باز شدن چاکرای قلب: 8 روش فعالسازی چاکرای چهارم+ خطرات باز شدن چاکرای قلب

داشتن چاکرای قلب متعادل موهبتی زیبا و عالی است. با وجود این، بسیاری از ما – در هر دوره‌ای از زندگی – با انسداد چاکرای چهارم مواجه خواهیم شد. بی‌شمار موقعیت‌ها در زندگی می‌توانند باعث ایجاد مشکلاتی در مرکز قلب‌تان شوند – از شکست‌های عشقی یا مشکلات سلامتی گرفته تا عزت نفس پایین. در این نوشتار با ما همراه باشید تا نکات مهمی برای باز شدن چاکرای قلب یا فعالسازی چاکرای چهارم بدانید.

چاکرای قلب ناسالم می‌تواند با بسیاری از نشانه‌ها و علائم بروز کند – این علائم شامل موارد زیر می‌شوند ولی محدود به آن‌ها نیستند: داشتن حالت تدافعی، عیب‌جویی و بهانه‌گیری، سلطه‌جویی، بدبینی و شکاکیت، گوشه‌گیری، انحصارگرایی و ترس از رها کردن. از سویی دیگر، داشتن چاکرای قلب گشوده و متعادل باعث ایجاد مقبولیت در میان دیگران، در زندگی، و در خودتان خواهد شد. در ادامه به هشت راه ساده اشاره می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید شروع به گشودن قلب‌تان نمایید.

باز شدن چاکرای قلب

۱. سبز باشید

برای فعالسازی چاکرای چهارم پا به طبیعت بگذارید. اجازه دهید طیفی از سبزهای گوناگون شما را احاطه – و شروع به درمان‌تان کنند.

۲. سبز ببینید

نوری سبز، قوی، شفاف را پیش چشمان‌تان نمایان کنید که مرکز قلب‌تان را از خود سرشار می‌کند – مرکز قلب جایی است در وسط جناغ سینه و پایین تیغه‌ی شانه‌تان.

مدیتیشن چیست: آموزش مدیتیشن در خانه با ۲۱ نکته عملی + تکنیک ها

۳. سبز نفس بکشید

با هر نفس، مرکز قلب‌تان را تصور کنید – و در صورت امکان، سایر نواحی بدن‌تان را – که با نوری سبز و لطیف سرشار می‌شود؛ و با هر بازدم، احساس کنید مرکز قلب‌تان از قید منفی‌بافی‌ها پالایش می‌یابد. در بازدم‌های‌تان بیش از اندازه قدرت و انرژی صرف نکنید. در عوض، بیش‌تر انرژی‌تان را صرف دم یا نفس‌های مثبت و “سبز‌”‌ کنید.

باز کردن چاکراها: ۳ گام بسیار ساده برای گشودن (باز کردن) ۷ چاکرا

۴. معشوق باشید

دائما دردمند و قربانی بودن از نشانه‌های عدم تعادل در این چاکرا است. بگذارید دیگران عاشق‌تان باشند – از جمله، بیش از همه، و به ویژه خودتان. ‌

رپورتاژ

۵. عشق بورزید

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای تصفیه و تعدیل این چاکرا، عشق ورزیدن به دیگران، بدون قید و شرط و بدون خودخواهی است.

علائم باز شدن چشم سوم:۱۲ نشانه که چشم سوم( آجنا) شما باز است

۶. دنیای دیگران همیشه سبزتر از شما نیست

انکار نعمات و ناسپاسی غالبا جزء طبیعت انسان است. در برابر تمایل به عیب‌جویی از همه چیز در زندگی‌تان مقاومت کنید. به خاطر هر آن‌چه تاکنون داشته‌اید، سپاس‌گزار باشید.

۷. به تمرین یوگا بپردازید

تمرین شتر یا یوشتر آسانا را امتحان کنید. بسته بودن چاکرای قلب غالبا به معنی مسدود بودن چاکرا گلو است؛ و تمرین شتر در یوگا می‌تواند هر دوی این‌ها را متعادل کند. هم‌زمان با تمرکز بر کشیدن قسمت پایین کمر، بر کشش و باز کردن بخش بالای کمرتان نیز تمرکز کنید. به واقع، همه چیز را رها کنید و در طول انجام این تمرین برافراشته و گشوده شده مرکز قلب‌تان را احساس نمایید.

۷ راه ساده برای گشودن چاکرای ریشه

۸. ببخشید

بسیاری از دلایل و علت مسدود شدن چاکرای قلب پرورده‌ی عدم رها شدن از رنجش‌ها، خشم‌، اندوه، افسوس و غیره است. مسائل منفی گذشته را رها کنید. اگر به مشورت با متخصص نیاز دارد، به تعویق انداختن آن فقط باعث طولانی و پر چالش شدن دوره‌ی درمان‌تان می‌شود. همیشه از خودتان مراقبت نمایید؛ و هم‌چنین سعی کنید به خاطر بسپارید اگر دری بسته شد، دری جدید گشوده خواهد شد.

گشودن چاکرا قلب پس از دوره‌ای از اندوه یا کشمش شخصی آسان نخواهد بود. در طول این فرایند صبور باشید و با خود مهربانی کنید. رها کردن باری که ضرورتی برای حمل‌اش وجود ندارد، فضا را برای فرصت‌های جدیدتر و بهتر در زندگی باز می‌کند، و یادگیری در آغوش کشیدن و عشق ورزیدن به خود – چه خوب یا چه بد – نقطه‌ای عالی برای شروع است.

مانترای چاکرای چهارم چاکرای قلب

خطرات باز شدن چاکرای قلب

باز شدن چاکرای قلب می تواند طیف وسیعی از تجربیات عاطفی و معنوی را به همراه داشته باشد، و در حالی که اینها می توانند مثبت باشند، خطرات بالقوه ای نیز وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. برخی از خطرات بالقوه باز کردن چاکرای قلب عبارتند از:

۱. آسیب‌پذیری عاطفی: باز کردن چاکرای قلب می‌تواند فرد را از نظر عاطفی حساس‌تر و آسیب‌پذیرتر کند، که می‌تواند منجر به احساس غرق شدن یا آسیب دیدن دیگران شود.

۲. ترومای حل نشده: اگر فردی آسیب عاطفی یا روانی حل نشده داشته باشد، باز کردن چاکرای قلب می تواند این مسائل را آشکار کند و به پریشانی عاطفی شدید منجر شود.

۳. وابستگی زیاد: یک چاکرای قلب باز می تواند منجر به تمرکز بیش از حد بر نیازها و احساسات دیگران شود و به طور بالقوه منجر به رفتارهای وابسته و نادیده گرفتن رفاه خود شود.

۴. همدلی شدید: یک چاکرای قلب باز می تواند فرد را همدل تر کند، اما همچنین می تواند منجر به احساس غرق شدن در احساسات دیگران و تلاش برای حفظ مرزهای عاطفی سالم شود.

۵. دور زدن معنوی: برخی از افراد ممکن است از باز شدن چاکرای قلب به عنوان راهی برای اجتناب از برخورد با مسائل عاطفی یا روانی عمیق تر استفاده کنند که منجر به احساس سطحی بهزیستی و رشد معنوی می شود.

برای افرادی که بر روی باز کردن چاکرای قلب خود کار می کنند مهم است که این کار را به روشی متعادل و آگاهانه انجام دهند و از پزشکان و درمانگران باتجربه کمک بگیرند تا از چالش های بالقوه ای که ممکن است پیش بیاید عبور کنند.

نوشته‌های مرتبط