‌توانید برای شروع در مقیاس کوچک کاسبی پتروشیمی را راه بیندازید و بعدا آن را با گذر زمان گسترش دهید یعنی وقتی تجربه و دانش‌تان بیشتر شد.

بهتر است خودتان را فقط به کسب و کار مواد خام محدود نکنید بلکه می‌توانید معامله با کالاهای تمام شده مانند چرم و شیشه را نیز شروع کنید. این یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک در ترکیه است.

‍۱۰. سالن زیبایی زدن

مردم ترکیه بسیار اهل مد هستند و خیلی به ظاهر خود اهمیت می‌دهند. بنابراین، اگر آرایشگری خوب و هنرمند باشید و بتوانید مو اصلاح کنید، آن وقت نباید به فکر کردن درباره‌ی کسب و کار سالن آرایش زدن در ترکیه بی‌اعتنا باشید.

بزرگ‌ترین معادن سنگ آهن در آسیا

منبع fincyte
نوشته‌های مرتبط