آخرین مرکز اداری امپراتوری عثمانی (کاخ دولما باغچه) را کاوش کنید

کاخ دولما باغچه بنایی وسیع و تاریخی است که در سال های آخر عمر امپراتوری عثمانی به عنوان ساختمان اداری اصلی امپراتوری عثمانی بوده است. امروز، در تور استانبول یک موزه و مکان تاریخی پیدا خواهید کرد که می‌توانید از آن بازدید کنید تا همه چیز را در مورد خود ساختمان و آثار باستانی شگفت‌انگیزی که در آن نگهداری می‌کند، بدانید. یک تور با راهنما از ساختمان بازدید شما را تا حد امکان آسان می کند و همچنین اطلاعات زیادی را ارائه می دهد که در بازدیدهای خود راهنما به دست نمی آورید.اگر حتی از راه دور به تاریخ یا معماری چشمگیر این منطقه علاقه مند هستید، نمی خواهید بازدید از کاخ دولما باغچه را از دست بدهید. کودکان و بزرگسالان به طور یکسان می توانند با نمایشگاه ها و گشت و گذار در اینجا سرگرم شوند، زیرا چیزی برای لذت بردن همه دارد. حدود 2 یا 3 ساعت طول می کشد تا یک گشت و گذار کامل در این مجموعه کاخ های عظیم انجام دهید، هرچند که اگر دوست دارید می توانید زمان بیشتری را صرف کنید.کاخ دولما باغچه در استانبول – یکی از برجسته ترین مکان های تاریخی برای دیدن در تور استانبول تابستان 1401 است.

دیدنی های کاخ دولما باغچه در استانبول چیست؟

یکی از مهمترین نکات برجسته کاخ دولما باغچه طراحی خود ساختمان است. این کاخ بزرگ‌ترین کاخ ترکیه است که نزدیک به 45000 متر مربع فضایی را در بر می‌گیرد که شامل نزدیک به 300 اتاق است. در حالی که نمی‌توانید از همه اتاق‌ها بازدید کنید، تعداد مناسبی برای بازدیدکنندگان باز است. اندازه بسیار زیاد آن در دکور نیز منعکس شده است، زیرا در میان کف و دیوارهای آن، کاشی کاری های سلطنتی، پیچیده و جزئیات را به نمایش می گذارد. در سقف ها به تنهایی 14 تن طلا استفاده شده است.وقتی از کاخ دولما باغچه بازدید می کنید، هر دو حرم و سلاملیک را برای کاوش در دسترس خواهید یافت. اولی محل استقرار زنانی است که در کاخ اقامت داشتند و دومی محل تشریفات است. هر دو با یک تور صوتی همراه هستند که می‌توانید با سرعت خودتان انجام دهید، و این در قیمت اولیه بلیط کاخ گنجانده شده است.

تاریخچه مختصری از کاخ دولما باغچه در استانبول

کاخ دولما باغچه از بسیاری دیگر از بناهای نمادین شهر جوان‌تر است و در اواسط قرن نوزدهم به دستور عبدالمجید اول ساخته شده است. این کاخ به طور خاص برای طراحی و طراحی مدرن‌تر طراحی شده بود، زیرا سلطان کاخ توپکاپی را احساس می‌کرد. خانه تاریخی سلاطین در مقایسه با هم عصران اروپایی خود قدیمی بود.

دیدنی های کاخ دولما باغچه در استانبول چیست؟

کاخ دولما باغچه آخرین مرکز اداری امپراتوری عثمانی بود و از اواسط قرن نوزدهم تا الغای خلافت که در سال 1924 اتفاق افتاد مورد استفاده قرار گرفت. حتی پس از تأسیس جمهوری ترکیه، اولین رئیس جمهور برای مدتی در اینجا زندگی کرد. . با این حال، برای نزدیک به یک قرن، این ساختمان عمدتا به عنوان یک مکان تاریخی و موزه در تلاش برای حفظ تاریخ امپراتوری عثمانی مورد استفاده قرار گرفته است.

