۱۰ گفتاورد الهام بخش برای موفقیت در کسب و کار و زندگی

زندگی پر از سختی‌ها است. نحوه‌ی رویارویی با چالش‌ها دقیقا چیزی است که ما را ممتاز می‌کند. هیچ‌کس در پر قو ممتاز نمی‌شود. این در مورد جنبه‌های مختلف زندگی از جمله به راه انداختن کسب و کار صدق می‌کند. در دل چالش‌ها از این ۱۰ گفتاورد الهام بخش برای موفقیت در کسب و کار و زندگی و برای پرواز به سمت موفقیت الهام بگیرید تا به شما کمک کند به سوی بهتر شدن پیش بروید.

گفتاورد الهام بخش برای موفقیت

۱. شما هیچ‌وقت برای پیدا کردن یک هدف جدید یا دیدن رویای جدید پیر نیستید.—سی. اس. لوییس

سن فقط یک عدد است. موفقیت به اراده برای رسیدن به آن و ممارست و تلاش وابسته است. هرچند که ایده‌های جدید معمولا نزد جوانان است اما خلاقیت با سن محدود نمی‌شود. سی. اس. لوییس تا 1950 تاریخ کلاسیک نارنیا را چاپ نکرده بود. او آن موقع بیش از 50 سال سن داشت.

۲. بزرگترین ضعف ما تسیلم شدن است. قطعی‌ترین راه برای موفق شدن، همیشه یک بار دیگر سعی کردن است.—توماس ای. ادیسون

کارآفرینان همیشه دو انتخاب در مقابل شکست دارند: تسلیم شوند یا دوباره سعی‌کنند. آنها که از شکست به عنوان بزرگترین محرک و انگیزه استفاده می‌کنند موفق می‌شوند. درست در آخرین لحظه قبل از تسلیم شدن معمولا کارآفرینان راه خود را به مرحله‌ی بعد باز می‌کنند و راه حلی را که به دنبالش بودند پیدا می‌کنند.

۳. تا زمانی‌که متوقف نشوید مهم نیست چه‌قدر آرام حرکت می‌کنید.—کنفسیوس

همه‌ی ما قصه‌ی لاک‌پشت و خرگوش را شنیده‌ایم و این مثال در کسب وکار هم درست است. لازم نیست پیروزی با سرعت نور اتفاق بیفتد. پیشرفت آهسته هم موفقیت محسوب می‌شود. با هر سرعتی به جلو رفتن ادامه بدهید.

۴. راز پیش رفتن، شروع کردن است.—مارک تواین

اینرسی همه چیز است. آن‌ها که در حرکت هستند بیشتر احتمال دارد به حرکت ادامه بدهند. آنها که کناره گیری می‌کنند بیشتر احتمال دارد متوقف شوند.

۵. مهربان باشید تا هر وقت ممکن است. همیشه ممکن است.—دالای لاما

رپورتاژ

مهربانی الزاما اولین چیزی نیست که در کسب و کار به ذهن می‌رسد. کارآفرینی معمولا با بی‌رحمی ملازم است. ولی حقیقت این است که موفقیت موفقیت نیست اگر مردم در طول مسیر آن آزرده شوند. در همه‌ی تلاش‌ها از جمله کارآفرینی مهربانی بسیار باارزش است.

۶. فقط دو روش برای زندگی هست. یکی اینکه هیچ‌چیز معجزه نیست. دیگری این‌که همه چیز یک معجزه است.—آلبرت انیشتین

قدرشناس باشید. یا از هیچ چیز قدردانی نکنید یا قدر هر چیز کوچکی را بدانید. در پایان روز لحظه‌ای وقت بگذارید و به خاطر این‌که از خواب بیدار شده‌اید و به خاطر همه‌ی نعمت‌های زندگی شکرگزاری کنید.

۷. عشق متضاد نفرت نیست، بی‌تفاوتی است. هنر متضاد زشتی نیست، بی‌تفاوتی است. ایمان متضاد کفر نیست، بیتفاوتی است. و زندگی متضاد مرگ نیست، بی‌تفاوتی است.—الی ویسل

مقاومت کنید. اجازه ندهید وقتی بی‌تفاوت هستید زندگی از دست‌تان سر بخورد. هوشیار باشید و سعی کنید به هر چیزی از جمله تلاش برای کارآفرینی دل بدهید.

۸. اراده‌ای در دل تاریکی بیدار است، ما را به نور جاودانه می‌رساند.—دنیل کاتز

وقتی یک مبارزه را آغاز می‌کنید، اراده‌‌ای محکم برای آغاز کردن و موفق شدن می‌تواند بیدار شود. این اراده‌ی می‌تواند به شما نیرویی می‌دهد که شما را به چشمه‌های روشن‌تر، موقعیتی بهتر، از آن‌چه قبل از مبارزه به دنبال آن بودید می‌رساند.

کارآفرینی برای نازک‌ نارنجی‌ها نیست. هرچیزی که ممکن است خراب شود، روزی خراب می‌شود. حتی بدتر از آن که انتظارش را داشتید. تنها راه موفقیت مبارزه کردن است.

۹. پرنده‌ها برای رهایی بسیار عالی پرواز می‌کنند. چه‌طور آن را یاد می‌گیرند؟ آن‌ها می‌افتند ولی پس از آن دوباره پر می‌زنند–مولانا

بهترین موقع برای شروع چیزی هیچ‌وقت نمی‌رسد. یادگرفتن و موفق شدن مستلزم تحمل سختی‌ است.. ترسناک خواهد بود. مثل احساس سقوط است. ولی قاپیدن شانس‌ها تنها را دست یافتن به موقعیتی قابل توجه است.

۱۰. چه‌قدر شگفت‌انگیز است که کسی نباید حتی لحظه‌ای قبل از شروع به اصلاح جهان صبر کند.—ان فرانک

بزرگ بیندیشید. خودخواه نباشید. به این بیندیشید که کسب و کار چه‌طور می‌تواند به دیگران کمک کند. این ایده چه‌طور می‌تواند دنیا به جای بهتری تبدیل کند؟

نوشته‌های مرتبط