معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

بسیاری از افراد به خوانندگی علاقه دارند و حس می‌کنند برای خوانندگی صدای مناسبی دارند و دوست دارند که با پرورش صدای خودشان، به یک خواننده حرفه‌ای و خوب تبدیل شوند. اما متأسفانه هزینه‌های بالای کلاس‌های خوانندگی، باعث می‌شود خیلی از افراد نتوانند به این آرزوی خودشان دست پیدا کنند و به یک خواننده خوب تبدیل شوند. خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، اپلیکیشن آموزش خوانندگی به وجود آمده است که به شما کمک می‌کند با انجام تمرینات مناسب برای خوانندگی و حتی بازخورد گرفتن از دیگران، راحت‌تر مسیر تبدیل شدن به یک خواننده حرفه‌ای را طی کنید و بتوانید با اصول این کار آشنا شوید.

در این مقاله می‌خواهیم چند مورد از بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی را به شما معرفی کنیم که کمک می‌کنند بتوانید به یک خواننده حرفه‌ای و بی‌نظیر تبدیل شوید و کار خودتان را به صورت حرفه‌ای در این زمینه ادامه دهید. اگر به دنبال این هستید که خوانندگی را به صورت حرفه‌ای یاد بگیرید یا صدای خودتان را تقویت کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ۵ اپلیکیشن برتر برای آموزش خوانندگی آشنا کنیم و بهترین گزینه‌ها را به شما معرفی کنیم. قبل از اینکه به سراغ معرفی این اپلیکشین های آموزشی برویم مایلم مجموعه آموزش آهنگسازی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

اپلیکیشن آموزش خوانندگی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ معرفی اپلیکیشن‌های مناسب برای آموزش خوانندگی برویم، بد نیست نگاهی به امکاناتی که یک اپلیکیشن خوب باید داشته باشد بیندازیم تا بتوانید با ویژگی‌های مهم اپلیکیشن‌ها آشنا شوید و بهترین گزینه‌های ممکن را انتخاب کنید. این امکانات ممکن است در تمام اپلیکیشن‌ها وجود نداشته باشد اما اگر بتوانید آنها را در یک اپلیکیشن داشته باشید، می‌توانید نتایج بهتری دریافت کنید و سریع‌تر مسیر خوانندگی را طی کنید.

برای انتخاب اپلیکیشن آموزش خوانندگی به وجود ویژگی‌های زیر توجه داشته باشید:

آموزش کامل اصول مهم خوانندگی

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باعث می‌شود یک خواننده بتواند در کار خود حرفه‌ای شود، این است که با اصول مهم خوانندگی آشنا باشد. اصولی مانند صداسازی، گرم کردن صدا، حس گرفتن مناسب و… نکاتی هستند که باید با آنها آشنا شوید تا بتوانید بهترین نتایج را دریافت کنید. خیلی از افرادی که با این اصول آشنا نیستند، با خوانندگی می‌توانند به حنجره و صدای خودشان آسیب‌های شدیدی را وارد کنند و این موضوع باعث می‌شود که نتوانند به خوانندگی ادامه بدهند. به همین خاطر یکی از مهم‌ترین امکاناتی که یک اپلیکیشن آموزش خوانندگی باید داشته باشد تا بتواند گزینه مناسبی باشد، این است که بتواند شما را با اصول مهم خوانندگی آشنا کند و کمک کند که این اصول را به کار بگیرید تا بهترین نتایج ممکن را از صدای خودتان دریافت کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

قابلیت خوانندگی در اپلیکیشن

ما هرچقدر که به انجام تمرینات مناسب برای خوانندگی بپردازیم، تا زمانی که این تمرینات را به کار نگیریم، نمی‌توانیم به یک خواننده خوب و حرفه‌ای تبدیل شویم. در کلاس‌های حضوری آموزش خوانندگی شما می‌توانید برای مربی و دیگر شرکت کنندگان به خوانندگی بپردازید تا بتوانید بازخورد دریافت کنید. اما در اپلیکیشن‌ها باید این امکان وجود داشته باشد تا شما صدای خودتان را ضبط کنید و بتوانید آن را مجدداً گوش داده و نقاط ضعف خودتان را پیدا کنید. این موضوع کمک می‌کند که بتوانید نتایج مناسبی دریافت کنید. وجود چنین امکانی در اپلیکیشن آموزش خوانندگی باعث می‌شود که بتوانید صدای خودتان را با آهنگ‌های مختلف میکس کنید و آنها را مجدداً گوش کنید تا مشکلات موجود در خوانندگی خودتان و انجام تحریرها را پیدا کرده و آنها را برطرف کنید.

