۵ راه سریع کسب درآمد از سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان

اگر فرد باهوشی باشید، می‌توانید ۱۰ میلیون تومان را به پول بیش‌تری تبدیل کنید. در این مقاله، ۷ راه سریع کسب درآمد از سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان را به شما خواهیم گفت.

اگر ۱۰ میلیون تومان در حساب‌تان دارید و نمی‌دانید با آن چه کار کنید، به جای آن‌که این مبلغ را خرج چیزهای بیهوده کنید، می‌توانید آن را سرمایه‌گذاری کنید. ولی سوالی که در این‌جا به ذهن می‌رسد، این است که آیا واقعا می‌توان با سرمایه‌گذاری فقط ۱۰ میلیون تومان به سرعت به پول بیش‌تری رسید؟‌

پاسخ این سوال یک “‌بله‌ی‌”‌ جانانه است.

با این‌که راه‌های زیادی وجود دارند که با انجام آن‌ها می‌توانید به سرعت پول در بیاورید – مثل انجام بسیاری از شغل‌های پیش‌ پا افتاده یا این‌که مثلا از طریق بازاریابی آشناسازی یا بازاریابی ایمیلی می‌توانید به سرعت به مقداری پول برسید؛ ولی واقعا پول درآوردن از طریق سرمایه‌گذاری تنها به اندازه‌ی ۱۰ میلیون تومان شاید چالش‌ها، یا صادقانه بگوییم، ریسک‌های بیش‌تری به همراه داشته باشد. البته همین‌طور است، مگر آن‌که دقیقا بدانید چه کار می‌کنید.

با وجود این، اگر تمام ریسک‌ها را کنار بگذاریم، حتی اگر درآمدتان کفاف هزینه‌های ماهانه‌تان را نمی‌دهد، باز هم شاید قادر باشید مبلغی معادل ۱۰ میلیون تومان تهیه و با آن سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید؛ البته اگر خلاق باشید.

پیش از آن‌که وارد این موضوع شویم، چند اصل مربوط به طرز تفکر وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید. کنار گذاشتن ‌”‌ذهنیت کمبود‌”‌ در زندگی بسیار ضروری است. بسیاری از آدم‌ها زندگی‌شان را با این باور می‌گذرانند که هیچ ‌وقت هیچ چیز به اندازه‌ی کافی در زندگی‌شان نبوده است – مثلا فکر می‌کنند هرگز زمان، پول، روابط یا فرصت‌های کافی را برای رشد و زندگی در سطوح بالاتر در اختیار نداشته‌اند.

این فقط به باورهای‌تان بر می‌گردد. به هر آن‌چه فکر می‌کنید، حتما می‌رسید. اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید ثروتمند شوید یا حتی با یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و سودآور در خودرو به پول قابل توجهی دست پیدا کنید، این‌ها فقط به مشکل طرز فکرتان بر می‌گردند و دیگر هیچ. با هر یک از استراتژی‌های زیر، نیازی نیست پول زیادی سرمایه‌گذاری کنید.

مطمئنا داشتن پول بیش‌تر برای سرمایه‌گذاری بسیاری ایده‌آل است؛ ولی ضروری نیست. تا وقتی بتوانید استراتژی‌های درستی را که برای‌تان کارساز هستند، شناسایی کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که شرایط را بسنجید و متناسب با شرایط‌تان قدم بردارید. این کار مانند این است که یک پیشنهاد آنلاین ایجاد کنید، نرخ تبدیل مناسب را از طریق بهینه‌سازی شناسایی کنید، و سپس شرایط را بسنجید و کارتان را توسعه دهید. اگر می‌دانید با هزار تومان می‌توانید دو هزار تومان به دست بیاورید، به سرمایه‌گذاری روی هزار تومان ادامه دهید.

با گام‌های کوچک شروع کنید. روش‌های مختلف را امتحان کنید. نتایج‌تان را ردیابی و تحلیل کنید. هرگز در این دام گرفتار نشوید که چگونه می‌توانم یک شبه به پول هنگفتی دست پیدا کنم. این اتفاق نمی‌افتد. ولی اگر بتوانید از یکی از این روش‌ها برای پول درآوردن به وسیله‌ی سرمایه‌گذاری‌های کوچک، روش‌های انفجاری افزایش سرمایه، بهترین بهره را ببرید، سپس تنها کاری که باید انجام بدهید توسعه دادن کارتان است – راحت و آسان. نیازی به فکر کردن بیش از اندازه نیست.

