۲۳ بهترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی که حتما باید ببینید

کوالالامپور هم برای گردشگران و هم برای بومیان به عنوان یک مامن خرید مشهور و شناخته شده است. این شهر در برگیرنده‌ی دو تا از بزرگترین مراکز خرید جهان است، وان اوتاما و مید ولی مگامال. بر اساس رتبه‌بندی CNN Travel در سال ۲۰۱۲ کوالالامپور در بین ۱۰ برترین شهرهای جهان برای خرید در مقام چهارم قرار گرفت. موفقیت کوالالامپور به خاطر چندین عامل است من جمله خرید با کیفیت، قیمت‌های مقرون به صرفه و فروش خوب. در این نوشتار با ۲۳ بهترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی آشنا می شوید.

گاهی اوقات اینکه فهرست عریض و طویلی از مراکز خرید پیش رو داشته باشی و بخواهی از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنی می‌تواند کمی گیج کننده باشد. شما می‌خواهید بدون آن که حتی به یکی از آن‌ها سر زده باشید، بدانید چه مراکز خریدی ارزش بازدید را دارند. به منظور کمک به شما و سبک کردن بار انتخاب مرکز خرید مورد نظرتان در این مقاله فهرستی برای‌تان فراهم آورده‌ایم از ۲۳ بهترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی . شماره بندی این مراکز خرید هیچ دلیل و ترتیب خاصی ندارد.

بهترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی

۱. مرکز خرید پاویلیون کولالامپور

پاویلیون کوالالامپور یکی از عظیم‌ترین مراکز خرید کوالالامپور مالزی است. بازدید از این مرکز خرید بیشتر در دوره‌های جشن یا تعطیلی‌ها مانند کریسمس و سال نو چینی‌ها جالب و هیجان انگیز است و داخل این مرکز خرید سرتاسر آذین‌بندی می‌شود تا حال و هوا و جو جشن را بیشتر کند. این مرکز، که در ۲۰ سپتامبر ۲۰۰۷ بازگشایی شد، فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوکس بسیاری دارد که از طراح‌های فوق پیشرفته برخوردارند من جمله سلین، سالوادور ۶ ای.فراگامو، بِربری و گوچی. این مرکز خرید همچنین سهمی نسبی از برندهای معقول‌تری مانند تاپ‌شاپ و زارا دارد.

بخش اصلی طبقه‌ی اول این مرکز به عاشقان خوراکی و غذا اختصاص داده شده است. این بخش در بر گیرنده‌ی طیف وسیعی از رستوران‌های غربی و شرقی مانند «بازار ماهی منهتن»، سابوی، مادام کاوانز، و یک فود کورت بزرگ به نام «فود ریپابلیک». پاویلیون که به یک مرکز تناسب اندام، استدیوی کارائوکه، یک سینمای استاندارد و چند اغذیه فروشی مجهز است، مکان مناسبی برای تفریح و سرگرمی نیز هست.

نشانی: جالان بوکیت بینتانگ – پلاک ۱۶۸

نزدیک‌ترین ایستگاه: بوکیت بینتانگ (مونوریل کوالالامپور)

وبسایت: pavilion-kl.com

کار در مالزی: ۱۵ فرصت و ایده کسب و کار کوچک و کم خرج در مالزی

۲. سوریا کی.ال.سی.سی

این مرکز خرید در پای برج‌های دوقلوی پتروناس، نماد افتخار کوالالامپور، واقع شده است. این مرکز ترکیبی از کارهای طراحان پیشرفته و نیمه پیشرفته را به نمایش می‌گذارد. برندهای پیشرو خاصی را که می‌توان در اینجا یافت عبارتند از شنل، جورجیو آرمانی و مارک جاکوبز، در حالی که برند‌های نیمه پیشرفته شامل زارا، لویس، و مارک اند اسپنسرز می‌شوند.

