جای بوسه: ۳۰ روش رفع فوری کبودی گردن و صورت ناشی از بوسه

در این مقاله می‌خواهیم چند نکته و تکنیک موثر و همچنین روش‌های درمانی خانگی و طبیعی رفع فوری کبودی گردن و صورت از جای بوسه معرفی کنیم.

شاید فکر کنید که پدیدار شدن یکی دو کبودی بوسه که به مهر بوسه هم معروف است روی صورت مشکل چندان بزرگی نیست. با این حال، اگر قرار باشد روز بعد در یک میهمانی شرکت کنید، ممکن است طرز فکرتان را عوض کنید و بخواهید این جای بوسه ها را یک شبه درمان کنید، به جای این‌که جلوی دوستان و خانواده احساس شرم و خجالت داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم چند نکته و تکنیک موثر و همچنین روش های درمانی خانگی و طبیعی را برای خلاص شدن فوری و سریع از شر جای بوسه معرفی کنیم.

در ادامه تکنیک ها و درمان های خانگی طبیعی که واقعا تاثیرگذار هستند آمده است.

جای بوسه، گاز عشق یا رد بوسه نیز نامیده می‌شود. با این حال، جای بوسه در واقع نوعی کبودی است و در اثر بوسیدن یا مکیدن پوست به وجود می‌آید؛ در نتیجه، خون در آن ناحیه جمع می‌شود و مویرگ‌ها دچارپارگی می‌شوند و پوست به رنگ بنفش یا قرمز درمی‌آید.

مهربوسه می‌تواند به تدریج در طول زمان بهبود بیابد. اما زمان بهبودی آن معمولا بیش از یک هفته است. با این وجود، پس از بهبودی هیچ اثری از آن باقی نمی‌ماند.

گاهی اوقات داشتن یکی دو جای بوسه برای بسیاری از آدم‌ها مایه‌ی شرمساری است. شما می‌توانید این کبودی‌ها را با آرایش یا لباس مخفی کنید. با این حال، چند نکته و تکنیک آسان و همچنین درمان خانگی طبیعی برای خلاص شدن سریع و فوری از شر مهربوسه وجود دارد. اگر تمایل دارید با این روش‌ها آشنا شوید، لطفا در این مقاله با ما همراه باشید.

جای بوسه: ۲۸ شیوه برای خلاص شدن فوری از شر کبودی بوسه

۱. جای بوسه را خنک کنید یا از کمپرس سرد استفاده کنید.

استفاده از سرما یکی از تکنیک‌های موثر برای خلاص شدن از شر کبودی بوسه است. زمانی که روی پوست‌تان جای بوسه ایجاد شد باید در اسرع وقت آن ناحیه را سرد کنید. راه‌های زیادی برای استفاده از کمپرس سرد جهت درمان جای بوسه وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید یخ را لای یک حوله قرار دهید، یک قاشق را چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید یا از پک‌های یخ استفاده کنید. شما باید چند دقیقه کمپرس را روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده قرار دهید تا پوست‌تان تحت تاثیر قرار بگیرد (۲۰ دقیقه مناسب است، اما بیش‌تر از این زمان می‌تواند موجب بروز ناراحتی شود). پس از چند دقیقه، باید کمپرس سرد را بردارید و سپس دوباره این کار را تکرار کنید.

اگر می‌خواهید از یک قاشق برای درمان کبودی بوسه استفاده کنید، ابتدا باید قاشق را در یخچال قرار دهید. هنگام استفاده از قاشق در مناطق آسیب‌دیده، باید چند دقیقه قاشق را فشار دهید تا به نتیجه‌ی قابل‌ مشاهده‌ای برسید.

۲. از مسواک برای برس کشیدن روی کبودی بوسه استفاده کنید.

شاید عجیب به نظر برسد اما فقط یک مسواک نو می‌تواند به شما کمک کند که کبودی بوسه را یک شبه ناپدید کنید.اثربخشی مسواک برای خلاص شدن از شر جای بوسه بر اساس تجربه‌ی بسیاری از آدم‌ها اثبات شده‌است. فقط باید روی کبودی بوسه و مناطق آسیب‌دیده‌ی اطراف آن را برس بکشید. اگر یک مسواک نو در دسترس ندارید، می‌توانید به جای آن از شانه استفاده کنید. با انجام این درمان گردش خون را تحریک می‌کنید. با این حال، یادتان باشد که نباید بیش از حد فشار وارد کنید، زیرا ممکن است مشکل‌تان را بدتر کند. بنابراین، لطفا آرام و دقیق باشید. شما باید ۱۵ دقیقه صبر کنید و نتیجه را ببینید.

