انواع سالاد: 50 نوع سالاد ساده با طرز تهیه برای هر فصل و هر ذائقه

شما با هر سن و جنس و ذائقه ای که باشید می‌توانید از هواداران انواع سالاد مثل سالاد سبزیجات ، سالاد الویه ، سالاد مرغ ، سالاد ماکارانی یا تمام سالادها با انواع سسها و چاشنی هایی باشید که در تمام دنیا تهیه و سرو می‌شوند. در این نوشتار هم با ما همراه باشید تا شما را با بهترین و خوشمزه ترین انواع سالاد آشنا کنیم. این شما و این ۵۰ نوع سالاد ساده با طرز تهیه برای هر فصل و هر ذائقه!

۱. سالاد ماکارونی

۱/۲ فنجان مایونز، ۳ قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش، خردل خشک، شکر، سرکه سیب، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به ماکارونی پخته شده، کرفس خرد شده و پیاز قرمز و جعفری اضافه کنید.

۲. سالاد سزار

سالاد سزار

سیر خردشده و ماهی آنچوی، آب لیمو، سس وسترشر، نمک، فلفل و یک زرده تخم‌مرغ را با هم در دستگاه مخلوط کنید. سپس در حالی که میکسر هنوز روشن است، به آرامی ۱/۴ فنجان روغن زیتون اضافه کنید. سپس کاهو را اضافه کنید؛ و در نهایت روی سالاد پارمسان و کروتن (نان خشک مکعب شکل- مترجم) بریزید.

۳. سالاد گوجه فرنگی و نعنا

سالاد گوجه فرنگی و نعنا

گوجه‌فرنگی هرلوم خردشده را با نمک، فلفل و شالت خرد شده مخلوط کنید؛ ۵ دقیقه کنار بگذارید و سپس روی آن نعناع تازه بپاشید؛ برای چاشنی این نوع از انواع سالاد از روغن زیتون و سرکه سفید استفاده کنید.

۴. سالاد گوجه فرنگی و هلو

سالاد گوجه فرنگی و هلو

گوجه‌فرنگی و گوشت هلو را با برش‌های پیاز قرمز مخلوط کنید. سپس مقداری سرکه سیب و روغن زیتون به آن اضافه کنید؛ روی سالاد کمی شکر، نمک و فلفل بپاشید.

۵. سالاد ماهی تن

سالاد ماهی تن

لوبیای سفید، کبر، ترشی قارچ، کرفس و زیتون را با هم مخلوط کنید؛ خردل، آب لیمو، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید. در نهایت گوجه‌فرنگی گیلاسی و ماهی تن حاوی روغن را با سالادتان ترکیب کنید.

۶. سالاد سبزیجات مختلف

سالاد سبزیجات مختلف

۱ بخش آب لیمو را با ۳ بخش روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به کرفس، ریحان، پیاز کوهی، قارچ و کاهو اضافه کنید.

۷. سالاد تخم‌مرغ

سالاد تخم‌مرغ

مایونز، خردل دیژیون، شوید و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید تا سس سالاد آماده شود. تخم‌مرغ آب‌پزی را که خوب سفت شده و خردشده را با ترشی خیار خرد شده مخلوط کنید و سپس سس را اضافه کنید.

۸. سالاد هویج تند

سالاد هویج تند

هویج رنده شده و سیر خرد شده را در ۱/۴ فنجان آب داخل مایکروویو بگذارید تا نرم شوند. سپس آن را صاف کنید؛ در نهایت سیر و هویج را با آب لیمو، روغن زیتون، نمک، تراشه‌های فلفل قرمز و جعفری مخلوط کنید.

۹. سالاد ژامبون

انواع سالاد, سالاد ژامبون

برای تهیه این نوع از انواع سالاد ژامبون را خرد و سرخ کنید؛ سپس آن را با سرکه سیب، خردل ، روغن زیتون، نمک و فلفل مخلوط کنید. برگ‌های کاهو سبزیجات خرد شده را به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد، ژامبون و تخم‌مرغ آب‌پز بریزید.

