جاذبه های گردشگری ایتالیا: 32 مهمترین جای دیدنی ونیز، رم، فلورانس، پیزا، میلان و چینکوتره

ایتالیا این کشور سراسر زیبایی و شکوه برای گردشگران همانند یک بهشت روی زمین است که در تمام شهرهای آن تلفیقی از زیبایی، هنر، تاریخ، معماری، خوراکی های خوشمزه، شهرهای مجلل، باغ های شگفت انگیز، کوه های بلند و مناظر طبیعی فوق العاده را شاهد هستند. بر اساس آخرین آمار یونسکو، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهانی در کشور ایتالیا واقع شده‌است. رم، فلورانس، ونیز و بسیاری شهرهای دیگر این کشور اعجاب انگیز، مقصد جذاب هر بازدیدکننده ای از ایتالیا را تشکیل می‌دهند. در کنار این شهرهای بزرگ و معروف، مناطقی کمتر شناخته شده برای توریستهای سایر قاره های جهان، مثل منطقه توسکانی و روستاهای چینکوتره با تاریخ هزار ساله وجود دارند که البته در مسیر اصلی بازدیدها قرار ندارند اما به همان اندازه شهرهای مشهور ایتالیا دارای جذابیت هستند. هر ساله به‌طور میانگین حدود شصت میلیون گردشگر خارجی از ایتالیا بازدید می‌کنند و از این نظر پنجمین کشور پربازدید در جهان است. در این نوشتار و در سلسله مقالات گردشگری سایت بازده با ما همراه باشید تا چند مهمترین جاذبه های گردشگری ایتالیا و برخی از جاهای دیدنی شهرهایی نظیر ونیز، رم، فلورانس، میلان و منطقه توسکانی ایتالیا را بشناسید.

جاذبه های گردشگری ایتالیا

جاذبه های گردشگری رم ایتالیا

۱. کولوسئوم(Colosseum)

کولوسئوم(Colosseum)

رم به جنگ‌ها و رزم‌هایی معروف است که دوهزار سال پیش در آمفی تئاترهایش صورت می‌گرفته است.  کولسئوم میدان معروف جنگ‌های گلادیاتوری رم بود و قدمت آن به سال ۸۰ میلادی برمی‌گردد. این مکان با نام «آمفی‌تئاتر فلاویان» نیز شناخته می‌شود و حدود ۵۰۰۰۰ صندلی را در برمی‌گیرد که به شکل دایره در اطراف میدان قرار گرفته‌اند. در قدیم جنگ‌های میان گلادیاتورها و حیوانات وحشی یا جنگ گلادیاتورها با یکدیگر در این مکان برگزار می‌شد. امپراطور تیتوس برای افتتاحیه‌ی این مکان، مسابقه‌هایی را ترتیب دید که ۱۰۰ روز و ۱۰۰ شب ادامه داشت و چیزی حدود ۵۰۰۰ حیوان طی این مسابقه کشته شدند. تراژان که از دیگر امپراطورهای روم بود، این رکورد را شکست و طی ۱۱۷ روز، ۹۰۰۰ گلادیاتور و ۱۰،۰۰۰ حیوان در این مسابقات کشته شدند. حدود ۲۰۰۰ سال از آن تاریخ می‌گذرد و کولوسئوم همچنان یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری رم به شمار می‌رود که در تور رم می‌توانید از آن بازدید کنید.

۲.  واتیکان(Vatican)

واتیکان، کوچکترین ایالت مستقل در جهان است که مساحتی کمتر از نیم کیلومتر مربع دارد و بیشتر آن توسط دیوار های واتیکان محصور شده است. در داخل آن کاخ و باغ های واتیکان، کلیسای باسیلیکا و میدان سنت پیتر قرار گرفته است و منطقه ای که توسط پاپ، رئیس عالی کلیسای کاتولیک رم اداره می شود. در بین موزه ها و کلیسای بزرگ این فضای جمع و جور، گردشگران زیادی را مشاهده خواهید کرد. پیتا، شاهکار میکل آنژ به همراه مجسمه ها و محراب های طراحی شده توسط برنینی و … در داخل کلیسای باسیلیکا سنت پیتر قرار گرفته اند. عبادتگاه سیستین چپل اثر برجسته و مشهور غیر قابل انکار موزه های واتیکان است که نقوش موجود در سقف آن مشهورترین اثر میکل آنژ محسوب می شود. در داخل کاخ واتیکان، اتاق های رافائل، آپارتمان های بورجیا، کتابخانه واتیکان و تعدادی از موزه ها از جمله گالری عکس، موزه هنر سکولار، موزه اتروسکان و … قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری آمستردام: ۱۶ جای دیدنی آمستردام هلند شهر لاله های زیبا

۳. پانتئون (Pantheon)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا پانتئون رم، یکی از تأثیرگذارترین ساختمان‌ها در دنیای غرب و از جمله بناهای تاریخی رم است که به خوبی از آن محافظت کرده‌اند. این کلیسای باشکوه ۲۰۰۰ ساله، زمانی یک معبد بود و گفته می‌شود که به دستور امپراطور هادریان در حدود سال ۱۲۵ میلادی بر روی معبد متعلق به قرن ۲۷ قبل از میلاد مارکوس آگریپا (Marcus Agrippa) ساخته شده است.

