10 دلیل که مهندسان بهترین همسران دنیا هستند

مهندسان بهترین همسران دنیا هستند. آنها گونه‌ای منحصر به‌فرد هستند. عده‌ای از باهوش‌ترین آدم‌ها هستند، آمیخته با شخصیتی که می‌تواند در ابتدا شما را به اشتباه بیندازد و اگر روحی آزاد و رها داشته‌باشید، می‌توانید با یکی مثل من مهار امور را به‌دست غریزه‌ و حس‌تان بسپارید. ولی وقتی آنها را بشناسید، درمی‌یابید داشتن یکی از آنها به عنوان همسر امتیازهای بزرگی به همراه خواهد داشت.

مهندسان بهترین همسران دنیا هستند

۱. بی‌اندازه منظم هستند

برکسی پوشیده نیست که مهندسان تمایل دارند در انجام امور خاص باشند. آنها دوست دارند در دنیای دست‌رسی آسان، فن‌آوری به‌روز، راه‌حل‌های کاربردی، و خود نظم داشته‌باشند. شاید ایده‌ی آنها از نظم با شما یکسان نباشد، ولی بودن با یک مهندس یعنی احترام گذاشتن به راه و روش آن‌ها، چون مداخله در سیستم آنها می‌تواند توازن و توان بهره‌وری آنها را برهم بزند. و شما از یک زندگی منظم در کنار عشق‌تان لذت خواهید برد.

۲. می‌دانند چه‌طور از پس موقعیت‌های پرفشار و پرتنش برآیند

مهندس‌ها در کارشان با موقعیت‌های پرتنش بسیاری روبه‌رو می‌شوند، و می‌دانند نمی‌توانند کنترل‌شان را از دست بدهند. اگر شما همسر این گونه‌ی منطقی هستید واقعا برای‌تان فوق‌العاده است، چون به این معنی است که او شما را درگیر فراز و فرودهای احساسی نمی‌کند و در عوض نیرویی آرامش‌بخش در رابطه‌تان خواهدبود.

۳. اطلاعات را به سرعت جذب می‌کنند

مردان و زنان در حرفه‌ی مهندسی توجه دقیقی به جزییات پیدا می‌کنند. این نه تنها به آن معنی است نوع خاصی پنیر را می‌خواهند و نیمه‌شب برای خریدن آن به فروشگاه می‌روند، بلکه به این معنی نیز هست که تاریخ‌های به خصوص، چیزهایی که گفته‌اید، و جزییات ریز را به یاد می‌آورند و در یک رابطه بی‌اندازه باملاحظه هستند. این را الزاما به روشی عاشقانه و رمانتیک نشان نمی‌دهند، ولی به یاد خواهند داشت برای تولدتان چیزی را بگیرند که چند ماه قبل اشاره‌ی کوتاهی به آن کرده‌اید.

۴. معلم‌های خوبی می‌شوند

مهندس‌های این قابلیت را دارند که اطلاعات زیادی را بگیرند، و در چند کلمه خلاصه کنند. چون هرروز با داده‌های زیادی کار می‌کنند، مجبور هستند چیزهای مهم و غیرمهم را دسته‌بندی کنند چون هنگام تمرکز روی یک پروژه، اولیت‌بندی تلاش‌ و انرژی‌شان از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. این در روابط‌شان هم به کار می‌آید. اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که با یک مهندس قرار بگذارید یا با یکی مثل من ازدواج کنید، خانواده‌تان یک خانواده‌ی پرحرف نخواهد بود، ولی حرف‌ها بسیار پرمعنی خواهند بود.

۵. مشکلی با پایبندی به کسی یا چیزی ندارند

رپورتاژ

مهندسان از جمله متعهدترین آم‌ها هستند، و آن‌قدر روی هرچیز کار می‌کنند تا کامل و بی‌عیب‌ونقص باشد. پایبندی به چنین شغل سختی نشان می‌دهد آنها کوته‌بین نیستند، و این می‌تواند نگاه آنها به روابط شخصی‌شان را هم تحت تاثیر قرار بدهد. آنها دوست ندارند درگیر چندین رابطه شوند و وقت‌شان را تلف کنند، و ترجیح می‌دهند رابطه‌های جدی‌تر و باکیفیت داشته‌باشند. برای این گروه کیفیت مهم‌تر از کمیت است.