۱۰. سالاد لوبیا چشم بلبلی

انواع سالاد, سالاد لوبیا چشم‌بلبلی

آب لیمو را با سیر خرد شده، زیره‌ی سبز، نمک، شوید و یک قاشق بزرگ روغن زیتون مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به لوبیا چشم‌بلبلی، فلفل هالاپینو و گوجه‌فرنگی، پیاز قرمز و آووکادوی خردشده اضافه کنید و هم بزنید.

۱۱. سالاد تن ماهی و ادویه کاری

انواع سالاد, سالاد تن و کاری

۱ قاشق غذاخوری پودر کاری را در روغن نباتی تفت بدهید؛ کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس آن را با مایونز، آب لیمو، نمک و فلفل مخلوط کنید. در نهایت ترکیب حاصل را با کنسرو ماهی تن، تکه‌های پیاز قرمز، گشنیز و کشمش طلایی ترکیب کنید.

۱۲. سالاد پرتقال با موزارلا

انواع سالاد, سالاد پرتقال با موزارلا

برای آماده کردن این نوع از انواع سالاد  موزارلا و برش‌های پرتقال را با ریحان مخلوط کنید. روی ترکیب روغن زیتون بریزید؛ در نهایت به عنوان ادویه به سالادتان نمک و فلفل اضافه کنید.

۱۳. سالاد سه لوبیا

۱/۳ فنجان سرکه سیب، شکر و روغن نباتی (۱/۴ فنجان از هر کدام) و نمک را بجوشانید. ترکیب حاصل را روی لوبیا سبز، ‌لوبیا سفید و لوبیا قرمز و برش‌های پیاز قرمز بریزید؛ اجازه بدهید ۱ ساعت بماند تا مزه‌دار شود. سالاد را با نمک و فلفل مخلوط کنید؛ در نهایت روی آن جعفری بریزید.

۱۴. سالاد سه رنگ

۱ قسمت سرکه‌ی بالزامیک را با ۳ قسمت روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی مخلوط شابانک، کاسنی فرنگی و کاسنی قرمز بریزید.

انواع سالاد ۱۵: پنیر و اسفناج

برای تهیه این نوع از انواع سالاد ۱ قسمت سرکه‌ی قرمز، را با ۳ قسمت روغن گردو، شالت، نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به ترکیب اسفناج، پنیر بز و گردو اضافه کنید.

۱۶. سالاد خیار یونانی

برش‌های پیاز قرمز، خیار خرد شده، زیتون کالاماتا، کرفس و شوید را با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو روی سالاد بریزید؛ در نهایت مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

۱۷. سالاد سیب‌زمینی و ادویه کاری

مایونز را با سرکه سیب، پودر کاری و سس داک یا پرتقال مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی سیب‌زمینی شیرین کبابی، کرفس، پیازچه و شوید بریزید. در نهایت روی سالاد نمک و فلفل بپاشید.

۱۸. سالاد زرد

مقداری ذرت را همراه با برش‌های کدوی زرد در روغن زیتون بخوابانید. سپس انگور زرد، ریحان، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید.

۱۹. سالاد تخم‌مرغ با لوبیا

انواع سالاد, سالاد تخم‌مرغ و لوبیا

لوبیا سبز را با تربچه‌ی خردشده و تخم‌مرغ آب‌پز سفت مخلوط کنید. مقداری روغن زیتون روی ترکیب بریزید؛ درنهایت کمی نمک و فلفل به سالاد اضافه کنید.

۲۰. سالاد هندوانه و پنیر فتا

۱ قسمت سرکه سفید را با ۳ قسمت روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به ترکیب شابانک، تکه‌های پیاز قرمز، مکعب‌های هندوانه، تکه‌های پنیر فتا، زیتون سیاه و پونه‌ی کوهی (اورگانو) تازه اضافه کنید.