گنبد پانتئون، بزرگ‌ترین دستاورد معماری رومی‌ها به شمار می‌رود اما ۱۶ ستون کورینتی بیرون آن که هر کدام ارتفاعشان به ۱۱/۸ متر می‌رسد نیز قابل‌توجه هستند. شاید نمای بیرونی خاکستری و حفره‌های آن، سن حقیقی کلیسا را فاش کند اما هنوز هم عبور از درهای برنزی بزرگ و خیره شدن به گنبد بتنی تقویت‌نشده‌ی آن، بازدیدکنندگان را به حیرت وامی‌دارد.

۱۱ جاذبه گردشگری رم ایتالیا که قلب‌تان را به تپش می‌اندازد

۴. فواره تروی (Trevi Fountain)

فواره تروی (Trevi Fountain)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا فواره تروی، مجموعه‌ای از مجسمه‌های اساطیری را در خود جای داده است و کاخ پُلی (Palazzo Poli) را در پس‌زمینه‌ی خود دارد. این بنا به سبک باروک ساخته شده و پس از بازسازی آن در سال ۲۰۱۵، بیشتر از قبل می‌درخشد. رسم است که یک سکه را به داخل آب می‌اندازند تا مطمئن شوند که باز هم به شهر رم برمی‌گردند. به طور متوسط، چیزی حدود ۳۰۰۰ یورو در روز به داخل حوض این فواره انداخته می‌شود!

معماری این بنا را نیکولا سالوی (Nicola Salvi) در سال ۱۷۳۲ انجام داده و طرح او، خدای اقیانوس‌ها را سوار بر ارابه‌ای صدف‌شکل نشان می‌دهد که تریتون‌ها آن را با اسب‌های دریایی خود می‌کشند. یکی از این اسب‌های دریایی، وحشی و دیگری رام است که نشانگر حالت‌های دریا هستند. فواره ترِوی در طول روز بسیار شلوغ می‌شود و شاید بهتر باشد بعد از ظهر از آن دیدن کنید که اطرافش با چراغ به زیبایی روشن می‌شود.

۵. پله های اسپانیایی (The Spanish Steps)

این پله ها به سبک باروک ساخته شده اند و جایی عالی برای نشستن و لذت بردن از اتمسفر و حال و هوای شهر ابدی رم است. این پله ها در مجموع 135 پله ی عریض هستند که به شکل منحنی ساخته شده اند و در بعضی از جاها مستقیم و در بعضی جاها هم حالت تراسی شکل دارند. پله های اسپانیایی همچنین قسمت پایینی پیازا دی اسپاگنا را به قسمت بالایی پیازا دی اسپاگنا وصل می کنند. طرح آن را معمار نسبتا ناشناس ایتالیایی به نام «فرانچسکو دی سانکتیس» کشید و هزینه‌ی ساخت پلکان هم از میراث دیپلمات فرانسوی به نام «اتینه گوفیر» تامین شد. درواقع پله‌های اسپانیایی برای ایجاد ارتباط میان سفارت اسپانیا و «کلیسای ترینیتا دی مونتی» که در آن زمان تحت سرپرستی پادشاه فرانسه بود، ساخته شد.

۶. گالری بورگز (Borghese Gallery) 

اصولا جاهای دیدنی رم بیشتر از هر جای دیگری با هنر گره خورده است. هنردوستان معمولا در این مکان‌ها بیشتر از هر جای دیگری پیدا می‌شوند. سیپیون بورگیز با معمار فلامینیو پونزیو توافق کرده بودند که ویلایی بنا کنند و بخشی از آثار هنری خود را در آن قرار دهند. قرن‌های متمادی است که در این مکان‌ از آثار هنری ارزشمند نگه‌داری می‌شود. البته آثاری از برنینی، کاراواگیو، کانووا و لورنزو لوتو هم در اینجا وجود دارد. نمایشگاه‌های مخصوص طراحی و مد هم در این گالری یافت می‌شود.

