۴۱ روش مطمئن و کم‌ هزینه برای بازاریابی موفق

در این نوشتار سعی شده است روش‌های کم‌هزینه‌ای برای بازاریابی موفق معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد. بسیاری از مدیران بنا به ماهیت شغل و حرفه‌شان نمی‌توانند از روش‌های پرهزینه‌ی بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی شرکت خود و محصولات‌شان استفاده کنند. بر این ساس استفاده از روش‌های کم‌هزینه برای مدیران بازاریابی این کسب و کارها یک ضرورت حیاتی است. در این اثر سعی شده روش‌های کم‌هزینه‌ای معرفی شوند که برای هرکسی در هرحرفه و شغلی می‌تواند مفید باشد.

در ادامه ۴۱ روش مطمئن و کم‌هزینه برای بازاریابی موفق آمده است:

۱. بهترین آگهی‌های‌تان را به صورت کارت چاپ کرده و برای مشتریان در بازار هدف ارسال کنید.

مشتریان کارت‌هایی را می‌خوانند که کوتاه و خلاصـه باشد. یک آگهی کوچک روی یک کارت پستال می‌تواند بازدیدکنندگان زیـادی را به وب‌سـایت شما بیاورد و این خـود می‌تـواند باعث افـزایش فـروش شـود. هزینه‌ی این کار معمولاً زیاد نیست.

۲. تغییر در روش های بازاریابی به کار بردن خلاقیت را فراموش نکنید.

یک روش بازاریابی برای همیشه و برای همه‌ی کسب و کارها موفق نیست، بنابراین روش‌های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

اگر متن آگهی شما عوض نشود مشتریان شما خسته می‌شوند، البته خود شما هم از این تکرار خسته خواهید شـد. بـازاریابی می‌تواند مفرح باشد اگر از مزیت‌های اسـتفاده از روش‌های متنوع بازاریابی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنیـد. در انتخاب روش‌های بازاریابی خـود دقت کنیـد. همیشه برای یک بازاریابی موفق باید بر اساس یک طرح بازاریابی عمل کرد. سعی کنید در طرح بازاریابی خود از روش‌های متنوع استفاده کنید. همیشه نظـر مشـتریان خـود را در مورد روش‌هایی که به کار برده‌اید جویا شوید. این نظریات می‌توانند موفقیت طرح بازاریابی شما را تضمین کنند.

۳. به مشتریان برای یافتن محصولات و خدمات مناسب کمک کنید.

اگر می‌خواهید برای مشتری خـود بروشـور معرفی محصولات بفرستید، می‌توانید بروشور یا کارت محصول یا خدماتی را بفرستید که فکر می‌کنید برای مشتری شما مفید است. این کار می‌تواند به مشتری شما در یافتن محصولات مناسب کمک زیادی بکند و مشتری شما را راضی نگه دارد. اگر نگران فروش محصول خود هستید، می‌توانید قبل از این کار با تولید کننده‌ی آن محصول هماهنگی کنید و از این فرصت استفاده کنید. مثلاً درصدی از فروش را برای خود در نظر بگیرید یا اینکه تخفیف خاصی را برای مشتری خود از فروشنده بگیرید.

۴. جواب تلفن‌های خود را متفاوت بدهید.

سعی کنید سفارش‌های خاصی را در هر مکالمه‌ی تلفنی، به مشتری ارائه کنید. به عنوان مثال می‌توانید بگویید روز بخیر؛ من … هستم. از من درباره‌ی خدمـات جدید سؤال کنید. با این پیام، تلفن‌کننده با دریافت پیام، علاقه‌مند می‌شود یا ناگزیر است که از شما در مورد این خدمات سؤال کند. بیشتر شرکت‌ها پیام‌هـایی از پیش ضبط شده دارنـد کـه وقـتی مشتری پشت خط می‌مانـد آن را بـرای مشـتری پخش می‌کنند. شما می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. از نظر مشتری تفاوتی ندارد که این پیام از قبل ضبط شده یا اینکه زنده ارائه شده است.

برای استفاده از این روش مطمئن شوید که پیام شما برای مشتریان جذاب باشد. اگر مشتری شما از راه دور تماس می‌گیرد، با ارائه آگهی‌های طولانی، وقت و پول مشتری خود را به هدر ندهید.

۵. از دست‌نوشته استفاده کنید.