اگرچه تورم و قرمزی به مناطق اطراف کبودی بوسه گسترش پیدا می‌کند، اما کم‌تر از قبل معلوم خواهند بود. بعد از ۱۵ دقیقه، استفاده از کمپرس سرد در مناطق آسیب‌دیده به کاهش قرمزی و تورم کمک خواهد کرد. اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی رضایت‌بخش‌تری دست پیدا کنید، این درمان را تکرار کنید. با توجه به شدت و بزرگی مهربوسه، این روش درمانی ممکن است تاثیرگذار باشد یا باعث گسترش تغییر رنگ پوست شود.

تست هوش: اگر فرد شماره ۱ سنگ را هل دهد چه کسی می میرد؟

۳. از یک سکه استفاده کنید.

یک تکنیک موثر دیگر برای خلاص شدن از شر مهربوسه، استفاده از سکه است. هنگام استفاده از این روش درمانی، ممکن است کمی درد داشته باشید. با این حال، این درمان به طور قابل‌توجهی موثر است.

در ابتدا باید پوست اطراف کبودی بوسه را بکشید تا ناحیه‌ی آسیب‌دیده کش بیایید. سپس لبه‌ی یک سکه را روی پوست آسیب‌دیده مالش دهید. سکه را به سمت بیرون جای بوسه بکشید. هنگام انجام این درمان باید فشار زیادی وارد کنید. تا حدی که می‌توانید فشار وارد کنید، اما نه بیش از حد زیاد، زیرا ممکن است پوست آسیب ببیند یا به خونریزی منجر شود.

با این حال، پس از انجام این روش ممکن است قرمزی روی پوست شما پدیدار می‌شود. اما نیازی به نگرانی نیست زیرا قرمزی سریع‌تر از کبودی از بین می‌رود. علاوه بر این، خراش در مقایسه با کبودی چندان دیده نمی‌شود.

تعبیر خواب افتادن دندان: ۹ نشانه شناسی دیدن دندان در خواب

۴. در مناطق آسیب‌دیده خمیر دندان استعمال کنید.

علاوه بر استفاده از مسواک برای برس کشیدن روی ناحیه‌، می‌توانید از خمیر دندان نیز استفاده کنید تا بتوانید فورا کبودی را محو کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که مقداری خمیر دندان را روی جای بوسه بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. هنگامی ‌که احساس می‌کنید که مهربوسه‌ها کم‌تر جزجز می‌کنند، می‌توانید با استفاده از دستمال مرطوب گرم خمیر دندان را پاک کنید. توصیه می‌شود که این درمان پس از ۲۴ ساعت تکرار شود. برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن، این درمان را در اسرع وقت بعد از آن‌که کبودی روی پوست‌تان ایجاد شد انجام دهید.

۵. مناطق آسیب‌دیده را ماساژ بدهید.

ماساژ به بهبود گردش خون کمک می‌کند. علاوه بر این، سبب روشن‌تر شدن رنگ مهربوسه‌ها نیز می‌شود. فقط باید دو انگشت را روی پوست آسیب‌دیده‌تان قرار دهید و سپس آن قسمت را در یک حرکت دایره‌ای مالش بدهید. به مدت یک دقیقه این کار را ادامه دهید و سپس جهت حرکت انگشتان را تغییر دهید.

تعبیر خواب شیر: ۵۰ تعبیر دیدن شیر جنگل در خواب که بسیار واقعی است

۶. با استفاده از آرایش کبودی‌ها را پوشش بدهید.

اگر قرار است که صبح روز بعد به پیک نیک بروید و دوست ندارید در مقابل دوستان و آشنایان‌تان خجالت بکشید، می‌توانید از آرایش استفاده کنید تا کبودی بوسه کم‌تر قابل مشاهده باشد. من دوست دارم استفاده از کانسیلرهای سبز رنگ که برای پنهان کردن تن قرمزی پوست طراحی شده‌اند را توصیه کنم. در مرحله‌ی اول باید از اصلاح‌کننده‌ی (کورکتور) زرد در قسمت داخلی کبودی استفاده کنید و سپس کورکتور سبز را در بیرون آن به کار ببرید. روی ناحیه کرم‌پودری بزنید که رنگ آن روشن‌تر از رنگ پوست خودتان است. در نتیجه، آرایش سبب می‌شود که مهربوسه کم‌تر آشکار باشد. این مورد به عنوان یکی از جالب‌ترین نکات برای خلاص شدن از شر ظاهر ناخوشایند کبودی بوسه در نظر گرفته می‌شود.

۷. کبودی را با لباس یا موهای‌تان پنهان کنید.

مو و لباس به شما کمک می‌کند تا کبودی را پوشش دهید. این مورد یک راه‌حل سریع است به خصوص زمانی که هوا سرد است. هنگامی که کبودی روی گردن‌تان پدیدار می‌شود، می‌توانید شال دور گردن‌تان بیندازید، و بلوز یقه‌اسکی یا پیراهن یقه‌دار بپوشید. باید لباسی متناسب با وضعیت آب و هوا برتن کنید.

