جاذبه های گردشگری وین: 16 جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا

وین (Vienna)، پایتخت صلح طلب و آرام کشور اتریش شهر موسیقی و رویاهای طلایی است که در زیبایی بی بدیل قصرهای باشکوه، چشم اندازهای تاریخی فوق العاده، پرچمدار موسیقی کلاسیک جهان و طبیعت زیبا و منحصر به فرد خود در جهان مشهور است. وین که به عروس اروپا مشهور است دروازه طلایی اتصال شرق و غرب اروپا است و از این رو از اقتصاد بسیار قدرتمند و سیاست بی طرفانه و فرهنگ غنی و جالبی برخوردار است. برای دیدن تمام جاذبه های گردشگری وین باید حتما چند روزی در این شهر زیبا مستقر شوید تا بتوانید تمام شکوه این شهر را ببینید. در این نوشتار هم با ما همراه باشید تا درباره ۱۶ جای دیدنی وین اتریش شهر رویاهای طلایی اروپا نکات جالبی بخوانید.

جاذبه های گردشگری وین

۱. کاخ شونبرون (Schönbrunn Palace)

سالیانه میلیون ها بازدید کننده از این قصر باشکوه دیدن میکنند و در هزارتوی عظمت و زیبایی آن غرق میشوند. می‌توان این کاخ زیبا با ۱۴۴۱ اتاق را مهم‌ترین جاذبه گردشگری وین نام گذاری کرد. اتاق‌های کاخ با اثاثیه اصلی آن دکور شده‌اند و.در بنای این کاخ باغ‌هایی وجود دارد که به سبک‌های مختلف طراحی و شکل داده شده‌است. همچنین قدیمی‌ترین باغ‌وحش موجود دنیا، در این باغ قرار دارد که در سال ۱۷۵۲ تأسیس شده‌است. این کاخ علاوه‌ بر جاذبه های تاریخی خود به لحاظ ویژگی‌های معماری نیز جزو بناهای مهم و مطرح و بی نظیر جهان محسوب می‌شود. نام کاخ شونبرون در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

۲. قصر هُفبورگ (Hofburg)

قصر هُفبورگ (Hofburg) جاذبه های گردشگری وین

این قصر باشکوه، کاخ اصلی مربوط به امپراتوری دودمان هابسبورگ است. این بنا که در مرکز وین قرار دارد، در قرن سیزدهم ساخته شد و چندین بار گسترش یافته است. هفبورگ اقامتگاه زمستانی امپراتوری و کاخ شون‌برون اقامتگاه تابستانی بوده است. از سال ۱۹۴۶ کاخ، اقامتگاه رسمی و محل کار رئیس‌جمهور اتریش است. میدان مقابل کاخ، هِلدِن پلاتز، در زمان فرانتس یوزف یکم سفارش ساخت گرفت و قرار بود به‌عنوان بخشی از فورومِ قیصر  تبدیل شود، اما هرگز تکمیل نشد. در جای‌جای این قصر می‌توانید تاریخچه زیبایی از هنر و معماری اروپا را مشاهده نمایید. در این قصر اتاق خواب‌ها به سبک‌های خاصی ساخته شده‌اند و آپارتمان‌های به سبک کلاسیک که بازدید زیادی دارند.

۳. خانه اپرای وین (Vienna State Opera)

خانه اپرای وین (Vienna State Opera)

اگر به این سالن اپرا سر بزنید یکی از زیباترین و بزرگترین سالن‌های نمایش دنیا را میبینید. این سالن محل اجرای بزرگ‌ترین نوازنده‌های جهان بوده و حداقل ۳۰۰ بار در‌ سال نمایش‌های اپرا در این سالن برگزار می‌شود. اپرا دولتی وین یا اپرا ملی وین که در سال ۱۸۶۹ تأسیس شده دارای ۱۷۰۹ نفر ظرفیت می‌باشد و برنامه‌های ارکستر فیلارمونیک وین در این سالن برگزار می‌شود. آدولف هیتلر، پیشوای رایش سوم که علاقه زیادی به معماری داشت، تالار اپرای وین را «باشکوه‌ترین تالار اپرای جهان» نامیده‌است. این ساختمان با معماری سبک رنسانس ساخته شده و راه پله آن نقاشی‌های بسیار زیبایی دارد. در این ساختمان اتاق چای‌خانه اپرا هم با تابلو فرش‌های بسیار زیبا وجود دارد.  یکی از امکانات جالب این مکان امکان نمایش زیرنویس به زبان‌های مختلف آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی و… است. هر کدام از صندلی‌های سالن نمایش این ساختمان دارای یک مانیتور است و اطلاعات جالب در این مانیتور از محتویات نمایش برای شما نشان داده می‌شوند. اگر به موسیقی علاقه دارید حتما این مکان را برای بازدید انتخاب نمایید.

