۱۰ قانون مهم دنیا برای موفقیت بیشتر در زندگی

شبکه‌ای از قوانین به هم پیوسته در جهان وجود دارد که می‌توانند بر تمام جوانب زندگی شما تاثیر بگذارند این ۱۰ قانون مهم دنیا برای موفقیت بیشتر در زندگی می توانند مسایل مهم و جالبی در مورد سلامتی، خوشبختی و موفقیت به شما آموزش دهند.

۱۰ قانون مهم دنیا

۱. قانون مورفی (Murphy’s Law)

هر خطا و اشتباه ممکنی در جهان رخ خواهد داد. تفسیر این قانون در واقع می‌گوید که از هر اتفاقی در زندگی‌تان بترسید، برای شما رخ می‌دهد. پس اگر احتمال بروز اشتباه یا خطایی را در هنگام انجام کاری می‌دهید، شرایط را به نوعی تغییر بدهید که مانع از بروز این اشتباهات شوید.

۲. اصل پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ (Pareto principle)

80 درصدِ اثرات و پیامدها تنها از 20 درصدِ علت‌ها و مسبب‌ها ناشی می‌شوند. قانون ۲۰ ۸۰ یا قانون پارتو یکی از مفیدترین مفاهیم برای مدیریت زندگی و زمان است. قانون ۸۰ ۲۰ می‌گوید ۲۰ درصد از فعالیت‌های شما، ۸۰ درصد نتایج را تشکیل می‌دهد. درواقع ۸۰ درصد پیامدها (خروجی‌ها) از ۲۰ درصد ورودی‌ها ناشی می‌شوند. مطمئنا آشنایی با این اصل می‌تواند زندگی ما را تحت تاثیر پیامدهای مثبتی قرار دهد.

قانون ۲۰/۸۰: کاربرد اصل پارتو در بازاریابی با ۹ روش عالی

۳. قانون کیدلین (Kidlin’s Law)

اگر بتوانید مشکلات خود را به طور کامل و واضح روی کاغذ بنویسید و جزییات آن را مشخص کنید، در واقع نصف مشکل را حل کرده‌اید. چنین قانونی برای جهت دادن به ذهن شما در مواقعی است که نمی‌دانید چطور مشکلات پیش آمده را حل و شرایط را مدیریت کنید. با نوشتن و شرح کامل موضوع، ذهن شما به دید درستی از مشکل می‌رسد و می‌توانید مسیر درست را بهتر تشخیص دهید.

۴. قانون گیلبرت (Gilbert’s Law)

بزرگ‌ترین مشکل هنگام انجام دادن کاری، این است که کسی به شما نمی‌گوید دقیقا باید چه کاری انجام دهید. برقرار نشدن ارتباط صحیح بین کاری که باید انجام شود و تصوری که در ذهن شما است، باعث می‌شود روند صحیحی طی نشود و نتیجه رضایت بخش نباشد.

رپورتاژ

۵. قانون پارکینسون (Parkinson’s law)

استفاده از قانون پارکینسون از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا از هدر رفتن زمان یا پیچیده‌تر کردن بی‌مورد کارها پیشگیری می‌کند. قانون پارکینسون مفهومی رایج در مدیریت است و مضمون آن این است که «هر کار به اندازه زمانی که برای آن تخصیص داده شده طول می‌کشد.» نام آن از نام تاریخدان انگلیسی سیریل نورث‌کوت پارکینسون گرفته شده که در سال ۱۹۵۵ در مقاله‌ای طنزآمیز در اکونومیست به این قانون اشاره کرده‌است.

۶. قانون نسبیت(Theory of relativity)

قانون نسبیت درمورد خنثی بودن چیزها در تنهایی است. بنابراین، هیچ شخص، تجربه، احساس یا عملی تا زمانی که در مقام مقایسه با چیز دیگری قرار بگیرد، خوب یا بد نیست. برای مثال، ممکن است فکر کنید فقیر هستید اما شاید این به خاطر این باشد که شما سه عموی ثروتمند دارید. با سپردن این قانون به ذهن، درمورد این مسئله که هر اتفاقی که برای‌تان می‌افتد، جوانب مختلفی دارد، آگاه بمانید. دیدن جوانب مختلف، شما را سپاسگزارتر کرده و می‌تواند به شما نشان دهد که کجا در زندگی می‌توانید پیشرفت کنید.

۵ راز الهام گرفتن از قانون جذب برای راه اندازی کسب و کار

۷. قانون والسون (Walson’s Law)

اگر همیشه اطلاعات و هوش را در اولویت قرار دهید، پول به طور مداوم به سمت شما خواهد آمد. فراموش نکنید که برای موفقیت در هر کاری علاوه بر هوشمندی، به آگاهی و دانش نیاز است. اگر بتوانید این دو را همیشه با هم همراه کنید، موفقیت دائمی در زندگی شما تضمین می‌شود.

۸. قانون قطبیت(law of polarity)

هنگام فکر کردن به قانون قطبیت ، مهم‌ترین چیزی که باید به ذهن بسپارید این است که هر چیزی، مخالفی دارد و وجود همین مخالف‌هاست که به ما اجازه می‌دهد زندگی را بفهمیم. در نتیجه، زمانی که دوران سختی دارید، همین به شما کمک می‌کند که قدر پیشرفت‌ها را بدانید. با به یاد داشتن دائمی این مسئله می‌توانید انعطاف خود را در زمان‌های سخت بالا ببرید. برای مثال، اگرچه یک جدایی بد سخت است اما به شما یاد می‌دهد آن چیزی که در یک رابطه به دردتان نخورد، به شما کمک می‌کند چیزی که به درد می‌خورد را پیدا کنید.

۹. قانون فالکلند (Falkland’s Law)

زمانی که مجبور نیستید درباره چیزی تصمیم بگیرید، پس بهترین کار این است که تصمیمی نگیرید. به این دلیل که تصمیمات عجولانه و ناآگاهانه در نهایت عواقب منفی و مشکلات زیادی در زندگی شما ایجاد می‌کند.

۱۰. قانون ریتم (Law of Rhythm)

قانون ریتم که گاهی وقت‌ها قانون حرکت دائمی نیز گفته می‌شود، بر حرکت تمرکز می‌کند. به ویژه، به این واقعیت اشاره می‌کند که همه چیزها به صورت چرخه‌ای هستند. شما می‌توانید این را در طبیعت نیز ببینید مثلا فصل‌ها و فرآیند پیر شدن جسم. به هرحال، این مسئله در مورد مراحل زندگی فرد نیزصدق می‌کند و فکر کردن به آن به داشتن دیدگاه جدید به شما کمک می‌کند. فصل حاضر ممکن است خوب باشد اما هیچ چیزی همیشگی نیست پس تا زمانی که هست از آن لذت ببرید. همچنین، ممکن است شما در حال حاضر در قسمت منفی چرخه باشید اما ممکن است همین مسئله شما را برای تغییر در چرخه ماه بعد آماده کند.

نوشته‌های مرتبط