۶. واقعا خیلی خلاق هستند

این افسانه که مهندس‌ها خودریاضی‌دان هستند دور از واقعیت نیست. مهندس‌ها هرروز واقعا مجبور هستند خیلی خلاق باشند تا برای مشکل‌های لاینحل راه‌حل پیدا کنند. به هر حال این نوع خلاقیت قدرت مغز زیادی می‌طلبد، بنابراین هنگام انجام کارهای خلاقانه‌ی دیگر مثل نواختن موسیقی، نقاشی کشیدن، یا کار کردن روی یک پروژه‌ی”سرگرمی” که مغز همیشه متفکرشان را از تفکر بازمی‌دارد، دود از کله شان بلند می‌شود. خانه‌ی شما هیچ‌وقت کسل‌کننده نخواهد بود.

۷. این قابلیت را دارند که منطقی فکر کنند، از قبل فکر کنند، و برنامه‌ریزی کنند

مهندس بودن یعنی همیشه یک برنامه‌ریزی دارید، برای آخر هفته، سفر بعدی‌تان، غذای‌تان، آینده‌تان، یا امور مالی‌تان. گاهی سازمان ذهن آنها دشوار است، ولی می‌توانید آسوده باشید که در نهایت در امنیت هستید، و لازم نیست نگران چیزی باشید.

۸. تنبل نیستند

مهندس‌ها هیچ‌وقت واقعا استراحت نمی‌کنند. حتی در روز‌های تعطیلی‌شان، به منهدسی در ذهن‌شان ادامه می‌دهند. شاید برای مدت کوتاهی پروژه‌ای را به تعویق بیندازند تا راه‌حلی به ذهن‌شان برسد، ولی جا نمی‌زنند و به ندرت ناامید می‌شوند. می‌دانند حتما راه‌حلی وجود دارد، فقط باید پیدایش کنند. این از آنها همسری افسانه‌ای می‌سازد، چون مشتاق هستند تا برطرف کردن کامل مشکلات رابطه‌تان برای یافتن راه‌حل تلاش کنند.

۹. ابتکار عمل زیادی دارند، و مشکلات روزمره را بازمهندسی می‌کنند تا راه‌حل‌های بهتر و کاربردی‌تر پیدا کنند

این یعنی “راه‌حل‌”های‌شان را اطراف خانه پیدا خواهید کرد. راه‌حل‌هایی برای نشتی لوله‌ها، یا راه‌حل‌هایی برای گربه‌ی همسایه که همیشه در حیاط شما هدیه به جا می‌گذارد. به هر طریق، آنها مشکلات روزمره را خودشان بدون این‌که مجبور باشند با یک متخصص تماس بگیرند حل می‌کنند. اگر آب خانه‌تان را برداشته‌است و سقف خانه در آتش می‌سوزد، می‌توانید اطمینان داشته‌باشید آنها یک فکری می‌کنند.

۱۰. قابلیت تحسین برانگیزی در اعتراف به اشتباه و تجدید نظر در رویکردشان دارند

چون ممکن است کارشان مستلزم آزمون و خطاهای بسیاری باشد، یاد می‌گیرند دایما استراتژی‌های‌شان را تغییر بدهند. این به خوبی در روابط‌شان مشهود است، چون بیش‌تر احتمال می‌رود رفتاری را که ممکن است نتیجه‌ی خیلی خوبی نداشته‌باشد(دیوانه‌تان می‌کند) بررسی کنند و به دنبال راه‌هایی برای تغییر آن و رسیدن به نتیجه‌ای بهتر باشند.

اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که یکی از این جواهرها را برای خودتان پیدا کنید، قدر ویژگی‌های خوب‌شان را بدانید، استعداد‌های‌شان را تحسین کنید، نشان بدهید می‌بینید که سخت کار می‌کنند، و از همه مهم‌تر، از مزیت‌های داشتن چنین همسر باملاحظه‌ای لذت ببرید.

نوشته‌های مرتبط