۲۱. سالاد چغندر

۱/۲ فنجان روغن نباتی را با ۲ قاشق غذاخوری شکر، مقداری آب لیمو، خردل خشک، نمک، پیاز خرد شده و ۱ قاشق غذاخوری شاهدانه مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی چغندر تفت داده‌شده و پنیر بز بریزید.

۲۲. سالاد کرفس

کرفس و پیاز قرمز خردشده را با تکه‌های ژامبون مخلوط کنید. سپس آب لیمو و نعناع، ​​ریحان، یک قاشق بزرگ روغن زیتون، نمک و فلفل را به ترکیب اضافه کنید؛ مقداری پنیر پارمزان روی سالاد بریزید.

طرز تهیه ساندویچ سالاد نخود با شوید و سس مخصوص

۲۳. سالاد مرغ و انبه

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو آب و به همین میزان عسل، مقداری زنجبیل رنده‌شده و ۱/۴ فنجان روغن زیتون را هم بزنید؛ ترکیب حاصل را روی مرغ کبابی خردشده، روکولا و انبه‌ی برش‌خرده بریزید.

۲۴. سالاد پاستا و کدو

کدو سبز، کدوی زرد و پیازچه را در روغن زیتون تفت بدهید تا نرم شوند. سپس پاستای اورزوی پخته(نوعی پاستای ریز شبیه دانه ی جو) یا هر پاستای دیگری ، جعفری، شوید، پنیر بز، نمک و فلفل را به آن اضافه کنید.

۲۵. سالاد سبز آب انگور

۱ قسمت آب انگور را با  روغن زیتون و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس آن را به کاهوی تان اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد سیب زمینی روسی بسیار خوشمزه و آسان و مجلسی

۲۶. سالاد سبزی شاهی و میوه

رپورتاژ

تکه‌های هلو و مکعب‌های هندوانه  را با شاهی مخلوط کنید. سپس روغن زیتون و آب لیمو را به آن اضافه کنید؛ در نهایت کمی نمک و فلفل روی سالاد بپاشید.

۲۷. سالاد کاب جنوب غربی(سالاد آووکادو و پرتقال)

مایونز را به مقدار مساوی با سس تند، گشنیز، پیازچه، پوست پرتقال، سیر و نمک پوره کنید. و ترکیب حاصل را روی کاهو، آووکادو و سیبزمینی خردشده، تکه‌های پرتقال و پنیر ریز خرد شده بریزید.

۲۸. تاپای نخودفرنگی

نخود فرنگی، کیپر و زیتون سبز را با سوسیس چوریتسوی ​​خرد شده یا هر سوسیس دیگری، کرفس، پیاز قرمز، جعفری و پرتقال مخلوط کنید. سپس روغن زیتون، نمک و فلفل را به مواد اضافه کنید؛ در نهایت روی آن پنیر بریزید.

طرز تهیه ۲ سالاد تابستانی خوشمزه و جدید

۲۹. پاستا کاپرزه

پاستای فرمی پخته شده سرد، پنیر موزارلای رنده شده، گوجه‌فرنگی خردشده، ریحان، دانه کاج بوداده یا هر آجیل دیگری که دوست دارید و سیر خردشده را با هم مخلوط کنید؛ سپس ترکیب را با نمک و فلفل هم بزنید.

۳۰. سالاد کارپاچیوی گرمک(طالبی یا خربزه)

گرمک را به صورت خیلی نازک برش بزنید. روی آن روغن زیتون و آب لیمو بریزید؛ در نهایت مقداری فلفل و پنیر ریکوتا روی کارپاچیو بپاشید.

۳۱. سالاد پانزانلا

تکه‌های گوجه‌فرنگی را در روغن زیتون، سرکه‌ی قرمز، سیر، نمک و فلفل بگذارید. اجازه بدهید به مدت ۱۰ دقیقه بماند تا مزه‌دار شود. نان بیات را ۵ دقیقه در آب بگذارید؛ سپس آن را صاف کنید، و با گوجه‌فرنگی مخلوط کنید. پیاز قرمز خرد شده، کرفس و سبزیجات تازه را نیز به ترکیب گوجه و نان اضافه کنید.