علاوه بر این، اگر موهای‌تان به اندازه‌ی کافی بلند است، می‌توانید از آن‌ها برای پوشش دادن کبودی استفاده کنید. اگر در گردن خود یک یا دو جای بوسه داشته باشید، باید از پوشیدن هر پیراهن یا روسری که دارای طرح‌های جذاب و زیبا است، اجتناب کنید. ایده‌ی عالی این است که پیراهنی را امتحان کنید که می‌تواند دیگران را به سمت قفسه‌ی سینه‌ی شما جلب کند و نه گردن‌تان، جایی که چند کبودی روی آن دارید.

با این حال، پوشیدن لباس گرم در تابستان ممکن است مناسب نباشد مگر این‌که شما بخواهید عجیب و غریب به نظر برسید.

تعبیر خواب دزدی کردن: ۳۸ تعبیر دیدن دزد و دزدی در خواب

۸. ضماد آرنیکا (تنباکوی کوهی)

ضماد آرنیکا ساخته شده از زمین‌ساقه‌ی گیاه تنباکوی کوهی، دارای خواص شفابخشی است. این درمان از قرن شانزدهم در اروپا و آسیای مرکزی برای درد های عضلانی و آسیب‌های پوستی به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار گرفته‌است. این گیاه همچنین برای اهداف دارویی زیادی در آمریکا استفاده شده‌است.

تنباکوی کوهی گلی است که اغلب در کوه‌های مناطق پایین شمالگان، از جمله آسیای مرکزی، شمال اروپا، شمال امریکا و کانادا رشد می‌کند. این گیاه را می‌توان به عنوان یک تنتور یا ضماد استفاده کرد. برای تهیه‌ی تنتور آرنیکا، فقط باید چند هفته گل‌های آن را در اتانول بگذارید و بعد آن را صاف کنید. تنتور آرنیکا را می‌توان بر روی پوست آسیب‌دیده به صورت کمپرس یا پماد استعمال کرد. اگر تنتور آرنیکا را با یک روغن حامل مخلوط کنید، در واقع پماد آرنیکا را خواهید داشت.

ضماد آرنیکا اغلب برای درمان مشکلات پوستی مانند کبودی و زخم‌های کوچک استفاده می‌شود.

این دارو برای کاهش تورم و تسریع روند بهبودی موثر است. بنابراین، ضماد آرنیکا به عنوان یک راه موثر برای خلاص شدن از شر مهربوسه به طور طبیعی و سریع در نظر گرفته می‌شود. دلیل احتمالی چنین تاثیری شاید کلینالین موجود در این ضماد باشد که یک عامل ضد التهابی است. برخی از افرادی که از ضماد آرنیکا برای درمان جای بوسه استفاده می‌کنند، گفته‌اند که این دارو روند بهبودی را تسریع می‌کند.

با این حال، اگر می‌خواهید از ضماد آرنیکا استفاده کنید، باید مراقب باشید، به این دلیل که استفاده‌ی بیش از حد از آن می‌تواند باعث ایجاد سم شود. علاوه بر این، مشکلات دیگر و عوارض جانبی ناخواسته‌ی این دارو عبارتند از تهوع، سرگیجه، لرزش و تپش قلب. توجه داشته باشید که آرنیکا نباید بر روی پوست دارای خراش، زخم یا بریدگی استفاده شود زیرا می‌تواند وارد جریان خون شود و منجر به برخی مشکلات جدی شود. ضماد آرنیکا ممکن است برای برخی از افراد مناسب نباشد چرا که می‌تواند سبب بروز واکنش آلرژیک شود از جمله اگزما، راش و خارش.

عوارض جانبی خارجی اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که ضماد آرنیکا بارها و بارها و به مدت طولانی استفاده ‌شود.

تعبیر خواب آلت تناسلی مرد: ۳۲ تعبیر دیدن آلت تناسلی مرد در خواب

۹. ویتامین K

هنگامی‌ که یک یا دو کبودی بوسه بر روی پوست‌تان ایجاد می‌شود، می‌توانید از ویتامین K در مناطق آسیب‌دیده به عنوان روشی سریع برای خلاص شدن از آن‌ها استفاده کنید. ویتامین K به جذب دوباره‌ی خون موجود در نزدیکی سطح پوست که باعث ایجاد کبودی شده، کمک می‌کند. در نتیجه، اگر ویتامین K را به محض این که برای‌تان مقدور است به کار ببرید، می‌تواند باعث کاهش رنگ قهوه‌ای و قرمزی ناشی از کبودی بوسه شود.

گفته می‌شود که نه تنها استفاده از ویتامین K به صورت موضعی بر روی پوست آسیب‌دیده، بلکه خوردن غذاهای غنی از ویتامین K از جمله اسفناج، برنج قهوه‌ای، روغن سویا، کلم بروکلی و روغن ماهی به مدت چند روز می‌تواند به شما کمک کند تا کبودی را سریع ناپدید شود و فرایند بهبودی را تقویت می‌کند.