سعی کنید در تمام نامه‌هایی که برای مشتری خود می‌فرستید، از دست‌نوشته و یا مُهرهای مخصوص یا برچسب‌های خاص استفاده کنید. توجه داشته باشید که دست نوشته‌ی روی نامه در نخستین بار که نامه دیده می‌شود خوانده می‌شوند. به خاطر داشته باشید این نوشته‌ها در صـورتی بـه طـور کـامل خوانـده می‌شوند که خلاصه و کوتاه باشند به طوری‌که بیننده بتواند آن را درکمتر از ده ثانیه بخواند.

۶. یک پیشنهاد فروش برای مشتری خود بفرستید که تازه از شما خرید کرده است.

اگر به عنوان مثال مشتری شما لباسی از شما خریده است، می‌توانید نامه‌ای برای او بفرستید و ضمن تشکر از خرید قبلی به اطلاع او برسانید که برای خـرید بعـدی به طـور مثال از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار است. برای اینکه بتوانید این پیشنهاد را به فروش نزدیک کنید، برای پیشنهاد خود زمان تعیین کنید.

۷. برای بازاریابی موفق داشتن خبرنامه را فراموش نکنید.

آیا می‌دانید هزینه‌ی فروش به یک مشتری جدید شش برابر بیشتر از فروش به مشتری قدیمی است؟ شما با استفاده از خبرنامه می‌توانید بازاریابی را بر روی مشتریان قدیمی خود متمرکز کنید. اگر هزینه‌ی خبرنامه‌ی چاپی برای شما زیاد است، می‌توانید با استفاده از پست الکترونیک این کار را با هزینه‌ی بسیار پایینی انجام دهید. در خبرنامه می‌توانید همیشه پیشنهاد فروش ویژه‌ای را به مشتری قبلی خود ارائه کنید.

۸. بازاریابی مشترک هم مهم است.

اگر فکر می‌کنید به تنهایی قـادر بـه تحـمل هزینه‌ی بـازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصـولات شـما مکمل یکدیگرند. با ارائه‌ی طرح بازاریابی مشترک می‌توانید در هزینه‌های بازاریابی صرفه‌جویی کنید. علاوه بر این، با این روش خدمات بهتری را هم به مشتریان خود ارائه می‌کنید.

۹. بروشورها و آگهی‌های خود را در تمام نامه‌های ارسالی شرکت قرار دهید.

این کار هزینه‌ی زیادی برای شما ندارد و شما از نتیجه‌ی کار قطعاً متعجب خواهید شد که ببینید این پیشنهادهای شما به‌دست چه افرادی می‌رسد و سفارش خرید به شما می‌دهند.

اگر فکر می‌کنید به تنهایی قادر به تحمل هزینه‌ی بازاریابی نیستید، به دنبال شریکی باشیدکه محصول او هم مناسب مشتری شماست یا اینکه محصولات شما مکمل یکدیگرند.

۱۰.پیام “تبریک تولد” بفرستید.

برای مشتریان‌تان کارت تبریک بفرستید (تاریخ‌ها را می‌توانید از نظرسنجی‌ها و سایر موارد به‌دست آورید). یک کوپن یا پیشنهاد ویژه به آن کارت تبریک ضمیمه کنید یا به آنها درباره‌ی محصول‌تان چیزی بگویید که آن را به عنوان نوعی هدیه‌ برای خودشان بدهند.

۱۱. “از شما متشکرم” – کلمات جادویی

با دادن یک پیشنهاد خاص از مشتریان‌تان تشکر کنید.

با یک کارت تقدیر شخصی، تماس تلفنی، تخفیف، گل، شام یا حتی یک کمیسیون از کسی که کسب و کار شما را انتخاب می‌کند تشکر کنید.

با یک نامه و افزایش سفارش‌ها از تامین‌کنندگان‌ قابل اعتمادتان تشکر کنید.

آدم‌ها مهربانی شما را به خاطر خواهند سپرد.

۱۲.هرگز فرض نکنید…

الف: هرگز هیچ یک از موارد زیر را فرض نکنید:

مشتری استطاعت‌ آن را ندارد.

مشتری آن را نخواهد خرید.

مشتری از این محصول چیزی نمی‌فهمد.

مشتری یک عدد بیشتر نخواهد خرید.

مشتری قیمت رقبای‌تان را برآورد نخواهد کرد.

مشتری شما را دوست نخواهد داشت.

ب: از طرف دیگر، همچنین فرض نکنید که عکس این‌ها درست است.

