تعبیر خواب عقرب: ۲۵ نشانه و تعبیر دیدن عقرب زرد وسیاه و سفید در خواب از نظر معبران

عقرب ها از جمله حیوانات خطرناک و البته عرفانی هستند. قرن ها است که نماد عقرب توسط انسان ها مورد استفاده قرار می گیرد و فرهنگ های بسیار زیادی به تفسیر مفهوم رمزآلود و پنهانی این حیوان به شیوه دلخواه خود پرداخته اند. برخی نمادهایی که در خواب خود می بینیم می توانند تاثیری قابل توجه بر زندگی واقعی ما داشته باشند. به همین ترتیب اگر شما هم علاقمند هستید که تعبیر خواب عقرب را بدانید، پس با ما همراه باشید.

نشانه شناسی و نماد های خواب عقرب

۱. نماد دشمنی و خصومت

همه ما از دشمنی و عداوت فراری هستیم اما عقرب معمولا نشان از یک خصومت دیرپا و بسیار خطرناک دارد.

۲. نماد اجبار برای گرفتن تصمیمات سخت در زندگی

بالاخره جای باید تصمیمات سخت زندگی تان را بگیرید و شاید خواب عقرب نمادی برای نزدیک شدن به این تصمیمات باشد.

۳.نماد بدشانسی و اقبال نامبارک

معمولا عقرب را نماد شومی و بدیمنی می دانند و در بسیاری فرهنگ ها نحس و نامبارک است.

۴. نماد گرفتاری های مالی و سلامتی و عاطفی

ممکن است هشداری برای یک صرر مالی یا ترک شدن از جانب یک عزیز و فامیل و دوست یا گرفتار شدن به یک بیماری باشد

۵. نماد اشتباهات قریب الوقوع در زندگی

گاهی وقتها خواب عقرب به شما هشدار می دهد که یک اشتباه بزرگ در نزدیکی زندگی شما قرار است اتفاق بیفتد.

تعبیر خواب افتادن دندان: ۹ نشانه شناسی دیدن دندان در خواب

تعبیر خواب عقرب

۱. تعبیر خواب عقرب در حالت کلی

عقرب معمولا با انرژی تاریک و سحر و جادوی تیره و تار در ارتباط است. در برخی از فرهنگ های شناخته شده عقرب به عنوان نماد چیزی عرفانی و خارج از این جهان به کار می رود.

بطور کلی دیدن عقرب در خواب نشان دهنده رابطه شما با دیگران است. بدون شک دشمنانی در زندگی شما وجود دارند و شما حتی از این حقیقت آگاه نیستید.

عقرب معمولا با تیرگی و انتقام جویی در ارتباط است. به این ترتیب مراقب افرادی که به آن ها اعتماد می کنید باشید.

بعلاوه این خواب طبیعت ساده لوح و نابالغ شما را نشان می دهد که اغلب مورد سوءاستفاده دیگران قرار می گیرد. آن ها حتی تصور نمی کنند که شما هم یک انسان هستید. اگر گروهی از این افراد را در زندگی خود سراغ دارید، پس وقت خود را بیش از این هدر ندهید و فورا آن ها را از زندگی خود بیرون کنید.

از طرف دیگر، اگر در شناسایی این افراد اطمینان کامل ندارید، پس در معاشرت با اطرافیان خود محتاط باشید و هیچ موضوع شخصی یا مهمی را نزد دیگران آشکار نکنید.

تعبیر خواب شیر: ۵۰ تعبیر دیدن شیر جنگل در خواب که بسیار واقعی است

۲. تعبیر خواب گزیده شدن توسط عقرب

اگر در خواب ببینید که عقرب شما را می گزد، تعبیر آن است که کارما در مسیر شما قرار می گیرد و این کارما از نوع خوشایند و مطلوبی نخواهد بود. شاید به تازگی کار ناخوشایندی را انجام داده اید یا کاری انجام داده اید که احساس غرور و افتخار را در شما موجب نمی شود و حالا همان کار به سمت شما در حرکت است تا شما را به دام اندازد.

