7 نکته درباره راه اندازی کسب و کار پرستاری و مراقبت در منزل

با افزایش تمایل آدم‌ها به زندگی کردن در خانه‌ی شخصی و به صورت مستقل تا آخرین سال‌های زندگی، بیش از پیش خدمات مختلفی در این زمینه به طور مستقیم در خانه‌های آدم‌ها به آن‌ها ارائه می‌شوند. یکی از کسب و کار‌هایی که امروز به سرعت رشد یافته‌اند، مراقبت خانگی غیر پزشکی است. در این مقاله، به بیان برخی مسائل پایه در خصوص راه‌اندازی یک کسب و کار پرستاری و مراقبت در منزل می‌پردازیم.

البته باید به این نکته توجه کنید که مراقبت خانگی پزشکی با مراقبت خانگی غیر پزشکی فرق دارد. خدمات مربوط به مراقبت خانگی غیر پزشکی شامل مراقبت‌های فردی، کمک به انجام فعالیت‌های روزمره‌ی زندگی، آماده کردن غذا، خانه‌داری و اداره‌ی منزل، و حمل و نقل می‌شوند.

آژانس‌های مراقبت درمانی و پزشکی تخصصی در خانه بر اساس دستورالعمل‌های دقیق و تحت نظارت پزشک بر ارائه‌ی خدمات پرستاری و توانبخشی تخصصی با مجوزهای لازم نظارت می‌کنند.

۱. از کجا باید شروع کنیم

چگونه باید وارد این کسب و کار شویم؟ هر یک از مدل‌های زیر نقاط مثبت و منفی مخصوص به خودشان را دارند:

الف. راه‌اندازی یک شرکت از صفر. در این مدل، شاید هزینه‌های اولیه کم‌تر باشند، ولی ریسک بیش‌تری وجود دارد. شما باید تجربه‌ی این کسب و کار را داشته باشید. شما باید در مورد این صنعت به خوبی تحقیق کرده باشید.

ب. خرید یک شرکت فعال. برای در اختیار گرفتن یک کسب و کار بالغ و کامل باید هزینه‌ی بیش‌تر پرداخت کنید؛ در عوض، با ریسک کم‌تری نیز رو به رو خواهید بود. ولی پیش از امضای قرارداد باید ارزیابی‌های لازم را انجام داده باشید.

پ. خرید حق امتیاز. در این شرایط، شما مجبور به پرداخت هزینه‌های ورودی بالاتری هستید، ولی از مدل کسب و کاری تایید شده‌ای بهره‌مند خواهید بود. برای انجام این کار با یک کارگزار کسب و کار و یک وکیل متخصص در امور حق امتیاز مشورت کنید.

ت. پیوستن به یک شبکه. با عضویت در شبکه‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مراقبت‌های خانگی، از آموزش‌های اولیه و پشتیبانی‌های مستمر انی شبکه‌ها بهره‌مند خواهید شد. عضویت در این شبکه‌ها مزایای مشترک مالکیت و خرید حق امتیاز یک شرکت را به همراه دارد.

۲. کسب و کارتان را به طور قانونی ثبت کنید

برای ثبت شرکت‌تان باید مراحل زیر را طی کنید:

۱. ابتدا با یک حقوقدان و افراد متخصص مشورت کنید تا بتوانید کسب و کار‌تان را کاملا هماهنگ با نیازهای‌تان تاسیس کنید. ساختار کسب و کاری می‌تواند تاثیرات گوناگونی بر فرایند کارتان داشته باشد؛ ‌بنابراین، عاقلانه رفتار کنید.

۲. باید درخواست خود را بر اساس یک فرایند اداری به وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی ارائه دهید، و تمام مدارک لازم را نیز تهیه کنید.

۳. هم‌چنین، باید شرکت‌تان را نیز به صورت قانونی تاسیس کنید.

۴. محل تاسیس شرکت و تمام کارکنان‌تان باید مورد تایید سازمان‌های ذیربط باشند؛‌ مثلا کارکنان‌تان باید مجوزهای مهارتی و بهداشتی لازم را از سازمان‌های مربوطه کسب کرده باشند.

۵. در نهایت، باید تمام امکانات و سایر مجوزهای لازم را برای تاسیس چنین شرکتی با دقت فراوان بررسی کنید.

