۱۲ نکته طلایی که چطور کارآفرین شویم

آیا می دانیم چطور کارآفرین شویم ؟ تعداد روزافزونی از دانشجویان پس از خروج از دانشگاه، کسب و کار خود را راه می‌اندازند. هیچ کس تعداد افرادی را که به طور مستقیم از دانشگاه به کسب و کار خودشان راه می‌یابند، نمی‌داند اما شواهد نشان می‌دهند که این روند رو به رشد است. شما به مدارک سطح بالا، پول، مغز استثنایی و خارق‌العاده یا حتی یک اید‌ه‌ی خاص و عالی نیاز ندارید. این مقاله 12 نکته‌ی ضروری را در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک کارآفرین نشان می‌دهد. این نکات به شما کمک می‌کنند تا هر مسیری را که انتخاب می‌کنید، ادامه دهید. دوست دارید رئیس خودتان باشید؟ از همین حالا کارتان را شروع کنید!

چطور کارآفرین شویم

۱. از دانشگاه‌تان شروع کنید

در صورتی که تمایل به شروع کسب و کار خودتان دارید، تعداد زیادی از سازمان‌ها و منابع وجود دارند که به شما کمک می‌کنند؛ با این حال، از حالا و همین جا، باید با جامعه‌ی کارآفرینی یا دانشگاه‌تان شروع کنید. هر مهارتی از طریق تجربه بهبود می‌یابد. کارآفرینی هم در این میان استثنا نیست. جامعه‌ی کارآفرین دانشگاهی یک محیط حمایتی و ایمن است که دانشجویان یا علاقمندان به کسب و کار می‌توانند در آن یک طرح راه‌اندازی را تجربه کنند و در عین حال ببینند که آیا دورنمایی برای آن ایجاد خواهند کرد یا خیر. با این وجود، حتی قبل از خروج از دانشگاه هم می‌توانید در راه‌اندازی یک شرکت مشارکت کنید.

بسیاری از دانشگاه‌ها، منابع و پشتیبانی را از زمان قبل از شروع و راه‌اندازی کسب و کار ارائه می‌دهند. بنابراین، شما می‌توانید از آن‌ها جهت ساختن مسیرتان برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق استفاده کنید. ویژگی‌هایی که در بازار کار به شدت مورد قدردانی قرار می‌گیرند عبارتند از خلاقیت، شم تجاری، رهبری و انگیزه و توانایی پیش راندن کار. بنابراین، اگر بتوانید این ویژگی‌ها را در خود بسازید، شانس تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه‌ای بسیار بالاتر خواهد بود.

۲. درباره‌ی زندگی خودتان فکر کنید‌

کمی زمان بگذارید و فقط به این فکر کنید که برای زندگی‌تان چه می‌خواهید. منظور ما داشتن یک ایده‌ی جدید و عالی برای کسب و کار نیست، بلکه دقیقا در مورد زندگی‌تان صحبت می‌کنیم. ایده‌آل‌های زندگی شما چه هستند؟ اولویت‌های شما چیست؟ و چه چیزی برای شما حیاتی است؟ اگر نسبت به چیزهایی که واقعا برای خودتان می‌خواهید آگاه نباشید، نمی‌توانید در این جهان چیزی ایجاد کنید و به موفقیت خاصی برسید. نیازی را در جهان پیدا کنید، توانایی خود را با آن مطابقت دهید و سپس خلق کنید.

۳. کسب و کاری را انتخاب کنید که برای شما مناسب است

لطفا همه‌ی حرف‌های بی سر و ته و وحشتناک را که درباره‌ی ارزش ایده‌ها شنیده‌اید فراموش کنید. البته که به یک ایده نیاز دارید. اما درک کنید که حتی بسیاری از شرکت‌های موفق هم بر اساس خلاقیت و ایده‌های فوق درخشان ساخته نشده‌اند. ایده‌های اصیل بیش از حد بزرگ جلوه داده می‌شوند. مردم از ایجاد یک کسب و کار در هر جایی که رقابت وجود دارد می‌ترسند، اما در حقیقت، رقابت می‌تواند چیز خوبی باشد. بهترین مکان برای ساخت یک رستوران جدید درست در کنار یک رستوران موفق است. آن‌ها برای جذب مخاطب تلاش زیادی را به کار بسته‌اند. بنابراین، شما باید فقط 10٪ بهتر را امتحان کنید.

