کاشت مو چگونه انجام می شود؟ انواع روش ها و عوارض

چکیده این مطلب: تعداد جلسات کاشت مو. مدت زمان هر جلسه چقدر است؟ فاصله بين جلسات، هزینه کاشت مو چقدر است؟ عوارض کاشت مو چیست ؟ نکاتی که قبل و بعد از کاشت مو باید رعایت شود. آیا عمل کاشت مو درد دارد؟ مدت زمانی که طول میکشد تا پس از هر جلسه علایم جراحی برطرف شده و وضعيت سر به حالت عادی برگردد، آيا ديگران در روزهای پس از عمل متوجه کاشت موی من خواهندشد؟ آيا پس از رشد موهای کاشته شده مردم می فهمند که موهای من از نوع کاشته شده است يا کاملا طبيعی خواهد بود؟ تفاوت روش FIT با FUT چیست؟ و…

مقاله ی (تزریق ژل لب | قیمت و معرفی انواع ژل ) را از دست ندهید.

 

تذکر مهم برای متقاضيان کاشت موی طبيعی :

با توجه به حساسيت بسيار بالای کاشت موی طبيعی و مسائل و مشکلاتی که بعداً ممکن است به وجود آيد، توصيه میشود که اين کار توسط متخصص پوست و مو انجام شود زيرا متخصص پوست و مو صلاحیت های علمی و عملی لازم جهت انجام کاشت موی طبيعی را دارا می باشد. با توجه به اينکه نتايج ناشی از انجام کاشت موی طبيعی غيرقابل برگشت بوده و ترميم آنها نيز بسيار مشکل است لذا به متقاضيان محترم اين کار توصيه می شود که در انتخاب پزشک خود نهايت دقت و وسواس را به خرج دهند تا بعداً دچار مشکلی از اين بابت نگردند.

 

با توجه به اينکه برخی افراد ادعا میکنندکه متخصص کاشت مو می باشند و اغلب هم اين تخصص را از کشورهای خارجی به خصوص کانادا و آمريکا گرفته اند، بايستی متذکر شد که رشته دانشگاهی به نام “تخصص کاشت مو” وجود خارجی ندارد. واقعيت اين است که فقط رشته دانشگاهی به نام بيماری های پوست و مو وجود دارد که متخصصين اين رشته میتوانند در حوزه تخصص خود اقدام به کاشت موی طبيعی نمايند.

با توجه به تبليغات فراوان کاشت موی طبيعی در مطبوعات، تلويزيون و به خصوص کانال های ماهواره ای و اين نکته که بسياری از اين تبليغات به شدت وسوسه آور و فريبنده می باشند، تقاضا میشود قبل از انجام کار از تخصص و تجربه پزشک خود کاملا مطمئن شويد زيرا بعداً راه برگشتی وجود ندارد. هرگونه رودربايستی و خجالت در اين زمينه مهم و حياتی را کنار بگذاريد و يادتان باشدکه انتخاب پزشک و تحقيق در مورد صلاحیت و تخصص وی حق طبيعی و قانونی شما است.

 

 

انتظارات شخص در رابطه با کاشت مو بايد واقعی و متناسب با شرايط وی باشد. طبيعی ترين نتيجه کاشت مو با تکنيک کاشت به روش ميکروگرافت به دست آمده يعنی پس از مدت زمان 9-6 ماه هيچ کسی متوجه کاشت مو در فرد نشده و محل کاشت مو کاملا طبيعی به نظر میرسد ولی به دليل محدوديت هايی که به صورت ذاتی در تکنيکهای کاشت مو وجود دارد هيچگاه نمی توان تراکم کاملا شبيه موهای طبيعی را ايجاد کرد.

غالبا بیماران تحت تأثیر تبلیغات کاذب رسانه ها که هر هزار تار مو فلان مقدار تومان و یا در یک جلسه صاحب 15 هزار تارمو شوید از پزشک می پرسند که چند تار مو برایم میکارید؟ و یا اینکه درخواست کاشت تعداد زیادی تارمو را میکنند. واقعیت این است که نتیجه کاشت مو نه فقط به تعداد موهای کاشته شده، بلکه به نوع چیدمان موها هم بستگی دارد و حتی میتوان گفت که فاکتور دوم به مراتب مهمتر از اولی میباشد.

برای مثال اگر برای فردی 3000 تارمو شامل 1000گرافت سه تارمویی و برای فردی دیگر 3000 تارمو شامل 1500 گرافت یک تارمویی و 750 گرافت دو تارمویی کاشته شود، نتیجه کاشت در فرد دوم بسیار بهتر و زیباتر خواهد بود، در صورتی که تعداد تارموی کاشته شده در هر دو مورد یکسان است. گاهی هم ممکن است تعداد زیادی تارمو برای فرد کاشته شده ولی اصل نامنظمی و زاویه ورود گرافتها به پوست در کاشت مو رعایت نگردد. در این حالت هم با اینکه تعداد موی کاشته شده کافی می باشد ولی نتیجه کاشت مو به دلیل عدم رعایت اصول زیبایی مورد رضایت بیمار قرار نخواهد گرفت.

