اصطلاحات کسب و کار: تبلیغات محیطی یا Outdoor Advertising چیست؟

تبلیغات محیطی یا Outdoor Advertising که با نام تبلیغات در فضای باز هم معروف است، شکلی از تبلیغات است که زمانی که مصرف کنندگان خارج از خانه خود هستند، در حال رفت و آمد یا مشغول فعالیت در فضای باز هستند به دست آنان می رسد. این نوع تبلیغ شامل انواع رسانه ها مانند بیلبوردها، تبلیغات حمل و نقلی (در اتوبوس، قطار، تاکسی و غیره)، مبلمان خیابانی (سرپناه اتوبوس، نیمکت، کیوسک) و نمایشگرهای دیجیتال است. تبلیغات در فضای باز اغلب برای ایجاد آگاهی از برند، ترویج محصولات یا خدمات و افزایش فروش استفاده می شود و یک راه بسیار موثر برای دستیابی به مخاطبان زیادی است، به ویژه در مناطق شهری که مردم زمان قابل توجهی را در خارج از منزل خود می گذرانند.

انواع تبلیغات محیطی

رایج‌ترین انواع تبلیغات محیطی بیل‌بورد است. اشکالِ رایج تبلیغات امروزه به سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند:

  1. تبلیغات بیلبوردی

بیشتر آدم‌ها با تبلیغات بیلبوردی آشنا هستند، فارغ از این که کجا زندگی یا سفر می‌کنند. بیلبوردها نزدیکِ بزرگراه‌های پر رفت و آمد و همینطور جاده‌های طولانی کم تردد تر در نواحی غیر شهری قرار می‌گیرند. راننده‌ها تقریبا همه‌جا آن‌ها را می‌بینند چون آن‌ها وسیله‌ی کارآمد و مقرون به صرفه‌ی انتقال اطلاعات هستند که این به لحاظ جغرافیایی مهم است- مکانِ نزدیک‌ترین رستوران‌های فست‌فود زنجیره‌ای در مسیر، نزدیک‌ترین هتل، یا اردوگاه در خروجی بعدی.

  1. 2. تجهیزات خیابانی

اسم نسبتا بی مسمیِ “تجهیزات خیابانی” فقط درمورد نیمکت‌های پارک یا اتوبوس به کار نمی‌رود بلکه علاوه بر این‌ها در ایستگاه‌های مسقف اتوبوس‌ها، دکه‌های روزنامه‌فروشی، و کیوسک‌های تلفن هم کاربرد دارد.

  1. عبور و مرور(حمل و نقلی)
رپورتاژ

تبلیغات بر بدنه‌ی اتوبوس‌ها رایج‌ترین شکل از تبلیغات محیطی عبور و مروری هستند، اما تبلیغات محیطی در ایستگاه‌های مترو و در بین واگن‌های مترو، در تاکسی‌ها، در امتداد مسیر فرودگاه، و دورتادورِ وسایط نقلیه- یکی از گرایشات جدیدتر- رواج دارد.

اَشکال دیگر تبلیغات محیطی

به نظر می‌رسد که تبلیغات هر کجا که مصرف کنندگان می‌روند آن‌ها را دنبال می‌کند- در سبدهای خرید سوپرمارکت، در میادینِ ورزشی، و در باشگاه‌های ورزشی. آن‌ها می‌توانند پوسترهای کوچکِ کامپیوتریِ با تکنولوژی بالا-مثلا دیجیتال- یا با تکنولوژی پایین- مثلا شخصی- باشند که خدمات سگ گردانی را پیشنهاد می‌دهند در حالی که به تابلوی اعلانات یک کافی شاپ با سوزن میخی وصل شده‌اند.

تبلیغات محیطی دیجیتال

تبلیغات محیطی دیجیتال، که به علامت‌های دیجیتال هم معروف است، یک نوعِ بخصوص است که از فناوری الکترونیک برای تغییر آن‌چه بر پرده‌ها نمایش داده می‌شود استفاده می‌کند. بیلبوردهای دیجیتال پیام‌هایی را از یک مشت تبلیغات تصویر می‌کند که هر شش تا هشت ثانیه یک بار می‌چرخند. دیگر نشانه‌های دیجیتال ممکن است ساده و بی‌آلایش در یک گذرگاه شهری باشند یا در زمین بازی بسکتبالِ دانشکده.

برای کسب و کارهای کوچک

مهم‌ترین تبلیغات محیطی برای یک کسب و کار آجر و ملاتی، تبلیغات محیطی توکار است: علامت‌های بیرونی. مالکان کسب و کار به دنبال علامت‌های روشن و شفاف هستند که از دور به خوبی پیام را انتقال بدهد. در حالی که می‌بایست تصویر برند شرکت را انتقال دهد، همچنین باید به کسب و کار کمک کند کشف و پیدا شود.

 اگر به مطالعه سایر واژگان و اصطلاحات کسب و کار، حسابداری، کارآفرینی و … علاقمندید اینجا کلیک کنید

 

نوشته‌های مرتبط