3 روش آسان برای لذت بردن از شغل که همیشه جواب می‌دهد!

هنگامی که جوانان در حال انتخاب شغل آینده خود هستند، اغلب به آنها توصیه می‌شود که از اشتیاق خود پیروی کنند و به دنبال کاری باشند که مشتمل بر علاقه و معنی باشد. با این حال، در یک بازار کار چالش برانگیز، بسیاری از آدم‌ها هم احساس می‌کنند لازم است وارد شغل‌هایی شوند که کم‌تر از ایده‌آل آنها است اما فعلاً باید مشغول آن شوند. این بدان معنی است که بسیاری از افراد در مشاغلی هستند که شاید از آن خوش‌شان بیاید اما عاشقش نیستند – یا حتی گاهی اوقات اصلا دوستش هم ندارند. در ادامه این نوشتار شما را را با 3 روش آسان برای لذت بردن از شغل که همیشه جواب می‌دهد آشنا میکنیم.

آیا آرزو دارید که شغل بهتری داشتید؟ مشاغل جذاب فقط برای آدم‌های خوش شانس نیستند. باور کنید یا نه، بسیاری از “مشاغل معمولی” را می‌توان با اعمال برخی “تغییرات” به “مشاغل سرگرم‌کننده” تبدیل کرد. این خبر خوبی برای بسیاری از آدم‌هایی است که خود را در شرایط سخت شغلی می‌بینند و ممکن است نخواهند در جستجوی کاری که لذت بیشتری دارد، ریسک کنند. جالب اینجاست که آنچه باعث شادی و سرگرمی و لذت بردن از شغل می‌شود به خود فرد بستگی دارد – و در واقع همه می‌توانند دست به کار شوند و شغل فعلی خود را به حالت لذت‌بخش‌تری تغییر بدهند، بنابراین افراد مختلف در یک سازمان می‌توانند مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده بگیرند که ممکن است مکمل یکدیگر باشند.

اشتیاق برای لذت‌بخش‌تر کردن یک شغل کار غیرمنتظره‌ای نیست. در حالی که مشاغل سرگرم کننده می‌توانند استرس نیز با خود داشته باشند، اما مردم معمولاً این نوع مشاغل را – مشاغلی که با نقاط قوت منحصر به فرد آنها متناسب است – لذت‌بخش‌تر می‌دانند و در نتیجه شنبه را راحت آغار می‌کنند. مراحل زیر می‌تواند به افراد کمک کند شغل فعلی خود را با رضایت و استرس کمتری انجام دهند. آماده‌اید؟ بیایید کمی تفریح ​​کنیم!

روش های لذت بردن از شغل

۱. جریان درست را پیدا کنید

به دوره‌هایی از زندگی خود فکر کنید که جریان را تجربه می‌کنید – پیگیری زمان را فراموش می‌کنید، احساس می‌کنید الهام گرفته‌اید، و شرایط برای شما بسیار آسان است. آیا این‌ها زمانی بوده است که فعالیت‌های خاصی مانند سازماندهی افراد، عیب‌یابی یا تزئین فضا انجام می‌دهید؟ یا مثلا در زندگی روزمره، آیا متوجه شده‌اید که برخی از جنبه‌های روزتان به لحاظ عاطفی شما را تغذیه می‌کنند، مانند وقتی که با مردم درگیر گفتگو هستید، جوک می‌گویید یا وقت خود را به تنهایی می‌گذرانید؟ ببینید آیا روش‌هایی برای گنجاندن چنین چیزهایی در شغل فعلی شما وجود دارد یا خیر: برنامه‌ریز یک مهمانی در محل کارتان باشید، برای مثال، اگر دوست دارید برنامه‌ریزی کنید. اگر حل و فصل درگیری کار شماست، داوطلب برخورد با مشتریان ناراضی باشید. در صورت امکان حس شوخ طبعی را در طول روز حفظ کنید.

گاهی اوقات ایجاد جریان در روز کاری شما به معنای افزودن مسئولیت‌های جدید است که شامل سطح مناسب چالش و معنا است به جای تعویض فعالیت‌هایی که لذت زیادی ندارند با مواردی که لذت بیشتری به محیط کارتان می‌دهند.

رپورتاژ

این راهکار می‌تواند ارزش تلاش شما را داشته باشد، حتی اگر کارتان کمی بیشتر شود. این نوع فعالیت می‌تواند استرس را از بین ببرد و معنا و لذت بیشتری در کار شما ایجاد کند.

۴ راهکار برقراری ارتباط و کاهش استرس در محیط کسب و کار

۲. شادی را گسترش دهید

به روش‌هایی فکر کنید که شغل فعلی شما به افراد کمک می‌کند یا می‌تواند به مردم کمک کند. همه ما متصدیان فروش باتجربه‌ای داریم که به وضوح از شغل خود متنفر هستند و نمی‌خواهند آن را ادامه بدهند و متصدیان فروشی نیز داریم که  وقت می‌گذارند تا با ما صحبت کنند و روزمان را به یک روز خاص تبدیل کنند. متصدیانی که حتی خارج از مسئولیت خود عمل می‌کنند تا شادی و آرامش را گسترش بدهند، در حال ارائه خدمات واقعی هستند و همچنین احتمال دارد که شغل خود را “شغل سرگرم‌کننده‌ای” هم بدانند.

شغل شما چطور اجازه می‌دهد که زندگی مردم را لمس کنید؟ شما ممکن است بتوانید برای افرادی که با آنها روبرو می‌شوید مثبت باشید، فرصت‌هایی را برای کمک به دیگران با به اشتراک گذاشتن تخصص خود پیدا کنید، یا حتی ممکن است برای دیگران الهام‌بخش باشید. مشاغلی که دنیا را به مکان بهتری تبدیل می‌کنند، احساس رضایت ایجاد می‌کنند و احتمالاً به عنوان مشاغل سرگرم‌کننده تجربه می‌شوند.

۷ راهکار مدیریت زمان برای افراد پرمشغله که استرس خود را کاهش دهند

۳. معنی و هدف ایجاد کنید

از خلاقیت خود استفاده کنید و مهارت‌ها و استعدادهای ویژه خود را در شغل فعلی‌تان به اشتراک بگذارید، و ممکن است تجربه کار خود را دگرگون شده ببینید. ببینید که چگونه شغل شما می‌تواند به روشی مثبت به جامعه کمک کند و معنا و هدفمندی بیشتری در کار خود پیدا کنید. تمرکز بر پاداش‌های نامحسوسی که کارتان ارائه می‌دهد، می‌تواند کارتان را به حرفه‌ای سرگرم‌کننده تبدیل کند و در عین حال استرس شغلی را کاهش دهد. خوش بگذارنید!

نوشته‌های مرتبط