جاذبه های گردشگری وین: ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

جاذبه های گردشگری ونیز ایتالیا

۷. کانال بزرگ ونیز ( The Grand Canal)

کانال بزرگ ونیز ( The Grand Canal)

زیباترین بخش شهر ونیز کانال بزرگ است. این کانال یکی از بهترین جاهای دیدنی ونیز بوده که شهر را به دو بخش تقسیم می کند. عبور از این کانال تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود. کانال بزرگ ونیز از ایستگاه راه آهن سانتا لوسیا آغاز شده و در سمت مقابل در منطقه سنت مارکس پایان می‌یابد. می‌توانید در حاشیه‌ی کانال شاهد بیش از ۱۷۹ ساختمان قدیمی باشید که قدمت برخی از آنها حتی به قرن سیزدهم می‌رسد. همچنین این کانال معروف چیزی در حدود ۴۰۰ سال مهم‌ترین مسیر آبی شهر بوده است. اما فقط چهار پل از روی این کانال می‌گذرند، چراکه مردم و گردشگران بیشتر از مسیر خود کانال تردد می‌کنند تا از روی پل‌‌های آن.

طرز تهیه جوجه کباب ایتالیایی با سیخ چوبی

۸. کلیسای جامع سنت مارک (ST. MARK’S BASILICA)

کلیسای جامع سنت مارک مسلما شناخته‌شده‌ترین کلیسای ونیز و یکی از ساده‌ترین کلیساهای جهان است که در میدان سنت مارک واقع شده است. قدمت این کلیسا به قرن نهم برمی‌گردد، هر چند که طول قرن‌ها بارها بازسازی و تزئین شده است.

چیزی که این کلیسا را منحصربفرد کرده است، معماری چشمگیر آن است. طراحی این بنا به سبک معماری بیزانسی و گوتیک بوده و بیشتر دیوارها و طاق‌های کلیسا با موزاییک‌های قرون وسطایی پوشانده شده‌اند. اگر به نمای بیرونی این کلیسای جامع کاتولیک رومی نگاهی بیندازید، مجسمه‌های اسب را خواهید دید که زمانی توسط ناپلئون دزدیده شده بودند و بعدها در سال 1815 بازگردانده شدند.

۹. میدان سن مارکو (Piazza San Marco)

میدان سن مارکو (Piazza San Marco)

میدان سن مارکو  مشهورترین پیازا (میدان شهری) در ونیز است و یک مکان زیبا به شمار می‌رود که تعداد بسیار زیادی کبوتر نیز در آن وجود دارد. اما گاها در این میدان آب‌گرفتگی رخ می‌دهد. با وجود ازدحام جمعیت، میدان مذکور مکانی دوست داشتنی و باشکوه به شمار می‌رود.

جاذبه های گردشگری پاریس: ۱۳ جای دیدنی پاریس + عکس

۱۰. کاخ دوکاله (Palazzo Ducale)

کاخ دوکاله ونیز از دیدگاه معماری، احتمالا مهم‌ترین مکان در این شهر و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا است. کاخ دوکاله محل زندگی «دُج ها»، حاکمان ونیز، بوده است. کاخ در قرون 14 و 15 میلادی ساخته شده است؛ البته در سال‌های بعد عناصر دیگری به آن اضافه شد. در این کاخ سه ناحیه مهم از لحاظ ساختاری وجود دارد. قدیمی‌ترین بخش نزدیک به حوضه سن مارکو و روبه‌روی این میدان است.

از حدود قرن هفتم میلادی، دج‌ ها یا همان دوک ها، بر ونیز حکمرانی می‌کردند. اگرچه آنها تحت نظر امپراتوری بیزانس فعالیت می‌کردند، اما نسبتا مستقل بودند. از قرن 10 تا 11 میلادی، دفاتر عمومی، دادگاه‌ها، آپارتمان‌های مسکونی، زندان و هر چه مربوط به حکمرانان بود، به این کاخ منتقل شد. قلعه قدیمی که محل امینی به حساب می‌آمد، با تعدادی ساختمان و دیوار قوی احاطه می‌شد. در قرن هفدهم میلادی بود که زندان از بخش کاخ جدا شد.

۱۱. پل افسوس (Bridge of Sighs)

پل افسوس، پل نسبتا کوچکی است که بین زندان شهر و کاخ دوج‌ها (دوک‌های ونیز) قرار دارد. این پل روی رودخانه ریو دی پالاتزو بنا شد و طراح آن، آنتونیو کونتینو بود. زمانی که زندانی‌ها از سمت کاخ به زندان برده می‌شدند، روی این پل برای آخرین بار به شهر نگاه می‌کردند؛ چراکه برای بسیاری از آن‌ها حکم اعدام در نظر گرفته شده بود. از همین رو، به آن پل افسوس گفته می‌شود. این پل ۱۱ متری از سنگ آهک ساخته شده است و دو پنجره کوچک در هر دو طرف آن وجود دارد. مجسمه‌هایی زینت‌بخش این پل شده‌اند که اکثرا چهره‌های غمناک یا عصبانی دارند.

