۴ نکته طلایی درباره ساخت برند شخصی که همه باید بدانند!

برند شخصی به شما امکان می‌دهد اعتماد بیش‌تری میان کسب و کار‌ خود و همکاران و مشتریان‌تان ایجاد کنید. هم‌چنین، برند شخصی شهرت‌تان را بهبود می‌بخشد و انگیزه‌ی دیگران را برای انجام معامله با شما افزایش می‌دهد. اکنون، بیش از هر زمان دیگر، کارآفرینان به شدت به ساخت برند شخصی نیاز دارند.

وجود یک برند شرکتی قدرتمند به دلایل مختلف برای موفقیت شما حیاتی است. ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست، و تبلیغات و رقابت بسیار شدیدی در دنیای مجازی ایجاد شده است که نباید در این رقابت عقب بیفتید. فناوری و موتورهای جستجوگر آنلاین باعث شده‌اند کار مشتریان در تحقیق درباره‌ی انواع شرکت‌ها و انتخاب بهترین گزینه‌ها، بیش از هر دوره‌ی دیگری، آسان شود. مشتریان در انتخاب خود بسیار هوشمندانه‌تر رفتار می‌کنند، و در نهایت، شرکت‌هایی را انتخاب می‌‌کنند که از نظر آن‌ها، قابل اعتماد و معتبر باشند.

۱. ایجاد برند شخصی

یک برند شخصی موثر می‌تواند به پیشرفت‌ و تحقق اهداف‌تان کمک کند، ولی این برند شخصی نیازمند تاثیرگذاری مثبت بر دیگران، و هم‌چنین، به دست آوردن نتایجی مثبت از کسب و کار است. لوک لینتس، مدیر عامل آژانس های‌کی، در این مورد می‌گوید، “برندسازی شخصی یکی از بخش‌های اصلی بازاریابی است که بیش‌تر صاحبان کسب و کار معمولا آن را نادیده می‌گیرند. استفاده از برند شخصی‌تان آسان‌ترین راه برای ایجاد اتصال به مشتری بالقوه و هم‌چنین، آسان‌ترین راه برای به نمایش گذاشتن محصول یا برندتان است – بدون این‌که مجبور باشید هزینه‌های بالایی برای تبلیغات در نظر بگیرید.‌”‌

شما نمی‌توانید بدون در نظر گرفتن یک مسیر درست و منطقی، صرفا از طریق انتشار یک وب‌سایت پر زرق و برق یا فروش محصولات محبوب و پر فروش، به برند شخصی دل‌خواه‌تان دست پیدا کنید. رسیدن به برند شخصی فقط از طریق تولید و فروش یک تجربه‌ی مطلوب و به دست آوردن قابلیت ارائه‌ی بینشی عالی و منحصر به فرد، و هم‌چنین، ایجاد اطمینان و اعتبار میسر است. وقتی بتوانید به صورت آگاهانه و از روی اراده بر طرز تفکر عمومی مصرف کنندگان تاثیر بگذارید، قادر خواهید بود اعتبار خود را بالاتر ببرید.

پس از آن‌که توانستید برند شخصی خودتان را ایجاد کنید، باید سعی کنید آن را به بهترین شکل حفظ کنید و روز به روز آن را قوی‌تر کنید؛ در این فرایند باید به ۷ نشانه که برند شخصی‌تان به توجه و کار بیش‌تری نیاز دارد توجه کنید.

۲. فواید ایجاد برند شخصی

صرف زمان و انرژی برای ایجاد یک برند شخصی فواید مختلف و متعددی به همراه دارد. برای مثال، با ایجاد یک برند شخصی بیش‌تر از گذشته می‌توانید در دنیای مجازی دیده شوید؛ مصرف کنندگان معمولا بیش‌تر زمان خود را در دنیای مجازی سپری می‌کنند. بنابراین، اگر بتوانید بیش از پیش، خود را در دنیای مجازی معرفی کنید و مخاطبان آنلاین‌تان را با خود به تعامل وادارید، از فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند خواهید شد.

رپورتاژ

هم‌چنین، هر چه بیش‌تر در معرض دید مصرف کننده باشید، آینده‌ی شما و برندتان درخشان‌تر خواهد بود. از این حقیقت به عنوان فرصتی برای تحول استفاده کنید؛ چیزهای بیش‌تری یاد بگیرید و خودتان را با دنیای در حال تغییر سازگار کنید. خودتان را با چگونگی تکامل بازار هدف و نحوه‌ی رفتار مصرف کننده سازگار کنید تا بتوانید به موفقیت‌های بلند مدت برسید. در مورد پیشرفت برند شخصی‌تان و هم‌چنین، هر آن‌چه باید به مخاطب ارائه دهید، آهسته و پیوسته عمل کنید.