پ: به محصول یا خدمات‌تان و همینطور به نیازی که برآورده می‌کنند اطمینان داشته باشید.

۱۳: به کسب و کارتان شخصیت ببخشید.

در آیتم‌های تبلیغاتی‌ از عکس خودتان و کارکنان‌تان استفاده کنید.

ذکر نقل قولی از شخصی که تصویر آن موجود است، حس دوستانه‌ای را انتقال می‌دهد و نسبت به شرکت‌تان اعتماد ایجاد می‌کند.

۱۴.یک کارت ویزیت به یاد ماندنی درست کنید.

کارت ویزیت‌تان را به یک مینی بروشور تبدیل کنید. اگر به نقشه، یا اطلاعات دیگری نیاز دارید، از پشت این کارت استفاده کنید. کارت شما حتی مدت‌ها پس از آن که خودتان رفته باشید باقی خواهد ماند.

هزار عدد کارت ویزیت دو رنگی هزینه زیادی بر نمی‌دارد و ارزشش را دارد.

کارت‌های رقبای‌تان چه شکلی هستند؟ آنها چه پیام‌هایی را به شما انتقال می‌دهند؟

به همکاران تجاری که ممکن است برای کسب و کارتان تبلیغ کنند چند کارت ویزیت بدهید. به هر کسی که می‌بینید یک کارت بدهید، و داخل هر نامه‌ای یک کارت بگذارید.

۱۵.یک کارت ویزیت برای هر کارمند؟

متصدیان؟ راننده‌ها؟ بله. آنها برای این سرمایه‌گذاری کوچک به اندازه‌ی کافی مهم هستند.

آنها از این که کارت ویزیت‌شان را به هر مشتری و خریدار بالقوه‌ای بدهند مفتخر خواهند بود.

آنها از کارت‌ ویزیت‌شان برای دوستان و اقوام نیز استفاده خواهند کرد و در نتیجه نام شما در جاهای بیشتری خواهد بود.

۱۶.بیش از انتظار مشتریان‌تان به آنها بدهید.

یعنی مثلا به جای ۴۱ روش و توصیه بازاریابی که انتظار داشتید، ۱۰ توصیه‌ی اضافه که انتظار نداشتید به شما ارائه شود.

برای مشتریان‌تان چه کار کوچکی می‌توانید انجام دهید که بدون آن که هزینه‌ی زیادی برای شرکت داشته باشد آنها را غافلگیر کند؟

عموما کسی متوجه خدمات خوب نمی‌شود و از آن تعریف نمی‌کند. اما خدمات اضافی چرا؛ و همین طور خدمات فوق‌العاده ضعیف.

۱۷.مشتریان‌تان را بشناسید.

شخصی را که از همه بیشتر احتمال دارد خواهان یا نیازمند محصول‌تان باشد توصیف کنید.

چرا باید بخواهد محصول شما را بخرد؟

وقتی به انگیزه‌ها پی ببرید، می‌توانید محصول را برای مشتریان درست هدایت کنید.

شما نمی‌توانید یک محصول را بفروشید مگر آنکه آن محصول تعریف و موقعیت سنجی شده باشد.

نکته: یک شرکت داروسازی تولید یک داروی سرماخوردگی را کنار گذاشت چون نمی‌توانست حالت خواب‌آلودگی را که به همراه داشت بر طرف کنند. شخصی پیدا شد و اسم آن را عوض کرد و آن را به عنوان داروی سرماخوردگی قبل از خواب فروخت. این دارو به پرفروش‌ترین داروی سرماخوردگی در بازار تبدیل شد. پس فقط به خاطر اینکه محصولاتان خوب است دلیل بر فروش خوب آن نخواهد بود. محصول باید به درستی موقعیت سنجی شود. این همان کاری است که بازاریابی انجام می‌دهد.

۱۸. ایمیل مستقیم

هر کتاب کسب و کار و بازاریابی، نوشته‌ی هر نویسنده، را انتخاب کنید بی‌تردید به شما خواهد گفت هیچ راه دیگری برای فروش محصول که ارزان‌تر و موفقیت‌آمیز تر از ایمیل مستقیم باشد وجود ندارد. زمان!!

بیش از چهل رصد از تمام مردم دنیا حداقل یک چیز را از طریق ایمیل مستقیم خریده‌اند. اگر به آن به چشم ایمیل ناخواسته نگاه می‌کنید، بهتر است بیشتر فکر کنید!

این گونه ایمیل‌ها طلای ناب هستند!

