6 بهترین شغل پردرآمد خانگی بدون سرمایه اولیه

اگر رغبت ندارید هر روز با اکراه به رفتن به محل کار فکر کنید، یا یا یافتن یک کار موقتی در نزدیکی محل زندگی‌تان برایتان دشوار است، هیچ زمانی برای کار کردن از خانه، بهتر از حالا نبوده‌است. و همان‌طور که اقتصاد بهبود می‌یابد، شرکت‌های بیش‌تری به دنبال افزایش تعداد کارکنان‌شان از راه دور و در منزل هستند. شما برای بیش‌تر شغل‌های خانگی به یک رایانه و اتصال به اینترنت، برخی مهارت‌های پایه، و نگرش ‘من می‌توانم‘ نیاز دارید. این فهرستی است از ۶ بهترین شغل پردرآمد خانگی بدون سرمایه اولیه است که اکنون در دنیای فناوری و پسا کرونا در حال رونق گرفتن هستند.

شغل پردرآمد خانگی بدون سرمایه اولیه

۱. شغل: معلم برخط

برای چه کسانی عالی است: معلم‌هایی که برنامه‌ی زمانی مدرسه‌های عادی را نمی‌خواهند.

چه باید بکنید: به جای این‌که در کلاس درس بایستید، از طریق اسکایپ یا در قالب جلسات درس ضبط‌شده تدریس می‌کنید. تقاضا برای معلم در همه‌ی موضوعات، به ویژه موضوعات اصلی مانند زبان انگلیسی، ریاضی و … در حال افزایش است.

چگونه آن را به دست بیاورید: به سازمان ها و پلتفرم های رایجی که این روزها در کشورمان برای استخدام معلمان آنلاین وجود دارد مراجعه کنید. مانند هر شغل دیگری که در آن با بچه‌ها کار می‌کنید، سابقه و میزان رضایت کارفرمای قبلی‌تان بررسی می‌شود و مصاحبه هم خواهدداشت.

۲. شغل: تدریس خصوصی مجازی

برای چه کسانی عالی است: آدم‌هایی که فقط بازه‌های زمانی خاصی وقت آزاد دارند و در موضوعی دانش یا تخصص بالایی دارند، یا به یک زبان خارجی مسلط هستند.

چه باید بکنید: شما با دانش‌آموزی کار می‌کنید که به کمک اضافی نیاز دارد، معمولا به مدت نیم‌ساعت به‌صورت تلفنی یا از طریق اسکایپ.

۳. شغل: فروشنده‌ی مستقیم

درآمد: بستگی به شرکت دارد، اما عموما ۲۰ تا ۳۵ درصد فروش را به عنوان حق‌العمل دریافت می‌کنید.

برای چه کسانی عالی است: کسی که روحیه‌ی کارآفرینی و انرژی زیادی دارد، و عاشق ملاقات با آدم‌های جدید است.

چه باید بکنیم: شرکت‌های محصولات آرایشی و بهداشتی را در نظر بگیرید- شما برای فروش اجناس شرکت دورهمی‌هایی برگزار می‌کنید، خواه این اجناس محصولات استحمام، وسایل آرایشی، کتاب یا … باشد. به مرور زمان، مجموعه‌ای از مشتریان می‌سازید.

چگونه آن را به دست بیاورید: می‌توانید مستقیما به شرکت‌ها درخواست بدهید. معمولات نمایندگان شرکت‌ها برای شروع با سرمایه‌گذاری‌های کوچک آغاز می‌کند (این کاری درست و معقول است)، و گاهی پولی را برای کالای فروشی پرداخت می‌کنند، بعد از آن، می‌توانید هر اندازه می‌خواهید، کم یا زیاد، کار کنید و بر اساس میزان فروش‌تان سود کنید.

رپورتاژ

۴. شغل: تهیه‌ و به اشتراک گذاری فیلم‌های آموزشی

چه باید بکنیم: آیا آدم‌ها از شما راز پختن غذای خاص، یا نحوه‌ی درست کردن حلقه‌ی گل را می‌پرسند؟ کیمبرلی لاوسن، مالک OoLaLuxe.net، کسی که ویدیوهای آموزش مد و زیبایی ساخته‌است، می‌گوید: “همه‌ی آدم‌ها در انجام کاری مهارت دارند، یا سرگرمی‌ای دارند که از آن لذت می‌برند. می‌توان این را به آسانی تبدیل به سود کرد.” به سادگی یک حساب کاربری رایگان در یوتیوب ایجاد کنید. سپس با استفاده از یک گوشی هوشمند یا دوربین دیجیتال، توضیح دهید چگونه کار جادویی‌تان را انجام می‌دهید و آن را ضبط کنید. (اگر در استفاده از فناوری ذکاوت بیش‌تری دارید یا در خانه‌تان یک نوجوان فیلم‌ساز رو به رشد دارید، می‌توانید از نرم‌افزارهای رایانه‌ای مانند Windows Movie Maker برای ساختن یک ویدیوی جذاب‌تر استفاده کنید.) لاوسن می‌گوید: “هنگامی که ویدیو را در یوتیوب بارگذاری کردید، در برنامه‌ی پارتنر یوتیوب عضو شوید.” به این طریق یوتیوب درون ویدیوتان یا کنارش تبلیغاتی قرار می‌دهد، و شما از خود تبلیغات، بازدیدهای ویدیو، و لینک‌هایی که پست‌تان به وب‌گاهای دیگر دارد، پول در می‌آورید. لاوسن می‌گوید: “نکته‌ی کلیدی این است که اطلاعات را در ویدیوتان به نحوی منحصر به‌فرد ارائه کنید”، به‌ویژه اگر در رابطه با همان موضوع ویدیوهای زیادی موجود است.