علاوه بر این، افرادی که زیاد دچار این مشکل می‌شوند، می‌توانند مکمل ویتامین K را مصرف کنند. با این حال، قبل از خرید مکمل‌های ویتامین K، باید با پزشک‌تان مشورت کنید و از او بپرسید که چه عوارض جانبی ممکن است رخ بدهد و روزانه چه مقدار ویتامین K باید مصرف کنید.

۱۰. از حرارت استفاده کنید.

اگر وجود مهربوسه بیش از چند روز طول بکشد، استفاده از حرارت برای درمان آن ممکن است تاثیرگذار باشد. فقط باید یک تکه پارچه‌ی تمیز را در آب گرم خیس کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی‌اش خارج شود و سپس پارچه را به مدت چند دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. هنگامی‌ که پارچه خنک شد، آن را بردارید و دوباره در آب گرم خیس کنید. در صورت لزوم این روش درمانی را تکرار کنید.

استفاده از سشوار برای اعمال حرارت در مناطق آسیب‌دیده نیز جهت درمان کبودی موثر است. هنگام استفاده از سشوار، بهتر است مناطق اطراف جای بوسه را با نوک انگشتان خود به آرامی ماساژ بدهید تا گردش خو بهبود بیابد.

با این حال، شما می‌توانید پد گرمایشی قابل استفاده مجدد نیز از داروخانه خریداری کنید. پد گرمایشی ارزان و استفاده از آن بسیار آسان است. علاوه بر این، گرمای آن دوام بیش‌تری دارد.

۱۱. نعناع فلفلی

نعناع فلفلی در بهبود گردش خون موثر است؛ بنابراین می‌توان آن را به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای خلاص شدن از شر کبودی بوسه در نظر گرفت. علاوه بر این، گیاه دارویی نعناع فلفلی همچنین به شما کمک می‌کند که عروق مویرگی را درمان کنید.

فقط باید مقداری روغن نعناع فلفلی بردارید و سپس آن را روی پوست آسیب‌دیده‌تان استعمال کنید. اگر احساس گزگز داشتید، نگران نباشید. این حالت ناراحت‌کننده به سرعت ناپدید می‌شود. با این حال، نباید این درمان را دو بار در روز انجام دهید، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به تحریک پوست شود.

روش دیگر این است که می‌توانید مقداری خمیر دندان نعناعی را در مناطق اطراف کبودی بوسه بمالید و اجازه بدهید چند دقیقه بماند. هنگامی ‌که احساس گزگز از بین رفت، می‌توانید با استفاده از یک تکه پارچه آن را پاک کنید. استفاده از این روش بیش از یک بار در روز توصیه نمی‌شود. بیش‌ترین تاثیر این روش درمانی زمانی است که بلافاصله بعد از پدیدار شدن کبودی‌ها از ان استفاده کنید.

۱۲. الکل

چند ساعت بعد از آن‌که کبودی بوسه روی پوست‌تان پدیدار شد، بهترین راه حل مالش دادن الکل روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده است. علت احتمالی چنین تاثیری ممکن است این باشد که الکل حاوی خواص آرام‌بخش، ضدعفونی‌کننده و خنک‌کننده است. بنابراین، می‌تواند سبب شود که جای بوسه، و همین‌طور هر گونه کبودی که روی پوست‌تان دارید، سریع و در زمان کوتاهی ناپدید شود.

تمام چیزهایی که نیاز دارید یک تکه پنبه و الکل است. خیلی ساده پنبه را در الکل فرو ببرید و سپس آن را در نواحی آسیب‌دیده‌ی پوست‌تان مالش دهید. انجام این کار را چند دقیقه ادامه بدهید تا زمانی که احساس کردید تا حدی زیادی از حس ناخوشایند آن ناحیه کم شده‌است. از آن‌جایی که استفاده از الکل برای درمان جای بوسه می‌تواند منجر به خشکی پوست شود، مهم است که برای کاهش این عارضه‌ی جانبی، از لوسیون مرطوب‌کننده استفاده کنید. توصیه می‌شود که این درمان را چند بار در روز تجدید کنید و به مدت دو روز انجام آن را ادامه بدهید تا به نتایج رضایت‌بخشی برسید.

۱۳. آلوئه‌ورا

یکی دیگر از داروهای خانگی برای از بین بردن جای بوسه و هر گونه کبودی ایجاد شد بر روی پوست که تمایل داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم، آلوئه‌ورا است. آلوئه‌ورا به لطف خواص مرطوب‌کننده‌ای که دارد، می‌تواند به کاهش حساسیت مهربوسه و قرمزی در مناطق آسیب‌دیده کمک کند. علاوه بر این، خواص آرام‌بخش و ضد التهابی این گیاه دارویی، عروق مویرگی را درمان می‌کند و روند بهبودی را تسریع می‌بخشد.

تنها کاری که باید انجام بدهید این است که ژل آلوئه‌ورا را از برگ آن استخراج کنید و سپس آن را روی پوست آسیب‌دیده‌تان به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ی ممکن، توصیه می‌شود این درمان را دو یا سه بار در روز تکرار کنید.