۳۲. سالاد میسو توفو

یک و نیم سانت زنجبیل تازه را در مخلوط کن خرد کنید؛ سپس آن را همراه با ۳ قاشق غذا خوری میسو(خمیر سویا)، ۲ قاشق غذا خوری آب، ۱ قاشق غذا خوری سرکه‌ی برنج، مقداری سس سویا و خمیر چیلی پوره کنید. پوره را با ۱/۲ فنجان روغن بادام زمینی میکس کنید. ترکیب حاصل را روی اسفناج‌های كوچك و توفو بریزید.

طرز تهیه سالاد کلم خوشمزه و سالم که محشر است

۳۳. سالاد خرچنگ فنجانی

گوشت خرچنگ را با کرفس، پیاز و ترخون مخلوط کنید. بعد مایونز، خامه‌ی ترش، آب لیمو و خردل را به ترکیب اضافه کنید؛ وقتی سالاد آماده شد آن را در برگ‌های کاهو سرو کنید.

۳۴. سالاد تربچه ژاپنی

یک لایه از تربچه را با پیازچه و برگ‌های کوچک اسفناج مخلوط کنید. سرین، سرکه‌ی برنج، سس سویا، زنجبیل رنده‌شده، نمک و کنجد و روغن گیاهی را برای مزه‌دار کردن ترکیب با هم مخلوط کنید و بعد به آن اضافه کنید.

۳۵. سالاد انبه و جیکاما

انبه و جیکاما(سیب زمینی مکزیکی) خردشده را با پیاز قرمز، تربچه و گشنیز مخلوط کنید؛ مقداری زیره، نمک و فلفل کاین به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد روغن زیتون و آب لیمو بریزید.

طرز تهیه سالاد فتوش لبنانی اصل خوشمزه و خانگی

۳۶. تبوله با دانه کاج بوداده

بلغور پخته شده، آجیل کاج بوداده، آب لیمو، پیازچه، روغن زیتون، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. گوجه فرنگی خردشده، نعناع و جعفری را اضافه کنید.

۳۷. سالاد قزل‌آلای دودی

۱ قسمت سرکه سیب را با ۳ قسمت روغن زیتون، پیاز قرمز، هویج، خردل ، عسل، نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را روی ماهی قزل‌آلای دودی، سیب خردشده و چغندر و شابانک( روکولا ) بریزید.

۳۸. سالاد امبروسیا

شیر نارگیل را با پوست پرتقال رنده‌شده و وانیل مخلوط کنید. سپس حبه‌های برش‌خرده‌ی انگور، نارنگی و سیب خرد شده را به آن اضافه کنید؛ روی سالاد را با مقداری نارگیل بوداده و گردو تزئین کنید.

۳۹. سزار نان ذرت

نان ذرت خردشده به شکل مکعب را با کره‌ی ذوب‌شده، نمک و فلفل کاین روی یک کاغذ روغنی مخلوط کنید. در دمای ۴۰۰ درجه، به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه آن را بپزید. کاهو و گوجه‌فرنگی خرد شده را با سس سزار  مخلوط کنید؛ سپس‌ نان‌های ذرت را روی آن بریزید.

طرز تهیه سالاد سزار با مرغ گریل شده که خوشمزه‌ترین سالاد دنیاست

۴۰. سالاد ترد خامه‌ای

مایونز را با سرکه سیب و دانه‌های زیره مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را به کلم خرد شده، پیازچه و برش‌های سیب سبز، ژامبون پخته و خرد شده، نمک و فلفل اضافه کنید.

 ۴۱. سالاد برنج یونانی

روغن زیتون، آب لیمو، نمک و فلفل فرنگی را مخلوط کنید. سپس ترکیب حاصل را با خیار و گوجه‌فرنگی خرد شده، پیازچه، جعفری، شوید، نعناع و پوست لیمو مخلوط کنید برنج پخته و کمی سس تند به ترکیب اضافه کنید. در نهایت روی سالاد را پنیر فتا بریزید.

