ایده کسب و کار برای نوجوانان: ۱۲ بهترین شغل برای نوجوانان

بسیاری از نوجوانان در حال تحصیل علاقه دارند که در حین درس خواندن بتوانند کسب درآمد کنند و مستقل باشند و نیز به اقتصاد خانواده کمک کنند. در این مقاله شما را با ۱۰ بهترین ایده کسب و کار برای نوجوانان آشنا می کنیم که با اندکی توجه و پشتکار و تلاش می توانند با این ۱۲ بهترین شغل برای نوجوانان هم برای خود درآمد بسازند و هم مسیر آینده شان را روشن کنند.

بهترین شغل برای نوجوانان

۱. همکاری در خرده‌فروشی

کار در خرده‌فروشی یک ایده کسب و کار برای نوجوانان است که بسیار خوب و عالی است زیرا خدمات ارزشمندی را برای مشتری و تجربه فروش ارائه می‌دهد. به عنوان مثال می توان به کار در یک فروشگاه لباس، فروشگاه لوازم الکترونیکی یا فروشگاه مواد غذایی اشاره کرد.

۲. ادمین شبکه های اجتماعی

دنیای اینترنت فضای خوبی برای کسب درآمد است و استفاده از این توان بالقوه می تواند با بهره گیری از استعدادهای دانش آموز صورت گیرد. بسیاری از نوجوانان پس از اتمام زمان مدرسه در فضای مجازی وقتشان را به بطالت می‌گذرانند. به ابزارهای هوشمند و خوبی دسترسی دارند و استعداد و توانایی انجام کارهای بزرگ را هم دارند. پس چه چیزی از این بهتر که خدمات شان را به افرادی که نیاز به رصد کردن دایمی صفحاتشان در شبکه های مجازی دارند بفروشند. صاحبان کسب و کار صرف‌نظر از این‌که به اهمیت رسانه‌های اجتماعی واقف باشند یا آگاهی چندانی از آن نداشته باشند، معمولا همیشه آن‌قدر مشغول انجام مسئولیت‌های بسیار زیادی هستند که نمی‌توانند به شکل مناسب برای ایجاد و اجرای استراتژی‌ رسانه‌های اجتماعی وقت صرف کنند.

۹ نکته مهم درباره بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارهای کوچک

۳. راهنمای تورهای شهری

هر شهرو روستای  ایران با جاذبه های توریستی بسیار زیادی که دارد میتواند محل کسب درآمد خوبی برای نوجوانان علاقمند به گردشگری و فرهنگ و هنر باشد. نوجوانان می توانند به توریست ها در بازدید از شهر و روستای خود کمک کنند و به آنها در یافتن مکان های خوب اقامتی و تفریحی کم های زیادی کنند و در ازای آن درآمد هم داشته باشند.

۴. پرستاری از کودک

پرستاری از کودکان یک شغل رایج برای نوجوانان است که به آنها اجازه می دهد تا در زمینه مراقبت از کودک و مسئولیت پذیری تجربه کسب کنند. همچنین می تواند یک شغل انعطاف پذیر باشد که با برنامه های مدرسه نیز مطابقت داشته باشد.

۵. باریستای کافه

باریستاها باید در مهارت‌های نوشیدنی‌سازی مهارت داشته باشند، اما نقش به همان اندازه ارائه یک تجربه کوچک دلپذیر به مشتریانشان و سرو کردن نوشیدنی‌ها است. فردی که طبیعتاً روحیه شادی دارد در این نقش شکوفا می شود و مشتریان برمی گردند. بسیاری از قهوه‌خانه‌ها و کافه‌ها آموزش‌های باکیفیتی از نظر خدمات عالی به مشتریان ارائه می‌دهند، چیزی که در بسیاری از مشاغل بعدی ضروری خواهد بود.

۶. معلم خصوصی

رپورتاژ

نوجوانانی که در برخی موضوعات برتر هستند، می توانند به عنوان معلم برای دانش آموزان سطوح پایین تر فعاایت کنند. این شغل نه تنها درآمد اضافی را فراهم می کند، بلکه به بهبود مهارت های ارتباطی و تدریس نیز کمک می کند.

۷. یادگیری وردپرس

روش های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس برای نوجوانان علاقمند و کوشا وجود دارد. راه هایی مثل طراحی سایت با وردپرس، پلاگین نویسی، طراحی قالب وردپرس، فارسی سازی قالب و افزونه و حتی روش های سئو در وردپرس که این روزها بسیار محبوب است. برای یادگیری هم می توانید کمی زمان بگذارید و از انواع ویدیوهای موجود در یوتیوب یا اینترنت بهره ببرید.

۸. نویسنده آزاد/خلق محتوا

نوجوانان با مهارت های نوشتاری قوی می توانند به عنوان نویسندگان آزاد یا تولیدکنندگان محتوا کار کنند. آنها می توانند مقاله بنویسند، پست وبلاگ بنویسند، یا محتوای رسانه های اجتماعی را برای کسب و کارها یا وب سایت ها ایجاد کنند.

۹. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

اگر یک سایت با پیج فعال اینستاگرام دارید می توانید با افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش درآمد کسب کنید کافی است در سایت های افیلیت عضو شوید و لینک محصولات را در سایتتان قرار دهید تا به ازای فروش از طریق سایت شما درآمدتان افزایش پیدا کند.

۱۰. شرکت در دوره های کارآموزی

برخی از شرکت ها دوره های کارآموزی را برای دانش آموزان دبیرستانی ارائه می دهند و تجربه کاری ارزشمندی را در یک صنعت خاص ارائه می دهند. این می تواند به نوجوانان کمک کند مسیرهای شغلی بالقوه را کشف کنند و مهارت های حرفه ای خود را توسعه دهند.

۱۱. صندوقدار فروشگاهی

صندوق‌داران فروشگاه‌ها پشت صندوق‌فروش کار می‌کنند تا اقلام مشتریان را اسکن کنند، محصولات آن‌ها را بررسی کنند، پرداخت‌ها را دریافت کنند و پول خرد را برگردانند. صندوق‌داران نیز ممکن است قفسه‌ها را بسته بندی کنند، موجودی را تهیه کنند و کارهای دیگری انجام دهند. یکی دیگر از شغل های مناسب برای نوجوان ها که باعث بهبود ارتباطات اجتماعی آن ها و البته درآمد خوب با ساعت کاری کم است

۱۲.راه اندازی کانال یوتیوب

راه اندازی کانال یوتیوب و تهیه محتوادر این شبکه اجتماعی محبوب یکی از راه هایی است که نوجوانان می توانند کسب درآمد کنند. با داشتن یک کانال و با ۱۰۰۰ سابسکرایب به شرط اینکه سالانه ویدئوهای شما ۴۰۰۰ دقیقه مشاهده شده باشد کانال شما به درآمد می رسد. برای راهنمایی بیشتر می توانید این مقاله را کسب درآمد از یوتیوب: ۱۴ ایده پولسازی و کسب درآمد از یوتیوب مطالعه کنید.

به طور کلی، بهترین مشاغل برای نوجوانان، مشاغلی هستند که تجربیات ارزشمندی را ارائه می دهند، مهارت های مهمی را آموزش می دهند و فرصت هایی را ارائه می دهند. در این نوشتار با چند بهترین ایده کسب و کار برای نوجوانان آشنا شدید که می توانید ایده های خیلی بیشتر و بهتری هم پیدا کنید.

نوشته‌های مرتبط