۱۹.مراقب عبارات منفی باشید!

مطمئن شوید که با مشتریان‌تان صادقانه و به درستی برخورد می‌کنید. حرف‌های منفی، به خصوص در سیستم‌ها و فضاهای رایانه‌ای مثل اینترنت، می‌تواند به کسب و کارتان لطمه بزند. این خسارت حتی می‌تواند بیشتر از فایده‌ای باشد که روابط عمومی مثبت برای کسب و کارتان به همراه دارد.

۲۰.روی بازار کوچکتر تمرکز کنید.

برای هر گرایشی دست کم یک ضد گرایش وجود دارد. گاهی بهتر است روی بازار کوچکتری تمرکز کنید که هیچ کس به آن توجه نمی‌کند چون تمام تمرکزشان را روی گرایش بزرگ‌تر گذاشته‌اند.

سایت‌هایی را که ممکن است برای مخاطبین‌تان جذاب باشند بررسی کنید و ببینید چرا آدم‌ها به آنها سر می‌زنند.

رپورتاژ

۲۱. پیگیر و سمج باشید.

تحقیقات نشان می‌دهد برای آن که پیامی به یاد سپرده شود باید آن را تکرار کرد.

ایمیل‌های متعددی را به افراد مشخصی بفرستید.

اگر تبلیغات می‌کنید، این کار را هر جایی که استطاعت آن را دارید مکررا انجام دهید.

۲۲.قیمت‌های‌تان را افزایش بدهید.

آیا رقیب‌تان قیمت‌هایش را افزایش داده است؟ شاید بهتر است شما هم این کار را انجام بدهید.

قیمت‌های بالاتر شما را از بقیه سوا خواهد کرد، و این را القا می‌کند که محصول شما بهتر است، و شایسته‌ی پرداخت قیمت اضافی است. BMW با پژوپارس رقابت نمی‌کند.

در این رابطه دقت به خرج دهید. مشتری باید ارزش قیمت بالاتر محصول را به عینه ببیند.

۲۳.بهترین راه موفقیت نادیده گرفتن رقابت است.

بسیاری از آدم‌ها آن قدر نگران این هستند که رقبای‌شان چه می‌کنند که کار خودشان را فراموش می‌کنند. اگر به موضع و کسب و کار خودتان اطمینان دارید، نگران رقابت و رقبا نباشید.

۲۴. گرایش‌ها یا رویدادهای جاری را تبلیغ کنید.

آیا می‌توانید محصول‌ یا خدمات‌تان را به یک محیط یا رویداد پیوند بزنید، مثلا المپیک، یا لیگ فوتبال برتر؟

از طریق ارتباط با گروه‌های شناخته شده به اعتبار و شهرت ارزشمند دست پیدا کنید.

۲۵.از ضرب‌العجل استفاده کنید.

الف: مطمئن شوید روی آیتم‌های تبلیغی‌تان محدوده‌ی زمانی گذاشته‌اید.

ب: حواس‌تان به تاریخ‌های انقضاء باشد. (پیشنهاد شما چه وقت پایان می‌پذیرد؟)

۲۶.آنها را از نداشتن محصولات‌تان بترسانید.

برای محصولاتی که امنیت شخصی، ایمنی یا سلامت فردی را افزایش می‌دهند، ترس می‌تواند یک ابزار موثر تقویت کسب و کار باشد.

اگر مشتریان همین حالا محصول شما را نخرند، چیزی را از دست خواهند داد. یک تخفیف، هدیه‌ی رایگان، و غیره. ترس از دست دادن از انتظار به‌دست آوردن قدرتمندتر است.

۲۷. هدیه بدهید.

یک چیز خاص که برای نگه داشتن به قدر کافی خوب است و همچنین یادآورد مناسبی برای کسب و کارتان است هدیه بدهید. یک نامه باز کن، لیوان قهوه، یا کاغذنگهدار و غیره. برای این منظور سه راز بازاریابی در ادامه آمده است که هیچ کس یه شما نمی‌گوید:

باید متعهد باشید. پول را تهیه کنید و آن را کنار بگذارید. دانه‌ای را بکارید که بعدا ثمر خواهد داد.

باید پیگیر باشید. چرا مک دونالدز هر روز در هر شبکه‌ای تبلیغات می‌کند؟ آیا کسی در امریکا یا بعضی از کشورها هست که اسم مک دونالدز را نشنیده باشد؟ پیام بازاریابی باید مرتبا تقویت شود. اگر مشتریان‌تان درباره‌ی‌تان چیزی نشنوند شما را فراموش خواهند کرد.