چگونه از سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان به سرعت پول در بیاوریم

اگر ۱۰ میلیون تومان برای سرمایه‌گذاری دارید، از راه‌های مختلف می‌توانید پول در بیاورید. ولی برخی روش‌ها وجود دارند که از سایرین بهتر هستند. سرعت در این‌جا نقش اصلی را ایفا می‌کند. ما در مورد استراتژی‌های بلند مدت مثل خرید، نگهداری، و فروش صحبت نمی‌کنیم. این روش‌ها بسیار عالی هستند؛ البته اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در یک دوره‌ی زمانی دست‌کم ۲ الی ۵ ساله هستید. ما درباره‌ی راه‌هایی صحبت می‌کنیم که بتوانید به سرعت به پول برسید.

حتی سرمایه‌گذاری در بازارهایی که رسیدن به موفقیت در آن‌ها نیازمند صرف زمان است یا در بازارهایی که چرخه‌ی طولانی‌تری دارند نیز غالبا با رسیدن به سودهای تحقق‌یافته و درآمدهای سریع از طریق بهره‌ بردن از استراتژی‌های درست، محقق می‌شوند. این استراتژی‌های درست چه هستند؟ مطمئنا تلاش‌های طولانی مدت. املاک و مستغلات و سایر استراتژی‌های زمان‌بر در نهایت شما را به موفقیت می‌رسانند.

راگی هورنر از موسسه‌ی سیمپلر فیوچرز می‌گوید، “نرخ‌های بهره‌ی بلند مدت معاملات بزرگ آینده خواهند بود؛‌” در حالی که به گفته‌ی جیم کرامر از موسسه‌ی مد مانی، “بسیاری از آدم‌ها همیشه از گرایش‌های بازار عقب هستند و یک گرایش خاص را وقتی دنبال می‌کنند که دیگر جزء گرایش‌های اصلی بازار نیست.‌”‌ با پریدن از یک سرمایه‌گذاری بلند مدت به یک سرمایه‌گذاری دیگر، به این شکل، احتمال این‌که پول‌تان را از دست بدهید بسیار بیش‌تر از آن است که یک سرمایه‌گذاری کوتاه مدت را در زمان مناسب انجام دهید.

البته منظورمان این نیست که تلاش کنید همیشه سراغ آخرین گرایش‌ها بروید. قرار نیست مانند جیسون فلادلین یا لیز بنی به یک مدرس و سخنران در وبینارها تبدیل شوید – ‌یا حتی یک قیف فروش ایجاد کنید یا تبادل‌های‌تان را بهینه‌سازی کنید. سرمایه‌گذاری بیش‌تر نیازمند توجه دقیق به نشانگرهایی است که واقعا می‌توانند در کوتاه مدت – نه در بلند مدت – تغییرات اساسی ایجاد کنند. هم‌چنین، باید در سرمایه‌گذاری‌های‌تان از به گونه‌ای درست از اهرم و پوشش ریسک استفاده کنید تا سرمایه‌تان را بیش از اندازه در معرض ریسک قرار ندهید.

البته، منظورمان این نیست که به یک استراتژی بلند مدت نیاز ندارید. قطعا نیاز خواهید داشت. ولی اگر در کوتاه مدت به دنبال یک انگیزه‌ی قوی و افزایش پول‌تان در کم‌ترین زمان هستید، استراتژی‌های سرمایه‌گذاری زیر شاید بتوانند به شما کمک کنند.

۱. وارد بازار سهام شوید

رپورتاژ

انجام معاملات روزانه، یعنی سفته‌بازی در اوراق بهادار، به درد آ‌دم‌های کم دل و جرات نمی‌خورد. این کار ثبات و قدرت تصمیم‌گیری می‌خواهد. این کار نیازمند درک بازارهای مختلف است. بازار سهام برای آدم‌های آماتور درست نشده است. ولی اگر به خوبی آموزش ببینید و همیشه به دنبال یادگیری باشید، این همان راهی است که به سرعت در آن موفق خواهید شد – شاید فقط طرف چند ساعت، از یک سرمایه‌ی نسبتا اندک بتوانید به سود قابل ملاحظه‌ای دست یابید.