سوریا کی.ال.سی.سی دو فوت کورت دارد که در طبقات دوم و چهارم واقع شده‌اند. فود کورت طبقه‌ی دوم اساسا خوراکی‌های بین‌المللی مانند ساب‌وی  مک‌دونالد را ارائه می‌دهد در حالی که فوت کورت طبقه‌ی چهارم به مشتریانی خدمت رسانی می‌کند که خوراکی‌های محلی را بیشتر دوست دارند. این مرکز همچنین چند رستوران معروف مانند چیلیز گریل اند بار، و مادام کاوانز دارد.

سوای خرید کردن و غذا خوردن، می‌توانید یک سری از فعالیت‌های دیگر را نیز در این مجموعه‌ی چند منظوره انجام دهید؛ که شامل سالن ارکستر (ارکستر فیلارمونیک مالزی)، یک آکواریوم (آکواریا)، یک مرکز همایش (مرکز همایش کوالالامپور) و یک گالری هنری (گالری پتروناس) می‌شوند. بیرون از این مرکز حرید نیز پاک خوش‌منظره و زیبا و یک استخر رو باز برای تفریح مردم وجود دارند.

نشانی: جالان آمپانگ

نزدیک ترین ایستگاه: KLCC (خط کلانا جایا)

وبسایت: suriaklcc.com.my

۳. میدولی مگا مال

میدولی مگا مال بسیار محبوب است به ویژه در بین بومیان. این مرکز بیش از ۴۰۰ فروشگاه نیمه پیشرفته دارد که می‌توان به آن‌ها سر زد من جمله اسپریت، آدیداس، گس و وینچی. در این میان میزبانی‌های مکرر آن از فشن شوها و رویدادهای معتبر با مدل‌های بومی و بین‌المللی جلوه و شکوه خاصی به این مرکز خرید می‌بخشد.

این مرکز خرید همچنین گزینه‌های خوراکی و غذایی بسیاری دارد که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید. طیف وسیعی از رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها، کافی‌شاپ‌ها و فست فودها را در بر می‌گیرد. به طبقه‌ی همکف که پایین بروید می‌توانید از غذاهای مقرون به صرفه‌ای مثل مک دونالد و منهتن فیش مارکت لذت ببرید. اگر به غذاهای گرانتر علاقمند هستید، می‌توانید غذاهای رستوران‌هایی مانند اسکوایر کیچن و پنکیک هاوس را امتحان کنید یا به یکی از بارها سر بزنید من جمله بار و رستوران جرمن بییر، فینه‌گانس و …. میدولی مگا مال همچنین به خاطر غذاخوری‌های خیابانی در فضای باز و در بلواری که پر از قهوه‌خانه‌هایی مانند استارباکس کافی و کافی بین است مشهور و شناخته شده است.

سوای فروشگاه‌ها و غذاخوری‌ها، این مرکز خرید دارای امکانات تفریحی و سرگرمی مانند سینما و سالن بولینگ نیز هست.

نشانی: لینگ‌کاران سی‌ید پوترا، میدولی سیتی

نزدیک‌ترین ایستگاه: سپوته (خط KTM)

وبسایت: midvalley.com.my

۴. گاردنز مال

گاردنز مال، که درست روبروی میدولی مگامال واقع شده است در واقع دومین فاز از شهر مید ولی است. این مرکز خرید لاکچری (اساسا) در بر گیرنده‌ی بسیاری از فروشگاه‌های فوق پیشرفته مانند لوی ویتون، آرمانی و هوگو باس است.

در طبقه‌ی سوم این مرکز خرید تعدادی از رستوران‌های خوب قرار دارند که غذاهایی از جاهای مختلف جهان را به مشتریان عرضه می‌کند. این رستوران‌ها شامل سوشی زانمای می‌شود که غذای ژاپنی سرو می‌کند، فلائینگ چیلیز با غذاهای خوشمزه‌ی تایلندی و اسپایس که خوراکی‌ها و غذاهای هندی را به مردم ارائه می‌کنند.