چگونه آن را به دست بیاورید: اگر ویدیو را با گوشی‌تان ضبط می‌کنید، افزاره (اپلیکیشن) یوتیوب را باز کنید و “send” را بزنید.  اگر با رایانه بارگذاری می‌کنید، به وب‌گاه یوتیوب بروید و دکمه‌ی “upload” را در گوشه‌ی بالا سمت راست صفحه‌نمایش بزنید. جایی را خواهیددید که باید ویدیو را به آن درگ کنید (بکشید). برای عضویت در برنامه‌ی پارتنر، روی setting یوتیوب کلیک کنید، دایره‌ی کنار “Allow Advertisement” را تیک بزنید، سپس روی “View Additional Features” کلیک کنید. در صفحه‌ی کسب درآمد یوتیوب، تنظیمات لازم را انجام دهید. عموما، قبل از که پولی دریافت کنید باید به یک حداقل برسید، و یوتیوب ماهانه پرداخت می‌کند- اگر در یک ماه به اندازه‌ی کافی پول درنیاورید، تسویه‌ی حساب به تعویق می‌افتد.

۵.شغل: نماینده‌ی خدمات مشتری

برای چه کسانی عالی است: آدم‌های مردمی، صبور، و بخشنده، که می‌توانند هم‌زمان هم با تلفن صحبت کنند و هم با رایانه کار کنند.

چه باید بکنید: شرکت‌ها به دنبال کارکنانی با قابلیت‌های صحبت کردن عالی و مهارت‌های رایانه‌ای قوی هستند تا به مشتریان کمک کنند سایز مناسب را پیدا کنند، سفارش را ثبت کنند، یا یک مناقشه را حل کنند. مقام‌های شغلی تمام‌وقت و نیمه‌وقت، هر دو وجود دارد و عموما از شما خواسته می‌شود یک بازه‌ی زمانی ۴ ساعته را به آن اختصاص دهید.

چگونه آن را به دست بیاورید:‌ خدمات مشتری بزرگ‌ترین حوزه برای کار در خانه است. در شرکت‌هایی که در حال جذب نیرو هستند، مانند آلپاین اکسس، وی‌آی‌پی‌دسک، لیو اُپس، و کانورجیس، فرم پر کنید. همه‌ی این شرکت‌ها سازمان‌هایی را که از طریق آن‌ها نیرو جذب می‌کنند، به دقت بررسی می‌کنند. اگر به مزایا احتیاج دارید، شرکت‌هایی را جست‌وجو کنید که شما را به عنوان کارمند استخدام می‌کنند، نه پیمان‌کار مستقل. اگر پیمان‌کار هستید، ممکن است از شما بخواهند هزینه کمی را برای بررسی سابقه‌تان بپردازید. هرچند این هزینه می‌تواند نشانه‌ی کلاه‌برداری باشد، اما پیمان‌کارهای مستقل مسئول مخارج خودشان هستند.

۶.شغل: شرکت‌کننده در نظرسنجی

چه باید بکنید: یک پرسش‌نامه‌ دریافت می‌کنید، سوال‌هایی را درباره‌ی عادات خرید یا بازبینی یک محصول پاسخ می‌دهید. معمولا دریافت‌تان به‌صورت نقدی است (پرداخت الکترونیکی یا …) یا امتیازهایی است که در ازای آن کارت هدیه دریافت می‌کنید.

مراقب کلاه‌بردای باشید!

وقتی به دنبال فرصت‌هایی برای کسب درآمد به‌صورت برخط هستید، مراقب این خط قرمز‌ها باشید.

وب‌گاه‌هایی که اطلاعات تماس ندارند. یک کسب‌وکار قانونی برای شما روشی برای دسترسی به خودش ایجاد می‌کند. به دنبال صفحه‌ی “درباره‌ی ما” باشید که اطلاعاتی از شرکت یا مدیرعامل، به همراه شماره‌تماس، آدرس، یا ایمیل، در اختیارتان می‌گذارد. (با شماره تلفن تماس بگیرید تا ببینید آیا کسی جواب می‌دهد یا نه.) وب‌گاهی که فقط یک نوع راه ارتباطی دارد و روش دیگری برای تماس گرفتن با یک انسان واقعی ندارد، مشکوک است.

بیش از حد خوب به نظر می‌رسد. وعده‌هایی مبنی بر این‌که در عرض یک هفته در خانه میلیون ها تومان پول درآورید هرگز واقعی نیست.

در اینترنت از آن شکایت و گلایه‌هایی وجود دارد. یک جست‌وجوی اینترنتی سریع انجام دهید: نام وب‌گاه را با “کلاه‌بردای” تایپ کنید و ببینید چه چیزهایی نمایش داده می‌شود. اگر کسی فریب‌شان را خورده باشد، معمولا مطلبی درباره‌اش در اینترنت منتشر کرده‌است.

ثبت نام در آن وب‌گاه هزینه دارد. اکثر وب‌گاه‌های قانونی برای ثبت نام از شما پول نمی‌گیرند. چند استثنا وجود دارد- مثلا عضویت در وب‌گاه‌های کاریابی، که شغل‌های آزاد و ارتباط از راه دور ارسال می‌کنند- اما اگر مطمئن نیستید چرا هزینه می‌پردازید، جای دیگری را بگردید.

 

نوشته‌های مرتبط