۳ وظیفه مهم برای برون سپاری در کارآفرینی با بیشترین بهره وری

اصطلاح برون سپاری در کارآفرینی ناآشنا نیست. کارآفرینان بیش‌تر و بیش‌تر سعی می‌کنند این تاکتیک را در کسب و کارشان به کار بگیرند تا بهره‌وری بیش‌تری داشته‌باشند.

با کتاب‌هایی مثل “هفته‌ی کاری ۴ ساعته” در فواید برون‌سپاری تاکید زیادی شده‌است. بسیاری از کارآفرینان می‌خواهند برون‌سپاری را آغاز کنند. با این حال، بسیاری از آن‌ها نمی‌دانند از کجا شروع کنند.

اول، مهم است کارآفرین بداند و برنامه‌ریزی کند که کدام حوزه از کسب و کارش برای برون‌سپاری به یک آژانس یا گروه پیمان‌کار مناسب‌تر است.

بدون شک کسب و کارتان بخش‌هایی دارد که ترجیح می‌دهید انجام ندهید، خواه به خاطر عدم مهارت یا علاقه باشد. چرا روزها و هفته‌ها را صرف کار کردن روی وظایفی کنید که واقعا برایتان آزاردهنده است؟ آیا بهتر نیست این کارها را به کسی بسپارید که در به دست آوردن نتایج فوق‌العاده سابقه دارد؟

اگر برایتان دشوار است که انتخاب کنید چه چیزی را برون‌سپاری کنید، به محول کردن این ۳ وظیفه به دیگران فکر کنید تا بهره‌وری را افزایش دهید و برای فعالیت‌های دیگر زمان باز کنید.

برون سپاری در کارآفرینی

۱. رسانه‌های اجتماعی

به نظر می‌رسد بسیاری از کارآفرینان روی رسانه‌های اجتماعی تاکید زیادی دارند. این تا حدودی درست است. با این حال، احمقانه است که یک کسب و کار را بدون حضور در رسانه‌های اجتماعی اداره کنید.

رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به آسانی وقت زیادی بگیرد. هر کارآفرین اعتیاد خودش را به رسانه‌های اجتماعی دارد، خواه فیس‌بوک باشد یا یوتیوب. بدون شک پست‌های این رسانه‌های اجتماعی حواس آدم‌ها را پرت می‌کند، اما شما مجبور نیستید خودتان را بیش از حد درگیر آن کنید. بهتر است آن را برون‌سپاری کنید.

بسته به خواست خودتان، ممکن است یکی از روش‌های زیر را برای کسب و کارتان مناسب بدانید.

  1. رویکرد بدون مداخله – ساخت و زمان‌بندی مطالب رسانه‌های اجتماعی‌تان را به دستیارتان واگذار کنید. او می‌تواند یک حساب هوتسوت بسازد و حساب‌های رسانه‌ی اجتماعی شما را سینک (همگام) کند. سپس، می‌تواند طبق برنامه‌ی مشخص‌شده، شروع به ساختن و زمان‌بندی مطالب ارسالی در رسانه‌های اجتماعی کند.
رپورتاژ

با رویکرد بدون مداخله، دستیارتان روی ساخت و زمان‌بندی محتوای بسیار زیاد تمرکز می‌کند، در عین حال هر وقت لازم باشد، مطالب ارسالی را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که با مضمون‌ها و گرایش‌های مختلف هم‌خوانی داشته‌باشد.

  1. رویکرد بامداخله- از دستیارتان بخواهید ساعات مشخصی را به رسانه‌های اجتماعی اختصاص دهد. این رویکرد مشابه رویکرد بدون مداخله است، به علاوه‌ی این‌که از دستیارتان می‌خواهید به صورت هم‌زمان یا بر اساس یک برنامه‌ی منظم با مخاطب تعامل داشته‌باشد.
  2. رویکرد ترکیبی – از دستیارتان بخواهید مطالب ارسالی رسانه‌های اجتماعی‌تان را بسازد و نیز گاهی با نظردهندگان تعامل کند. این رویکرد مشابه رویکرد بامداخله است با این تفاوت که تعامل به آن اندازه رایج نیست. بنابراین، برای مثال شاید دستیارتان به جای این‌که هر ۲ ساعت در شیفت کاری‌اش رسانه‌های اجتماعی را برای پاسخ به نظرات و سوال‌ها چک کند، ۲ بار در روز این کار را می‌کند.

همیشه به کارآفرینان توصیه می‌شود حداکثر ۲ شبکه‌ی رسانه‌ی اجتماعی را پیگیری کنند. با این حال وقتی شما یک دستیار دارید، شاید برایتان ارزش داشته‌باشد که یک شبکه‌ی رسانه‌ی اجتماعی دیگر را به مجموعه‌ی بازاریابی‌تان اضافه کنید.

در عین حال لطفا در نظر داشته‌باشید که بهتر است در تعداد کمی از شبکه‌های رسانه‌ای به‌طور مداوم مطلب ارسال کنید تا این‌که در بسیاری از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی به‌طور غیرمداوم مطلب ارسال کنید. قبل از این‌که رسانه‌های اجتماعی را به دستیارتان محول کنید، مطمئن شوید که یک استراتژی شفاف برای آن دارید.

۲. روابط عمومی

تقریبا همه‌ی کارآفرینان می‌خواهند برندشان در تلویزیون و نشریات پرطرفدار باشد. مشخص است که این قسمت برای کارآفرین دشوار است. تا زمانی که روابط عمومی یکی از نقاط قوت‌تان نیست، به نفع‌تان است که آن را به کسی بسپارید که تجربه‌ی روابط عمومی دارد (ترجیحا کسی که تجربه‌اش خیلی بیش‌تر از شما است).

۳. پشتیبانی وب‌گاه

وقتی برندتان پرطرفدارتر می‌شود، این حوزه مهم‌تر می‌شود.

وب‌گاه شما خانه‌تان است. یک ضرب‌المثل هست که می‌گوید “شاید اولین تاثیرتان، آخرین تاثیر باشد.” آیا نمی‌خواهید مطمئن شوید بازدیدکنندگان وب‌گاه‌تان بهترین تاثیر اولیه‌ی را از برندتان می‌گیرند؟

هرچند ارائه‌دهندگان خدمات وب‌گاه مانند وردپرس و اسکوئراسپیس مدیریت وب‌گاه را برایتان آسان‌تر کرده‌اند، اما احتمالا ایده‌ی خوبی است که زمان بیش‌تری را روی آن سرمایه‌گذاری کنید، به ویژه اگر قصد دارید برندتان را هرچه سریع‌تر رشد دهید.

این حوزه از کسب و کارتان را به فرد دیگری برون‌سپاری کنید. هر فردی که شما انتخاب کنید نه تنها می‌تواند وب‌گاه را با محتوا به‌روز نگه‌دارد، بلکه می‌تواند با پاسخ دادن به نظرات بازدیدکنندگان وب‌گاه و جواب دادن به ایمیل‌ها، با مخاطب تعامل داشته‌باشد.

در حوزه‌ای که رقابت در آن همیشه تنگاتنگ است، عاقلانه است که با اتکا به وقت آدم‌های دیگر بهره‌وری را به حداکثر برسانید. برون‌سپاری مهم‌ترین شکل اتکا به دیگران است. اگر می‌خواهید کسب و کارتان را به سرعت رشد دهید یا حتی کسب و کارتان را به حالت خودکار درآورید، هیچ‌چیز مهم‌تر از برون‌سپاری نخواهدبود.

منبع huffingtonpost
نوشته‌های مرتبط