طرز تهیه خوراک مرغ ایتالیایی با سس رزماری و کره

جاذبه های گردشگری فلورانس ایتالیا

۱۲. کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (CATHEDRAL OF SANTA MARIA DEL FIORE)

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (CATHEDRAL OF SANTA MARIA DEL FIORE)

کلیسای معروف پیاتزا دل دوامو در مرکز شهر فلورانس قرار دارد و دارای کلکسیونی منحصربه‌فرد از آثار تاریخی هنر کلاسیک است. این کلیسا با دلیل طراحی عجیب و غریب گرد و بی‎نظیرش در جهان بسیار مشهور می‌باشد. کلیسای پیاتزا دل دوامو، نقطه کانونی فلورانس محسوب می‌شود و گردشگران با طی کردن 463 پله‌ی آن، می‌توانند به پشت‌بام بروند و از آنجا بتوانند منظره‌ای خارق‌العاده از شهر فلورانس را تماشا کنند. این کلیسا، اصلی‌ترین کلیسای شهر فلورانس به شمار می‌آید که در سال 1296 میلادی با معماری آرنولفو دی‌کامبیو و به سبک گوتیک ساخته شده است. البته لازم به ذکر می‌باشد که گنبد گرد آن در سال 1436 توسط فیلیپو برنولسکی طراحی گردید. جالب است بدانید که برج ناقوس این کلیسا در سال 1234 میلادی توسط یک نقاش با نام جونو دی‌بوندونه طراحی شد که با اندکی تغییر، پس از مرگش، ساخت آن کامل گردید. بوندونه برای طراحی این برج، از معماری گنبد سلطانیه‌ی ایران الهام گرفته است. قسمت‌های داخلی این کلیسا بسیار زیبا و حیرت‌انگیز می‌باشد. دیرواهای داخلی بنا با استفاده سنگ‌های مرمری گوناگونی ساخته شده که رنگ‌ها را به طور فریبنده‌ای باهم در می‌آمیزد.

۱۳.تعمیدگاه سان جیوانی (Baptistery of San Giovanni)

تعمیدگاه سان جیوانی یکی از قدیمی‌ترین بناهای فلورانس محسوب می‌شود که میعادگاه عاشقان معماری و تاریخ دینی است. این تعمیدگاه که یکی از مهم‌ترین اماکن مذهبی شهر فلورانس می‌باشد، به یک کشیش به نام جان باپتیست (جان غسل دهنده) اختصاص یافته است.

تعمیدگاه‌ها سان جیوانی در قرون وسطی ساخته شده و سبک معماری آن، براساس معماری آن دوران است. البته فضای داخلی تعمیدگاه، معماری متفاوتی دارد. تزیینات طلاکوبی شده نمای داخلی این بنا که باعث بازتاب نور هم می‌گردد، هر گردشگری را مسحور می‌سازد.

۱۴. کلیسای سانتا کروچه (SANTA CROCE)

کلیسای سانتا کروچه (SANTA CROCE)

کلیسای سانتا کروچه (به ایتالیایی: Basilica di Santa Croce) به معنی کلیسای صلیب مقدس، یکی از ساختمان‌های دیدنی شهر فلورانس ایتالیا است. در این کلیسا آرامگاه بزرگانی چون میکل آنژ، گالیله، ماکیاولی، فوسکولو، جنتیله، جاکینو روسینی و گولیلمو مارکونی وجود دارد.

۱۵. موزه ملی بارگلو (BARGELLO PALACE NATIONAL MUSEUM)

موزه‌ی ملی بارگلو در سال 1255 میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی‌ترین بناهای شهر فلورانس به شمار می‌آید. این موزه در سال‌های ابتدایی ساختش مقر فرماندهی کاپیتان مردمی بود و بعد‌ها در قرن 18 میلادی به اقامتگاه فرمانده‌ی پلیس آن زمان یعنی بارگلو تبدیل گردید که اسم این بنا هم برگرفته از این موضوع می‌باشد. این بنا در طول سالیان بعد به عنوان زندان هم مورد استفاده قرار گرفت. در موزه‌ی بارگلو آثار بسیارد زیبایی وجود دارد که توسط هنرمندان مختلف از جمله میکل‌آنژ، باندلینلی، دوناتلو، آنتونیو روسلینو و … خلق‌شده اند.