گاردنز لاکچری‌ترین تئاتر در مالزی است. بلیط کلاس طلایی (درجه‌ی ۱) می‌تواند تجربه‌ی دیدن فیلم سینمایی کاملا جدیدی را برای شما رقم بزند. با خرید این بلیط، شما می‌توانید از دیدن فیلم در یک صندلی راحت بسیار جادار لذت ببرید.

نشانی: لینگ‌کارن سی‌ید پوترا، شهر میدولی

نزدیک‌ترین ایستگاه: سپوته (خط KTM)

وبسایت: thegardensmall.com.my

۵. برجایا تایمز اسکوئر

برجایا تایمز اسکوئر یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است. این مرکز خرید ابتدائا در اکتبر ۲۰۰۳ افتتاح شد. این مرکز در بر گیرنده‌ی شهربازی سرپوشیده‌ی مالیزیا است که معروف است یک ترن هوایی به بلندی ۷ طبقه دارد.

این مرکز خرید، با داشتن فروشگاه‌هایی که اجناس ارزان و مقرون به صرفه عرضه می‌کنند، مقصدی ایده‌آل برای خریداران مقتصد است. فروشگاه‌هایی که در آنجا می‌توان یافت عبارتند از بادی گلاو، کیچن و اف.او.اس. این مرکز خرید تا حدودی یک منبع غذایی نیز به شمار می‌رود چون از یک سری رستوران‌های زنجیره‌ای تشکیل شده است که انتخاب‌های فراوانی را پیش روی غذادوستان قرار می‌دهند مانند مرغ سوخاری کنتاکی، پاپا جونز، ونیز، سوشی ساکای و چیزهای بسیار دیگر…

علاوه بر آن، این مرکز در برگیرنده‌ی اولین سینمای 2D و 3D مکس مالزی است که در طبقه‌ی دهم آن واقع شده است.

نشانی: جالان ایمبی شماره ۱

نزدیک‌ترین ایستگاه: ایمبی (مونوریل KL)

وبسایت:  timessquarekl.com

۶. سونگی وانگ پلازا

اگر به دنبال خرید و معاملات ارزان قیمت هستید، سونگی وانگ پلازا مکان بی‌نظیری برای سر زدن است. به لحاظ استراتژیکی در بوکیت بین‌تانگ واقع شده است، ناحیه‌ای که در گوشه و کنارش پر از مراکز خرید است. شما می‌توانید لباس‌ها و لوازم دارای طراحی بومی و محلی را در این مکان به قیمت مناسب و معقول پیدا کنید. سوای البسه، سونگی وانگ همچنین اسباب بازی، ساعت‌های مچی ارزان و اقلام ضروری زندگی را نیز می‌فروشد.

علاوه بر مغازه‌ها، این مرکز خرید در برگیرنده‌ی سالن‌های آرایشی، سالن‌های ماساژ و خیاطی نیز هست. رستوران‌های اینجا بیشتر غذای چینی سرو می‌کنند اما شما می‌توانید فست فود مورد علاقه‌ی خود مثلا مک دونالد را نیز در آن خریداری کنید.

سونگی وانگ پلازا یکی از قدیمی‌ترین مراکز خرید در کوالالامپور است. به رقم فعالیت ۳۶ ساله، به خاطر توانایی‌اش در احیاء و به روز رسانی کردن خود و همگام شدنش با گرایش‌های رایج و زندگی مدرن هنوز هم در بین بومیان محبوبیت خود را حفظ کرده است.