افرادی در زندگی شما وجود دارند که رفتار و گفتار شما آن ها را رنجیده خاطر می سازد اما نمی خواهند این را مستقیم به شما بگویند. بدون شک کارما در جریان است تا نظم بین هر چیزی را برقرار کند و متاسفانه اگر شما در گذشته رفتار یا گفتار پسندیده ای نداشته اید، کارما شما را برای اعمالتان مجازات خواهد کرد.

۳. تعبیر خواب عقرب بزرگ

دیدن عقرب بزرگ در خواب نشان دهنده تصمیماتی است که در زندگی خود مجبور به گرفتن آن ها خواهید شد. این تغییرات تاثیری قابل توجه بر زندگی شما می گذارد و شما باید مراقب آن ها باشید. شتاب زده عمل نکنید و تنها پس از آنکه تمامی گزینه های احتمالی را مورد مطالعه و بررسی قرار دادید، وارد عمل شوید.

اکنون دوران تحول زندگی شما فرا رسیده است پس به بهترین شکل از آن استفاده کنید.

۴. تعبیر خواب عقرب سیاه

دیدن عقرب سیاه در خواب نمادی از بدبختی و بدشانسی است. شما تقریبا در انجام هر کاری با شکست روبرو می شوید و بهترین کار این است که مدتی دست از تلاش برداشته و عقب نشینی کنید.

این دوران چندان طولانی نخواهد شد اما طول این دوران نیز به اعمال شما بستگی دارد. در صورتیکه تصمیمی درست بگیرید و در مسیر درست گام بگذارید، به نظر می رسد که این بدشانسی چندان هم ناخوشایند نخواهد بود.

تعبیر خواب موش: ۵۵ تعبیر دیدن موش در خواب از نظر تحلیلگران خواب

۵. تعبیر خواب کشتن عقرب

اگر در خواب ببینید که عقربی را می کشید، این خواب نشانه ای مثبت است. شما در تمامی برنامه ها و اهداف خود بسیار خوش شانس خواهید بود و در نهایت اوضاع برایتان مساعد می شود. اکنون زمان خوبی برای شروع کار روی پروژه های جدید است زیرا این دوران یکی از سودمندترین و پربارترین دوره های زندگی شما خواهد بود.

همچنین شما در شناخت اطرافیان خود با موفقیت بیشتری روبرو خواهید شد و خواهید دید که برخی از آن ها آنطور که تصور می کردید نیستند. احتمالا این گروه از افراد تظاهر می کردند که فرد دیگری هستند و حالا وقتی چهره و شخصیت واقعی آن ها برایتان آشکار می شود، متعجب خواهید شد.

۶. تعبیر خواب خوردن عقرب

دیدن خوردن عقرب در خواب نشان دهنده عشقی است که شما با فردی تجربه می کنید که به زودی او را ملاقات خواهید کرد. این خواب می تواند با نوع دیگری از عشق نیز در ارتباط باشد؛ مثل عشق به خویشاوندان و اعضاء خانواده یا حتی عشق به دوستانتان.

این عشق به شما کمک می کند تا احساس خوشایندی نسبت به خودتان داشته باشید و بدون تردید عشقی که شما به فرد مورد نظر می دهید، دریچه ای جدید در زندگی شما خواهد گشود. این فرد در آینده به فردی مهم و ارزشمند در زندگی شما تبدیل خواهد شد. این رابطه را گرامی بدارید و برای آن ارزش و احترامی شایسته قائل شوید.

تعبیر خواب دزدی کردن: ۳۸ تعبیر دیدن دزد و دزدی در خواب

۷. تعبیر خواب پا گذاشتن روی عقرب

اگر در خواب ببینید که پای خود را روی عقربی می گذارید، تعبیر آن است که شما احتمالا گرفتار یک تصادف ماشین یا تصادف جاده ای خواهید شد. اکنون زمان خوبی است که از جاده کناره بگیرید و از رانندگی یا راننده های بی ملاحظه دوری کنید. در هر صورت، رانندگی بدون احتیاط عملی شایسته نیست اما این دوران برای شما به شدت خطرناک و حساس به شمار می رود.