رپورتاژ

جاهای دیدنی اسلوونی: ۱۸ جاذبه گردشگری کشور اسلوونی

۱۶. کاخ وکیو (PALAZZO VECCHIO)

کاخ وکیو (PALAZZO VECCHIO)

«قصر قدیمی» یا همان «کاخ وکیو» (Palazzo Vecchio)، در قرن 13 میلادی ساخته شده و مقر دولت بوده است. این بنا به همراه تندیس داوود و کلیسای سانتا ماریا دل فیوره، سمبل شهر فلورانس به شمار می‎رود. کاخ وکیو، بر روی خرابه‌های یک کاخ دیگر بنا شده که به خاندان «اوبرتی گیبلین» (Ghibelline Uberti) تعلق داشته است؛ همان خاندانی که به خاطر موضع سیاسی‌شان در سال 1266 از شهر اخراج شدند و دانته نیز در کتاب «کمدی الهی» خود به آن‌ها اشاره کرده است. در واقع درگیری تاریخی دو جناح «گوئلف‌ها» (توده‌گرایان) و «گیبلین‌ها» (اشراف)، جزو حوادث مهم تاریخ فلورانس به حساب می‌آید و جنگ آن‌ها در معماری بعضی از بخش‌های این کاخ نیز دیده می‌شود.

۱۷. باغ های بوبولی (Boboli Gardens)

باغ های بوبولی (Boboli Gardens)

باغ های بوبولی، معروف به”ریه سبز فلورانس”، یکی از بزرگترین پارک های روباز در فلورانس است که یک مکان فرهنگی زیبا در فلورانس به نام کاخ پیتیتی را در بر گرفته است. این پارک میزبان درختان بلوط به قدمت قرن ها، مجسمه ها، فواره ها و طبیعت زیباست و از آفتاب گرم فلورنتین در تابستان، رنگ های زیبا از شاخ و برگ های در حال تغییر در فصل پاییز و بوی گل های شکوفه در بهار بهره برده و پناهگاه آرامش بخشی را برای افراد محلی و گردشگران ارائه می دهد. باغ های بوبولی نمونه ای جالب از “معماری سبز” است که با مجسمه ها تزئین شده است و نمونه اولیه ای است که الهام بخش بسیاری از باغ های سلطنتی اروپا، به ویژه کاخ ورسای بوده است.

مدت زمان ایجاد و توسعه این باغ زیبا چهارصد سال، از قرن 15 تا 19 بوده است! مزارع و باغ های اصلی در پشت سانتا فلیسیتا در اولترنو توسط خانواده بورگولا احداث شده و در سال 1418 توسط لوکا پیتی خریداری شده است. در سال 1549، این ملک توسط همسر کوسیمو اول، الونورا دی تولدو خریداری شد و به شدت گسترش داده شد تا به اقامتگاهی اشرافی تبدیل گردد.

جاذبه های گردشگری پیزا ایتالیا

۱۸. برج پیزا (Tower of Pisa)

برج پیزا (Tower of Pisa)

برج پیزا، برج ناقوس کلیسای پیزا است که در پشت کلیسای پیزا در منطقه توسکانی قرار دارد و پس از بنای کلیسا و تعمیدگاه، سومین سازه قدیمی در میدان کلیسای پیزا محسوب می شود و از برترین جاذبه های توریستی پیزا است. برج پیزا کمی پس از تمام شدن ساختش، در سال 1173 به خاطر فونداسیون ضعیفش، شروع به کج شدن به سمت جنوب شرقی کرد . ارتفاع این برج 55.86 متر است و 296 پله دارد. گفته می شود، گالیله از بالای این برج، دو گلوله توپ با وزن های متفاوت را رها کرده تا سرعت متفاوت سقوط آنها را به مردم نشان دهد.

۱۹. کمپو سانتو (Camposanto)

زمین مقدس یا کمپو سانتو یک ایوان بزرگ است که شکلی مستطیلی دارد بیشتر افراد این منطقه را با عنوان گورستان قدیمی نیز می شناسند در این ایوان پنجره هایی طراحی شده اند که دارای طاق های منجی هستند و سبک معماری های آن به شکل گوتیک است این منطقه یکی از دیدنی های پیزا است که توجه خیلی از علاقه مندان را به خود جلب می کند. این آرامگاه مکانی برای دفن نجیب زادگان شهر است این مکان در سال ۱۲۷۸ ساخته شده است و ساخت آن تا قرن ها به طول انجامیده است. دیوارهای این بنا با استفاده از نقاشی های زیبا تزئین شده است این دیوار نیز در قرن ۱۴ ساخته شده است متاسفانه این بنا به دلیل آتش سوزی در سال ۱۹۹۴ مورد تخریب قرار گرفته است و مجدد بازسازی شده است.

۲۰. موزه اپرا دل دومو (MUSEO DELL’OPERA DEL DUOMO)

موزه اپرا دل دومو یکی از بهترین موزه‌های شهر پیزا و یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایتالیا است که گنجینه قابل توجهی از آثاری هنری و صنایع دستی را در خود جای داده است. شما در این موزه مجموعه‌ای از شاهکارهای نقره‌سازان، گلدوزی‌های غنی، مقبره‌ها، مجسمه‌‌ها و نقاشی‌ها را خواهید دید. شما همچنین می‌توانید برخی از آثار از تاریخ نیروی دریایی پیزا و طیف وسیعی از یافته‌های مذهبی را در این موزه پیدا کنید که قدمت آن‌ها به دوران روم برمی‌گردد. علاوه بر این شما می‌توانید از پنجره‌های بزرگ طبقه دوم آن منظره‌ای عالی از برج کج را ببینید.