باید مطمئن باشید. بیشتر برنامه‌های بازاریابی حداقل ۶۰ تا ۹۰ روز تا رسیدن به کمترین نتایج زمان می‌برند. صبور باشید، تلاش‌های‌تان در دراز مدت جواب خواهد داد.

۲۸.سعی نکنید فقط پول در بیاورید.

به مشتریان‌تان محصولات یا خدمات واقعا مفید ارائه بدهید که هم شما و هم مشتریان‌تان را خوشحال کند.

به کاری که عاشقش هستید بپردازید و پول خودش به دنبال آن به‌دست خواهد آمد.

۲۹.جمعیت ‌شناسی نواحی فروش اطراف‌تان را بشناسید.

جمعیت شناسی تفکیک ناحیه‌ای است که در آن زندگی می‌کنید یا قصد خدمت رسانی دارید. مثلا چه تعداد تهرانی، شهرستانی، افغانی و غیره در آن جا وجود دارد. سطوح درآمد چگونه است؟ تعداد صاحب خانه‌ها و غیره. این‌ها اطلاعات مهمی هستند چون اگر این ناحیه استطاعت محصول شما را نداشته باشد یا آن را نخواهد آن وقت حتی قبل از آن که دست به کار شوید از کسب و کار کنار گذاشته شده‌اید.

۳۰. آیا بزرگتر یعنی بهتر؟ یا کوچک زیبا است؟

آیا باید از بودجه‌ی محدود تبلیغات‌تان برای ایجاد تبلیغات بزرگتر و قابل رویت تر استفاده کنید که مجبورتان خواهد کرد کمتر آن را به نمایش بگذارید یا بودجه را صرف تبلیغات کوچکتری که کمتر به چشم می‌آید بکنید که قادر خواهید بود آن را به دفعات بیشتری به نمایش بگذارید؟

پاسخ این است: تبلیغات کوچکتر اما دفعات بیشتر.

بیشتر مردم حتی کسانی که کاندیدهای احتمالی محصولات شما هستند نوعا نخستین باری که تبلیغاتی را می‌بینند به آنها واکنش نشان نمی‌دهند.

ممکن است لازم باشد مشتریان بالقوه پیش از دست زدن به هر اقدامی چندین بار تبلیغات شما را ببینند.

۳۱. پیگیر نیازهای خاص مشتریان‌تان باشید.

یک فرم درست کنید تا درخواست مشتریان‌ برای محصولات یا خدمات خاص را پیگیری کنید و ببینید که آیا می‌توانید این درخواست‌ها را برآورده کنید.

با مطالعه‌ی این فرم‌ها در فواصل معین، می‌توانید علایق مشتریان را به محصولات و خدماتی که باید ارائه بدهید پیگیری کنید.

۳۲.مطمئن شوید که مشتریان‌تان به شما دسترسی دارند.

نام، نشانی، و شماره‌ی دورنگارتان را روی تمام اقلام، من جمله روی ورقه‌های بسته‌بندی و فاکتورها چاپ کنید.

به مشتریان‌تان کارت ویزیت و رولودکس (جای نگهداری کارت ویزیت) بدهید. چون مشتریانی که به دنبال شماره‌ی تماس شما می‌گردند ممکن است ابتدا با شماره‌ی رقیب‌تان برخورد کنند.

۳۳. در مورد مشتریان‌تان بیشتر یاد بگیرید.

در مورد مشتریان‌تان چیزهای بیشتری از بلد بودن شغل و حرفه‌ی آنها یاد بگیرید.

به روزنامه‌های محلی توجه کنید و بگذارید مشتریان بدانند که شما درباره‌ی آنها مطالعه می‌کنید.

۳۴. یک متخصص باشید.

ارائه‌ی سمینارها شرکت شما را به عنوان یک متخصص در آن حوزه معرفی خواهد کرد.

سمینارها به روابط مستحکم با مشتریان فعلی، جذب مشتریان بالقوه، و افزایش میزان تماس شما با مشتریان کمک می‌کند.

موضوعی را انتخاب کنید که در بین مشتریان بالفعل و بالقوه‌ی‌تان از مقبولیت گسترده‌ای برخوردار باشد.

از طریق ایمیل یا شخصا با شرکت‌‌کنندگان در سمینار ارتباط‌ خود را ادامه دهید.