۸. تعبیر خواب عقربی که خودش را نیش می زند

اگر در خواب ببینید عقربی خودش را نیش می زند، تعبیر آن است که شما در حال حاضر احساس ازخودبیزاری را تجربه می کنید. چیزهای مسلّمی وجود دارد که شما را ناراحت می کند و شما نمی دانید که چطور ذهن خود را از آن ها دور نگه دارید.

بعلاوه این خواب نمادی از عزت نفس یا اعتماد به نفس پایین شما است. بهای کمبود عزت نفس یا اعتماد به نفس از دست دادن فرصت های بی نظیر متعدد در زندگی و همچنین از دست دادن دیدار و آشنایی با انسان هایی تاثیرگذار و استثنایی در زندگی تان است. اگر این همان چیزی است که شما تمام عمر خود با آن دست و پنجه نرم کرده اید، پس شاید اکنون زمانی برای دریافت کمک های حرفه ای و کار کردن روی این مسائل است زیرا هیچ وقت خیلی دیر نخواهد بود.

رپورتاژ

اگر عزت نفس بالایی دارید و از این مشکل رنج نمی برید، این خواب می تواند نمادی از شک و تردیدهای شما برای موضوعی خاص در زندگی تان باشد. شاید احساس می کنید اوضاع آنطور که برنامه ریزی کرده بودید پیش نمی رود و برای اولین بار در زندگی تان درباره چیزی بیش از اندازه استرس دارید. شاید بهترین کار این است که منتظر باشید و پیشرفت اوضاع را مشاهده کنید و بیش از این زمان را با فکر کردن در مورد چیزهایی که هنوز اتفاق نیفتاده است هدر ندهید.

تعبیر خواب آلت تناسلی مرد: ۳۲ تعبیر دیدن آلت تناسلی مرد در خواب

۹. تعبیر خواب ترس از عقرب

اگر در خواب خود عقربی را ببینید و از آن بترسید، این خواب نشانه ای ناخوشایند است. یکی از نزدیکان شما به شما خیانت خواهد کرد و شما را در موضوعی مهم شکست خواهد داد.

شاید شما روی کمک کسی حساب کرده بودید یا شاید تصور می کردید که این فرد در صورت نیاز در کنار شما حضور خواهد داشت اما او شما را ترک کرده و با این کار احساس خیانتی واقعی را در شما به وجود آورده است. همیشه گفتگو راه حلی عالی برای هر چیزی است. پس این فرد را کنار نگذارید و ابتدا در صدد حل مساله خود با او برآیید.

۱۰. تعبیر خواب عقرب مرده

عقرب مرده در خواب نمادی از تجربه خوشحالی و بخت و اقبالی است که به شما روی می آورد. این احساس با موضوعی در ارتباط است که برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و شما مدت هاست که در انتظار آن به سر می برید و در نهایت حالا به واقعیت تبدیل شده است.

از این دوران نیک و سعادتمند برای بهبود تمامی جنبه های زندگی خود که به کار و تمرکز بیشتری نیاز دارند استفاده کنید و فرصت هایی که برایتان فراهم می شوند را از دست ندهید.

تعبیر خواب گربه سیاه: ۲۸ تعبیر و نماد دیدن گربه در خواب از نظر معبران مشهور

۱۱. تعبیر خواب عقربی که طعمه خود را می کشد

اگر در خواب عقربی را ببینید که طعمه خود را شکار کرده و آن را می کشد، این خواب نشانه ای شوم و بدیمن است. شاید گرفتار حادثه ای موهوم و ترسناک مثل زلزله یا آتش سوزی شوید و قادر به انجام هیچ کاری در آن شرایط نباشید.

همچنین این خواب می تواند نشان دهنده سرقت یا قتل احتمالی یکی از نزدیکان شما یا حتی خودتان باشد. اکنون باید خود را از تمامی موقعیت هایی که مشکوک به نظر می رسد دور نگه دارید و از تمام چیزهایی که احتمالا در دوران پیش روی رخ می دهد آگاه باشید.

۱۲. تعبیر خواب عقرب زرد دیدن

چنین خوابی ممکن است افکار شما را درباره‌ی پول و روش‌های پول درآوردن نشان بدهد. همچنین ممکن است نماد درآمدزایی نیز باشد.

