۱۰ توصیه طلایی برای شروع کسب و کار خودتان

دنیا شکل جدیدی از کسب و کار را تجربه میکند و اقتصاد جهانی با تحولات عجیب و غریبی روبرو شده است. انتظار می رود دنیای پساکرونا معادلات قدیمی را به سرعت کنار بزند و سیستم های جدیدی برای شروع هر فعالیت کاری رقم بخورد. یک کسب و کار کوچک برای خودتان معمولا با انگیزه های محکم و با یک ایده شروع می‌شود، اگر شما هم علاقه و انگیزه کافی برای راه اندازی کسب و کار خود را دارید و یک ایده هم در ذهن تان نقش بسته است در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ توصیه طلایی برای شروع کسب و کار کوچک خودتان را بدانید.

۱. یک فرصت کاری خوب را برگزینید

کسب و کار شما چه فرصتی را نشان می دهد؟ شما احتمالاً ایده های زیادی در ذهن تان دارید ، اما باید یکی را انتخاب کنید. یک فرصت ایده آل کسب و کار ترکیبی از چیزی است که شما به آن علاقه دارید ، چیزی که در آن مهارت دارید ، چیزی که جهان به آن نیاز دارد و چیزی که مردم برای آن هزینه خواهند کرد.

۲. مشتری خود را تعریف کنید

کسب و کار شما به چه کسی خدمت خواهد کرد؟ شما در مورد آنها چه میدانید؟ زندگی آنها چگونه است؟ چه ارزشی دارند؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند و در حال حاضر چگونه این مشکلات را حل می کنند؟ تعریف مشتری بخشی اساسی از بنیاد کسب و کار شما است.

۳. ارتباطات تان را با سایر کارآفرینان گسترش دهید

راه اندازی کسب و کار شخصی بسیار دشوار است ، گاهی اوقات تنها هستید و اغلب احساس خواهید کرد که روی یک غلتک کوچک احساسی هستید. موثرترین راه برای حفظ سلامت فکری و روانی تان و در عین حال افزایش احتمال موفقیت تان ، گذراندن وقت با سایر کارآفرینان است که مسیر دشوار راه اندازی کسب و کار شخصی را طی کرده اند.

۴. با مشتریان صحبت کنید

بزرگترین خطری که شما به عنوان یک کارآفرین با آن روبرو هستید خلق و تولید کالا یا خدمتی است که هیچکس نمی خواهد. بهترین راه برای کاهش این خطر ارتباط مستقیم با مشتریان بالقوه ای است که می خواهید به آنها خدمت یا کالایتان را بفروشید ، بنابراین می توانید از نزدیک با مشکلات ، نیازها یا خواسته هایی که می خواهید برطرف کنید آشنا شوید.

۵. یک طرح کسب و کار یک صفحه ای بنویسید

برنامه های کسب و کار پر از حدس و گمان هستند و اغلب احساس کاذب امنیت را به کارآفرینان می دهد. یک طرح کسب و کار ساده یک صفحه ای مزایای زیادی برای شروع کسب و کار کوچک شمادارد. این طرح از حدس و گمان به دور است و دنیای واقعی را ارزیابی میکند. این طرح در درجه اول مشتریان شما، مشکل کسب و کارتان ، راه حل مطلوب شما و نحوه دستیابی شما به اهدافتان را توصیف می کند.

۶. ساختار قانونی کسب و کارتان را مرتب کنید

رپورتاژ

اکنون که دانستید مشتریان شما چه کسانی هستند و قرار است برای آنها چه چیزهایی خلق کنید، وقت آن است که نام و شعار کسب و کارتان را انتخاب کنید و سلسله مراتب قانونی را از طریق مراجع هبه اداره ثبت شرکتها و ثبت مرتب به انجام برسانید.

۷. کانال ارتباطی با مشتریان بالقوه را بسازید

شما می دانید قرار است چه چیزی تولید کنید یا چه خدمتی عرضه کنید. همچنین می دانید مشتریان شما چه کسانی هستند، اما اینکه بدانید از چه کانالی با این مشتریان بالقوه ارتبط برقرار کنید مهمترین گام بعدی شماست.

۸. یک نمونه‌ی قابل فروش از محصول یا خدمتتان به بازار عرضه کنید

ایده کسب و کار کوچک شما در ابتدا فقط در حد یک فرضیه یا یک حدس است. شما اعتقاد دارید گروهی از افراد با مشکلی روبرو هستند که می توانید آن را به گونه ای حل کنید که حاضر باشند در ازای آن پول پرداخت کنند. اولین قدم برای آزمایش این فرضیه عرضه‌ی یک نمونه‌ی کوچک اما کامل از کالا یا خدمتی است که مشتریان تان حاضر هستند به عنوان کالا یا خدمت از شما بخرند.

۹. اندازه گیری، یادگیری، تکرار را فراموش نکنید

هنگامی که گروهی از مشتریان را پیدا کردید و یک محصول یا خدمت ساده را برای آنها خلق کردید زمان اندازه گیری، یادگیری، تکرار و رشد فرا رسیده است. بازخورد مشتری در این مرحله ضروری است زیرا کالا یا نمونه ی خدمت خود را به یک پیشنهاد کامل تبدیل می کنید. میزان رضایتمندی مشتری رادر نظر بگیرید. از خطاهایتان بیاموزید. مسیر درست را

تکرار کنید و اجازه ندهید ناامیدی بر شما غلبه کند.

۱۰. رشد کنید

شما باید در یک خط روبه رشد حرکت کنید و هیچوقت از پا ننشینید.


ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده- پریسا جعفری

منبع: forbes

۱۰ توصیه طلایی برای شروع کسب و کار خودتان


نوشته‌های مرتبط