نامگذاری کسب و کار‌تان

رپورتاژ

پیش از ثبت قانونی شرکت و تعیین یک نام برای کسب و کار‌تان، شاید بهتر باشد مسیر را از آخر به اول طی کنید؛ یعنی تمام نام‌های ثبت شده با بررسی کنید تا نام انتخابی‌تان جزء آن‌ها نباشد. وقتی تصمیم نهایی‌تان را درباره‌ي نام کسب و کار خود اتخاذ کردید، و از تکراری نبودن آن مطمئن شدید، سربرگ، کارت ویزیت، و بروشورهای مربوط به شرکت‌تان را طراحی و چاپ کنید.

۳. کسب و کار‌تان را شروع کنید

وقتی شرکت‌تان را ثبت کردید، باید کارهای مربوط به راه‌اندازی کسب و کار‌تان را شروع کنید:

الف. افتتاح حساب جاری شرکت و سایر حساب‌های بانکی مورد نیاز
ب. نصب سیستم‌های رایانه‌ای حسابداری، صورت‌حساب، و برنامه‌های زمانی
پ. تامین و ذخیره‌ی سه ماه سرمایه‌ی اجرایی از پیش
ت. تعیین نرخ‌ها و دستمزدها
ث. نصب سیستم‌هایی برای تهیه‌ی صورت‌های پرداخت و لیست حقوق
ج. پیدا کردن محله‌ی مناسبی که جمعیت آن قادر به پرداخت هزینه‌های مراقبت خانگی باشند و رقبای چندانی نیز در آن‌جا وجود نداشته باشند

۴. سیاست‌ها و رویه‌های کاری‌تان را تعیین کنید

سیاست‌ها و رویه‌های کاری‌تان باید تمام موارد زیر را پوشش بدهند:

الف. پذیرش مشتریان جدید
ب. طرح‌های مراقبتی
پ. جداول زمانی
ت. سوابق کارمندان و پرداخت‌ها
ث. فرایند استخدام
ج. گرایش‌ها و جهت‌ها
چ. آموزش
ح. صورت‌حساب مشتریان
خ. حقوق و مسئولیت‌های مشتریان

۵. کارکنان و نیروهای لازم را استخدام کنید

ابتدا، کارکنان پشتیبانی خود را استخدام کنید. بهترین افراد موجود را برای مراقبت‌های خانگی استخدام کنید، زیرا شهرت شرکت‌تان به نحوه‌ی کار آن‌ها بستگی دارد. برای مصاحبه با متقاضیان کار، بررسی مهارت‌ها، و بررسی سوابق کاری‌شان به اندازه‌ي کافی وقت بگذارید.

۶. بازاریابی کنید و خدمات‌تان را به مشتری ارائه دهید

بازاریابی و فروش برای موفقیت کسب و کار‌ها اهمیت حیاتی دارند. بهترین استراتژی بازاریابی برای شما بازاریابی دهان به دهان مشتریان است؛ این استراتژی فقط از طریق ارائه‌ی یک تجربه‌ی عالی به هر یک از مشتریان اجرا می‌شود.

بهترین منابع محلی را برای معرفی کسب و کارتان شناسایی کنید – مطب‌های محلی پزشکان، مراکز سالمندان و مراکز توانبخشی، مساجد و کلیساها، بخش ترخیص بیمارستان‌ها، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی مراقبت‌های پزشکی خانگی، توصیه و معرفی مشتریان کنونی، دفاتر وکلا، بنگاه‌های املاک، بانک‌ها، مدیران بخش مراقبت از سالمندان و غیره.

هم‌چنین، اقدامات زیر را نیز می‌توانید انجام دهید:

الف. ایجاد یک وبسایت
ب. چاپ و پخش تراکت و کاتالوگ
پ. یادگیری تکنیک‌های فروش به خصوص در زمینه‌ی مراقبت‌های خانگی
ت. حضور فعال در انجمن‌ها و فعالیت‌های اجتماعی؛ هماهنگی اقدامات‌تان با استراتژی‌های بازاریابی

۷. مراقبت خانگی یک کسب و کار واقعی است

مراقبت خانگی کسب و کار ارزشمندی است که می‌تواند هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ هیجانی برای‌تان سودمند باشد. کمک و پشتیبانی از سالمندان می‌تواند دستاورد بزرگ و مفهوم عمیقی به زندگی‌تان ببخشد.

ولی به خاطر داشته باشید، مراقبت خانگی هم یک شغل است. پیش از شروع این کار همه‌ی جوانب آن را به خوبی بررسی کنید. در مورد گزینه‌های پیش روی‌تان تحقیق کنید و بهترین گزینه‌ها را برای خود، خانواده‌تان، اهداف‌تان، و سبک زندگی‌تان انتخاب کنید.

منبع verywellhealth
نوشته‌های مرتبط