۱.کفش‌های کتانی

هر نوعی از کتانی‌ها برای محل کار مناسب نیستند، پوشیدن کفش‌های ورزشی باعث می‌شود پای شما به شدت در طول ساعات کاری عرق کند و این برای شغل حرفه‌ای شما خوب نیست. به جای کتانی های کاملا ورزشی از کفش های کژوال و راحتی استفاده کنید.

۲ .صندل‌های لا‌انگشتی یا پاشنه‌چوبی

یکی دیگر از کفش‌هایی که به شآن حرفه‌ای شما آسیب می‌زند این مدل کفش‌ها هستند. شاید پوشیدن این مدل کفش‌ها به واسطه‌ی صدای تق تق بامزه‌ی پاشنه‌شان یا آزادی و هواخوری بخشی از پای‌تان  برایتان جذاب به نظر بیاید ولی در هر صورت برای محل کار اصلا مناسب نیستند. همان‌طور که شما یک شلوارک چهارخانه در سرکارتان نمی‌پوشید پوشیدن یک جفت صندل لاانگشتی هم مناسب نیست.

۳ .پیراهن چروک

این یک پوشیدنی وحشتناک در محل کار است! یک اطو می‌تواند یک گدا را به شاهزاده تبدیل کند. به خودتان یک اطوبخار با کیفیت هدیه بدهید تا سریع‌تر و راحت‌تر از اطوهای قدیمی و سنتی لباس‌های شما را اطو کند.

۴. کفش‌های پاشنه‌دار تق‌تقی

پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار و پر سر وصدا علاوه بر این‌که یک سروصدای نامطلوبی موقع راه رفتن در محل کار ایجاد می‌کنند، باعث بروز جراحاتی در اثر زمین خوردن یا گیر کردن پاشنه‌ی کفش‌تان به جایی نیز می‌شوند. بد نیست که پوشیدن کفش‌های پاشنه تخت را امتحان کنید.

۵ .شلوارهای فاق کوتاه

معمولا به غیر از پزشک متخصص کمردرد شخص دیگری علاقه ندارد کمر و شکم شما را ببیند! بنابراین سعی کنید یا از شلوارهای فاق‌بلند استفاده کنید و یا یک پیراهن بلند بپوشید تا کمرتان معلوم نشود.

۶ زیورآلات با صدای جرنگ جرنگ

با استفاده از زیورآلات پر سر و صدا هم‌اتاقی‌های شما در محل کارتان می‌توانند از دوردست تشخیص دهند شما دارید به محل کار وارد می‌شوید. با این کارتان حواس همکارانتان را پرت می‌کنید و به خاطر این برهم زدن تمرکزشان از شما متنفر می‌شوند.

۷. آرایش بیش از حد

آرایش بیش از حد چهره‌ی شما را شبیه یک کاریکاتور می‌کند. از سایه‌های پررنگ آبی و ریمل مژه‌های پرپشت‌کننده در محل کار اکیدا خودداری کنید. همینطور رژلب های براق و پررنگ را برای میهمانی و جشن ها کنار بگذارید. تصور یک کارمند با آرایش کامل یک میهمانی ساعت 8 صبح روز شنبه در محل کار یک کمی ناخوشایند به نظر میرسد! اینطور نیست؟

۸ .لباس روز قبل

اگر برای همکاران خود بازگو کنید که شب قبل را به خانه نرفته‌اید، باید خیلی خوش شانس باشید تا آن‌ها در مورد لباس‌هایتان فکر بدی نکنند. در غیر این‌صورت آشکار است که شما روز قبل لباس خود را عوض نکرده‌اید یا نشسته‌اید. می‌توانید برای اجتناب از این‌که در مورد تمیزی لباس شما قضاوت بدی نشود لباسی را که امروز در محل کار پوشیده‌اید کنار بگذارید و دو سه روز بعد مجددا بر تن کنید.

۹ .لباس‌هایی با چاپ عکس حیوانات روی آن

پوشیدن این مدل لباس‌ها شما را بیش از حد جوان و سر به هوا نشان می‌دهد. ممکن است شما علاقمند به تصویر یک اسب زیبای ترکمن روی تیشرت تان باشید اما این لباس را برای آخر هفته یا غروب ها بعد از پایان کارتان نگهدارید. برای محل کار یک لباس ساده تر و موجه تر بپوشید لطفا!

۱۰. لباس خانگی

از یک جوان تازه‌فارغ‌التحصیل بعید نیست با همان لباسی که خوابیده بود به محل کار برود اما برای یک شاغل حرفه‌ای این کار ناپسندی است. برای این‌که صبح زود قبل از رفتن به محل کارتان در زمان‌ صرفه‌جویی کنید، راه‌های دیگری را امتحان کنید و یک وقت اضافی را به عوض کردن لباسی اختصاص دهید که با آن از خواب برخواستید. یا دیروز با آن در منزل تردد کرده اید.

۱۱ .تی‌شرت‌هایی با نقش جملاتی بی‌ادبانه یا سیاسی

مطمئن باشید پوشیدن تی‌شرت‌هایی که جملاتی از سیاستمداران، یا عبارات طنزگونه‌ی بی‌ادبانه دارد حتما عده‌ای را در محل کار از شما دلخور می‌کند.

۱۲. لباس‌های بیش از حد تنگ و پر زرق و برق

پوشیدن این مدل لباس‌ها برای مهمانی‌ها و جشن‌ها مناسب است و در محل کار باید یک حد تعادلی از نظر گشاد بودن و انتخاب رنگ‌ها و طرح‌های ساده‌تر را رعایت کرد. این موضوع ربطی به دین و سیاست و سایر مسایل این چنینی ندارد. آداب کسب و کار الگویی را به عنوان پوشش محل کار میپسند که تقریبا در بسیاری نقاط جهان مشترک است.

۱۳. عطرها و ادوکلن‌های با بوی خیلی تند

سعی کنید حتی‌المقدور از عطرها و ادوکلن‌های ارزان‌قیمت که بوهای تند و تیزی دارند خودداری کنید. همواره به مشام رسیدن یک رایحه‌ی ملایم از شما برای همکاران‌تان بسیار خوشایند است.

۱۴. مدل موها

این که شما دوست دارید موهای خیلی بلندتان از همه طرف پریشان باشند خوب است اما نه برای محل کار! شاید جع و جور کردن موهای سر یا اصلاح الگوی ریش ها برای آقایان کار مناسب تری به نظر برسد.

امیدواریم از نوشتار ۱۴ پوشیدنی وحشتناک در محل کار استفاده کرده باشید.