همه چیز درباره هیوندای اکسنت بلو

اگرچه مدت زمان زیادی از طراحی این خودرو می‌گذرد، اما هیوندای اکسنت هنوز هم ظاهر مدرن و قابل‌قبولی ارائه می‌دهد. البته می‌توانیم تفاوت‌هایی در طراحی این خودرو و زبان طراحی مدل‌های امروزی هیوندای ببینیم اما هیوندای اکسنت به‌عنوان خودرویی اقتصادی به‌همراه آپشن‌های نه‌چندان زیاد مشکلی ازنظر ظاهر ندارد. در توضیح پسوند بلو، که وجه تمایز بسیار از اکسنت‌های وارداتی است، باید گفت که این پسوند به‌معنای استفاده‌ی خودرو از سیستم کاهش مصرف سوخت هوشمند هیوندای است که در ارتباط با سیستم اکوی این خودرو قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی

در بازار ایران اکسنت با پیشرانه‌ ۱٫۶لیتری ارائه می‌شود که قدرتی معادل ۱۲۲ اسب بخار در دور موتور ۶۳۰۰ و ۱۵۵ اسب بخار در دور موتور ۴۲۰۰ را به شما ارائه می‌دهد. این مدل در بازار جهانی مجهز به جعبه‌دنده دستی ۶سرعته یا ۴ سرعته‌ اتوماتیک است. صفر تا ۱۰۰ کیلومتر اکسنت ۱۱ ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۱۹۰کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این خودرو ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. هیوندای اکسنت مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶ است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درمورد تمام مدل‌ها و تیپ‌های اکسنت در ایران به هیوندا اکسنت دیوار مراجعه کنید.

آپشن‌ها و امکانات

این خودرو دارای سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBA، EBD و TCS است و دارای ۶ کیسه هوا (شامل کیسه هوای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای، کیسه هوای جانبی) است.آپشن‌های هیوندای اکسنت موجود در بازار ایران به‌نسبت کامل است، سیستم صوتی باقابلیت پخش CD MP3،USB و AUX به‌همراه ۴ بلندگو، بلوتوث، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان، گیربکس ۴ سرعته خودکار، رینگ‌های ۱۴ و یا ۱۶اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی، سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه‌مطبوع به‌صورت دستی (خودکار به‌صورت سفارشی)، دکمه استارت، سیستم ECO Drive برای نشان‌دادن حالت بهینه در حین رانندگی، سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان‌دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی HAC و کروز کنترل (سفارشی) است.

رپورتاژ

تجربه رانندگی با اکسنت

اکسنت را درمجموع می‌توان یک سدان کوچک خانوادگی دانست که برای سفرهای شهری و برون‌شهری بسیار مناسب و راحت است. فضای داخل کابین با وجود کلاس خودرو (سدان سایز کوچک) خوب و کافی است و سرنشینان را دچار کمبود جا و ناراحت نمی‌کند. نفوذ صدای موتور به داخل کابین بیش از حد انتظار نیست و برای یک سدان با ذات اقتصادی بسیار خوب است. رانندگی با آن در شرایط مختلف راحت است.

فرمان برقی خودرو باحساسیت به‌سرعت این کار را ساده‌تر می‌کند. تعویض لاستیک‌های خودرو و پهن‌ترکردن آنها، مشکلاتی که گاهی برای کنترلش در سرعت‌های زیاد پیش می‌آید را رفع خواهد کرد. دید عقب خودرو به‌دلیل شیب سقف و سایز شیشه عقب کم است. این مشکل با دوربین عقب برطرف می‌شود. اکسنت به‌طورکلی خودرویی پرشتاب و چالاک نیست و نمی‌توان رانندگی پرهیجانی را نصیب راننده کند. عملکرد آن به‌عنوان سواری خانوادگی کاملاً قابل‌قبول است.

هماهنگی موتور و گیربکس از دیگر مزایای این خودرو محسوب می‌شود که باعث می‌شود بازده موتور بیشتر شود. گیربکس راننده را با دردسر خاصی مواجه نمی‌کند و تعویض دنده‌ها در آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. البته گفته می‌شود که در دنده‌های معکوس گاهی کندی‌هایی دیده می‌شود اما مشکلی چندان جدی نیست. اکسنت خودروی کم استهلاکی است و هزینه نگه‌داری زیادی ندارد. بازار نسخه‌های کارکرده آن مناسب است و فروش خوبی دارد.

این خودرو مانند دیگر محصولات هیوندای سواری کاملا نرم و بی‌تکانی ندارد. البته نباید از خودروی کوچک و کم‌وزن توقع سواری بی‌تنش را داشت. در اکسنت ضربات جاده و مسیر به‌خصوص در مسیرهای پر دست‌انداز در ردیف عقب کاملاً محسوس است. پایداری خودرو در سرعت‌های زیاد قابل‌قبول است. این خودرو از ایمنی خوبی برخوردار است و عملکرد ترمز‌های آن در سرعت‌های زیاد رضایت‌بخش است.

در‌مجموع می‌توان هیوندای اکسنت را خودرویی خانوادگی خوب دانست که در رانندگی شهری راحت و نرم است و سفرهای طولانی‌مدت چهار نفره با آن امکان‌پذیر است. امکانات رفاهی این خودرو گرچه در سطح خودروهای لوکس دیگر قرار نمی‌گیرد اما نیازهای سطح متوسط را برآورده می‌کند. می‌توانید برای مطالعه تجربه رانندگی با خودروهای موجود در بازار کشور به بررسی فنی ماشین های مختلف دیوار مراجعه کنید.

نوشته‌های مرتبط