۴. کلیسای جامع سنت اشتفان (St Stephen’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت اشتفان (St Stephen’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت استفن به استفانزدم نیز شهرت دارد. این کلیسا در قرن ۱۲ میلادی و به‌عنوان کلیسایی محلی احداث شد. امروز این ساختمان کلیسای خانگی اسقف اعظم کاتولیک در وین است. این کلیسا در جنگ جهانی دوم ویران شد، اما پس از جنگ و در دوره‌ای هفت ساله و در حالی که مراسم عبادی روزانه در آن برگزار می‌شد، مجددا بازسازی شد. کلیسای جامع که ارتفاع بلندی نیز دارد یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی وین است. سقف حیرت‌انگیز آن با ۲۳۰ هزار کاشی براق پوشیده شده است. کلیسای جامع بیش از ۱۸ محراب دارد که همگی در دوره‌های متفاوت تاریخی ساخته شده‌اند و آثار هنری با ارزشی را شامل می‌شوند.

۵.  چرخ و فلک عظیم فریس و شهربازی وین(THE GIANT FERRIS WHEEL)

چرخ و فلک عظیم وین و شهربازی پراتر (THE GIANT FERRIS WHEEL)

اگر به غیر جاهای تاریخی علاقه ای به تفریح هم داشتید حتما سری به شهربازی پراتر و چرخ و فلک عظیم فریس بزنید. چرخ و فلک نمادین وین یا Riesenrad ستاره ای از صفحه نقره ای است که در فیلم های کلاسیک مانند The Third Man Vienna Blood  و Before Sunrise نیز دیده می شود. منظره شهر از بالای این چرخ و فلک بسیار خوب است. شهربازی پراتر نیز مجاور آن است و روزی زمین شکار سلطنتی بوده و امروز یکی از محبوب‌ترین مراکز تفریحی وین است.هر سن و سال و سلیقه‌ای داشته باشید می‌توانید سرگرمی‌های مورد علاقه خود را در این پارک پیدا کنید. از بازی‌های معمول شهربازی گرفته، تا غذاخوردن و پیست رقص، و یک شهربازی با تم دایناسورها برای کودکان. ولی یکی از کارهایی که حتما باید به همراه خانواده خود در این پارک انجام دهید این است که سوار چرخ و فلک بزرگ وین شوید. این چرخ و فلک از سال ۱۸۹۶ مشغول نشان دادن منظره زیبای شهر به محلی‌ها و گردشگران بوده است. اتاقک‌های لوکس آن با اینکه کمی قیمت بیشتری دارند، ولی تا ۱۲ نفر با هم می‌توانید سوار شوید و دسته جمعی از این تجربه جالب لذت ببرید.

۶.  باغ وحش وین (VIENNA ZOO)

باغ وحش وین (VIENNA ZOO)

در ادامه مکان های تفریحی وین باید از باغ وحش زیبا و قدیمی وین که در نزدیکی کاخ شونبرون است یاد کنیم. بسیاری از آن بازدیدکنندگان شونبرون با توجه به قرارگیری این باغ وحش در محوطه کاخ، به قدیمی ترین باغ وحش جهان راه پیدا می کنند. در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده است، جالب ترین قسمت آن احتمالاً قسمت  نگهداری پاندای غول پیکر است. جاذبه های مختلف داخل ساختمان این مکان را به مکانی مناسب برای بازدید در زمستان تبدیل می کند.

۷. خانه هوندرت واسا(Hundertwasserhaus)

خانه هوندرت واسا(Hundertwasserhaus)

این خانه عجیب و غریب و جذاب و تماشایی که به‌عنوان خانه “طبیعت و انسان دوستانه” شهرت دارد، توسط نقاش «فریدِن رایش هوندرد واسا» طراحی شده است، و با رنگ‌های روشن و زنده خود در سال 1985 تکمیل شد و ساکنان اصلی آن –که البته جای تعجب ندارد -هنرمندان، روشنفکران و افرادی خلاق (بسیار شبیه به معمار خود) می‌باشند. اگرچه، تنها می‌توانید از تماشای نمای خارجی این ساختمان رنگارنگ لذت ببرید، در نزدیکی این بنا، ساختمان دیگری به نام (Kunsthaus) وین وجود دارد، مجموعه‌ای از آپارتمان‌ها که دارای تراس کافه بوده و می‌توانید برای مدت طولانی در آن‌ها استراحت کرده و از محیط فرح‌بخش آن لذت ببرید.