۲۱. کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا (CATHEDRAL OF SANTA MARIA ASSUNTA)

کلیسای جامع سانتا ماریا آسونتا یکی از بهترین جاهای دیدنی پیزا و زیباترین سازه‌های آن است که ما بازدید از آن را برای همه پیشنهاد می‌کنیم. قدمت این کلیسای شگفت‌انگیز به قرن یازدهم برمی‌گردد. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می‌کنید، نمای جلویی این کلیسای جامع با مجموعه‌ای از طاق‌های سنگی و مرمری زیبا مزین شده است.

فضای داخلی کلیسا نیز در نوع خود بسیار باشکوه بوده و شاهکاری عظیم در بین سازه‌های مذهبی محسوب می‌شود. سقف این کلیسا با تزئینات طلایی پوشانده شده و گنبد آن دارای یک نقاشی دیواری خیره کننده است که عروج مریم مقدس را به تصویر می‌کشد.

جاذبه های گردشگری میلان ایتالیا

۲۲. کلیسای جامع میلان(Milan Cathedral)

کلیسای جامع میلان(Milan Cathedral)

کلیسای جامع میلان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای گوتیک دنیا به شمار می‌رود و قدمت آن به زمان امپراطوری روم و قرن ۱۴ میلادی برمی گردد که از پشت‌بام این کلیسا می‌توانید چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از شهر میلان را تماشا کنید. سفر به شهر میلان بدون بازدید از این کلیسا امکان‌پذیر نیست. در داخل این کلیسا یک صلیب واقعی قرار دارد که برخی از اهالی معتقدند این صلیب متعلق به حضرت عیسی بوده است. همچنین این کلیسا را با نام Duomo di Milano می‌شناسند که به‌عنوان پنجمین کلیسای جامع بزرگ در کل جهان است. این کلیسا یکی از مهم‌ترین جاذبه دیدنی شهر میلان است که ساخت آن در سال ۱۳۸۶ میلادی آغاز گردیده و در سال ۱۴۱۸ به پایان رسیده است، در این مدت سبک‌های معماری مختلفی به‌کاررفته است. درنهایت، در سال ۱۹۶۵ با ایجاد تغییراتی جزئی بر روی ساختار این کلیسا بسیار تماشایی‌تر و بی‌نظیرتر از قبل شده است. کلیسای جامع میلان به‌عنوان شاهکار هنری و معماری یکی‌ از فوق‌العاده‌ترین کلیسا‌های گوتیکی اروپا محسوب می‌شود.

۲۳. سالن اپرا آلا اسکالا (Teatro alla Scala)

این سالن بزرگ یکی از معتبرترین و زیباترین مراکز اجرای اپرا در جهان به شمار می‌آید. «لا اسکالا» خانه اپرای میلان که در ۲۶۰ سال اخیر میزبان خوانندگان و موسیقی‌دانان بزرگی بوده است. گنجایش این تالار ۲۸۰۰ نفر است  که در کل ایتالیا، بسیار معروف است. فصل اجراها در این سالن معمولاً از اوایل ماه دسامبر آغاز و تا ماه می ادامه می‌یابد. پیدا کرن بلیت برای دیدن اجرای نوازندگان مطرح دنیا در این سالن اپرا کار سختی است؛ اما اگر موفق به این کار شدید سانس خود را از دست ندهید.

۲۴. کانال های ناویلی ( Navigli Lombardi)

کانال های شهر میلان در قرن 12 به منظور سهولت آبیاری ساخته شده اند. در سالهای 1300، این کانال ها گسترش یافتند و برای حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه، گردشگران می توانند سفری 55 دقیقه ای به روی آبهای این کانال داشته باشند. تورهای متعددی برای قایق سواری در این کانال برگزار می شود. اطراف این کانال را کافه‌ها، رستوران‌ها و گالری‌های هنری زیادی مزین کرده‌اند.

 ۲۵. کلیسای سن برنادینو (San Bernadino alle Ossa)

کلیسای سن برنادینوکلیسایی است که زیر سایه کلیسای جامع میلان کم‌رنگ شده است. حضور این کلیسا در مرکز شهر و به عنوان یکی از مکان های دیدنی میلان، در بین هیاهوی روزانه مردم اتفاق عجیبی به شمار می‌آید. اگر طرفدار داستان‌ و فیلم‌های ترسناک هستید، فضای داخلی کلیسای سن برنادینو هزاران داستان ترسناک را در ذهن شما زنده می‌کند. در نگاه اول دیواره‌های کلیسا که پوشیده از جمجمه‌های انسان است توجه شما را به خود جلب می‌کند. در حالی که دارید با خودتان کلنجار می‌روید این جمجمه‌ها واقعی است یا مجسمه‌های ساخت دست انسان، نشانه‌هایی خواهید یافت که به شما یقین می‌دهد هر آنچه که می‌بینید حقیقتی خوفناک است.