امکان دریافت بازخورد از دیگران

ما قرار نیست به خواننده‌ای تبدیل شویم که برای خودش می‌خواند؛ بلکه باید خواننده‌ای باشیم که مردم دوست دارند صدایش را گوش کنند و از این کار لذت می‌برند. به همین خاطر مهم است که بتوانیم از دیگران بازخوردهای سازنده دریافت کنیم. یکی از امکانات خوبی که می‌تواند در اپلیکیشن آموزش خوانندگی وجود داشته باشد، این است که شما آهنگ‌هایی را بازخوانی کنید و سپس بتوانید صدای خودتان را در دسترس دیگران قرار دهید تا در مورد آن نظر بدهند. این موضوع کمک می‌کند که با توجه به بازخوردهای ارائه شده، نقاط ضعف و قوت خودتان را بیشتر و بهتر بشناسید و روی آنها تمرکز کنید تا بتوانید یک خواننده بی‌نظیر شوید. مثلاً ممکن است شما صدایی مناسب برای موسیقی پاپ داشته باشید، اما به سراغ موسیقی سنتی رفته باشید؛ در این صورت ارائه بازخوردهای افرادی که موسیقی شما را می‌شنوند، کمک می‌کند این موارد را به راحتی تشخیص دهید و استعداد خودتان را راحت‌تر کشف کنید.

کیفیت صدای استودیویی

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که باعث می‌شود صدای خواننده‌ها بسیار جذاب‌تر به نظر برسد، وجود امکانات استودیویی و کیفیت صدایی است که در استودیو ضبط می‌شود و کمک می‌کند خواننده صدای بهتری داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از خواننده‌ها در کنسرت، صدای متفاوتی از آهنگ‌های ضبط شده خود دارند. وقتی شما می‌خواهید در خانه و با استفاده از اپلیکیشن آموزش خوانندگی به تمرین بپردازید، قطعاً امکانات استودیویی را نخواهید داشت. به همین خاطر نیاز است که اپلیکیشن های موردنظر چنین امکاناتی را در اختیارتان قرار دهند تا بتوانید با استفاده از آنها، کیفیت صدای ضبط شده خودتان را بیشتر کنید و صدای خام خود را گوش ندهید. این امکان کمک می‌کند که بتوانید خوانندگی را حرفه‌ای‌تر انجام دهید و دیگران هم با شنیدن صدای شما، احساس خوبی دریافت کنند و متوجه قدرت بالای صدای شما شوند.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

معرفی 5 اپلیکیشن آموزش خوانندگی

تا به اینجا درباره این صحبت کردیم که بهتر است یک اپ آموزش خوانندگی چه امکاناتی داشته باشد تا به شما کمک کند که به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شوید. این امکانات کمک می‌کنند که بتوانید با تمرین در خانه، نتایج مناسبی دریافت کنید و در حد کلاس‌های حضوری تجربه خوانندگی را دریافت کنید. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌هایی که در این زمینه وجود دارند را به شما معرفی کنیم تا با استفاده از آنها، بتوانید با اصول خوانندگی آشنا شوید و صدای خودتان را پرورش دهید. در ادامه این نوشته، ما تمامی این اپلیکیشن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و امکانات آنها را به شما می‌گوییم و شما می‌توانید بر اساس نیاز خودتان، بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید تا بتوانید با استفاده از آنها، به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شوید و موزیک‌های خاص خودتان را ایجاد کنید. برای یاد گرفتن اصول خوانندگی، می‌توانید از برنامه‌های زیر استفاده کنید:

رپورتاژ

اپلیکیشن آموزش خوانندگی میکروفن

اولین اپلیکیشن آموزش خوانندگی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن میکروفن است. این اپ کاملاً ایرانی است و امکانات بسیار جذابی دارد که می‌توانید با استفاده از این امکانات، به یک خواننده خوب و حرفه‌ای تبدیل شوید. در اپلیکیشن میکروفن، بیشتر از 300 هزار موزیک بی‌کلام برای سبک‌های پاپ، رپ، سنتی، دکلمه و… وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توانید صدای خودتان را به چالش بکشید و به خوانندگی بپردازید. نکته جالب توجهی که در این اپلیکیشن وجود دارد، این است که شما می‌توانید با ضبط صدای خودتان، آن را به بیش از 200 هزار کاربر میکروفن عرضه کنید تا نظرات خودشان را بیان کنند. گرفتن بازخورد افراد به شما کمک می‌کند تا مهارت خوانندگی خودتان را ارتقا دهید و به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شوید. یکی از نکات بسیار مثبتی که در میکروفن وجود دارد، این است که می‌تواند صدای شما را با کیفیت بسیار بالایی در حد ضبط استودیویی ضبط کند و حتی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید افکت‌های جذابی را روی صدای خودتان قرار دهید تا صدای شما کاملا تقویت شود.

وجود چنین امکاناتی باعث شده است که اپلیکیشن میکروفن، درصد رضایت بالایی را از کاربران دریافت کند و بتواند به یکی از برترین اپلیکیشن‌های حوزه خوانندگی تبدیل شود. استفاده از این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند بتوانید استعداد خوانندگی خودتان را شکوفا کنید. البته تنها نقطه ضعفی که در این اپلیکیشن وجود دارد، این است که به صورت کامل نمی‌توانید با اصول خوانندگی آشنا شوید و باید این اپلیکیشن را در کنار یک اپ دیگر استفاده کنید تا بتوانید با اصولی مانند سلفژ و… آشنایی کامل پیدا کنید و صداسازی بهتری انجام دهید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

اپلیکیشن آموزش‌ آنلاین فرادرس

یکی از اپلیکیشن‌های جذاب برای یادگیری اصول خوانندگی، اپلیکیشن فرادرس است. در فرادرس، هزاران آموزش ویدئویی وجود دارد و شما می‌توانید اصول خوانندگی را به صورت کامل در فرادرس یاد بگیرید. اپلیکیشن فرادرس از گوگل پلی قابل دانلود است؛ همچنین می‌توانید از سایت فرادرس، این اپلیکیشن را به صورت مستقیم دانلود کنید. با نصب اپلیکیشن فرادرس، شما می‌توانید هر مبحث آموزشی را چندین بار مشاهده کنید و تجربه خوبی از کار با این اپلیکیشن داشته باشید. در انتهای هر جلسه آموزش خوانندگی، تمرینات عملی برای شما مشخص می شود تا بتوانید مسیر خوانندگی را سریعتر و بهتر طی کنید.

اپلیکیشن آموزش خوانندگی استیج

دومین برنامه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم و کمک می‌کند بتوانید به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شوید، اپلیکیشن استیج است. این اپلیکیشن امکاناتی مانند مورد قبلی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که صدای خودتان را بسنجید و بتوانید هم موزیک‌های ضبط شده خود را به اشتراک بگذارید و هم نظرات کاربران استیج را دریافت کنید. این اپ دارای بیش از 300 موزیک بی‌کلام از خواننده‌های مطرح کشور است که می‌توانید آنها را بازخوانی کنید و صدای خودتان را روی این موزیک‌ها قرار دهید تا بتوانید قدرت صدای خودتان را بسنجید. همچنین این اپلیکیشن امکان چت و ساخت جامعه را نیز دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید به صورت خصوصی از خواننده‌ها و موزیسین‌هایی که در این اپلیکیشن هستند، کمک بگیرید و مسیر خودتان را بسیار سریعتر از حالت عادی طی کنید.