نشانی: جالان بوکیت بینتانگ شماره‌ی ۷۴

نزدیک‌ترین ایستگاه: بوکیت بینتانگ (مونوریل KL)

وبسایت: sungeiwang.com

۷. لو یات پلازا

هرچند لو یات پلازا در بوکیت بینتانگ واقع شده است، اما برای ابزارهای فناوری فروشگاه بی‌نظیری به شمار می‌رود. فروشگاه‌های موجود در این مرکز خرید طیف گسترده‌ای از محصولات الکترونیکی و فناوری اطلاعات می‌فروشند مانند لپ‌تاپ، دوربین‌های عکاسی، تلفن‌های همراه، MP3 پلیرها و بسیاری چیزهای دیگر. این مکان که مرکز خرده‌فروشی لوازم الکتریکی اصلی مالزی به شمار می‌رود، اغلب نمایشگاه‌هایی از پیشرفته‌ترین و به روز ترین تجهیزات را در طبقه‌ی همکف خود برگزار می‌کند. به خاطر فروش محصولات با قیمت‌های قابل مذاکره و چانه زنی، این مرکز خرید به راستی که برای شیفتگان فناوری‌های مدرن مدینه‌ی فاضله‌ای محسوب می‌شود.

نشانی: جالان بینتانگ شماره‌ی ۷

نزدیک‌ترین ایستگاه: بوکیت بینتانگ (مونوریل  KL)

وبسایت: plazalowyat.com

۸. گالری استار هیل

گالری استار هیل احتمالا یکی از لاکچری‌ترین مراکز خرید موجود در کوالالامپور است. این مکان در بر گیرنده‌ی فروشگاه‌های طراحان بسیار مدل بالا مانند هویر، بریتیش مستر، سرجیو روسی، و اولیسه ناردین است. همچنین بیش از یکصد ساعت مچی لوکس و برند زیورآلات معروف در این مرکز وجود دارد. از آنجایی که به ثروتمندان و افراد معروف خدمت‌رسانی می‌کند، طراحی داخلی آن محیطی منحصر به فرد دارد.

در سطوح پایین‌تر و طبقه‌ی همکف واقعا می‌مانید که از بین تعداد بسیار زیادی از رستوران‌های گران قیمت کدام یک را انتخاب کنید. این رستوران‌ها شامل غذاخوری‌های بسیار خوبی مانند اناک کی.ال، اسپایس آو ایندیا، تاربوش، فیشرمنز کوو، آنگوس هاوس و ویلج بار می‌شوند. سوای خرید و خوشگذرانی در غذاخوری گالری استار هیل، می‌توانید خودتان را به یک چشمه‌ی آب گرم دعوت کنید یا به سالن‌های زیبایی سر بزنید که همه در یک طبقه واقع شده‌اند.

نشانی: جالان بوکیت بینتاگ شماره‌ی ۱۸۱

نزدیک‌ترین ایستگاه: بوکیت بینتانگ (مونوریل KL)

وبسایت: starhillgallery.com

۹. وان اوتاما

مجتمع خرید وان اوتاما نگرش نسبت به خرید را به سطح کاملا جدیدی ارتقاء داده‌ است. این مرکز با استقبال از جنبش «محیط زیست پاک»، اولین مجتمع خریدی به شمار می‌رود که در بر گیرنده‌ی یک جنگل بارانی استوایی و یک باغ روی سقف پهناور است. یکی از باغ روی سقف این مرکز خرید یکی از آن چیزهایی است که حتما باید دید. این باغ ۳۴ متر بالاتر از سطح زمین واقع شده است و ۵۰۰ گونه گل و گیاه محلی را در بر می‌گیرد.

وان اوتاما به خاطر بخش مدل بالا و با کلاسش نیز معروف است، بخشی که به آن های‌استریت می‌گویند که نشان‌دهنده‌ی برندهای طراحی مانند کوچ و آرمانی اکسچنج است. این مرکز دو سالن سینما، سیناهای TGV، و سینماهای پرده‌ی طلایی (گلدن اسکرین) است. بر خلاف اکثر مراکز خرید، وان اوتاما یک مجموعه‌ی ورزشی نیز دارد که می‌توان در آن فعالیت‌های مختلف بسیاری انجام داد از جمله بولینگ، صخره نوردی، و فوتسال.

