۷ روش انگیزشی برای کارآفرینان که سریع به موفقیت برسند

دو نوع کارآفرین وجود دارد. و برای پیشرفت‌تان ضروری است بدانید شما از کدام نوع هستید. یک نوع کارآفرین وجود دارد که فقط سخت کار می‌کند. کسی که به‌طور غیرقابل تصوری وقت می‌گذارد، کاملا به کسب‌وکارش اطمینان دارد، طرح‌های دقیق تدوین می‌کند، اما در نهایت، هیچ وقت به‌نظر نمی‌رسد چیزی برای ارائه داشته‌باشد. و کارآفرین دیگری هست که هوشمندانه عمل می‌کند. او به اندازه‌ای وقت می‌گذارد که لازم است، فقط به اندازه‌ی کفایت طرح‌ریزی می‌کند، اطمینان دارد اما در توهم نیست، و پذیرای ایده‌های جدید است، و دائما به دنبال توصیه‌های آدم‌های باتجربه‌تر از خود است.

اگر یک کارآفرین هستید و مطالب مانند این را می‌خوانید، یقین دارم می‌خواهید بدانید چگونه مطمئن شوید شما در گروه دوم هستید. با این وجود، مشکل بیش‌تر ما این است که نمی‌دانیم برای تسریع موفقیت‌مان دقیقا چه باید بکنیم. اگر قرار است سخت کار کنیم باید بدانیم که هوشمندانه نیز کار می‌کنیم.

بنابراین سوال این است: برای این‌که مطئن شویم هوشمندانه عمل می‌کنیم و کسب‌وکارمان را رونق دهیم چه باید بکنیم؟

۷ روش انگیزشی برای کارآفرینان

۱. با کسانی که مانع پیشرفت‌تان می‌شوند زمان کم‌تری را سپری کنید

 کارآفرینان به سرعت پی‌می‌برند که خیلی دشوار است تلاش کنند کاری بزرگ‌تر از اطرافیان‌شان انجام دهند. آدم‌ها اغلب ترس‌های‌شان را به شما القا می‌کنند، دیدگاه‌تان را تضعیف می‌کنند، انرژی‌تان را تحلیل می‌برند، و در نهایت شما را پایین می‌کشند.

حذف آدم‌ها باید یک فرآیند ساده باشد، اما معنی‌اش این نیست که باید شتاب‌زده باشد. گاهی فقط باید فاصله بگیرید یا باید حد و مرزها را در روابط‌تان بازتعریف کنید. اگر در اطراف‌تان آدم‌هایی هستند که هیچ چیزی را به رابطه نمی‌آورند، رویاهای‌تان را کوچک کم‌ارزش می‌شمارند، یا سعی می‌کنند منصرف‌تان کنند، باید وقت کم‌تری را با آن‌ها سپری کنید.

۲. اهداف کوچک‌تری تعیین کنید

عامل شماره‌ی ۱ که به کارآفرینان اجازه می‌دهد وقت‌شان را تلف کنند نداشتن اهداف مشخص است. عدم شفافیت در کسب‌وکارتان ۲ پیامد دارد: یا بیش از حد وقت‌تان را صرف در تمرکز در حوزه‌های اشتباه می‌کنید یا احساس می کنید خودتان را با ایده‌ی دست یافتن به یک هدف بسیار بزرگ از بین برده‌اید.

برای این‌که موفقیت‌تان را ببیند باید به‌طور خاص بدانید چه‌چیزی را می‌خواهید به انجام برسانید. اگر نمی‌دانید این قدم‌ها چه هستند، هیچ اشکالی ندارد. این فقط یعنی باید بیش‌تر تحقیق کنید، کتاب‌های بیش‌تری بخوانید، با یک پیش‌کسوت صحبت کنید یا حتی در انجمن‌های برخط به دنبال مشورت باشید. به یاد داشته‌باشید، ما در عصر دیجیتال هستیم، عصری تقریبا هر اطلاعاتی در دسترس است، فقط باید آن را پیدا کنیم و مطابق آن اقدام کنیم.

“اهداف سوخت کوره‌ی موفقیت هستند.”- برایان تریسی

۳. با قاعده‌ی 20/80 زندگی کنید

اصل پارتو حاکی از آن است که حدود 80 درصد معلولات ناشی از تنها 20 درصد علت‌‌ها هستند. در عمل به این معنی است که ممکن است 80 درصد بازار در مالکیت 20 درصد کسب‌وکارها باشد، یا ۸۰ درصد فروش‌ها نتیجه‌ی خرید ۲۰ درصد مشتریان باشد. برای شما به این معنی است که ۸۰ درصد دستاوردهای‌تان از 20 درصد مهم‌ترین فعالیت‌های‌تان حاصل می‌شود.

برای این‌که با این اصل زندگی کنید، دائما وقت و دستاوردهای‌تان را پیگری و ارزیابی کنید تا پی‌ببرید 20 درصد مهم‌ترین فعالیت‌های‌تان کدام هستند. سپس می‌توانید بقیه‌ی فعالیت‌های‌تان را به دیگران محول کنید، به‌صورت خودکار در بیاورید، یا متوقف کنید.