نکته جالب دیگری که وجود دارد، این است که این اپ با توجه به بازخوردهایی که موزیک شما دریافت می‌کند، هر هفته خواننده‌ها را رتبه بندی کرده و آنها را معرفی می‌کند و شما این شانس را دارید که در معرض دید هزاران نفر از کاربران این برنامه قرار بگیرید. تنها نقطه ضعف این اپلیکیشن این است که به شما این امکان را نمی‌دهد که با اصول اولیه خوانندگی آشنا شوید که برای حل این مشکل می‌توانید یک اپلیکیشن تکمیلی دیگر را نصب کنید و از آن استفاده کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

آموزش خوانندگی (فوق حرفه‌ای)

سومین برنامه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، مخصوص آموزش اصول اولیه خوانندگی است و به شما کمک می‌کند بتوانید با اصولی مانند گرم کردن صدا، تمرینات پرورش صدا و… آشنا شوید و با کمک این تمرینات صدای خودتان را قوی‌تر کنید. اپلیکیشن آموزش خوانندگی فوق حرفه‌ای را می‌توانید از کافه بازار دانلود کنید و روی گوشی خودتان نصب کنید تا بتوانید تمرینات را یاد گرفته و آنها را انجام دهید. دقت کنید که هرچه بیشتر برای انجام این تمرینات وقت بگذارید، سریع‌تر می‌توانید صدای خودتان را قوی‌تر کنید و به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شوید. در این اپلیکیشن بخش‌هایی مانند آموزش صداسازی، نت‌های موسیقی، معرفی وسایل مهم در خوانندگی، سلفژ، زیباسازی صدا، تحریرهای موسیقی و… آموزش داده شده‌اند که تمامی این موارد کمک می‌کنند بتوانید حرفه‌ای‌تر ظاهر شوید و صدای خودتان را به دنیا عرضه کنید.

اپلیکیشن Smule

اپلیکیشن بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، اپلیکیشن Smule است که در جهان محبوبیت بسیار بالایی دارد. این اپلیکیشن مانند استیج و میکروفن، یک اپ مخصوص خوانندگی و کارائوکه است که بیشتر از 200 میلیون کاربر در دنیا دارد و می‌تواند یک استیج بزرگ برای شروع خوانندگی شما باشد. شما در این اپلیکیشن می‌توانید به صورت ویدیویی خوانندگی کنید و آهنگ‌های خوانندگان معروف را داشته باشید و حتی با الگوهای از پیش آماده، با خوانندگان همخوانی کنید. اپ Smule همچنین به شما این امکان را می‌دهد که در چالش‌های مختلف شرکت کرده و با برنده شدن در این چالش‌ها، به عنوان خواننده برتر معرفی شوید. همچنین بیشتر از 100 میلیون آهنگ ایرانی و خارجی در این برنامه وجود دارد که باعث می‌شود هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه انتخاب آهنگ نداشته باشید و بتوانید به راحتی خوانندگی خودتان را انجام دهید. اجرای گروهی و اجرای زنده یا لایو نیز امکانات دیگری هستند که اپلیکیشن Smule در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با استفاده از این امکانات، سریع‌تر و راحت‌تر مسیر خواننده شدن را طی کنید.

معرفی بهترین اپلیکیشن آموزش خوانندگی + فیلم آموزش خوانندگی

کلام آخر در مورد اپلیکیشن آموزش خوانندگی

در این مقاله در مورد اپلیکیشن آموزش خوانندگی صحبت کردیم و گفتیم که چنین اپلیکیشن‌هایی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا بتوانند به شما کمک کنند که به یک خواننده حرفه‌ای و تمام عیار تبدیل شوید و موزیک‌های جذابی را ایجاد کنید. همچنین با هم ۵ مورد از بهترین اپلیکیشن هایی که به شما کمک می‌کنند وارد مسیر خوانندگی شوید را معرفی کردیم تا با استفاده از آنها، بتوانید کار خوانندگی را آغاز کنید و مخاطبان خاص خودتان را پیدا کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با چند اپلیکیشن آموزش خوانندگی آشنا شوید و بتوانید با استفاده از اپلیکیشن‌های گفته شده، به یک خواننده حرفه‌ای تبدیل شده و در این راه موفق شوید. در پایان مایلم مجموعه آموزش مبانی موسیقی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

نوشته‌های مرتبط