اگر گیاه آلوئه‌ورا را در منزل ندارید، می‌توانید از لوسیون یا کرم حاوی آلوئه‌ورا استفاده کنید. اگر دو یا سه بار در روز و به مدت دو یا سه روز این کرم یا لوسیون را بر روی پوست آسیب‌دیده‌تان استعمال کنید، می‌توانید نتیجه‌ی قابل‌توجهی را مشاهده کنید.

۱۴. پوست موز

رپورتاژ

زمانی که به دنبال رو‌ش‌های درمانی خانگی برای از بین بردن جای بوسه هستیم، نمی‌توانیم پوست موز را نادیده بگیریم. دلیل احتمالی چنین تاثیری ممکن است این باشد که پوست موز حاوی خواص خنک‌کننده و آرام‌بخش است.

پوست یک موز رسیده را بردارید. انداز‌ه‌ی پوست موز باید اندازه‌ی کبودی بوسه باشد. به مدت حدود ۱۰ تا ۳۰ دقیقه قسمت داخلی پوست موز را روی کبودی بوسه استعمال کنید. توصیه می‌شود که این روش درمانی را یک یا دو بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید تا زمانی که کبودی به طور کامل برطرف شود.

۱۵. پرتقال

پرتقال منبع عالی ویتامین C است که یک ماده‌ی مغذی ضروری برای ترمیم پوست محسوب می‌شود. علاوه بر این، ویتامین C دارای خواص شفابخش است که به طور طبیعی و سریع به درمان کبودی بوسه کمک می‌کند. بنابراین، پرتقال و سایر خوراکی‌هایی که حاوی ویتامین C هستند به عنوان درمان مناسبی برای خلاص شدن سریع از شر جای بوسه در نظر گرفته می‌شود.

وقتی کبودی بوسه روی پوست‌تان پدیدار شد، باید بلافاصله یک فنجان آب پرتقال بنوشید. نوشیدن آب پرتقال تازه بهتر از مصرف آبمیوه‌های بسته‌بندی شده است به این دلیل که آبمیوه‌های صنعتی دارای شکر افزوده است و شکر روی پوست شما تاثیر معکوس و منفی خواهد داشت.

هرچند اگر نمی‌توانید پرتقال از بازار بخرید، می‌توانید به منظور افزایش تولید کلاژن ۵۰۰ میلی‌گرم ویتامین C را به صورت تقسیم شده، سه بار در روز مصرف کنید. کلاژن به عنوان پروتئین مخصوص پوست شناخته شده‌است. این ماده به تسریع روند التیام هر گونه زخم یا کبودی کمک می‌کند. با این حال، پس از آن‌که کبودی به طور کامل از بین رفت، باید مصرف ویتامین C را کاهش دهید. مصرف بیش از حد ویتامین C به برخی از مشکلات سلامتی مانند سرگیجه، تهوع و استفراغ و برخی مشکلات دیگر منجر می‌شود. میانگین مصرف روزانه‌ی ویتامین C باید حدود ۱۰۰ میلی‌گرم باشد.

مواد خوراکی دیگری که سرشار از ویتامین C هستند عبارتند از گیلاس باربادوس، توت‌فرنگی، میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، انگور فرنگی سیاه، پاپایا، کیوی، فلفل دلمه‌ای، گوآوا، کلم بروکسل، خربزه، سبزیجات برگ‌دار تیره، کلم بروکلی، گل کلم، انگور فرنگی هندی، گوجه‌فرنگی، و بسیاری از گیاهان دارویی تازه مانند آویشن، گشنیز، تره، جعفری و ریحان. این مود خوراکی غنی از ویتامین C را پس از پدیدار شدن جای بوسه روی پوست‌تان، مصرف کنید.

۱۶. کره کاکائو

کره کاکائو به عنوان یکی از داروهای موثر خانگی که به طور موثر و طبیعی کبودی را رفع می‌کند، محسوب می‌شود. این ماده همچنین می‌تواند به عنوان یک مرطوب‌کننده‌ی طبیعی عمل کند و رشد بافت پوست جدید را بهبود دهد.

در ابتدا باید در ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست کمپرس گرم بگذارید. پس از آن‌که ناحیه گرم شد، از کره کاکائو برای کاهش قرمزی و تورم عروق مویرگی ناشی از مهربوسه استفاده کنید. و سپس از نوک انگشتان‌تان برای ماساژ دادن مناطق آسیب‌دیده استفاده کنید. ماساژ سبب می‌شود که لخته خون تجزیه شود و گردش خون بهبود بیابد. توصیه می‌شود که این روش درمانی را چندین بار در روز انجام دهید.

هرچند اگر کره کاکائو در دسترس ندارید، می‌توانید به جای آن از روغن بادام و روغن زیتون که همان فواید کره کاکائو را دارند، استفاده کنید.