۸. موزه هنر آلبرتینا (THE ALBERTINA MUSEUM)

موزه هنر آلبرتینا (THE ALBERTINA MUSEUM)

این موزه در یک کاخ تبدیل شده دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری جهان است که شامل آثار میکل آنژ، آلبرشت دورر، رامبراند، روبنس، مانه، مونه، سزان، کلیمت و وارهول است. حدود یک میلیون پرینت و 60 هزار طراحی از نقاشی‌های منحصربه‌فرد نقاشان بزرگ جهان در این موزه نگه‌داری می‌شوند. این موزه سبک‌های هنری مختلف را از امپرسپونیست‌های فرانسوی تا اکسپرسیونیست‌های آلمانی به نمایش می‌گذارد. کنده‌ کاری‌های بسیار زیادی با آلیاژ خاصی از طلا و پارکت‌هایی که کف ساختمان هستند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده‌اند.

رپورتاژ

۹. خانه موتزارت (MOZART’S APARTMENT)

خانه موتزارت (MOZART’S APARTMENT)

موتزارت شاید مشهورترین آهنگساز تمام ادوار باشد. دقیقاً به همین دلیل آپارتمان موتزارت ممکن است برای گردشگران جالب باشد. این چنین جاذبه های گردشگری وین زیاد است مانند خانه بتهوون، هایدن و.. اما این شاید چشمگیرترین آن ها باشد.

۱۰. مدرسه سوارکاری اسپانیایی (Spanish Riding School)

مدرسه سوارکاری اسپانیایی (Spanish Riding School)

مدرسه اسپانیایی سوارکاری یک باشگاه سنتی برای اسب‌های لیپیزان است و اجراهای عمومی در مدرسه زمستانی سوارکاری در هافبورگ برگزار می‌کند. باشگاه سوارکاری به این اجراها، نمایش‌های کلاسیک می‌گوید، اما تماشاگران می‌توانند آن را سحر و جادو بنامند. این باشگاه اسب‌ها را به این شیوه برای ۴۰۰ سال است، پرورش می‌دهد. ۶۸ راس نریان که اجدادشان اسپانیایی بوده‌اند از سال ۱۷۳۵ میلادی در مدرسه زمستانی سوارکاری آموزش دیده و به اجرا پرداخته‌اند. اسب‌ها و سوارکاران هر ۲ تحت تمرین‌های ویژه‌ای قرار می‌گیرند که سال‌ها طول می‌کشد.

۱۱.میدان راتائوس (Rathaus)

راتهاوس (Rathaus)

وینر واتهاوس ساختمان شهرداری و محل فرمانداری ایالت وین است. این بنای گوتیک در دهه ۱۸۸۰ میلادی ساخته شده و در بالای آن مجسمه‌ای از راتوزمان که نماد شهر وین است قرار دارد. وینر زاتهاوس در حال حاضر بازسازی می‌شود و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۳ میلادی پروژه بازسازی آن به طول بینجامد.

۱۲. کلیسای سنت چارلز وین یا کارل اسکیرچ (Karlskirche)

کلیسای سنت چارلز وین یا کارل اسکیرچ (Karlskirche)

این کلیسای بسیار زیبا به سبک باروک به سنت چارلز بارمئو تقدیم شده‌است. سنت چازلر جان خود را برای کمک به مبتلایان به طاعون سیاه فدا کرد و کلیسای او در سال ۱۷۳۷ ساخته شد. بر بالای این کلیسا یک گنبد زیبای ۷۲ متری خودنمایی می‌کند و در دو طرف آن دو ستون پیروزی به ارتفاع ۳۳ متر به نگهبانی ایستاده‌اند. روی نمای این کلیسا مجسمه‌هایی خواهید دید که فرشته‌‌های انجیل‌های عهد قدیم و عهد جدید را نشان می‌دهند. سبک معماری این کلیسا ترکیبی از سبک‌های رنسانس، یونان و روم باستان، به همراه سبک‌های بیزانتین و باروک است. یک آسانسور هم در داخل کلیسا وجود دارد که شما را به بالای گنبد می‌برد و از آن بالا می‌توانید منظره زیبای وین را به تماشا بنشینید.

۱۳.