۳۵.عملکردتان را بهتر کنید.

آمادگی داشته باشید که هرجا مشتری خواست، هر وقت مشتری خواست، و با آنچه مشتری از شما خواست حاضر شوید.

از آنجا که آدم‌ها را با محصولات و خدمات سفارشی ۲۴ ساعته‌ی هفت روز هفته از دست خواهید داد، بازاریابی سر وقت و به موقع امری ضروری است.

۳۶.به صحبت‌های مشتریان‌تان گوش بدهید.

به پرسش‌هایی که مشتریان جدید از شما می‌پرسند توجه کنید. آنها ممکن است راجع‌به تجربه‌ی ناخوشایندی که از یک شرکت دیگر داشته‌اند با شما صحبت کنند. اگر درباره‌ی اصول و سیاست‌های خدمات، معاوضه، و عودت سوال کردند، با کارکنان‌تان جلسه تشکیل بدهید و به دنبال عباراتی بشد که ممکن است “سر نخ” به حساب بیایند. اگر به چنین آگاهی مسلح باشید می‌توانید به مشتریان‌تان این طور نشان دهید که مشکل را بدون هیچ زحمت یا دشواری حل خواهید کرد.

۳۷.برای رسیدن به نتایج شگفت‌انگیز مشتریان‌تان را رتبه‌بندی کنید.

به مشتریان بر مبنای چند معیار یک طبقه بندی مانند “الف”، “ب”، “پ”، “ت” و غیره اختصاص بدهید. این معیارها شامل سودآوری، زمان صرف شده برای پرداختن به سفارش ها، و درخواست‌های خاص می‌شوند.

فورا به این مسئله پی خواهید برد که برخی مشتریان با حساب‌های تراکنش بالا، کمک چندانی به خط کف فروش‌تان نمی‌کنند.

برنامه‌ای بریزید تا به همه‌ی کارکنان‌تان اطلاع بدهید سودآورترین مشتریان‌تان چه کسانی هستند و کدام‌ها شایسته‌ی دریافت بهترین خدمات از سوی شرکت هستند.

۳۸.یک نظرسنجی درست کنید.

برای مشتریان‌تان یک نظرسنجی ایمیل کنید تا بفهمید چه چیزهایی باعث انگیزه‌ی آنها می‌شوند.

آنها کجا کار می‌کنند؟ چه مجلاتی می‌خوانند؟ در چه گروه سنی هستند؟

این اطلاعات به شما خواهد گفت کجا و چگونه به اهداف‌تان برسید.

برای تکمیل نظرسنجی یک پاداش یا تخفیف در نظر بگیرید.

۳۹.این برای ما هم است، پس باید برای مشتریان‌مان هم مهم باشد.

فقط به خاطر این که مسائلی در سازمان ما مهم هستند به صورت خودکار به مشتریان‌مان مربوط نمی‌شوند.

این نتیجه‌ی فرعی “تفکر فازی” و مشکلی است که حاکی از کم تجربگی مدیران است.

وقتی به یک پروژه توجه می‌کنید از منظر مشتریان به آن نگاه کنید، نه از منظر شرکت. این قانون “به مشتری بها بده و او به شرکت بها خواهد داد” است.

۴۰.مهم‌ترین سفارشی که از یک مشتری می‌گیرید سفارش دوم است.

چرا؟ چون یک خریدار باردومی دو برابر بیشتر از یک خریدار بار اولی احتمال دارد دوباره خرید کند. پس برای خرید دوم یا استفاده از روش‌های پیش گفته بازار یابی کنید.

۴۱. اگر نتوانم با پیشنهاد یک رقیب کنار بیایم چطور؟

اگر رقیب شما ۵۰% تخفیف برای چهار روز آخر هفته ارائه دهد و شما نتوانید به این مدت موجودی لازم را فراهم کنید یا از عهده‌ی چنین کاهش قیمتی برآید، چه باید بکنید؟

یک پیشنهاد بهتر برای دوره‌ای کوتاه‌تر بدهید. پیشنهاد ۶۰% تخفیف فقط برای روز شنبه را ارائه بدهید. هنوز هم می‌توانید تعداد زیادی از مشتریان رقیب را در یک روز شلوغ فروش از آن خود کنید و جای بهتری برای کسب و کار فراهم خواهید آورد.

توصیه طلایی: روش‌های بازاریابی خود را مرتب عوض کنید و در استفاده از این روش‌ها خلاق باشید.

نوشته‌های مرتبط