وقتی صحبت از ورود به بازار سرمایه می‌شود، همیشه راه‌هایی برای حفظ امنیت و پیشگیری از ضرر در داد و ستدها وجود دارند. چه وارد بازار عمومی شوید، چه به دنبال معامله‌ی سهام ارزان‌قیمت باشید، جهت از بین بردن هر گونه عامل بالقوه‌ برای ایجاد میزان قابل ملاحظه‌ای از استهلاک باید محدودیت‌هایی جهت توقف ضرر و زیان تعیین کنید. اکنون، اگر شما یک معامله‌گر پیشرفته باشید، احتمالا می‌دانید گردانندگان بازار غالبا سهام را به گونه‌ای به جریان در می‌آورند که افراد یا از روی ترس یا از روی طمع به سمت‌شان بروند. و آن‌ها غالبا قیمت برخی سهام را تا حد معینی پایین می‌آورند تا ترس شما بیش‌تر شود و این بازی به سود آن‌ها به پایان برسد.

وقتی صحبت از سهام ارزان‌قیمت به میان می‌آید، این مسئله از این هم گسترده‌تر می‌شود. بنابراین، شما باید درک کنید دقیقا چه کاری انجام می‌دهید و قادر باشید نیروهای بازار را تحلیل کنید و به سود قابل ملاحظه‌ای دست یابید. به میانگین‌های متحرک توجه کنید. غالبا وقتی سهام به میانگین متحرک ۲۰۰ روزه دست پیدا می‌کنند، احتمال ایجاد یک جهش بزرگ یا یک سقوط بد به طور بالقوه وجود خواهد داشت.

۲. در یک دوره‌ی آموزشی پول‌ساز سرمایه‌گذاری کنید

سرمایه‌گذاری بر خودتان یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که می‌توانید در زندگی‌تان انجام بدهید. وقتی قادر نیستید با اطمینان خاطر در جایی سرمایه‌گذاری کنید که بازده‌ی واقعی (یعنی پول) برای‌تان به همراه داشته باشد، گزینه‌ای بهتر از این برای‌ سرمایه‌گذاری برای‌تان وجود ندارد. بر خودتان سرمایه‌گذاری کنید. بر آموزش‌تان سرمایه‌گذاری کنید. یاد بگیرید. سازگار شوید. رشد کنید. علاقه‌مندی‌های‌تان را کشف کنید.

دوره‌های آموزشی پول‌ساز بسیاری در اینترنت وجود دارند. تنها بخش سخت این کار، انتخاب یک دوره‌ی آموزشی متناسب با علاقه‌مندی‌ها و نیازهای‌تان است. از کتاب‌های الکترونیکی گرفته تا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) و بسیاری دیگر – بی‌شمار گزینه پیش روی‌تان دارید. با این‌که مربیان و دوره‌های آموزشی فراوانی برای کسب درآمد در رسانه‌های اجتماعی حضور دارند، همه‌ی آن‌ها مانند یکدیگر نیستند. با صبر و حوصله وقت بگذارید و به اندازه‌ي کافی همه‌ چیز را ارزیابی و بررسی کنید تا مناسب‌ترین دوره‌ی آموزشی را برای خودتان پیدا کنید.

۳. خرید و فروش کالا انجام دهید

خرید و فروش کالاهایی نظیر طلا و نقره فرصت بی‌نظیری را در اختیارتان می‌گذارد؛ به خصوص وقتی آن‌ها را در دوره‌ی کاهش قیمت پنج ساله‌شان خریداری کنید. معیارهایی از این دست نشانه‌‌های بسیاری مناسبی را در اختیارتان می‌گذارند که متوجه شوید بازار این کالاها به کدام سمت حرکت می‌کند. کارولین برودن از موسسه‌ی فیبوناچی کویین در این مورد می‌گوید، “‌من برای یک دوره‌ی بلند مدت، وقت و انرژی‌ام را در بازارهای نقره صرف کرده‌ام، زیرا نقره پوشش ریسک قدرتمندی در برابر تورم است. به علاوه، کالاهایی نظیر نقره جزء دارایی‌های مشهود به شمار می‌رود و افراد می‌توانند آن‌ها را خریداری و نگهداری کنند.‌”‌