۲۶.  گالری نقاشی بررا  (Pinacoteca di Brera)

گالری نقاشی بررا  (Pinacoteca di Brera)

گالری Pinacoteca di Brera در یک قصر زیبا و بزرگ در خیابان Brera قرار گرفته و سالانه باعث جذب گردشگران زیادی از سراسر دنیا می‌شود. بنای این قصر باشکوه که در قرن 14 و 15 ساخته شده به خودی خود چشمگیر و منحصر به فرد است پس از آنکه ناپلئون در قرن ۱۸ میلادی اکثر نقاشی‌های معروف دنیا را به این شهر آورد، Pinacoteca di Brera را به یکی‌ از کامل‌ترین کلکسیون‌های نقاشی دنیا تبدیل کرد. این موزه گنجینه‌ای ارزشمند از آثار نقاش‌های معروف مانند لبخند ژکوند داوینچی ، آثار مشهور هنرمندان ایتالیایی از قرن 15 تا 18 و هنرمندان ایتالیایی دیگر چون Raphael, Tintoretto, Veronese ،Caravaggio ، Rembrandt, van Dyck ، Goya می‌باشد.

۲۷. کلیسای آجری سانتا ماریا دله گرتزیه (Santa Maria delle Grazie)

کلیسایی از جنس آجر در سال ۱۴۶۵ میلادی در کورسو ماژنتا به سبک گوتیک در اوایل دوره رنسانس ساخته‌شده است. این کلیسا و گنبد عظیم آن توسط یکی از معماران برجسته رنسانس به نام برامانته ساخته‌شده و در این کلیسا می‌توانید آثار باشکوهی مانند تابلوی شام آخر و تابلویی از لئوناردو داوینچی را تماشا کنید. کلیسایی بسیار زیبا که هر بیننده‌ای را به‌سوی خود جذب می‌کند و نکته موردتوجه در رابطه با این کلیسا این است که هر بار فقط ۲۵ نفر بازدیدکننده باید وارد کلیسا شوند و برای این کار نیز باید از قبل رزرو کنند. با توجه به اینکه این کلیسای معروف در قلب میلان قرار دارد و در سال ۱۴۹۰ ساخته‌شده و درنهایت در سال ۱۹۸۰ در فهرست جهانی یونسکو قرار گرفته است. از نکات موردتوجه در رابطه با این کلیسا این است که هر بخش از آن در زمان‌های جداگانه طراحی و ساخته‌شده‌اند، به‌عنوان‌مثال، بخش نمای کلیسا به سبک رمانس و با طاق‌های مدور و زیبا آثار خاندان اسفورزا هستند و در بخش پشتی نیز معبدی به سبک گوتیک بناشده است، همچنین آرامگاهی برای خاندان اشرافی اسفورزا به بنای این کلیسا اضافه گردیده است.

جاذبه های گردشگری چینکوتره ایتالیا

چینکو تره یا سینکوتره به معنی پنج سرزمین در زبان ایتالیایی است که این منطقه زیبا و رویایی شامل پنج روستا و شهرک کوچک است و در شمال غرب ایتالیا در ساحل دریای لیگوریا قرار گرفته است. این منطقه در سال ۱۹۹۷ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. صدها سال پیش به دلیل اینکه این پنج روستا از سمتی بین کوهها واز سمت دیگر در کنار رودخانه  قرار داشتند به سختی با دنیای بیرون در ارتباط بودند و فقط به یکدیگر متصل بودند و همین علت باعث نامگذاری این پنج روستای زیبا شده است. مونته روسو آل ماره، ورناتزا، کورنلیا، مانارولا و ریوماجیوره نام این پنج روستا است. نمای ساختمان‌ها با رنگ‌های روشن و مختلف، ساحل صخره‌ای دریا، مسیرهای پیچ در پیچ و غذاخوری‌های ایتالیایی که با تازه‌ترین غذاهای دریایی از مهمانان پذیرایی می‌کنند، از جمله جذابیت‌های چینکو تره هستند. از دیگر چشم اندازهایی که در این منطقه واقع شده اند می توان به ساختمان های اطراف آن با نمای دیدنی که دارند، اشاره نمود. ساختمان هایی که دارای رنگ های روشن هستند و با رنگ های مختلفی ساخته شده اند. سواحل صخره ای نیز می تواند یکی دیگر از چشم اندازهای ناب در این منطقه محسوب شود.