به خودتان اجازه‌ی کشف و اکتشاف را بدهید. به جنبه‌های مختلف توانایی‌های خود، سبک‌های اجتماعی، سن و شخصیت‌تان نگاهی داشته باشید. سپس، به حس درونی‌تان گوش دهید. به این ترتیب، از کجا باید بدانید که کدام کسب و کار برای شما مناسب است؟ یک سری رویکردهای رایج برای کارآفرینی وجود دارد:

* آن کاری را انجام بدهید که بلد هستید: فکر کنید که چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را گرد هم بیاورید و آن‌ها را به عنوان محصولات و خدمات خودتان عرضه کنید

* آن کاری را انجام بدهید که دیگران انجام می‌دهند: درباره‌ی کسب و کارهای دیگر که برای شما جالب هستند، تحقیق کنید. وقتی کسب و کاری را که دوست دارید، پیدا کردید فقط آن را مورد تقلید قرار بدهید.

* برخی از مشکلات شایع را حل کنید. آیا در بازار فعلی شکافی وجود دارد؟ آیا محصول یا خدماتی دارید که می‌خواهید آن را به بازار عرضه کنید. اگر تصمیم به انجام این کار دارید، اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کارتان و هزینه کردن پول، دانش آن را به دست بیاورید.

۴. مشتریان خود را بشناسید

قبل از صرف پول در آن زمینه، سعی کنید بفهمید که آیا مردم واقعا حاضر هستن برای خدمات یا محصولات شما هزینه‌ای پرداخت کنند. این کار ممکن است مهم‌ترین مرحله‌ای باشد که باید از آن گذر کنید. نسبت به اعتبار بازار خود به اطمینان برسید. به طور خاص‌تر، غیر از خانواده و دوستان‌تان چه کسی خدمات و محصولات شما را خریداری می‌کند؟ اندازه‌ی بازار هدف‌تان را تعریف کنید. تعیین کنید که مشتریان‌تان چه کسانی هستند و چرا به کالا یا خدمات شما نیاز دارند. آیا خدمات یا محصول شما مربوط به زندگی روزمره‌ی آن‌ها است؟ شما می‌توانید مقالات صنعتی مختلف، داده‌های سرشماری و سایر اسناد را برای کسب اطلاعات بیش‌تر بخوانید. با این وجود، روش موثر و مهم برای به دست آوردن اطلاعات، پرسیدن مستقیم از بازار / مشتریان هدف، و سپس گوش دادن به آن‌ها است. اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق داشته باشید، باید از همین حالا روابط خود را به طور جدی تقویت کنید.

۵. یک شرکت راه‌اندازی کنید

راه‌اندازی یک شرکت چیزی شبیه به بار آوردن فرزندان است. شما می‌دانید که چه کاری را باید انجام بدهید و در حال انجام چه کاری هستید، اما فرزندان‌تان دقیقا به دستورات شما عمل نمی‌کنند. شرکت هم چنین شرایطی دارد. افتان و خیزان پیش خواهید رفت و در میانه‌ی راه نیز کسب تجربه خواهید کرد. در نقطه‌ی شروع، ممکن است بارها و بارها با شکست روبرو شوید. نقطه‌ی اصلی شروع یک شرکت، متقاعد کردن دیگران برای باور کردن شماست پیش از آن‌که بی‌خیال شما شوند.

۶. سرمایه‌گذار جذب کنید

به منظور دریافت پول برای راه‌اندازی شرکت‌تان، به هر سرمایه‌گذار بالقوه‌ای فکر کنید. اگر ایده‌ی شما عملی و بالقوه باشد، آن‌ها برای سرمایه‌گذاری پول‌شان در حیطه‌ی کاری شما تمایل خواهند داشت.

