خوش آب و هواترین کشورهای جهان: ۱۰ کشور با بهترین آب و هوا در ۲۰۲۴

خوش آب و هواترین کشورهای جهان عموماً آب و هوای معتدل و آفتابی با تابستان های گرم و زمستان های معتدل را تجربه می کنند. آنها همچنین تعداد ساعات آفتابی زیادی در سال دارند که آنها را به مقاصدی محبوب برای کسانی که به دنبال آب و هوای مطبوع هستند تبدیل می کند. علاوه بر این، بسیاری از این ۱۰ کشور با بهترین آب و هوا در ۲۰۲۴ دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند که به دلیل تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و مرطوب خود شناخته می‌شوند و آنها را برای فعالیت‌های خارج از منزل و گردشگری ایده‌آل می‌سازد.

خوش آب و هواترین کشورهای جهان

۱. پرتغال

پرتغال به کشوری با آب و هوای معتدل و آفتابی با تابستان های گرم و زمستان های معتدل شناخته شده است. این کشور سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد و آن را به مقصدی محبوب برای کسانی که به دنبال آب و هوای مطبوع هستند تبدیل می کند.

این چاله آب حیرت‌انگیز در کشور پرتغال، دریچه‌ای است رو به دنیای خیالی

۲. اسپانیا

اسپانیا به آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب مشهور است. این کشور دارای تعداد زیادی از روزهای آفتابی است، به ویژه در امتداد سواحل جنوبی.

۱۳ جاذبه گردشگری بارسلونا اسپانیا که هوش از سرتان می‌برد

۳. استرالیا

استرالیا کشوری وسیع با آب و هوای متنوع است، اما بسیاری از مناطق آن از آب و هوای گرم و آفتابی برخوردار هستند. مناطق ساحلی در جنوب و شرق این کشور زمستان های معتدل و تابستان های گرم را تجربه می کنند، در حالی که مناطق شمالی آب و هوای گرمسیری با درجه حرارت بالا در تمام طول سال دارند.

قوی ترین پاسپورت جهان در ۲۰۲۳ + ضعیف ترین پاسپورت و رتبه ایران

۴. آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی آب و هوای مختلفی را تجربه می کند، اما مناطق ساحلی آن به طور کلی دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب هستند. این کشور همچنین دارای تعداد ساعات آفتابی بالایی در سال است.

۲۷ خطرناک ترین شهرهای جهان در ۲۰۲۳

رپورتاژ

۵. یونان

یونان دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب است. این کشور از تعداد روزهای آفتابی بالایی برخوردار است، به ویژه در جزایر و در امتداد سواحل آن.

اساطیر یونان: ۲۵ موجود افسانه ای عجیب در اسطوره شناسی یونان باستان

۶. مالت

مالت دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب است. این کشور سالانه بیش از ۳۰۰۰ساعت آفتابی را تجربه می کند که آن را به یکی از آفتابی ترین مکان های اروپا تبدیل می کند.

۷. ایتالیا

ایتالیا آب و هوای متنوعی دارد، اما بسیاری از مناطق آن از آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب برخوردار هستند. این کشور روزهای آفتابی زیادی را به ویژه در مناطق جنوبی تجربه می کند.

۱۱ جاذبه گردشگری رم ایتالیا که قلب‌تان را به تپش می‌اندازد

۸. مکزیک

مکزیک دارای طیف وسیعی از آب و هوا است، اما بسیاری از مناطق ساحلی آن از آب و هوای استوایی با دمای بالا و آفتاب فراوان برخوردار هستند. این کشور به دلیل آب و هوای گرم و آفتابی در طول سال مشهور شده است.

۹. قبرس

قبرس دارای آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب است. این جزیره بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال را تجربه می کند و آن را به مقصدی ایده آل برای کسانی که به دنبال آب و هوای خوب هستند تبدیل می کند.

۱۰. ایالات متحده آمریکا (کالیفرنیا)

کالیفرنیا به دلیل آب و هوای متنوع خود شناخته شده است، اما بسیاری از مناطق از آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل و مرطوب برخوردار هستند. این ایالت تعداد زیادی از روزهای آفتابی را تجربه می کند، به ویژه در امتداد سواحل و در مناطق جنوبی.

نوشته‌های مرتبط