کار در تایلند: ۱۰ بهترین ایده کسب و کار کوچک پرسود در کشور تایلند

اگر به دنبال فرصت کسب و کار در تایلند هستید، در این راهنما بعضی از بهترین ایده‌های کسب و کارهای کوچک در تایلند را که می‌توانید در سال ۲۰۲۰ شروع کنید با شما در میان می‌گذاریم.

حتی اگر سرمایه‌ی پایینی داشته باشید، ۱۰ ایده‌ و فرصت کسب و کار کوچک جدید وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

تایلند

کشوری زیبا در جنوب شرقی آسیا است و از همه بیشتر به خاطر صنعت گردشگری‌اش معروف است. بیشتر اقتصاد تایلند به گردشگری وابسته است که همین امر کسب و کارهای کوچک مربوط به گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری را برای بومیان و همین طور خارجی‌ها فراهم می‌آورد.

اگر به گردشگری علاقمند هستید، پس به این بخش توجه ویژه داشته باشید. با سرمایه‌ی کم می‌توانید چند کسب و کار کوچک را به راحتی شروع کنید. بعضی از ایده‌های کلی که می‌توانید در این صنعت به آن‌ها فکر کنید به قرار زیر هستند:

۱. خدمات راهنمای تور و گردشگری

می‌توانید خدمات راهنمای تور را هم برای بومی‌ها و هم برای خارجی‌ها آغاز کنید. هر زمان آدم‌ها برای مقاصد گردشگری سفر می‌کنند، معمولا راهنمای تور استخدام می‌کنند تا از هر گونه وضعیت غیرمنتظره‌ی ناخوشایند پیشگیری کنند. می‌توانید برای گردشگران خدمات راهنمایی بی نظیری فراهم کنید.

برای شروع این کسب و کار باید کار سئو انجام دهید و وبسایت‌تان را بهینه کنید تا اینکه گردشگران بتوانند شما را از طریق ایمیل و شماره‌ی تلفن پیدا کنند. به علاوه، لازم است کسب و کارتان را ثبت کنید و موقعیت مکانی خوبی نیز برای آن پیدا کنید که از آنجا بتوانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید.

۲. آژانس گردشگری

در این کسب و کار در تایلند، می‌توانید مکان‌های گردشگری مشخصی را انتخاب کنید. بعد طرح‌های گردشگری گروهی درست کنید. وقتی طرح‌تان کامل شد، لازم است آدم‌هایی را پیدا کنید که به بازدید از آن مکان‌ها علاقمند هستند.

۳. راه اندازی رستوران

روشن است که اگر گردشگران به سایر نقاط تایلند سفر کنند، آن وقت قطعا دلشان می‌خواهد برای خوردن غذا به رستوران بروند. سوای گردشگری، گرایش دیگری نیز در تایلند پا گرفته است که فرهنگ خوردن فست فود است. آدم‌ها آنقدر مشغول کار و ادارات هستند که وقت ندارند در آشپزخانه‌ها به آشپزی بپردازند. به همین منظور، دوست دارند برای خوردن غذا فست فود سفارش بدهند چون خیلی سریع‌تر و راحت‌تر آماده می‌شوند.

همچنین می‌توانید با سرمایه‌گذاری کم هم رستوران راه بیندازید. به این منظور، ممکن است لازم باشد مجوز را از مقامات غذایی محلی دریافت کنید. برای آنکه کسب و کارتان پیشرفت کند باید تخفیف و فروش‌تان را افزایش بدهید.

۴. هتل برای گردشگران

گردشگران معمولا به مدت چند روز در تایلند می‌مانند و قطعا لازم است که برای سکونت در آپارتمان‌ها یا هتل‌ها اقدام کنند. اگر سرمایه‌ی کم تا زیاد دارید، می‌توانید هتل شخص خودتان را برای گردشگران افتتاح کنید.

سوای آن، می‌توانید اتاق‌های اضافی خانه‌تان را نیز به گردشگران اجاره دهید و از این طریق کسب درآمد کنید. به منظور پیدا کردن گردشگرانی که به دنبال اتاق‌های خوب و مقرون به صرفه هستند، می‌توانید اتاق‌های خودتان و هتل‌ها را با استفاده از  Airbnb و Couch Surfing به نمایش بگذارید.

۵. کسب و کار عکاسی

رپورتاژ

این یک ایده‌ی کسب و کار منحصر به تایلند نیست اما به هر حال در این کشور کاملا پر سود است. می‌توانید خیلی راحت کسب و کار عکاسی خودتان را راه بیندازید. برای شروع لازم است که یک دوربین خوب، وبلاگ/وبسایت، ایمیل رسمی و تلفن، و مکان مناسب کسب و کار فراهم کنید.