مبانی اقتصاد قیمت کالاها را معلوم می‌کنند. با کاهش عرضه تقاضا افزایش می‌یابد و قیمت‌ها بالاتر می‌روند. هرگونه اختلال در زنجیره‌ی عرضه تاثیری شدیدی بر قیمت‌ها دارد. برای مثال، بروز بیماری در میان دام‌ها می‌تواند به اندازه‌ي قابل ملاحظه‌ای قیمت‌ها را تغییر دهد، زیرا کمبود یک کالا در بازار به سرعت تاثیرات خود را نمایان می‌کند.

غالبا، سرمایه‌گذاری در کالاها به معنی سرمایه‌گذاری در قراردادهای آینده است. این سرمایه‌گذاری به طور موثر به معنی یک توافق از پیش تنظیم‌شده برای خرید یک کالا با تعداد مشخص و با یک قیمت مشخص در آینده. این‌ها قراردادهای اهرمی هستند که هم می‌توانند سودهای فراوان داشته باشند و هم به طور بالقوه در معرض ضرردهی باشند؛ پس با احتیاط عمل کنید.

۴. در بازار رمز ارزها سرمایه‌گذاری کنید

بازار رمز ارزها رو به گسترش است. با این‌که معامله با رمز ارزها ممکن است پرریسک به نظر برسد، اگر شما در این بازار نیز از قرار دادن خود در معرض ریسک اجتناب کنید، خطرات ریزش ناشی از زمان‌بندی نامناسب در معاملات را کاهش خواهید داد. تعداد بسیاری پلتفرم برای معامله با رمز ارزها نیز وجود دارند. ولی پیش از آن‌که وارد این بازار شوید، باید به خوبی آموزش ببینید. از خدمات آموزشی پلتفرم‌هایی نظیر یودمی، کاجابی، یا تیچبل استفاده کنید. هم‌چنین، ظرایف معامله با رمز ارزهایی نظیر بیت کوین، اتر، لایت کوین و غیره را نیز یاد بگیرید.

با این‌که بیش از ۳۰۰۰ رمز ارز در دنیا وجود دارند، امروزه فقط تعدادی از آن‌ها واقعا ارزشمند هستند. یک صرافی پیدا کنید، در مورد الگوهای معاملاتی تحقیق کنید، به دنبال شروع میانگین‌های متحرک بلند مدت باشید و معاملات‌تان را شروع کنید.

۵. با استفاده از اختیار معامله تجارت کنید

تام ساسناف از موسسه‌ی تیستی‌ورکز در مورد اختیار معامله می‌گوید، “‌کم معامله کنید، همیشه معامله کنید.‌”‌ چه نوعی معامله‌ای را باید انتخاب کنید؟ موتورهای معاملاتی بسیاری وجود دارند از جمله فارکس و بازار سهام. وقتی صحبت از اختیار معامله به میان می‌آید، بهترین راه برای کسب درآمد از سرمایه‌گذاری این است که حدود ۱۵ روز پیش از انتشار درآمدهای شرکت دست به کار شوید. باید به دنبال چه نوع اختیار معامله‌ای باشیم؟ وام عندالمطالبه.

بهترین زمان برای فروش این وام عندالمطالبه یک روز پیش از انتشار درآمدهای شرکت است. در این زمان هیجان و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص درآمدها ایجاد می‌شوند و همین مسئله معمولا قیمت‌ها را بالا می‌برد، و شما را به یک برنده‌ی ثابت تبدیل می‌کند. ولی این درآمدها را حفظ نکنید. به گفته‌ی جان کارتر از موسسه‌ی سیمپلر تریدینگ، این قماری است که شاید دوست نداشته باشید گرفتار آن شوید؛ البته اگر یک سرمایه‌گذاری فصلی نیستید.‌

نوشته‌های مرتبط