طرز تهیه مربای زردآلو خانگی خوشمزه و خوش رنگ

زردآلو یک میوه‌ی مغذی متعلق به خانواده‌ی گلسرخیان است. نام علمی آن از ارمنستان گرفته شده‌است، به این دلیل که گفته می‌شود زردآلو بومی این کشور است. زردآلو یک میوه‌ی کوچک است که گوشتی نرم و خوش طعم و پوستی نازک دارد. این میوه معمولا به رنگ زرد یا نارنجی است و در یک طرفش ته رنگ قرمز هم دارد. طعم و مزه‌ی آن چیزی بین آلو و هلو است، میوه‌هایی که زردآلو با آنها خویشاوندی نزدیکی دارد. زردآلو میوه‌ای پرکاربرد در صنعت خوراکی است و می‌توانید به شیوه‌های متفاوتی از آن لذت ببرید. یکی از این فراورده ها مربا است.  در ادامه با بخش آشپزی سایت بازده همراه باشید تا طرز تهیه مربای زردآلو خانگی خوشمزه و خوش رنگ را بدانید.

مربای زردآلو

مواد لازم

  • زردآلو                     ۱ کیلوگرم
  • شکر                      ۶۰۰ گرم
  • زعفران دم کرده       ۱ قاشق غذاخوری
  • آب لیمو ترش تازه    ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مربا زردآلو خانگی

رپورتاژ

ابتدا زرد آلو ها به خوبی شسته و میگذاریم کاملا خشک شوند. سپس آنها را به دونیم کرده و هسته وسط شان را در میآوریم.

یک قابلمه مخصوص پخت مربا آماده میکنیم و لایه به لایه شکر و زردآلوها را روی هم میچینیم.

اگر زمان کافی دارید اجازه دهید زردآلو و شکر یک روز کامل با هم بمانند تا شکر به بافت زردآلوها رود و سپس آبلیموترش و زعفران را هم به محتویات قابلمه بیفزایید.

حالا قابلمه را روی شعله بگذارید و اجازه دهید آرام شروع به پختن کند. یادتان باشد زردآلو میوه ای است که خودش آب خوبی دارد و پس این مربا نیاز به افزودن آب ندارد. وقتی به اندازه کافی نرم شد و قوام یافت شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود و بعد در ظرف شیشه ای و در یخچال نگهداری کنید.

میتوانید این مربا را به شکل مارمالاد هم درست کنید و روش این است که میزان بیشتری بپزد یا برش های زردآلو کوچکتر باشد تا شبیه مارمالاد شود.

نوش جان!

نوشته‌های مرتبط