طرز تهیه خوراک بروکلی خوشمزه و ساده به روش ایتالیایی

۲۸. مونته روسو آل ماره (Monterosso al Mare)

مونته روسو آل ماره (Monterosso al Mare)

مونته روسو آل ماره یک روستای کوچک در شمال غربی با بهترین سواحلی است که در روستاهای چینکو تره می شود یافت. مونته روسو بهترین سواحل، نوشیدنی فروشی، فروشگاه صنایع دستی، هتل و رستوران های روستاهای چینکو تره را دارد. این محل به دو بخش شهر جدید و شهر قدیم تقسیم می شود که با یک تونل به هم متصل می شوند و عملا پیاده ها از آن عبور می کنند.

۲۹. ورناتزا (Vernazza)

روستای ورنازا که با نام‌های روستای ورنزا و روستای ورناتزا نیز شناخته می‌شود، با قرارگیری در شمال غربی ایتالیا، یکی از پنج روستای واقع در منطقه چینکو تره است و از آن به‌عنوان یکی از زیباترین روستاهای کشور یاد می‌شود. قدمت این روستا به سال ۱۰۰۰ میلادی بازمی‌گردد و بدون هیچ‌گونه رفت‌و‌آمد ماشین، به معنای حقیقی یک روستای ماهیگیری محسوب می‌شود. ورنازا تنها بندر طبیعی سینکو تره است و برای خانه‌های خوش‌طرح و رنگارنگش شهرت دارد. در این روستا پیتزافروشی‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

طرز تهیه پیتزا خانگی با سس پستوی ایتالیایی لذیذ و خوشمزه

۳۰. کورنلیا (Corniglia)

کورنلیا (Corniglia)

کورنلیا کوچک تر و خلوت تر از روستاهای دیگر مجموعه چینکوتره است اما به اندازه ان ها زیبا و جذاب است . این روستا بر فراز صخره ای واقع شده که گویی هر ان ممکن است به داخل اقیانوس سقوط کند . اطراف ان را تاکستان هایی وجود دارد که موجب می شود منظره ای زیبا از مدیترانه را ببینید . برای رسیدن به قسمت بالای روستا باید از ۳۸۲ پله بالا بروید و برای بالا رفتن می توانید سوار اتوبوس بشوید . خیابان های باریک و ساختمان های دنج از ویژگی های مخصوص این روستا است . دست ساخته های تاریخی اصلی این شهر جدا از خانه های رنگارنگش ، برخی استحکامات جنوایی است که در قرن ۱۶ بنا شده است .

۳۱. مانارولا (Manarola)

مانارولا ممکن است قدیمی‌ترین شهرها در چینکو تره با سنگ بنای کلیسای سن لورنزو از سال ۱۳۳۸ باشد. گویش محلی مانارولایی تا حدی متفاوت از گویش‌های مناطق مجاور است. صنایع اصلی مانارولا به طور سنتی ماهیگیری و شراب‌سازی هستند. شراب محلی به نام سایاچترا مشهور است. ارجاع به نوشته‌های روم باستان کیفیت بالای شراب تولید شده در منطقه را ذکر می‌کنند.
جاذبه‌های گردشگری در منطقه شامل پیاده رویی معروف بین مانارولا و ریوماجیوره (وییا دل آموره، به معنی “دنباله عشق”) و مسیرهای پیاده روی در تپه‌ها و تاکستان‌ها در بالای شهر است. در این شهر بیشتر خانه‌ها روشن و رنگی هستند.

طرز تهیه پیتزا اسفناج و پنیر ایتالیایی که واقعا خوشمزه است

۳۲. ریوماجیوره (Riomaggior)

آرامش و زیبایی های این دهکده وصف نشدنی است و بسیاری از آنها را فقط می توان در تصاویر دید و حس کرد. سنگهای کنار دریا و تماشای ماهیگیرانی که به روی این سنگ ها نشسته و در کمال آرامش مشغول ماهیگیری هستند نیز به زیبایی های این شهر می افزاید.

برخی معتقدند آبهای اطراف این دهکده آبی ترین آبی ها هستند. زیبایی این دهکده در شب حتی بیشتر هم می شود. البته در کنار تمام این زیبایی ها گاهی ممکن است هوای این منطقه به شدت متلاطم شود ، در سال 2011 این پنج روستا با باران شدید و سنگینی مواجه شدند هر چند در حالیکه برخی دیگر از شهرهای کنار دریا در اثر این باران شدید با سیل مواجه شده بودند اما ریوماجیوره خسارت کمتری دید و بهتر با این طوفان مقابله کرد. هر چند برخی از خرابی های ناشی از این طوفان هنوز در حال بازسازی می باشند.

طرز تهیه پاستا سوسیس ایتالیایی تند بسیار خوشمزه

نوشته‌های مرتبط