۱۰. دی‌ کِرو (یا منحنی)

مرکز خرید دی کرو در استان سلانگور درست خارج از کوالالامپور واقع شده است. این مرکز بخشی از مرکز بازرگانی موتیارا دامانسارا است که متشکل است از تشکیلات خرده فروشی مانند اثاثیه و مبلمان IKEA و ای‌کرو (eCurve). فروشگاه‌های اینجا شامل برندهای بسیار پیشرفته و نیمه پیشرفته می‌شوند من جمله گس، جوردانو، چارلز و کیت و دوروتی پرکینز.

رپورتاژ

دی کرو همچنین در برگیرنده‌ی رستوران‌ها، کافه‌ها، و اسنک بارهای متعدد است. این‌ها شامل خوراک‌ها و غذاهای محلی محبوب مالزیایی، پاپا ریچ، کافه‌هایی مانند سکرت رسیپی و دُوم کافه، و بستنی فروشی‌های با کیفیتی مانند باسکین رابینز و توتی فروتی می‌شوند. سایر نکات برجسته‌ی این مرکز خرید شامل یک بازار خیابانی آخر هفته می‌شود که انواع مختلفی از اقلام مناسب هدیه، البسه، کفش، و تمام انواع خرت و پرت‌های دیگر می‌فروشد.

دی کرو همچنین در بر گیرنده‌ی یک سالن سینمای لوکس، به نام پلاتینیوم مووی لاونژ، است که تجربه‌ی تماشای فیلم را به سطحی بالاتر ارتقاء داده‌ است.

وبسایت دی کرو را در اینجا ببینید.

۱۱. لات ۱۰

لات ۱۰ (لات تن) در منطقه‌ی بوکیت بینتانگ واقع شده است. این مرکز ابتدا در ۱۹۹۰ راه اندازی شد. در طول آن مدت، مشتریان هدف اساسا شهروندان طبقه‌ی بالای کوالالامپور بودند. اما اکنون به مشتریانی از هر دو گروه درآمد بالا و متوسط خدمات رسانی می‌کند. فروشگاه‌های جالب توجه در لات ۱۰ شامل فروشگاه بزرگ نشنال جیاگرافیک، فروشگاه گل سرسبد یعنی گس، H&M (در ۳ طبقه!) و فروشگاه‌ بزرگ ایزتان.

لات ۱۰ همچنین یک فود کورت به نام هاتونگ دارد، که معروف‌ترین فود کورت کوالالامپور است. این فود کورت حتی چیزهای خوشمزه‌ای مربوط به شهرهای پنانگ و ایپوه به مردم می‌فروشد.

وبسایت لات ۱۰ را در اینجا ببینید.

۱۲. فارنهایت ۸۸

فارنهایت ۸۸ جوانان و کسانی را که دل‌شان جوان است هدف خود قرار می‌دهد. این مرکز خرید که متشکل از بیش از ۲۵۰ خرده فروشی است، یکی از به روزترین مراکز خرید این شهر به شمار می‌رود. گفته می‌شود که اولین فروشگاه تاپ درجه‌ی یک یونیکلو در مالزی در این مرکز خرید به راه افتاده است و در آن برندهای طراحی لباس نیمه مدرن مد روزی مانند هاش پاپیز و کیچن عرضه می‌شود.

این مرکز خرید بیشتر از رستوران‌هایی تشکیل شده است که خوراکی‌های لذیذی از مکان‌های مختلف جهان مانند خاور میانه، ژاپن، تایوان و بانکوک را برای مردم سرو می‌کنند. این مرکز انتخاب‌های غربی محدودی دارد مثل ساب‌وِی. علاوه بر آن، یک مرکز کارائوکه و یک فروشگاه IT دارد.

