کار در اتریش: 27 ایده کسب و کار عالی در کشور اتریش برای ایرانیان

در این مقاله ۲۷ ایده کسب و کار عالی در کشور اتریش برای ایرانیان را گردآوری کرده‌ایم. این ایده‌ها متناسب با نیازهای روز بازار اتریش هستند، پس اگر به درستی اجرا شوند می‌توانند بسیار سودآور باشند. در این مقاله همچنین پی خواهید برد اتریش ویژگی‌ها و رسومات مشخصی دارد که پیش از شروع کسب و کار در این کشور باید مد نظر گرفته شوند.

۱. محصولات میکروگرین (سبزیجات کوچک و گیاهان تازه‌ی نابالغ)

اتریشی‌ها عاشق خوراکی‌های سالم و ارگانیک هستند. به همین خاطر ایده‌های جدید برای خوراکی ارگانیک و سبک زندگی سالم ایده‌های خوبی برای کسب و کار در اتریش به  حساب می‌آیند. این امکان وجود دارد که حتی می‌توان در یک اتاق کوچک به اندازه‌ی یک زیرزمین هم محصولات میکروگرین را پرورش داد.

موقع انجام کسب و کار تولید میکروگرین‌ها بسیار مهم است با آدم‌ها و کسب‌ و کارهای زیادی که خواهان میکروگرین‌های پرورش یافته هستند در تماس باشید. تماس گرفتن با رستوران‌ها، مغازه‌های محلی و پیشنهاد دادن به مشتریان خصوصی و همسایه‌ها ایده‌ی خوبی است.

۲. فروش آپارتمان‌ها و خانه‌های لوکس

اتریش برای بسیاری از خارجی‌های ثروتمند مقصدی بسیار دوست داشتنی است. آن‌ها برای اسکی زمستانی، یا خوشگذرانی‌های تابستانی به این کشور می‌آیند. گروه خاصی از آدم‌ها هستند به خرید آپارتمان‌های لوکس علاقمندند، که وقتی به اتریش می‌آیند در آرامش کامل وقت بگذرانند. این آدم‌ها شامل روس‌ها، آلمانی‌های ثروتمند و آدم‌هایی از آسیا می‌شوند که ثروتشان در حال افزایش است.

۳. کسب و کار نظافت خانه و اداره

بسیاری از آدم‌های ثروتمند در اتریش از خدمات نظافت خانه استفاده می‌کنند، اما اغلب پیدا کردن شرکتی صادق و مطمئن که مردم بتوانند افراد آن‌ها را با خیال راحت به منازل‌شان راه بدهند کار سختی است. بسیاری از شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها نیز به خدمات شرکت‌های نظافتی خوب نیاز دارند. کلید موفقیت چنین شرکتی در اتریش ارائه‌ی خدمات با کیفیت، حرفه‌ای‌گری، و همچنین توصیه‌ی این شرکت توسط مشتریان به یکدیگر است. اتریشی‌ها دوست دارند از راه‌حل‌های اثبات و توصیه شده استفاده ببرند.

۴. کسب و کار آب درمانی سیار

این ایده‌ای است که امروزه بیشتر و بیشتر محبوبیت پیدا می‌کند. در واقع به خانه‌ها، محل کار یا سایر اماکنی که مشتریان در آن‌ها هستند مثل اتاق هتل می‌روند. این کسب و کار به ویژه در وین ایده‌ای خوب به حساب می‌آید و همین طور سایر شهرهای بزرگ و تفرجگاه‌های گردشگری با گردشگران بسیار.

بهترین ایده‌های خدمات ارائه شده به عنوان بخشی از آب درمانی سیار عبارتند از: انواع مختلف ماساژ، خدمات آرایشی، مانند پاکسازی پوست، ماسک گذاری، میکرودرمابراسیون، مانیکور، و همچنین سایر خدمات خوب برای ظاهر، سلامتی و بهداشت.