رپورتاژ

فقط یک ارائه‌ی پاورپوینت برای توضیح این‌که چرا باید در حیطه‌ی مورد علاقه‌ی شما، از جمله هر بخشی از طرح کسب و کارتان سرمایه گذاری کنند، آماده کنید.

در مورد سود ناخالصی که برآورد کرده‌اید و درصد سودی که به آن‌ها می‌رسد،‌ صحبت کنید.

ابتدا در مقیاس کوچک و با یک گروه کوچک از مشتریان کارتان را شروع کنید؛ به این ترتیب کسب و کارتان بدون سرمایه گذاری کردن مبالغ هنگفت شروع می‌شود. چنین روندی ممکن است بهترین مسیر برای شما باشد.

۷. کمک و راهنمایی بگیرید

شبکه‌ای از افراد مورد اعتماد ایجاد کنید تا هر زمانی که به کمک نیاز دارید، به آن‌ها مراجعه کنید. هنگامی که در مورد چیزهایی که می‌خواهید خلق کنید، تصمیم می‌گیرید باید گروهی از افراد مورد اعتماد را انتخاب کنید؛ کسانی که می‌توانید ایده‌های‌تان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید یا در صورت قرار گرفتن در حالت ایستایی و بدون پیشرفت، با آن‌ها تماس بگیرید. این افراد نباید در آن سطح از موفقیت که خودتان توقع دارید باشند. همچنین، ضرورتی ندارد که در هیئت مشاوره حضور داشته باشند. آن‌ها باید با تجربه باشند. هر کسی می‌تواند یک کارآفرین باشد، اما هر کارآفرینی موفق نیست. فقط سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که بر آن‌چه که شما در حال تجربه کردن‌اش هستید، پیش‌تر غلبه کرده‌اند.

۸. خودتان شانس‌تان را بالا ببرید

هیچ کدام از ما نمی‌توانیم نقش شانس را در زندگی انکار کنیم. شانس نقش مهمی‌ در موفقیت دارد؛ با این حال، هر چه‌ سخت‌تر تلاش کنید، خوش‌شانس‌تر خواهید بود.

هر کاری که انجام می‌دهید، حتی اگر شغل مورد نظرتان نیست، همیشه سعی کنید بیش‌ترین تلاش‌تان را به کار ببندید. در صورت امکان هر روز صبح اولین فرد در محل کار باشید و آخرین فردی باشید که در انتهای روز کارتان را ترک می‌کنید. اعتقاد بر این است که کار و تلاش زیاد می‌تواند بیش از رزومه‌تان برای‌تان شانس ایجاد کند.

۹. سرسخت باشید

هنگامی که پای راهنمایی‌هایی درباره‌ی نحوه تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق به میان می‌آید، سرختی و پایداری در واقع کمک‌تان می‌کند به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید. سرسخت باشید و اجازه ندهید که چیزی شما را مایوس کند یا سبب شود که دست از تلاش بردارید؛ این در واقع یکی از نکات مهم برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق است که باید همواره در ذهن داشته باشید. سرسختی و پایداری به عنوان یکی از ویژگی‌های اصلی هر شخص موفقی است و فقط مختص کارآفرینان نیست. در واقع، اگر به لحاظ ذهنی و فیزیکی برای مدت زمان طولانی به مسیرتان ادامه ندهید و از تلاش بسیار و شکست‌های‌تان بترسید و هدف نهایی‌تان را از یاد ببرید، موفق نخواهید شد. به عبارت دیگر، سرسختی به معنی مقاومت در برابر شکست نیست. در حقیقت، افرادی که این نوع تفکر را دارند اغلب از شکست هراس دارند. شما باید درک کنید که شکست فقط گام دیگری برای موفقیت است. بنابراین، از حرکت مداوم در مسیر خودتان دست برندارید. مهم نیست که چه اتفاقی می‌افتد، بهترین کار این است که روز به روز جلوتر بروید.