مجموعه بلودر وین (Belvedere Complex)

مجموعه بلودیر (Belvedere Complex)

بِلودِر وین یک کاخ تاریخی است که متشکل از دو کوشک بالا و پائین که به سبک دوره باروک ساخته شده‌اند، این مجتمع اضافاتی هم دارد از جمله، نارنجستان، اصطبل قصر، بخش فواره‌ها، این مجموعه در منطقه سوم پایتخت و در قسمت لبه جنوب شرقی واقع شده، از جمله بارزترین بخش‌های آن می‌توان به موزه مشهور به گالری کاخ بلودر اشاره داشت.در این قصر مجسمه‌های زیبا و راه‌پله‌های رسمی دارای تزیینات پر زرق و برقی هستند. تالار مرمری یکی از زیباترین مکان‌های این قصر محسوب می‌شود. آثار هنرمندانی مانند (گوستاو)، (کلیمت) و (ونگو) هم در این قصر وجود دارد. زمانی که آب‌وهوای شهر وین بسیار گرم باشد گذراندن وقت در باغ‌های فرانسوی این قصر بسیار لذت‌بخش است. شما می‌توانید بهترین آثار هنری دنیا را روی دیوارهای این ساختمان به سبک باروک مشاهده کنید.

۱۴. جزیره‌ دانوب (Danube Island)

جزیره‌ دانوب (Danube Island)

جزیره‌ دانوب در رودخانه‌ی دانوب قرار دارد و با ۲۱ کیلومتر طول، فرصت‌های تفریحی زیادی را فراهم کرده است؛ از مسیرهای پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و اسکیت‌سواری گرفته تا رستوران‌ها، کافه‌ها، و سکوهای باربیکیو. اگر می‌خواهید چند ساعتی را از هیاهوی شهری دور بمانید و در فضایی آرامش‌بخش سپری کنید، این جزیره مقصدی مناسب برای شما است. همچنین اگر می‌خواهید مناظر وین را در ارتفاع 155 متری ببینید حتماً به برج دانوب سر بزنید. تمام این برج 252 متر ارتفاع دارد و آسانسور سریعی در آن وجود دارد. این آسانسور شما را در مدت 35 ثانیه به ارتفاع 155 متری برج می‌رساند. شما می‌توانید از بالا منظره 360 درجه‌ای مشاهده کنید که هیجان زیادی برای شما به وجود می‌آورد.

۱۵. موزه کنستیستوریش و قصر ماریا ترزیا (Kunsthistorisches Museum and Maria-Theresien-Platz)

موزه کنستیستوریش و قصر ماریا ترزیا (Kunsthistorisches Museum and Maria-Theresien-Platz)

آثار هنری موجود در این موزه را خانواده سلطنتی هپسبرک جمع‌آوری کرده‌اند. این آثار به طور تخصصی مربوط به اواخر دوره رنسانس در ایتالیا می‌شوند، ولی حتی آثاری از هنر کلاسیک رومی، یونانی و مصری هم در آن خواهید دید. برخی از معروف‌ترین آثار هنری دنیا، مانند «بانوی ما در دشت» اثر رافائل، «هنر نقاشی» اثر ورمیر، و آثاری از ولاسکز، روبن، و رامبرانت در این موزه هستند.

۱۶. موزه تاریخ طبیعی وین (Vienna Natural History Museum)

موزه تاریخ طبیعی وین (Vienna Natural History Museum)

موزه تاریخ طبیعی وین یک مجموعه بزرگ از سنگ‌های معدنی و قیمتی، شهاب سنگ‌ها، فسیل‌ها، اسکلت حشرات و پستانداران و حیوانات منقرض شده بسیار زیادی است. NHM Vienna یکی از بزرگترین موزه‌ها و موسسات تحقیقاتی غیردانشگاهی در اتریش و مرکز مهم تعالی برای همه امور مربوط به علوم طبیعی است. این موزه ۳۹ اتاق نمایشگاهی موزه با ۸۴۶۰ متر مربع مساحت دارد و بیش از ۱۰۰۰۰۰ شی را به نمایش می‌گذارد. این مکان دارای ۳۰ میلیون شی است که در دسترس بیش از ۶۰ دانشمند و پژوهندگان مهمان متعددی است که بررسی‌های اساسی را در طیف گسترده‌ای از زمینه‌هایی در ارتباط با علوم انسانی، علوم زمین و علوم زیستی انجام می‌دهند. کد فهرست هرباریورم اختصاص داده شده به این موزه W است و در هنگام استناد به نمونه‌های هرباریوم نگهداری شده استفاده می‌شود.

جاذبه های گردشگری پاریس: ۱۳ برترین جاهای دیدنی پاریس + عکس

نوشته‌های مرتبط