۵. سازمان‌های برنامه‌های تبادل دانشجو و واحدهای آلمانی زبان

اتریش، به خاطر این حقیقت که کشوری بسیار امن و آرام است، شرایط دوست داشتنی برای افراد جوان فراهم می‌آورد. بسیاری از دانشجویان جوان در سرتاسر جهان آلمانی می‌خوانند و والدین‌شان از اینکه بابت گذراندن واحد آلمانی با کیفیت در اتریش پول خرج کنند راضی و خوشحال خواهند بود. یک دارایی دیگر در اتریش تاریخ این کشور است و بقایای غنی به جا مانده از خاندان هابسبورگ که در وین به خوبی مشهودند.

۶. کسب و کار تحویل قهوه

کسب و کار تحویل قهوه می‌تواند پتانسیل زیادی در اتریش داشته باشد، به ویژه اگر به درستی در بازاریابی عمومی شود (تبلیغات، آگهی‌ها، همکاری با هتل‌ها، مغازه‌ها و شرکت‌ها). مهم است که چنین قهوه‌ای واقعا سریع تحویل داده شود پیش از آنکه سرد شود و حتما از کیفیتی عالی برخوردار باشد.

۷. کسب و کار چاپ سه بعدی

ایده‌ها و راه‌های بسیاری برای ایجاد یک کسب و کار چاپ سه بعدی مقرون به صرفه و با عملکرد خوب وجود دارد. چاپ سه بعدی تقریبا در تمام دانشگاه‌های فنی، معماری، مهندسی و حتی پزشکی و بیولوژیکی مورد نیاز است. دانشجویان و آکادمی‌ها مشتاق هستند از چنین چاپگرهایی برای ایجاد مدل‌های طرح‌ها یا تحلیل چیزها، اجزاء بدن انسان، مصالح، یا نمونه‌های اولیه و مدل‌های اشیاء و ابداعات خلق شده.

۸. کافی شاپ و بار

به خاطر تعداد فزاینده‌ی گردشگرانی که هر ساله به اتریش می‌آیند، تقاضای در حال رشدی برای کافه‌ها و بارها وجود دارد. اگر هیچ کافه یا باری در محلی وجود ندارد، اما تردد گردشگران در آن محل زیاد است، پس فکر کردن به راه اندازی کسب و کار در این مکان ارزشش را دارد.

۹. خدمات تحویل خوراکی‌های ارگانیک

کسب و کار عالی دیگر که در وین یا سایر شهرهای بزرگ و تفرجگاه‌های گردشگری می‌توان راه اندازی کرد. در سال‌های اخیر، اتریشی‌ها واقعا به خوردن خوراکی‌های سالم ارگانیک علاقمند شده‌اند. چنین خوراکی‌هایی، اگر بتوان آن‌ها را با خدمات تحویل و اکثر مکان‌ها سفارش داد، می‌توانند به کسب و کاری موفق تبدیل شوند. گردشگران نیز می‌توانند از چنین خدماتی بهره مند شوند.

۱۰. مغازه کادو فروشی

یک مغازه‌ی کادو فروشی خوب، با محصولات جذاب و تابلو و ظاهری که مشتریان را از دور جذب کند ایده‌ای است که می‌تواند در بسیاری از جاهای اتریش پرسود باشد. اتریشی‌ها در شهرهای بزرگ و همین طور گردشگران اغلب محصولات‌شان را از مغازه‌ی کادو فروشی می‌خرند. اگر در بعضی جاها از قبل رقابت وجود دارد، حمایت از کسب و کارتان با طرحی منحصر به فرد و بازاریابی بلندپروازانه و پیچیده ارزشش را دارد.

۱۱. کسب و کار هتل داری

اگر بفهمیم که بیش از ۲۶ میلیون گردشگر هر سال به اتریش می‌آیند، خیلی راحت می‌شود متوجه شد که تعداد گردشگران نسبت به اقامتگاه‌ها در اتریش ۳ به یک است. تعداد گردشگران هر سال افزایش می‌یابد، و به همین خاطر هتل‌های با کیفیت که در جاهای جالبی واقع شده باشند و به میهمانان‌شان خدمات تعطیلاتی منحصر به فردی ارائه می‌دهند می‌توانند پول خوبی از این راه به دست بیاورند.