چه چیز دیگری در مورد کاخ دولما باغچه در استانبول که دانستن آن خوب است؟

رپورتاژ

قبل از اینکه به کاخ دولما باغچه بروید، باید چند نکته را در نظر داشته باشید. دوشنبه‌ها کاخ بسته است، بنابراین می‌خواهید برای بازدید خود برنامه‌ریزی کنید. علاوه بر این، متوجه خواهید شد که ایستگاه تراموای منطقه کاباتاس نزدیک‌ترین نقطه حمل‌ونقل عمومی به کاخ است. از آن توقف، تنها حدود 10 دقیقه طول می کشد تا پیاده به کاخ برسید.

کاخ دولما باغچه به راحتی در کنار چندین مکان نمادین دیگر قرار دارد که نمی‌خواهید آن‌ها را از دست بدهید. مسجد دولما باغچه فقط در فاصله کوتاهی از غرب قرار دارد، در حالی که پارک زیبای یلدیز درست در شمال شرقی و پس از مرکز بشیکتاش واقع شده است. برج نمادین گالاتا کمی بیش از 2 مایل به سمت جنوب غربی فاصله دارد.

حقایق جالب در مورد کاخ دولما

خانه ای که تقریباً یک امپراتوری را ورشکست کرد:مجلل کلمه ای است که به طور کامل کاخ دولما باغچه را خلاصه می کند. این بنا که در قرن 19 ساخته شد، تقریباً سلطان عبدالمجیت را که آن را راه اندازی کرد، ورشکست کرد.کاخ دولما باغچه استانبول در سواحل بسفر یکی از پر زرق و برق ترین کاخ های جهان است. هنگامی که در سال 1856 به پایان رسید، خانواده امپراتوری از کاخ قرون وسطایی توپکاپی نقل مکان کردند تا در این خانه دیدنی زندگی کنند.این کاخ 3 طبقه از زمان اولین اشغال به سختی تغییر کرده است. هنوز هم می توانید تزئینات، مبلمان، فرش های ابریشمی و پرده های اصلی آن را ببینید. به دنبال بزرگترین لوستر کریستالی بوهمی جهان، هدیه ای از ملکه ویکتوریا باشید که با 750 لامپ می درخشد.حاکم اعظم مصطفی کمال آتاتورک در کاخ دولما باغچه زندگی کرد و درگذشت. او در 10 نوامبر 1938 در ساعت 9:05 صبح در اینجا درگذشت. متوجه خواهید شد که تمام ساعت‌های کاخ در این زمان متوقف شده‌اند.کاخ دولما باغچه در برنامه تورهای اتوبوس شهری استانبول ما قرار دارد. می‌توانید برای کاوش به اینجا بروید یا از آن خارج شوید، یا در جای خود بمانید و همه چیز را از راهنما سرگرم‌کننده و آموزنده گلبرگ سیر یاد بگیرید.

حقایق جالب در مورد کاخ دولما

سایر حقایق جالب در مورد کاخ دولما باغچه استانبول

  • این کاخ دارای ۲۸۵ اتاق، ۴۴ سالن، ۶۸ سرویس بهداشتی و ۶ حمام ترکی است.
  • دولما باغچه به معنای «باغ پر شده» است –
  • 14 تن ورق طلا برای طلاکاری سقف کاخ دولما باغچه استفاده شده است
  • این کاخ محل زندگی 6 سلطان آخر امپراتوری عثمانی بود

پیشنهاد ویژه: پس از بازدید از کاخ کجا غذا بخوریم؟ رستوران ویلا بسفر Villa

یکی از بهترین منظره های پانوراما از تنگه بسفر در استانبول از رستوران ویلا بسفروس است و طعم آن به همان اندازه افسانه ای است.ویلا بسفروس یکی از بهترین رستوران های آناتولی است و همچنین مکانی عالی برای تماشای استانبول است. این رستوران غذاهای دریایی باورنکردنی دارد – شک ندارم که می خواهید برای چیزهای بیشتری برگردید!ویلا بسفروس هر سال میزبان مناسبت های ویژه ای مانند پیشنهاد ازدواج و تولد با ثباتی بی نظیر است – اگر این مکان زیبای ساحلی را انتخاب کنید از تصمیم خود پشیمان نخواهید شد.از انواع ماهی تازه روزانه و غذاهای دریایی گرفته تا پیش‌غذاهای فصلی و غذاهای جهانی، ویلا بسفر ارزش بازدید را دارد.

نوشته‌های مرتبط