۱۰. سطح انتظارات‌تان را پایین بیاورید

این مورد منفی به نظر می‌رسد، اما برای کسانی که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند ضرورت دارد. بیش‌ترین موفقیت‌ها، موفقیت‌های یک شبه نیستند. شما ممکن است در مورد بعضی از موفقیت‌هایی که یک شبه به دست آمده‌اند چیزهایی شنیده باشید. اما هیچ کس واقعیت پشت آن‌ها و داستان کامل را در مورد آن‌ها نمی‌داند. حدس و گمان در مورد این‌که آدم‌های دیگر چه‌طور به موفقیت رسیدند، تنها تلف کردن زمان ارزشمندتان است. خوب است اگر بتوانید انتظارات خود را در مورد موفقیت سریع و بدون تلاس پایین بیاورید، و بعد کسب و کارتان را با فشار کم‌تری انجام دهید.

۱۱. یک تصویر تجاری مثبت را متصور شوید

برای این‌که به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید، باید وقت بگذارید و یک احساس مثبت و همچنین تصویری به یاد ماندنی روی افرادی که با شما کار خواهند کرد، مانند مشتریان، سرمایه‌گذاران و مشارکت‌کنندگان، ‌ایجاد کنید. صاحبان کسب و کار خانگی باید از مسیر خود بیرون بیایند و تلاشی آگاهانه را برای طراحی یک تصویر حرفه‌ای از کسب و کارشان به کار ببندند. تعداد زیادی از صاحبان کسب و کار دارای فروشگاه‌های ظریف، دفاتر زیبا یا نمایشگاه برای تحت تاثیر قرار دادن مشتریان و شگفت‌انگیز نشان دادن دورنمای خود ندارند. در عوض، اکثر آ‌ن‌ها زمانی که در حال ساخت و حفظ یک تصویر خوب و حرفه‌ای برای کسب و کار خود هستند، روی خلاقیت، تخیل و توجه به جزئیات حتی کوچک تکیه می‌کنند.

از سوی دیگر، با یک تصویر حرفه‌ای، شما همواره شهرت خود را حفظ خواهید کرد. در واقع، شهرت چیزی است که به واسطه‌ی محترم شمردن وعده‌های‌تان به دست می‌آید. به غیر از تصویر کسب و کار، ثبات در ارائه‌ی محصول / خدماتی که ارائه می‌دهید یکی دیگر از جنبه‌های کلیدی است که می‌تواند به شما در ایجاد شهرت و نام نیک کمک کند.

۱۲. هنر مذاکرات حرفه‌ای

آخرين و مهم‌ترين نكته، هنر مذاكره يكي از مهمترين نکات در مورد چگونگي تبديل شدن به كارآفرين است كه قبل از شروع كار بايد بدانيد. با استفاده‌ی روزانه از این مهارت، در آن خبره شوید. همیشه در ذهن داشته باشید که تسلط بر هنر مذاکره بدین معناست که شما می‌توانید یک موقعیت برد- برد را سازماندهی کنید. موقعیت برد – برد  به این معنی است که افراد درگیر در کسب و کار خود احساس خواهند کرد که انگار برنده شده‌اند، چیزی که پایه و اساسی برای ایجاد روابط تجاری سودآور و بلند مدت است.

به نکات قید شده در این نوشتار برای تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق فکر کنید. این نکات به شما کمک می‌کنند تا مهارت‌هایی را که در زندگی حرفه‌ای خود برای پیشبرد اهداف‌تان لازم دارید، به دست بیاورید. امیدواریم این نکات در مورد شیوه‌های تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق بتواند برای نیازهای شما مفید باشد.

اگر شما به این موضوع علاقه‌مند هستید، تمام نظرات و انتقادات خود را در بخش نظرات این نوشتار به اشتراک بگذارید. از شنیدن نظرات و تجربیات شما خوشحال خواهیم شد.

منبع vkool
نوشته‌های مرتبط