۱۲. کسب و کار نصب دوربین‌های امنیتی

بسیاری از ثروتمندان اتریشی صاحبان هتل‌ها، ادارات و سایر امکانات ارزشمند نیز هستند و علاقمندند که امنیت متعلقات و اموال خود را تقویت کنند. به همین دلیل، خدماتی در زمینه‌ی راه اندازی و تنظیم دوربین‌های امنیتی نیز ایده‌ی خوبی به شمار می‌آید. می‌توان آن‌ها را با اپلیکیشن‌های گوشی موبایل هماهنگ کرد تا مالکان بتوانند از راه دور آنچه را در ساختمان‌های‌شان اتفاق می‌افتد نظارت کنند.

۱۳. خرید و فروش اقلام دست دوم

در طی سال‌ها، اتریشی‌ها ثروت و اقلام ارزشمند بسیاری جمع کرده‌اند. فکر کردن به اقلامی که به نظر برای یک نفر بی‌ارزش می‌آیند ارزشش را دارد چراکه می‌تواند برای سایرین دارایی ارزشمندی به حساب بیاید. به همین دلیل، کسب و کاری که به تجارت، فروش، خرید، واردات یا صادرات اقلامی مانند اجناس آنتیک، مبلمان، وسایل برقی، خودرو، صنایع دستی، و بسیاری از اقلام دیگر می‌تواند بسیار خوب و پر سود باشد.

۱۴. کسب و کار تجارت الکترونیکی با محصولات جدید

رپورتاژ

قرن ۲۱ام زمان آن است که اکثر خدمات و بخش عظیمی از زندگی بشری به سمت و سوی اینترنت حرکت کند. این امر همچنین شامل حال اتریش نیز می‌شود، که نسبتا کشور مدرنی است واقع در مرکز اروپا و در جوار مهم‌ترین مراکز اقتصادی منطقه. تحلیل بازار، نیازها و منابع ارزشمند اتریش و توجه به اینکه آیا چنین کسب و کارهایی در حوزه‌ی لوزام خانگی هوشمند، بقالی و خوراک آنلاین، بهترین محصولات سنتی اتریش برای ارائه به صورت آنلاین در کشورهای خارجی و … .بسیاری دیگر می‌تواند ایده‌ای خوب باشد و ارزشش را دارد.

۱۵. خدمات الکترونیکی برای اتریشی ها و گردشگران

مشاغل الکترونیک، ورزش‌های الکترونیک، آموزش الکترونیک، و بسیاری دیگر از خدمات الکترونیک از انواع این ایده‌های کسب و کار در اتریش هستند که برای آن‌ها در آینده تقاضا به طرز فزاینده‌ای افزایش پیدا خواهد کرد. جامعه‌ی اتریش راه حل‌های فناوری خوب و موثر را دوست دارد، به همین دلیل است که هر ایده‌ی خوب و مبتکرانه‌ای برای خدمات الکترونیک در حوزه‌ی گردشگری، آموزش الکترونیک و بسیاری دیگر از زمینه‌های خاص حامیان و مشتریان زیادی در اتریش پیدا می‌کنند و حتی از شانس دریافت بودجه از سوی اتحادیه اروپا برخوردار می‌شوند.

۱۶. کسب و کار واردات یا صادرات محور

از یک طرف، محصولات اتریشی شناخته شده‌ی مشخص بسیاری وجود دارد که آدم ها مشتاق خریدنشان از خارج هستند و به سختی می‌توانند آن‌ها را در جایی غیر از اتریش پیدا کنند. مثال‌های چنین محصولاتی می‌توانند محصولات ارگانیک، محصولات فروشگاه قنادی، نوشیدنی‌های اتریشی، شکلات اتریشی، جواهرات دست ساز، شیشه آلات و بسیاری دیگر از محصولات با کیفیت باشند.