۱۷. قطره‌ی چشمی

شما می‌توانید کبودی بوسه را با قطره‌ی چشمی درمان کنید. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که چند قطره از آن را روی کبودی بریزید. و بعد، پس از گذشت ۱ یا ۲ دقیقه، می‌توانید ناحیه را با آب سرد شستشو دهید. این درمان به شما کمک می‌کند تا قرمزی ناشی از مهربوسه را کاهش دهید.

۱۸. چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای دارای اثرات آرام‌بخش است؛ بنابراین، به عنوان یک درمان خانگی برای خلاص شدن از شر مهربوسه در نظر گرفته شده‌است. به منظور درمان کبودی بوسه، فقط لازم است یک کیسه چای را به مدت حدود ۲ یا ۳ دقیقه در آب جوش قرار بدهید. چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود. بعد کیسه‌ی چای را روی پوست آسیب‌دیده‌تان استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند و بعد آن را بردارید و ناحیه را با آب ولرم شستشو دهید. استفاده از چای کیسه‌ای یک درمان خوب برای از بین بردن جای بوسه است و اگر در اسرع وقت پس از پدیدار شدن کبودی آن را به کار ببرید، بهترین نتیجه را به شما می‌دهد. توصیه می‌شود که این روش درمانی را چندین بار در روز و به مدت چند روز انجام دهید تا زمانی که کبودی بوسه به طور کامل از بین برود.

۱۹. سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین داروهای خانگی برای خلاص شدن از شر مهربوسه است که باید بدانید. سرکه یک ماده‌ی طبیعی در آشپزخانه‌ی شما است. این ماده به افزایش گردش خون در سطح پوست شما کمک خواهد کرد. بنابراین، این روش درمانی در جذب دوباره‌ی لخته خون در نزدیکی سطح پوست که سبب بروز کبودی می‌شود، موثر است.

شما باید ۴ یا ۵ قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک کاسه آب مخلوط کنید. خوب این دو را هم بزنید تا اطمینان حاصل شود که سرکه سیب به خوبی رقیق شده‌است. پس از آن، باید یک تکه پارچه یا گاز بردارید و آن را در محلول آب و سرکه خیس کنید. قبل از استعمال پارچه روی پوست آسیب‌دیده‌تان، آن را فشار دهید تا مایع اضافی داخل کاسه بریزد. در حدود یک دقیقه آن را روی مهربوسه بگذارید و یک دقیقه‌ی دیگر هم آن را به آرامی روی ناحیه ماساژ بدهید. بعد دوباره پارچه را در محلول آب و سرکه قرار دهید و این درمان را تکرار کنید.

توصیه می‌شود این روش درمانی را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید. اگر می‌خواهید به نتایج قابل مشاهده‌ای دست پیدا کنید، باید این درمان را دوبار یا سه بار در روز تکرار کنید. در صورت استفاده از سرکه سیب به عنوان درمان موثری برای رفع مهربوسه، هیچ اثر جانبی ناخواسته‌ای را متحمل نخواهید شد.

۲۰. آناناس

آناناس نه تنها میوه‌ای خوشمزه است بلکه درمان موثری نیز برای مهربوسه محسوب می‌شود. چنین تاثیری به این دلیل است که این میوه‌ی خوشمزه حاوی بروملئین است، آنزیمی که می‌تواند به شما در تجزیه‌ی لخته‌های خون کمک کند و هر گونه کبودی روی پوست را به طور موثری از بین ببرد. به همین دلیل است که اغلب پزشکان از بروملئین برای درمان کبودی و همچنین سایر آسیب‌های پوستی استفاده می‌کنند. اگر بروملئین را به طور مستقیم روی پوست‌تان قرار دهید، به کاهش درد و التهاب کمک می‌کند.

علاوه بر این، آناناس در تجزیه شدن لخته خون و همچنین پروتئین‌های خون منعقدشده که موجب کبودی از جمله مهربوسه می‌شوند، موثر است. بنابراین اگر می‌خواهید فرایند خلاص شدن از شر مهربوسه را تسریع ببخشید، باید از آناناس یا آب آناناس استفاده کنید. در این‌جا شیوه‌ی استفاده از آناناس را برای از بین بردن مهربوسه می‌بینید.

اولین روش این است که آناناس را در قطعات کوچک خرد کنید به طور که هر تکه هم اندازه‌ی مهربوسه باشد. تکه‌های آناناس را چند بار در روز در مناطق آسیب‌دیده بگذارید و این کار را ادامه بدهید تا زمانی که حالت ناخوشایند مهربوسه را دیگر احساس نکنید.

روش دیگر این است که توپ پنبه‌ای را به آب آناناس آغشته کنید و سپس چند بار در روز از این روش استفاده این پنبه را روی نواحی کبود شده بگذارید.

روش دیگر این است که می‌توانید مکمل بروملئین را برای تسریع روند درمان مصرف کنید. با این حال، قبل از مصرف این مکمل، حتما باید با پزشک‌تان مشورت کنید و راهنمایی‌های او را پیگیری کنید.