این ایده‌هایی که قبلا ذکر شدند همه مستلزم سطوحی از سرمایه‌گذاری هستند در صورتی که بخواهید کسب و کارهای مربوط به گردشگری را شروع کنید. با وجود این، ایده‌های کسب و کاری بیشتری وجود دارد که می‌توانید بدون هیچ پولی در تایلند آن ها را راه بیندازید. آن ایده‌ها به قرار زیر هستند:

۶. کسب و کارهای آزاد

گرایش به مشاغل آزاد هر روز در حال افزایش است. کسانی که دوست دارند رئیس خودشان بشوند به جای آنکه بخواهند در ادارات مرسوم کار کنند و از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر مشغول باشند.

خودتان را مورد کشف و شهود قرار دهید و به این فکر کنید که چه خدمات آزادی می‌توانید به صورت آنلاین ارائه دهید. وقتی بدانید چه خدماتی می‌توانید به بهترین شکل ارائه دهید، خیلی راحت به وبسایت آزادکاری می‌روید وارد می‌شوید و فروش مهارت خودتان را آغاز می‌کنید. در آغاز، ممکن است پاسخ‌های خوبی نگیرید. اما نهایتا و قطعا سخت کوشی‌تان ثمر خواهد داد.

۷. خانه‌ی آی تی / نرم افزار

کشورهای پیشرفته معمولا امور مربوط به فناوری اطلاعات خود را به کشورهای در حال توسعه واگذار می‌کنند چون هزینه‌ی نیروی کار در آن‌ها کمتر است. اگر در حوزه‌ی آی‌تی خبره هستید و درباره‌ی آن دانش خوبی دارید، می‌توانید شکرت آی‌تی یا خانه‌ی نرم افزار خودتان را در تایلند راه بیندازید.

وقتی شرکت‌تان را افتتاح می‌کنید، می‌توانید چند خدمت به مشتریان ارائه دهید مانند سئو، بازاریابی دیجیتال، گسترش شبکه و طراحی و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندروید. می‌توانید از مشتریان بومی و همین طور مشتریان خارجی برای افزایش فروش خود سفارش بگیرید.

۸. شروع وبسایت تجارت الکترونیکی‌تان

این روزها، اکثر مردم تایلند دوست دارند محصولات را به صورت آنلاین خریداری کنند. افزایش خرید آنلاین این روزها با سرعت بسیار زیاد اتفاق می‌افتد. این یک روند کسب و کاری و فرصت عالی برای شما است. برای افتتاح کسب و کارهای کوچک در تایلند بهتر است به این ایده هم توجه داشته باشید. با سرمایه‌گذاری اندک هم می‌توانید وبسایت تجارت الکترونیکی‌تان را راه بیندازید و در آن می‌توانید محصولات‌تان را بفروشید یا کار خرید و فروش محصولات را برای کاربران تسهیل نمایید.

۹. خرید فرانشیز

شروع یک کسب و کار در تایلند از همان آغاز بسیار گیج کننده است. این کار مستلزم داشتن دانش، تجربه و سخت کوشی زیاد است. همچنین لازم است خیلی سخت کار کنید تا کسب و کارتان را توسعه دهید و در بازار به عنوان برندی خوب و مشهور معرفی شوید.

اول از همه لازم است تعیین کنید چه مقدار سرمایه‌گذاری کرده‌اید. بعد از آن، باید بررسی کنید چه فرصت‌های کسب و کار فرانشیزی در تایلند برای شما وجود دارد؟ وقتی کسب و کار خوبی می‌یابید که با نرخی مقرون به صرفه فرانشیز ارائه می‌دهد، سرمایه‌گذاری و کسب و کارتان را شروع کنید.

۱۰. کسب و کار مستقلات

کار در تایلند، برای خارجی‌هایی که می‌خواهند زمین با مقاصد تجاری بخرند وضعیت بسیار دشوار است. اگر بومی هستید و تجربه‌ی خوبی در بازار مسکن دارید، پس به راحتی می‌توانید از عهده‌ی چنین مواردی بر بیایید.

کافی است کسب و کار مشاوره املاک خودتان را شروع و خدمات لازم را برای بومیان و همین طور مشتریان خارجی فراهم بیاورید تا به آن‌ها کمک کنید زمینی را که برای کسب و کار نیاز دارند به راحتی تهیه کنند.

شهر مشهد بهترین مقصد گردشگری نوروزی

منبع fincyte
نوشته‌های مرتبط