از طرف دیگر، محصولات بسیاری در خارج از اتریش وجود دارند که خریدن‌شان از داخل این کشور کار دشواری است و کسانی که آن‌ها را وارد می‌کنند می‌توانند سود بسیاری بکنند. چین و هند طیفی از محصولاتی ارائه می‌دهند که می‌تواند فروش‌شان در اتریش یا در اتحادیه‌ی اروپا با قیمتی عالی واقعا خوب و پر سود باشد.

۱۷. کسب و کار بازسازی خانه‌ها

خانه‌ها، آپارتمان‌ها و مستغلات قدیمی بسیاری در اتریش وجود دارند. بسیاری از آن‌ها نیازمند نگهداری، بازسازی، مرمت و مراقبت فنی هستند. این حوزه‌ی بزرگی برای عملیات‌های کسب و کاری و سودهای کلان است.

۱۸. خدماتی که به کشور آلمان مربوط می‌شوند

بر اساس نظر بعضی از تحلیلگران، اقتصاد اتریش تا حدود فراوانی پیمانکار فرعی اقتصاد آلمان به حساب می‌آید. هیچ شکی وجود ندارد که بسیاری از محصولات و خدمات تولیدی در اتریش بعدا توسط آلمانی‌ها خریداری می‌شوند. همین امر حوزه‌ی فعالیتی برای دلال ها و واسطه‌های فروش کالا از اتریش به آلمان فراهم می‌آورد، همچنین برای خدمات شرکت‌های تسهیل کننده و شاور را در تجارت بین اتریش-آلمان تقاضا کافی و وافی ایجاد می‌کند.

۱۹. جاذبه‌های گردشگری

گردشگران دوست دارند برای وقت گذراندن در اتریش پول خرج کنند تا بهترین و منحصر به فردترین خدمات را داشته باشند. جاذبه‌های گردشگری بسیاری برای توریست‌ها وجود دارد، که مهمترین آن‌ها اجاره‌ی تجهیزات اسکی و اسنوبرد، اجاره‌ی دوچرخه، مغازه‌ی سوغاتی و مغازه‌های صنایع دستی هستند.

۲۰. کسب و کار راهنمای تور و کافه گردانی

اگر چند شهر، شهرک یا مکان معروف را خودتان بشناسید، یا اگر آدم‌ها یا راهنماهایی را بشناسید که مایل به کار کردن برای شما هستند این حوزه می‌تواند کسب و کاری خوب باشد. این ایده کسب و کاری فقط در مناطقی خوب است که گردشگران بسیاری دارند.

۲۱. ایجاد نرم افزار و وبسایت برای کارآفرینان اتریشی

شرکت‌های استرالیایی بسیاری هستند که فعالیت‌های‌شان را می‌توان با درست کردن اپلیکیشن‌های وب، اپ‌های موبایل، وبسایت‌ها یا نرم افزارهای تخصصی جهت تسهیل عملکردشان بهبود بخشید.

۲۲. کسب و کارهای مربوط به فناوری امور مالی

هم اتریش مکان مهمی برای بسیاری از بانک‌ها است و هم همسایه‌ی اتریش یعنی سوئیس کشوری مهم در زمینه‌ی مالی و بانکداری است، و سایر کشورهای اطرافش مانند آلمان نیز نقش بزرگی در زمینه‌های مالی و اقتصادی ایفا می‌کنند. این حقایق، فضا و سودآوری زیادی برای توسعه‌ی فناوری‌های مالی در اتریش فراهم می‌آورد.