 

 

بهترين فرد برای کاشت موی طبيعی کسی است که در منطقه دهنده مو دارای موهای ضخيم با تراکم کافی بوده و طاسی وی نيز قابل ملاحضه ولی محدود (کوچک) باشد. اگر تراکم موهای قبلی بيمار در منطقه گيرنده مو زياد باشد ممکن است وی پس از کاشت مو متوجه افزايش بيشتر تعداد موها نشده و رضايت کافی به دست نيايد.

رپورتاژ

کاشت مو دائمی بوده و بخصوص در مورد خط رويش مو در جلوی سر بايد بیمار را کاملا توجيه کرد که از بابت آن رضايت کامل داشته باشد. در غير اين صورت در آينده مشکلاتی به وجود خواهد آمد. قبل از کاشت مو بايد اين خط را دقيقا مشخص نمود و چون اين خط برای مابقی عمر بيمار باقی ميماند لذا بايد در طراحی آن نهايت دقت را نمود.
طراحی اين خط يکسری محاسباتی داردکه رعايت آنها برای بدست آوردن نتیجه خوب و طبيعی بسيار مهم است. به طورکلی مهمترين قسمت موی سر از نظر علم زيبايی شناسی چهره، خط رويش مو در جلوی سر میباشد.

اين خط اولين قسمتی از چهره است که در جلوی چشم بيننده به نظر آمده و میتواند نمادی از سن، زيبايی، جوانی و خوشتيپ بودن وی باشد. این خط قاب صورت را تشکیل می دهد بنابراين بازسازی خط فوق به صورت تا حد امکان طبيعی و متناسب با سن بيمار و با در نظر گرفتن آينده وی، مهمترين بخش کاشت موی طبيعی بوده و بايستی وقت و انرژی زيادی برای آن صرف نمود.

 

خط رويش مو در جلوی سر در حقيقت يک نوار به عرض چند ميليمتر بوده که به صورت طبيعی دارای چند مشخصه می باشد :

1- شکل کلی اين خط شبيه حرف M است به اين معنی که در طرفين مقداری تو رفتگی داشته و در وسط به سمت جلو متمايل است.

2- اين خط در هر قسمت دارای نمای نامنظم و تا حدی زيگزاگ است يعنی يک خط صاف و يک دست نمی باشد.

3- موهای اين نوار به صورت فوليکولهای تک مويی و نازک هستند.

4- زاويه خروج موها از پوست در همه جای اين نوار سی درجه رو به جلو است منتها در قسمتهای کناری، موها ضمن حفظ اين زاويه مقداری به طرفين هم متمايل شده اند.

5- در هر قسمت از اين نوار همه موها دارای يك زاويه بوده و هم جهت می باشند. تمامی اين موارد بايستی در کاشت مو در اين منطقه حساس رعايت شود در غير اين صورت خط موی جلوی سربه صورت عروسکی درمی آيد که بسيار زشت و زننده است و ترميم آن هم فوق العاده مشکل و گاهی غيرممکن می باشد.

اکثر افراد طاس دوست دارند که خط موی جلوی سرشان به اندازه زمانی باشدکه 25-20 ساله بوده يعنی وقتی که دچار ريزش مو نشده اند. درحاليکه در طراحی اين خط، سن قبلی شخص در نظرگرفته نشده بلکه سن فعلی وی و همچنين سالهای بعدی عمر فرد مدنظر قرار گرفته و خط متناسبی برای وی ترسيم می گردد.

اصلاح خط موی جلوی سر که توسط افراد غيرمتخصص طراحی و کاشت مو شده است فوق العاده مشکل و در خيلی از موارد غيرممکن است. سخت ترين حالت زمانی است که خط مو را پايين تر از حد عادی آورده اند و اگر اين وضعيت با گرد کردن بيش از حد خط نيز همراه باشد يعنی شکل M رعايت نشده باشد،کار اصلاح به مراتب دشوارتر می گردد. در هرحال به دليل دشواری اصلاح خط موی غيرعادی بهتر است در انتخاب پزشک کاشت مو، دقت و وسواس کافی به عمل آيد.

برای خواندن ادامه مقاله و مشاهده خدمات و نمونه کارها، به سایت کلینیک دکتر پاکدل مراجعه نمایید. مشاوره رایگان: ۰۹۱۲۴۲۷۱۳۳۵، ۰۲۱۲۲۰۱۸۳۲۳، ۰۲۱۲۲۰۲۴۳۶۲

آدرس پیج اینستاگرم کلینیک دکتر پاکدل: drpakdelclinic

نوشته‌های مرتبط