۲۱. جعفری

جعفری یک گیاه دارویی موثر است که گفته می‌شود روی درمان نقاط آبی یا سیاه شده‌ی پوست تاثیر زیادی دارد. علت احتمالی چنین تاثیری ممکن است این باشد که جعفری منبع عالی ویتامین‌ها و سایر مواد مغذی ضروری است. علاوه بر این، این گیاه حاوی روغن‌های فرار مانند لیمونن، میریستیسین، آلفا توجن و اوژنول است. فلاونوئیدهایی مانند آپی‌ژنین، اپین، لوتئولین و کریسوریول نیز در جعفری وجود دارد. این ترکیبات موجود در جعفری برای رفع تورم سودمند هستند. علاوه بر این، آن‌ها وارد شدن خسارت بیش‌تر به رگ‌های خونی را دور از شما نگه می‌دارند. ویتامین C موجود در جعفری به رفع لخته‌ی خون که باعث مهربوسه یا کبودی می‌شود، کمک می‌کند.

به منظور استفاده از جعفری به عنوان درمانی موثر برای رفع مهربوسه، باید مقداری جعفری له کنید تا تبدیل به خمیر شود. پس از آن، باید خمیر حاصل را روی مهربوسه و نواحی اطراف آن استعمال کنید. برای نگه داشتن آن می‌توانید از یک باند چسبنده استفاده کنید. یک ساعت صبر کنید و بعد جعفری را با آب گرم پاک کنید. توصیه می‌شود که این روش درمانی را چندین بار در روز تکرار کنید تا زمانی که پوست آبی و سیاه به طور کامل درمان شده باشد.

۲۲. غذا و مکمل‌ها

گفته می‌شود که غذا برای درمان طیف وسیعی از مشکلات و اختلالات بهداشتی، از جمله مهربوسه، یک درمان طبیعی است. اگر در گردن و سایر نواحی دچار این مشکل شده‌اید، باید بیش‌تر خوراکی‌هایی را مصرف کنید که غنی از ویتامین C و ویتامین K هستند. علاوه بر این، آنزیم‌هایی مانند بروملئین و پاپائین نیز در درمان مهربوسه موثر هستند.

در این بخش، می‌خواهیم بعضی از ابرخوراکی‌ها را به شما معرفی کنیم که می‌توانند روند درمان مهربوسه را تسریع کنند.

– مواد غذایی غنی از ویتامین K:

این غذاها به تجزیه‌ی لخته‌های خون کمک می‌کنند و احتمال نشت کردن خون از رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند. برخی از غذاهای غنی از ویتامین K عباتند از اسفناج، کلم برگ و کلم کالی.

– مواد غذایی غنی از ویتامین C:

ویتامین C نقش مهمی در حمایت از تولید کلاژن دارد. علاوه بر این، ویتامین C به بهبود سریع آسیب‌های وارد شده به پوست کمک می‌کند. شما باید پرتقال و همچنین سایر میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، پاپایا و گوآوا را برای افزایش میزان دریافت ویتامین C مصرف کنید.

– غذاهای غنی از پاپئین:

پاپایا میوه‌ی خوشمزه‌ای است که منبع عالی پاپئین محسوب می‌شود. مصرف پاپئین می‌تواند کمک کند که کبودی‌ها از جمله مهربوسه به سرعت از روی پوست‌تان محو شود.

– عصاره‌ی بیل‌بری:

این عصاره دارای آنتی‌اکسیدانی است که آنتوسیانوسید نامیده می‌شود و سبب کاهش کبودی مهربوسه می‌شود. عصاره‌ی بیل‌بری باعث افزایش ویتامین C در بدن و افزایش تولید کلاژن می‌شود. در نتیجه، مویرگ‌های شما قوی‌تر خواهند شد. با این حال، بعضی از آدم‌ها به دلیل برخی از واکنش‌های آلرژیک نمی‌توانند عصاره‌ی بیل‌بری را مصرف کنند. بنابراین، مهم است که قبل از مصرف این عصاره با پزشک‌تان مشورت کنید.

– پیکنوژنول:

پیکنوژنول از پوست درخت کاج استخراج می‌شود. این ترکیب به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عالی شناخته شده‌است که می‌تواند برای رفع مهربوسه مورد استفاده قرار بگیرد. پیکنوژنول از رنگدانه‌های قرمز و پروانتوسیانیدین ساخته شده‌است که می‌تواند به تقویت شریان‌ها، مویرگ‌ها و رگ‌ها کمک کند. بنابراین، کبودی را دور از شما نگه می‌دارد. با این حال، اگر تصمیم به مصرف مکمل پیکنوژنول دارید، ابتدا باید با پزشک‌تان مشورت کنید.