۴. اطراف‌تان را با آدم‌هایی پر کنید که ذهنیتی شبیه به شما دارند

رپورتاژ

برای کارآفرینان آسان است گرفتار این عادت شوند که سعی کنند همه‌ی کارها را خودشان انجام دهند. متاسفانه این فقط سرعت رشدتان را کندتر می‌کند. این‌که یک ایده‌پرداز پیدا کنید و کارآفرینانی را در اطراف‌تان داشته‌باشید که ذهنیتی شبیه خودتان دارند از راه‌های بی‌شماری کمک‌تان می‌کند. پیدا کردن یک گروه ایده‌پرداز فواید زیادی دارد، از جمله ایجاد شبکه با پیش‌کسوتان احتمالی، هم‌کاری با دیگر صاحبان کسب‌وکار، ارائه‌ی خدمات یا محصولات ارتقایافته، یا یادگیری عادت‌های موفق.

۵. روی یک مربی سرمایه‌گذاری کنید

بهترین ورزشکاران دنیا یک مربی دارند. بدون مربی هیچ‌وقت انتظار ندارند در بالاترین سطح به رقابت بپردازند. بنابراین چرا انتظار دارید بدون مربی به تمام ظرفیت کارآفرینی‌تان دست پیدا کنید؟

شاید چیزی نمی‌دانید این است که بهترین رهبران کسب‌وکار دنیا مربی شخصی دارند. همه، از مدیران اجرایی گوگل تا رییس‌جمهورهای آمریکا مثل بیل کلینتون، مربی داشته‌اند. شاید برای راهبرد، عادت‌ها، و الگوهای فکری خودبازدارنده نیاز به کمک داشته‌باشید، یا ممکن است به حساب‌پذیری نیاز داشته‌باشید.

اگر تازه می‌خواهید شروع کنید، ممکن است سرمایه‌گذاری روی مربی هزینه‌ی بزرگی به نظر برسد، اما اگر مربی مناسب را پیدا کنید، ۱۰ برابر آن برای‌تان نفع خواهدداشت. بسیاری از مربیان کسب‌وکار مشاوره‌های رایگان ارائه می‌کنند، بنابراین، با تحقیق اطمینان پیدا کنید که مربی‌تان شخصا با شما هم‌فکر و هم‌سو می‌کند.

“من یقینا باور دارم آدم‌ها، بدون مربی، هرگز به حداکثر قابلیت‌های‌شان دست پیدا نمی‌کنند.”- باب ناردلی

۶. حد و مرزهای شخصی‌تان را بازتعریف کنید

اگر می‌خواهید در کسب‌وکار سریع پیش بروید، باید یاد بگیرید حد و مرزهای شخصی‌تان را بازتعریف کنید و خودتان را در اولویت قرار دهید.

در اولویت قرار دادن خودتان یعنی اهداف کسب‌وکاری‌تان بر هر چیز دیگری مقدم باشند؛ این شامل هر چیزی می‌شود، از جمله صرف نوشیدنی با دوستان، کنار آمدن با تاثیرات منفی، ساعت‌ها تماشای نت‌فلیکس، یا گفتن این‌که شما نمی‌توانید کاری را انجام دهید.

۷. مراقبه کنید

مراقبه برای هرکسی مفید است، و برای کسانی که عملکرد بیش‌تری دارد ۱۰ برابر مفیدتر است. تعداد بسیار زیادی از آدم‌های موفق به مفید بودن مراقبه اذعان دارند. از بازی‌کنان ان‌بی‌اِی مثل کوبه برایانت گرفته، تا نیروی دریایی آمریکا، تا مدیران صندوق‌های پوشش ریسک مثل ری دالیو، و غول‌های رسانه‌ای دنیا مثل راسل سیمونز و آپرا وینفری-موفقیت در تبع مراقبه است. به همین دلیل است که جواب می‌دهد. از هر ایده‌ای که یک هوس زودگذر است یا برای شما مناسب نیست دوری کنید.

مراقبه فواید شگفت‌انگیزی دارد:

  • عملکرد بهتر سیستم ایمنی
  • توانایی تمرکز بهتر
  • اضطراب، استرس، و افسردگی کم‌تر
  • هیجان‌های مثبت بیش‌تر
  • هوش هیجانی بهتر
  • مهربانی و دلسوزی بیش‌تر
  • درون‌اندیشی هوشیارتر
  • اراده‌ی بهتر

بازی کارآفرینی یک بازی طولانی است. با این حال، اگر هوشمندانه بازی کنید، می‌توانید در مدتی نسبتا کوتاه رشد چشمگیری داشته‌باشید.

اگر به کار گرفتن یک‌باره‌ی همه‌ی این‌ها برای‌تان سخت است، با تعداد کمی از آن‌ها شروع کنید و هر ماه یک مورد به آن اضافه کنید و در مدتی بسیار کوتاه یقینا از پس آن برمی‌آیید.

نوشته‌های مرتبط