۴۲. سالاد میموسا

کاهو را با سس وینگرت (۱ قسمت سرکه، ۳ قسمت روغن زیتون، سبزیجات خردشده) مخلوط کنید. یک تخم‌مرغ آب‌پز سفت‌شده را از رنده‌ی ریز رد کنید تا کاملا ریز شوند و میموسای تخم‌مرغ آماده شود. تخم‌مرغ را روی سالاد بریزید.

۴۳. سالاد والدورف کلاسیک

۱/۲ فنجان مایونز و ۲ قاشق غذاخوری خامه‌ی ترش را با پیاز قرمز، جعفری، پوست لیمو و آب میوه، شکر و فلفل مخلوط کنید. در نهایت سیب خرد شده، کرفس و گردو را به ترکیب اضافه کنید.

انواع سالاد ۴۴: سالاد وِج

۱ فنجان مایونز و یک فنجان بلو چیز را با نصف فنجان باترمیلک، ۱ پیاز قرمز، پوست لیمو، سس ووسترشر، جعفری، نمک و فلفل را پوره کنید. ترکیب حاصل را روی تکه‌های کاهو پیچ بریزید. در نهایت روی سالاد میموسای تخم‌مرغ (شماره‌ی ۴۲) و ژامبون خرد شده بریزید.

۴۵. ​​سالاد گوشت گاو کبابی

سرکه سیب و خردل عسلی را هر کدام به میزان ۲ قاشق غذاخوری با نمک، فلفل و ۱ فنجان روغن فندق مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی برش‌های کاسنی یا کاهوپیچ، هلوی خردشده و گوشت گاو کبابی بریزید؛ در نهایت مقداری پنیر بلوچیز و فندق روی سالاد بگذارید.

 ۴۶: سالاد سیب‌زمینی آمریکایی

مایونز را با جعفری و خردل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را به سیب‌زمینی آب‌پز و کرفس و پیاز قرمز برش خورده اضافه کنید. تخم‌مرغ پخته و ریز خرد شده را آرام به سالاد اضافه کنید. در نهایت نمک و فلفل بزنید.

۴۷. سالاد ترب ژاپنی

۳ قسمت سرکه‌ی برنج را با ۱ قسمت روغن بادام زمینی، زنجبیل و سیر خرد شده، سس چیلی آسیایی، نمک و شکر روی حرارت متوسط بگذارید تا آرام بجوشد. ترکیب حاصل را با ترب ژاپنی خلالی خردشده، کاهوی چینی و پیازچه مخلوط کنید؛ اجازه بدهید خنک شود و بعد سرو کنید.

۴۸. سالاد اسپانیایی فلفل قرمز شیرین

پیازچه را گریل و سپس خرد کنید. سپس آن را با زیتون، فلفل قرمز شیرین، بادام، سرکه بالزامیک، پودر پاپریکای دودی و کاهو ترکیب کنید. تکه‌های ضخیم نان را گریل کنید؛ روی‌شان سیر بمالید، تکه تکه کنید و به سالاد اضافه کنید.

 ۴۹: سالاد سیب آسیایی

سرکه‌ی برنج و آب لیمو را با نمک، شکر و سس ماهی مخلوط کنید. سپس جیکاما(سیب زمینی مکزیکی) و سیب، پیازچه‌ی خردشده و نعناع را به ترکیب اضافه کنید و هم بزنید.

۵۰. سالاد کریول لوبیا سبز

لوبیا سبز نازک و ترد را با تکه‌های پیاز قرمز مخلوط کنید. سپس خردل، سرکه قرمز، روغن زیتون، نمک و فلفل را اضافه کنید و هم بزنید.

برای اطلاع از دستور غذاهای مختلف و طرز تهیه انواع غذا، شیرینی و دسر و … اینجا کلیک کنید.

شاید این مطالب هم برایتان جالب باشند:
منبع foodnetwork
نوشته‌های مرتبط