۲۳. کسب و کارهای مربوط به استراحت و تمدد اعصاب

بسیاری از اتریشی‌ها، همچنین بسیاری از اروپایی‌ها، به ویژه از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و سوئیس به دنبال فرصت‌هایی برای استراحت، آرام‌سازی و تمدد اعصاب هستند تا از سبک زندگی خسته کننده و استرس آفرینی که دارند مدتی به دور باشند. مناظر زیبا و آرامش بخش اتریش، کوه‌ها، جنگل‌های بسیار و سرسبزی‌های فراوان فضایی بی‌نظیر برای آرامش فراهم می‌آورند. به همین دلیل، کسب و کارهایی که بر آرام سازی و استراحت تمرکز دارند مانند چشمه‌های آب گرم، سم زدایی دیجیتالی و … ایده‌هایی هستند که در اتریش ارزش سرمایه گذاری دارند.

۲۴. سازماندهی رویدادها یا کنفرانس‌های بین المللی

اتریش نه تنها مکانی آرام است، بلکه کشوری بسیار زیبا نیز هست که در کوهستان آلپ واقع شده. یکی از مزایای مهم اتریش آن است که در مرکز اروپا واقع شده است. این امر آن را برای راه اندازی و سازماندهی رویدادها، کنفرانس‌ها، پارتی‌ها و جلسه‌های بین المللی به مکانی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

۲۵. خدمات تور پزشکی و توانبخشی

اتریش به خاطر خدمات سلامتی و بهداشتی با کیفیتش معروف است. بسیاری از بیمارستان‌ها بالاترین کیفیت خدمات را ارائه می‌دهند و به علاوه، آب و هوای اتریش و مناظر آرامش بخش نیز برای احیاء و بهبودی در کمال آرامش بسیار کمک کننده هستند. توانبخشی نیز ایده‌ی خوبی برای کسب و کار در اتریش است. کوهستان آلپ مکانی عالی برای استراحت و آرامش داشتن است. به علاوه، از نظر بسیاری از آدم‌های سراسر جهان، اتریش، مانند سوئیس کشوری با استانداردهای بسیار بالا و خدمات بسیار با کیفیت است.

۲۶. کسب و کار مربوط به فعالیت فیزیکی

گرایش به داشتن سبک زندگی سالم هر روز بیشتر و بیشتر همه گیر می‌شود. آدم‌ها بیشتر عمر می‌کنند و نه تنها سعی می‌کنند هر چه سالم‌تر غذا بخورند بلکه می‌خواهند سبک زندگی سالم تری را نیز در پیش بگیرند. همان طور که می‌دانید، مبنای داشتن زندگی سالم ورزش کردن، نرمش، و فعالیت فیزیکی است. پیدا کردن آن به ویژه در شهرهای بزرگ که مردم از سر صبح تا دم عصر مشغول کار هستند دشوار است. به همین دلیل، تقاضا و علاقمندی مردم به چنین چیزهایی مانند باشگاه‌های ورزشی، باشگاه‌های فیتنس، و سایر مکان‌هایی که باعث می‌شوند فعالیت‌های فیزیکی سالمی داشته باشید افزایش پیدا می‌کند. مردم دوست دارند فعالیت‌های فیزیکی جدید را امتحان کنند که قبلا هرگز تجربه نکرده‌اند.

۲۷. کسب و کار مهمانسرای جوانان / شبانه روزی

امروزه، سفر کردن راحت، سرگرم کننده و مقرون به صرفه شده است. اتریش، که به عنوان یک مقصد گردشگری معروف است، گردشگران بسیاری را جذب می‌کند، من جمله افراد جوان، دانشجویان، زوج های جوان و گروه‌های جوانی که می خواهند وقت‌شان را بدون پرداخت پول زیاد بابت اقامت در هتل سپری کنند. مهمانسرای جوانان یکی از آن ایده‌های کسب و کاری در اتریش است که پتانسیل عالی برای پول سازی دارد و می‌تواند از یک تشکیلات اقتصادی کوچک تا کسب و کاری بزرگ توسعه پیدا کند.

۵ کلید ساختن یک کسب و کار بدون پول

منبع businessnes
نوشته‌های مرتبط