اگر نمی‌توانید غذاهای حاوی ویتامین C، ویتامین K یا پاپئین را به اندازه‌ی کافی مصرف کنید، می‌توانید مکمل‌های آن‌ها را مصرف کنید. با این حال، مهم است که ابتدا با پزشک‌تان مشورت کنید تا معلوم شود که چه میزان از آن‌ها را باید به طور روزانه بخورید و به این ترتیب دچار عوارض جانبی ناخواسته نیز نشوید.

۲۳. دارو

استفاده از داروها نیز یکی از راه‌های موثر برای خلاص شدن سریع و موثر از شر مهربوسه است. داروهایی مانند آسپرین به کاهش درد و درمان لخته شدن خون کمک می‌کنند؛ به همین دلیل می‌توانند روند بهبودی را تسریع کنند.

آسپرین یک مسکن شناخته‌شده است. توصیه می‌شود که آسپیرین بیست و چهار ساعت پس از پدیدار شدن مهربوسه روی پوست مصرف شود.

۲۴. غلطاندن اشیاء استوانه‌ای روی ناحیه‌ی کبودی

همانند روش استفاده از سکه، غلطاندن اشیاء استوانه‌ای نیز می‌توانند لخته خون را از بین ببرند. شما فقط باید شیء استوانه‌ای را (مثلا در خودکار) روی ناحیه‌ی کبودی با اعمال کمی فشار بغلطانید. شیء استوانه‌ای را به مدت حدود ۵ دقیقه در همین حالت نگه دارید و سپس آن را بردارید. با این حال، روش استفاده از یک شیء استوانه‌ای باید به دقت انجام شود تا سبب بروز آسیب بیش‌تر نشوید.

۲۵. روغن ماهی تن

اگر روغن تن را زمانی که حدود ۵ دقیقه از پدیدار شدن مهربوسه گذشته‌است، استفاده کنید، می‌تواند تاثیرگذار باشد. گفته می‌شود که روغن ماهی حاوی امگا ۳ و ویتامین E است که ویتامین‌هایی حیاتی برای بازسازی پوست جدید هستند.

۲۶. Preparation H

Preparation H یک داروی ضد التهاب است که اغلب برای درمان چشم‌های پف‌دار استفاده می‌شود. برخی از افرادی که دچار مهربوسه می‌شوند، این دارو را روی پوست آسیب‌دیده‌شان قرار می‌دهند و بعداز چند بار استفاده از شر سوزش آن به طور قابل‌توجهی خلاص می‌شوند.

۲۷. شانه

شما می‌توانید با استفاده از یک شانه از شر مهربوسه خلاص شوید. تنها کاری که باید بکنید این است که یک شانه را در مناطق آسیب‌دیده مالش دهید. این روش ممکن است کمی درد ایجاد کند؛ با این حال، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

۲۸.  درمان کبودی گردن با پوست موز

پوست موز تاثیر تسکین‌دهنده و آرام بخش بر روی پوست دارد. قرار دادن پوست موز به صورت مستقیم روی کبودی گردن احتمال دارد به کاهش علائم کبودی و تحریک کمک کند. پوست موز را تا ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که رنگ پوست موز قهوه‌ای شود، بگذارید بماند. می‌توانید این کار را دو تا سه بار در روز انجام داد. اما اگر پوست تحریک شد، استفاده از آن را متوقف سازید.

۲۹. درمان کبودی گردن با کامفری

کامفری درختچه ای بومی ‌اروپاست و در بخش‌هایی از ایالات متحده نیز رشد می‌کند که برای کبودی به خصوص برای رفع کبودی گردن، زخم‌ها، رگ به رگ شدن و کشیدگی و نیز التهاب مفاصل و آرتریت بسیار مفید است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۳، شواهد علمی‌ پیدا کرد که نشان می‌دهد مصرف موضعی ریشه کامفری به درمان کبودی گردن، درد و تورم کمک می‌کند. فرآورده‌های موضعی ریشه کامفری شامل کرم‌ها، ژل‌ها، روغن‌ها و مرهم هستند.

۳۰. صبر کنید تا جای بوسه خود به خود بهبود بیابد

اگر هیچ چیز برای رفع کبودی تاثیرگذار نبود، بهترین راه این است که صبر کنید خود به خود التیام بیابد و به مرور زمان ناپدید شود. به طور معمول، جای بوسه می‌تواند طی کم‌تر از دو هفته ناپدید شود. افرادی که دچار این مشکل می‌شوند باید قبل از حاضر شدن در جمع منتظر بمانند تا کبودی ناپدید شود. از آن‌جایی که کبودی بوسه مشکلی شایع در میان زوجین است، نیازی نیست که نگران باشید.

جای بوسه ممکن است سبب خجالت شما در میان مردم شود. اما خوشبختانه راه‌حل‌هایی وجود دارد که ثابت شده‌ می‌توانند به شما کمک کنند. توصیه می‌شود پس از این‌که کبودی روی پوست‌تان پدیدار شد، یخ روی آن بگذارید و پس از آن یکی از درمان‌های طبیعی قید شده در این مقاله را امتحان کنید.

منبع allremedies
نوشته‌های مرتبط