۱۰ گام سریع برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق

موفق شدن به عنوان یک کارآفرین نیازمند سخت کوشی و پشتکار است چون متاسفانه در عرصه‌ی کسب و کار/ استارت‌آپ، هیچ جادوگری وجود ندارد که به نحوی جادویی موفقیت را به کسب و کارهای کوچک و مالکان آنها اعطاء کند.

وقتی کار خود را به عنوان یک کارآفرین شروع می‌کنید، می‌خواهید مطمئن شوید که می‌دانید چه چیزی کارآفرینان را موفق می‌کند. این یعنی نگرش درست به یک کسب و کار و عزم و ثبات قدم برای رسیدن به موفقیت.

در اینجا ۱۰ گام سریع برای آنکه به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید به شما ارائه می‌شود:

۱. چنان کار کنید که انگار قرار است فردا بازنشسته شوید

یک چیزی را درباره‌ی بازنشستگی می‌دانید؟ بازنشستگی باعث می‌شود ما برای بیشتر پس انداز کردن سخت تر کار کنیم. به عنوان یک کارآفرین، لازم است چنان کار کنید که انگار قرار است فردا بازنشسته شوید. در روح هر کارآفرین موفقی اشتیاق به سخت کوشی وجود دارد.

کارآفرینان موفق لذت و سرگرمی را در سخت کوشی می‌بینند. بنابراین هرگز خسته نمی‌شوند. و وقتی نهایتا به موفقیت می‌رسند، کاملا آمادگی رویارویی با آن را دارند.

۲. شدیدا روی فرصت‌های‌تان تمرکز کنید

این تمرکز و شدت به شما کمک می‌کند تلاش‌های بیهوده و عوامل حواس پرتی را از زندگی‌تان حذف کنید. بیشتر شرکت‌ها به جای مردن از گرسنگی از سوء هاضمه می‌میرند- به عبارت دیگر، شرکت‌ها بیشتر از انجام همزمان کارهای فراوان رنج می‌برند تا از انجام فقط چند کار به نحو بسیار خوب. روی ماموریت‌تان متمرکز بمانید.

۳. سریع حرکت کنید و به سرعت پیشرفت کنید

در دنیای کارآفرینی، هیچ چیز به بدی آهسته عمل کردن نیست. مارک زاکربرگ حتی یک شعار برای اهمیت سرعت در کسب و کار دارد. او اغلب می‌گوید “شما معمولا در کارها به اندازه‌ی کافی سرعت عمل به خرج نمی‌دهید مگر در زمینه‌ی اموری که در آنها خرابکاری می‌کنید”.

خلاصه آن که، بیش از حد وقت صرف تصمیم گیری نکنید. اول کار را تحویل بدهید، بعد به طور مداوم در آن پیشرفت کنید.

۴. یک حلال مشکلات باشید

بسیاری از آدم‌ها چیزهایی را که آرزو دارند می‌توانستند انجام دهند را تشخیص می‌دهند، یا محصولات یا خدمات مفیدی را که مشتاق‌اند داشته باشند در ذهن خود تصور می‌کنند. با وجود این، در واقع عده‌ی کمی طبق آن ایده‌ها عمل می‌کنند. برای آن که یک کارآفرین موفق باشید، لازم خواهد بود با نگریستن به جهان اطراف‌تان، از منظر یک حلال مشکلات، همیشه از الهامات پیش رو استقبال کنید.

۵. انعطاف پذیر اما سرسخت باشید

رپورتاژ

هر کارآفرینی برای عمل و اجرا باید زیرک باشد. شما باید مدام در حال یادگیری باشید و وقتی با اطلاعات جدید مواجه می‌شوید خودتان را با آنها وفق دهید. و در عین حال باید نسبت به علت و ماموریت تشکیلات خود سرسخت باقی بمانید. این همانجایی است که آن صدای ضعیف بسیار مهم می‌شود، بخصوص وقتی به شما هشدارهای اولیه را می‌دهد که اوضاع از وضعیت مناسب خود در حال خارج شدن است.