نشانی: جالان بوکیت بینتانگ شماره‌ی ۱۷۹

نزدیک‌ترین ایستگاه: بوکیت بینتانگ (مونوریل KL)

وبسایت: fahrenheit88.com

۱۳. هرم راه خورشید

هرم راه خورشید یک مرکز خرید منحصر به فرد است که از معماری مصری الهام گرفته است. این مرکز خارج از کوالالامپور و در استان سلانگور واقع شده است. این مرکز خرید به شکل هرم ساخته شده است و در جلوی آن مجسمه‌ی یک شیر عظیم‌الجثه قرار گرفته است. مستاجران اصلی آن شامل آئه‌اون و کولد استوریج می‌شوند و این مرکز خرید شامل برندهای فوق مدرن و نیمه مدرنی مانند کوچ، کارلو رینو، الیانتو، و ویکتوریاز سیکرت می‌شود.

جاذبه‌های اصلی این مرکز خرید شامل یک پیست اسکی روی یخ و یک پارک آبی عظیم به نام سانوِی لاگون می‌شود. این مرکز خرید همچنین یک سینما دارد که بازدید کنندگان می‌توانند جدیدترین فیلم‌های سینمایی را در آن ببینند.

نشانی: باندار سان‌وِی

نزدیک‌ترین ایستگاه: ستیا جایا (خط KTM)

وبسایت: sunwaypyramid.com

۱۴. مرکز خرید بانگسار ویلیج

مرکز خرید بانگسار ویلیج مرکز خرید محله به شمار می‌رود که برای کل خانواده مفید و مناسب است. این مرکز فروشگاه بین‌المللی کودکان مانند «تویز آر آس» دارد. این مرکز خرید همچنین سوپرمارکتی مهاجر پسند به نام ویلیج گروسر دارد که کالاهای وارداتی که عموما در قفسه‌های سوپرمارکت‌های خارج از کشور یافت می‌شوند را می‌فروشد. همچنین یک کتاب فروشی و داروخانه‌ی محلی دارد.

مرکز خرید بانگسار ویلیج همچنین یک فروشگاه استارباکس و رستوران فانتزی دارد. بانگسار ویلیج یک خواهر دارد به نان مرکز خرید بانگسار ویلیج ۲ که درست کنار آن واقع شده است. بانگسار ویلیج ۲ به تنهایی در سال ۲۰۰۷ راه اندازی شد. این مرکز در اصل یک مرکز خرید مرفه طلب است که برندهایی مانند زارا، دوروتی پرکینز، پاندورا، توماس سابو و غذاخوری‌های خوشمزه‌ای مانند ناتمگ، مارمالاد و غیره دارد. این مرکز خرید یک باشگاه ورزشی هم دارد (مختص افراد سرشناس) و مکانی برای جوانان که در آن کمی انرژي خود را بسوزانند و مصرف کنند، نام این مکان کیزاسپورت اند جیم است.

می‌توانید در اینجا به وبسایت بانگسار ویلیج سر بزنید.

۱۵. مرکز خرید گریت ایسترن

مرکز خرید گریت ایسترن یک مرکز خرید محلی واقع در آمپانگ است، منطقه‌ای که در حومه‌ی شهر کوالالامپور قرار گرفته است. این مرکز به منارا گریت ایسترن ، یک شرکت بیمه‌ی جا افتاده و اسم و رسم دار، وصل شده است.

این مرکز خرید به خاطر خانواده پسند بودنش معروف است چون تسهیلاتی را برای بزرگسالان و کودکان ارائه می‌دهد. برای لذت بردن و گذراندن زمانی بدون استرس، والدین می‌توانند بچه‌های کوچک خود را در کیدزسپورت یا جیم که در طبقه‌ی دوم مرکز خرید واقع شده است سرگرم کنند و خودشان به خرید بپردازند.

می‌توانید از اینجا به سایت مرکز خرید گریت ایسترن دسترسی پیدا کنید.

۱۶. تروپیکانا سیتی مال

تروپیکانا سیتی مال، چیزهای بسیار زیادی دارد که از نواحی مختلف به معرض نمایش بگذارد، حتی به رغم این که فقط از چهار طبقه برای خرید، سرگرمی و غذا و نوشیدنی تشکیل شده است.