نیک براگدن، بنیان‌گذار شرکت ارند مدیا، در این خصوص می‌گوید، “‌یک برند شخصی خوش ساخت، در صورتی که به درستی استفاده شود، می‌تواند به حرف‌ها و توصیه‌های‌تان اعتبار بیش‌تری ببخشد. برای مثال، اگر بتوانید با گفتن این جمله، “‌من مقاله‌ای در این خصوص در یک نشریه نوشته‌ام؛ آن را با شما به اشتراک می‌گذارم،” توصیه‌ای را به یک مشتری (یا مشتری بالقوه) ارائه کنید، در صورت معتبر بودن برند شخصی‌تان، اعتبار حرف‌های‌تان نیز دوچندان می‌شود.

یکی دیگر از فواید ایجاد یک برند شخصی قابل اعتماد این است که به تدریج قادر خواهید بود خودتان را از بقیه‌ی افراد بالاتر و برجسته‌تر نشان دهید. چشم‌انداز و ماموریت کسب و کار‌تان باید از درون وجود شخص خودتان سرچشمه گرفته باشد – مثلا لحن و زبان شخصی خودتان را به همراه داشته باشد. این برند شخصی باید مختص خودتان باشد و به شما امکان دهد در صنعت‌تان محدوده‌ی منحصر به خودتان را ایجاد کنید. اگر قصد دارید اعتماد بیش‌تری میان مشتریان‌تان ایجاد کنید، لازم است پیام و رفتارهای‌تان با جایگاهی که در آن هستید منطبق باشند. لازم است بتوانید مشتریان‌تان را در سطوح انسانی بسنجید و به آن‌ها نشان دهید شما بیش‌تر از یک برند معمولی هستید.

هم‌چنین، ایجاد یک برند شخصی در تقویت جایگاه‌تان به عنوان یک رهبر فکری به شما کمک می‌‌کند. به این ترتیب، شما به یک منبع اطلاعات تبدیل می‌شوید که مشتریان برای یادگیری و افزایش اطلاعات‌شان به شما مراجعه می‌کنند. وقتی اطلاعاتی را که به اشتراک می‌گذارید، از دید مخاطبان هدف‌تان ارزشمند تلقی می‌شوند، آن‌گاه می‌توانید مطمئن باشید مسیر درستی در پیش گرفته‌اید.

۳. دلایل اهمیت بیش از پیش برندسازی شخصی

وقتی کارمندان‌تان را ترغیب می‌کنید برند شخصی قدرتمندی برای خود ایجاد کنند، کسب و کارتان از این کار نفع خواهد برد. کارمندان‌تان در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌شان برند شما را نمایندگی می‌کنند؛ به علاوه، هر چه برند شخصی کارمندان‌تان قوی‌تر باشد، احتمال دیده شدن برند شما نیز افزایش می‌یابد. لازم است تمام آدم‌هایی که در سازمان‌تان مشغول به کار هستند، برای ارتقای برند شخصی‌تان از طریق ایجاد اعتماد در میان مشتریان و ایجاد این ذهنیت در آن‌ها که شما را به عنوان رهبر فکری بپذیرند، با یکدیگر همکاری کنند. هم‌چنین، لازم است در مدیریت و بهبود شهرت و جایگاه‌تان در دنیای مجازی نیز کوشا باشید؛ خواه به عنوان یک کارمندان، خواه به عنوان یک شرکت. اگر نتوانید این مسئله را به خوبی مدیریت کنید، جایگاه کسب و کار‌تان، و هم‌چنین، شخصیت و شهرت‌تان را در معرض خطر قرار می‌دهید. از این رو، توصیه می‌کنیم از ۱۰روش که شهرت آنلاین تان را حفظ (یا مخدوش) می‌کند آگاه شوید.

۴. صبور بودن

باید در این راه صبور باشید و همیشه به خاطر داشته باشید که برای ایجاد یک برند شخصی باید زمان بگذارید. احتمال آن‌که در نتیجه‌ی تلاش‌های‌تان بتوانید یک شبه یا فورا به نتایج مطلوب برسید، بسیار پایین است. ببینید دوست دارید در میان مخاطبان هدف با چه عنوانی شناخته شوید، و سپس، اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام دهید. بهتر است در این مسیر کاملا با ثبات قدم بردارید و دائما تصمیمات و نظرات‌تان را تغییر ندهید تا بتوانید به سرعت بیش‌تری به برند شخصی قدرتمند خود دست پیدا کنید. صداقت، شفافیت، و اعتبار سه عامل کلیدی و ضروری برای تبدیل شدن به یک فرد برجسته هستند؛ به این ترتیب، سایر آدم‌ها، چه در حال حاضر و چه در آینده، آرزو می‌کنند در کنار شما کار کنند و به پیشرفت برسند.

نوشته‌های مرتبط