کارآفرینان موفق بین گوش کردن به آن صدا و سرسخت ماندن در مسیر پیشروی به سوی موفقیت تعادل ایجاد می‌کنند- چون گاهی موفقیت درست آن سوی دست انداز مشکلات منتظر ایستاده است و خودش را در نقاب شکست پنهان کرده است.

۶. هرگز “نه” را به عنوان یک پاسخ نپذیرید

می‌خواهید بدانید چرا بعد از آن همه دلسردی و نا امیدی، کارآفرینان بسیار موفق باز هم راه خود را به سمت اوج پیدا می‌کنند؟ چون هرگز “نه” را به عنوان پاسخ نمی‌پذیرند.

وقتی از دیگران درخواست کمک می‌کنید، و آنها مایوس‌تان می‌کنند، پاسخ آنها به تقاضای‌تان را به عنوان یک عامل تعیین‌کننده در موفقیت‌تان به حساب نیاورید.

۷. به خودتان عشق بورزید

به عنوان یک کارآفرین باید یاد بگیرید که به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها خیلی برای خشنود کردن دیگران خودشان را آزار می‌دهند، آنقدر که کاملا احساسات‌ خودشان را نادیده می‌گیرند. در دنیای کارآفرینی، باید تا آنجا که می‌توانید به خودتان عشق بورزید. بسیاری از آدم‌ها به احساسات شما اهمیتی نخواهند داد. همه مشغول تلاش برای پیروز شدن هستند، پس دست از نگرانی درباره‌ی خشنود کردن دیگران بردارید و شروع کنید به عشق ورزیدن به خودتان!

۸. عمل، عمل، عمل

این احتمال وجود دارد که بسیاری از دیگران هم درباره‌ی چیزی که شما سعی دارید انجام دهید فکر کرده باشند، مگر آن که شما باهوش‌ترین آدم روی کره‌ی زمین باشید. موفقیت لزوما از نوآوری در پیشرفت حاصل نمی‌شود بلکه از عمل و اجرای بی‌عیب و نقص به‌دست می‌آید.

یک استراتژی بزرگ به تنهایی باعث پیروزی در یک رقابت یا نبرد نخواهد شد؛ پیروزی اساسا از برخورد با مشکلات و غلبه بر آنها حاصل می‌شود. همه‌ی ما کارآفرینانی را دیده‌ایم که وقت بسیاری را صرف نوشتن طرح‌های کسب و کار و آماده کردن پاورپوینت‌ها می‌کنند. مهم نیست برای تکمیل چنین برنامه‌ای چقدر وقت صرف می‌کنید، مع‌ذالک باید خودتان را با واقعیت‌های موجود وفق دهید. شما از اقدام کردن، اطلاعات بیشتر و مفیدتری به‌دست خواهید آورد تا از فرض کردن و گمانه‌زنی.

۹. عاشقانه و پرشور زندگی کنید

موفقیت فقط وقتی حاصل می‌شود که به آن اعتقاد داشته باشید و درباره‌ی حاصل کارتان شور و هیجان داشته باشید. انرژی‌تان الهام بخش سرمایه‌گذاران و شرکای بالقوه خواهد بود، و کمک خواهد کرد کسب و کارتان را رشد و پرورش دهید.

شور و هیجان شما می‌تواند باعث برانگیزش فعالیت‌ کارآفرینی شود. دلیلی را که احساسی قوی نسبت به آن دارید شناسایی کنید و سعی کنید بفهمید چگونه باید برای آن بجنگید.

۱۰. آدم‌های باهوش تر را استخدام کنید

آدم‌هایی که با شما کار می‌کنند قرار است نقش بسیار بزرگی در موفقیت کسب و کار شما ایفا کنند. آدم‌های باهوش‌تر کسب و کارهای بهتری را می‌سازند. وقتی که زمان استخدام نیرو رسید، لازم است که به دنبال باهوش‌ها باشید. به دنبال آدم‌هایی باشید که از شما باهوش‌تر هستند.

 

منبع knowstartup
نوشته‌های مرتبط