این مرکز خرید در برگیرنده‌ی رستوران‌های مقرون به صرفه‌ای مانند نینجا جوئه، کنی راجرز، روسترز و نادوس است. این مرکز همچنین صاحب یک سینمای پرده‌ی طلایی (GSC) است.

در اینجا به وبسایت تروپیکانا سیتی مال سر بزنید.

۱۷. مرکز خرید سان‌ وی جیزه

مستاجر اصلی سان وی جیزه ویلیج گروسر است، سوپرمارکتی که محصولات بین‌المللی نادر ارائه می‌کند. این مرکز خرید پر بار در برگیرنده‌ی لوزام و تجهیزات فوق مدرنی هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان است. این مرکز همچنین چند بار برای غذاخوری و سرگرمی، و همچنین چندین اغذیه فروشی دارد.

در اینجا به وبسایت سان وی جیزه سر بزنید.

۱۸. مرکز خرید بانگسار

مرکز خرید بانگسار، که با عنوان BSC نیز شناخته می‌شود، مرکز خرید دیگری است که در بانگسار واقع شده است. این مرکز خرید به کل افراد خانواده خدمت رسانی می‌کند، از یک طبقه‌ی مختص به بچه‌ها گرفته تا بوتیک‌هایی برای بزرگسالان. این مرکز خرید برندهای نیمه‌مدرن مختلفی ارائه می‌کند مانند هاش پاپیز و بریتیش ایندیا. این مرکز برندهای بین‌المللی زیادی را در بر نمی‌گیرد اما برندهای محلی بیشتری دارد من جمله دودو آرت اند کرفت فشن، بین‌وانیز، اورینتال لینکس، کافز، فاطیما سونگکت و … این مرکز انواعی از فروشگاه‌های تخصصی نیز دارد مانند رویال سلانگور و کریستوفل.

در اینجا به BSC سر بزنید.

۱۹. پابلیکا

پابلیکا یکی از انواع مراکز خریدی است که در دوتاماس واقع شده است. منحصر به فرد بودنش از مجسمه‌های بسیار زیبایی که روی کف زمین در جای جای این مرکز قرار گرفته اند و طرح‌های گرافیکی خیره کننده‌ای که دیوارها را مزین کرده‌اند پیدا است.

این مرکز خرید در ۲۰۱۱ بازگشایی شد و عرضه کننده‌ی محصولات بسیاری از برندهای نیمه پیشرفته مانند بریتیش ایندیا، دوش و دوشس، و کلایدسکوپ است. این مرکز همچنین ساخته‌های دست طراحان تازه‌کاری را که دوست‌ دارند نظر بازار را نسبت به طرح‌‌هایشان بسنجند به نمایش می‌گذارد. فروشگاه‌های موقت نیز در طبقه‌ی همکف این مرکز خرید برای این کارآفرینان خلاق دایر شده است.

انواع و اقسام مغازه‌های خوراکی‌ و نوشیدنی‌ در این مکان وجود دارد. این مغازه از دکه‌هایی که خوراکی‌های بومی محلی می‌فروشند تا اسنک بارهایی که اغذیه‌های مدرن عرضه می‌کنند را شامل می‌شوند. شما می‌توانید در این مرکز خرید رستوران‌ها و کافه‌های پیشرفته‌تر و مدرن‌تری نیز بیابید. این رستوان‌ها و کافه‌ها شامل «دی بی» رستورانی که مجموعه‌ی متنوعی از خوراک‌های غربی را سرو می‌کند و «سویچ کافه» که به خاطر کیک‌های خوشمزه‌ای که با میوه‌های تازه درست می‌کند معروف است.