اگر در خواب عقرب زردی را بکشید، این خواب ممکن است به سود عظیمی اشاره داشته باشد که از سرمایه‌گذاری انجام داده‌تان به دست خواهید آورد.

تعبیر خواب لباس سفید: ۶ معنی و تعبیر لباس سفید برای مردان در خواب

۱۳. خواب سوختن عقرب در آتش

دیدن عقربی در خواب که در حال سوختن است می‌تواند نشانه‌ی شکست دشمنان‌تان در آینده‌ای نزدیک باشد.

۱۴. تعبیر خواب عقرب هایی شناور بر روی آب

این خواب ممکن است نشانه رهایی از احساسات و شرایط دردناک و پذیرش واقعیت زندگی به منظور پیش رفتن در زندگی باشد. این فرایند احتمالا دستخوش مراحل انکار، پذیرش، سهل گیری، و حرکت به جلو می‌شود.

۱۵. خواب عقربی در ماسه

دیدن عقربی در ماسه‌ها در خواب ممکن است توانایی شما را در کشف انگیزه‌های واقعی سایر افراد نشان بدهد. در نتیجه‌ی این توانایی‌تان به کسی اجازه نمی‌دهید به شما آسیب بزند یا از شما به هر طریقی سوء استفاده کند.

گاهی این خواب می‌تواند نشانگر آن باشد که کسی دلش برای شما تنگ شده است یا خاطرتان را می‌خواهد.

تعبیر خواب مدفوع: ۵۸ معنی و تعبیر دیدن مدفوع در خواب

۱۶. خواب ناتوان بودن در کشتن عقرب

اگز موفق نشدید در خواب عقربی را بکشید این خواب ممکن است نشانه‌ی بدی باشد و حاکی از آن باشد که توسط دشمنتان شکست داده خواهید شد.

۱۷. خواب مواجه شدن با یک عقرب

خوابی که در آن به صورت ناگهانی با عقربی در مقابل خود روبرو می‌شوید ممکن است یک هشدار جدی باشد. این خواب احتمالا نشان دهنده‌ی خطر و تصادفات جاده‌ای است. پیام این خواب آن است که در رفت و آمد درون جاده‌ها دقت لازم را به خرج دهید.

۱۸. خواب عقربی درون رختخواب

این خواب نشانه‌ی خوبی نیست و ممکن است حاکی از آن باشد که دشمنی در کنار شما یا در محیط نزدیک به شما زندگی می‌کند. گاهی این خواب ممکن است حاکی از آن باشد که یکی از اعضای خانواده‌تان به زودی خانه را ترک خواهد کرد.

۱۹. خواب کندن و جدا کردن نیش عقرب

این خواب نشانه‌ی خوبی است و ممکن است به معنی آن باشد که از خطری بزرگ در آینده‌ای نزدیک جان به در می‌برید.

گاهی این خواب حاکی از حل آسان مشکلات است.

تعبیر خواب نزدیکی با محارم: ۱۳ تعبیر و نماد رابطه جنسی با محارم

۲۰. خواب گرفتن یک عقرب

این خواب ممکن است هشداری باشد که در حال انجام و ارتکاب اشتباهی در زندگی‌تان هستید. شاید این خواب حاکی از آن باشد که لازم است روش رفتاری خود را تغییر بدهید.

تعبیر خواب خرگوش: ۳۹ معنی و تعبیر دیدن خرگوش در خواب

نشانه شناسی دیدن عقرب در خواب

۲۱. عقرب سیاه در خواب: این عقرب ها نشان دهنده فریب و انرژی تاریکی هستند. آنها نمادی از قدرت های عرفانی هستند.

۲۲. قرمز عقرب در خواب:  قرمز نشان از میل و اشتیاق در زندگی است، به این معنی که زندگی عاشقانه شما به زودی شکوفا خواهد شد.

۲۳. عقرب زرد در خواب: زرد نشان دهنده پول و شهرت است.

۲۴. عقرب قهوه ای در خواب:  قهوه ای حاکی از شکاف در روابط هستند.

۲۵. عقرب های سفید در خواب:  آنها امید و آرامش در زندگی را مشخص می کنند.

منبع dreamingandsleeping
نوشته‌های مرتبط