شاید نکته‌ی برجسته‌ی اصلی این مرکز خرید گالری‌های هنری فراوان موجود در آن است که آثار هنرمندان بومی این منطقه را به نمایش می‌گذراند. این مرکز خرید همچنین به خاطر سازماندهی کمپین‌ها و رویدادهای مختلف در طول روزهای آخر هفته برای جذب مشتریان معروف است. تنها چیزی که در پابلیکا وجود ندارد یک سالن سینما است.

می‌توانید در اینجا به وبسایت پابلیکا سر بزنید.

۲۰. مرکز خرید ماینز

ماینز در ماینز ریزورت سیتی، سری کمبانگان واقع شده است. مدها و لوازم نیمه مدرنی مانند برندهای وآر گالری و هاش پاپیز در اینجا موجود هستند. ماینز همچنین مغازه‌های اغذیه و نوشیدنی فروشی متنوعی دارد که می‌توانید در آن‌ها انتخاب‌های گسترده‌ای داشته باشید مثلا اولد تاون وایت کافی، ساب‌وی و برد استوری. ماینز همچنین یک مرکز IT بزرگ به نام دیجیتال مارت دارد که گفته می‌شود بیش از ۸۰ مغازه و کیوسک دارد. اصلی ترین مستاجر آن چلنجر آي‌تی است که بزرگ‌ترین مگا استور مالزی محسوب می‌شود.

در اینجا می‌توانید به وبسایت ماینز سر بزنید.

۲۱. اونیو کی

اونیو کی شهری، شیک و مجلل، در سال‌های اخیر با دگرگونی و تغییراتی مواجه شده است. گزینه‌های خرید، غذا خوری، و سرگرمی در گوشه و کنار این مرکز به چشم می‌خورد؛ با چندین و چند غذاخوری که شامل تعدادی کافه‌ی دنج برای قهوه دوستان می‌شوند، خرده‌فروشی‌های کوچک و بزرگ، و سایر چیزهای سرگرم کننده از بولینگ گرفته تا کارائوکه.

نشانی: جالان آمپانگ شماره‌ی ۱۵۶

نزدیک‌ترین ایستگاه: KLCC (کلانا جایا لاین)

وبسایت: avenuek.com.my

۲۲. کوئیل سیتی مال

یک مرکز خرید مدرن هشت طبقه‌ی جدید با فروشگاه‌ها، غذاخوری‌ها، و سرگرمی‌هایی که ارائه می‌دهد و در جالان سلطان اسماعیل واقع شده است. مغازه‌های فشن کوچک متعدد، کافه‌ها، رستوران‌ها و یک پردیس سینمایی، به همراه مغازه‌های خرده فروشی و یک سوپرمارکت در این مرکز وجود دارند که البته اصلی ترین مورد آن یک فروشگاه بزرگ ایوون است.

نشانی: جالان سلطان اسماعیل ۱۰۱۸

نزدیک‌ترین مرکز: مدان توناکو (مونوریل KL)

وبسایت: quillcitymall.com.my

۲۳. ان یو سنترال

اولین مرکز خرید مربوط به سبک زندگی و قطب ترانزیت مالزی است که به صورت مجتمع و به عنوان بخشی از یک سرمایه‌گذاری ۱.۴ میلیارد رینگیتی جهت توسعه‌ی قطب حمل و نقل اصلی کی ال سنترال افتتاح شد. ان یو سنترال با شعار «اتصال، اتحاد، و رضایت» به هر سه این مفهوم عمل می‌کند و به داشتن طیف وسیعی از خرده‌فروشی‌ها، رستوران F&B، و مغازه‌ّهای سرگرمی، معروف است که همگی از طریق اتصال بی‌نظیر در اولین قطب ترانزیت کوالالامپور قابل دسترسی هستند.

نشانی: جالان تون سامبانتان شماره‌ی ۲۰۱

نزدیک‌ترین ایستگاه: KL سنترال (مونوریل KL، خط کنالا جایا، خط KTM)

وبسایت: nusentral.com

نوشته‌های مرتبط