دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

با پست دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی در خدمت شما همراهان عزیز خواهیم بود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و وجود گوشی های هوشمند، آموزش از طریق اپلیکیشن ها بیش تر از گذشته رواج پیدا کرده است. اپلیکیشن های آموزشی زیادی وجود دارد که از طریق آن می توانید هر نوع آموزشی را در هر زمان یاد بگیرید و تجربه کنید. اگر دوست دارید اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی را بشناسید و آن را در گوشی خود نصب کنید، با ما همراه باشید تا با اَپ های معروف آشنا شوید و وقت خود را به دنبالِ پیدا کردن اپلیکیشن های خوب در گوگل پلی و کافه بازار هدر ندهید.

زبان ترکی استانبولی

یکی از کشورهای موفق و هم مرز با ایران کشور ترکیه است. اکثر مردم در ترکیه مسلمان هستند؛ بنابراین همیشه مقصد خوبی برای مهاجرت و مسافرت برای ایرانینان به شمار می رود. زبان رسمی مردم در این کشور ، ترکی استانبولی است. برای یادگیری زبان و درک بهتر آن باید آن زبان را از ریشه شناخت. ترکی استانبولی مانند دیگر زبان های فنلاندی و مجارستانی از شاخه زبان های آلتایی یا آغوز است که علاوه بر زبان ترکی استانبولی زبان های آذری، ازبکی، ترکمنی را نیز شامل می شود. طبق آمارهای به دست آمده زبان مادری حدود 75 میلیون نفر ترکی استانبولی است و بیش تر از 17 میلیون نفر زبان ترکی استانبولی را به عنوان زبان دوم می دانند یا می خواهند آموزش ببینند. یادگیری زبان ترکی استانبولی برای کسانی که زبانشان آذری یا ازبکی یا ترکمنی است و تقریباً نزدیک به این زبان می باشد، راحت تر است. اما برای فارسی زبان ها کمی تلاش بیشتری می طلبد.

به هر حال یادگیری زبان ترکی استانبولی برای کسانی که برای مهاجرت، مسافرت، تجارت یا تحصیل به ترکیه سفر کنند از ضروریات است و دانستن این زبان در این کشور یعنی یک قدم مثبت بیشتر از بقیه غیر بومی ها بر می دارید. چنانچه به یادگیری زبان جدید در قالب فیلم های آموزشی علاقمند هستید، پیشنهاد می کنم از مجموعه ای معتبر و قابل اعتماد به نام فرادرس استفاده کنید. فرادرس با استفاده از استادید مجرب و متعهد شروع به تهیه فیلم های آموزشی از جمله زبان کرده است تا برای کسانی که می‌‌خواهند زبان دوم یاد بگیرند مفید باشد.

دلایل یادگیری زبان ترکی استانبولی

یادگیری زبان ترکی استانبولی از طریق کلاس های حضوری، کتاب های آموزشی، کلاس های خصوصی و از طریق اپلیکیشن ها و دوره های مختلف امکان پذیر است. اما شاید هنوز شک داشته باشید که چرا زبان ترکی استانبولی را به عنوان زبان جدید یاد بگیرید. در ادامه دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی به دلایل یادگیری این زبان می پردازیم تا در ادامه مسیر با اطمینان قدم بردارید.

یادگیری زبان ترکی استانبولی و برقراری ارتباط

نباید فراموش کرد هنگام سفر به هر جایی یکی از مهم ترین موارد دانستن زبان رسمی آن کشور است. چون برای ارتباط گرفتن، ابراز احساسات و غیره نیاز به دانستن زبان داریم. تا حالا احساس کردید که در بیان احساس و فهماندن منظور خودتان به کسی که نمی تواند حرف بزند و بشنود، به مشکل برخوردید؟ این سوال از آن جهت پرسیده شد که اگر قصد مهاجرت به ترکیه را داشتید و تا به حال زبان ترکی استانبولی را یاد نگرفته اید، احساس همان آدمی را خواهید داشت که قدرت تکلم و شنوایی ندارد.

نکته منفی در این است که اگر نتوانستید با مردم اطراف خود ارتباط برقرار کنید، بعد از چند مدت دچار غریبی و افسردگی خواهید شد و حتی در کمک گرفتن در مسائل کوچک و امنیتی نیز دچار مشکل می شوید. پس با توجه به نکات گفته شده قبل از سفر طولانی مدت یا مهاجرت به کشوری، آشنا بودن به زبان آن کشور باید از اولویت های آن فرد باشد.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای تجارت

به دلیل همسایگی ایران با ترکیه و موارد مشترکی که دارند باعث شده است تا تبادل کالای زیادی داشته باشند. اقلام زیادی به از ترکیه به کشور ما و محصولات بسیاری نیز از ایران به ترکیه صادر می شود. برای موفقیت در بحث تجارت نیز مسلط بودن شما به زبان ترکی کمک زیادی خواهد کرد.

بیشتر افرادی که می خواهند در زمینه تجارت خارجی فعالیت دارند می دانند که باید زبان دوم را باید یاد بگیرند تا در فعالیت های تجاری خود موفق عمل کنند. شاید فکر کنید که وجود مترجم کافی باشد اما به نظر افرادی که در این زمینه فعالیت دارند وجود مترجم بازدهی خوبی نخواهد داشت. مترجم شاید نتواند مزایای محصولات شما را درست به خریدار منتقل کند و شاید هم اطلاعات درست و کافی در مورد محصولات شما ندارد.

از طرفی یادگیری زبان ترکی از آن جهت خوب است که تعدادی از کشورهای اطراف، به زبان ترکی صحبت می کنند و می توانید در کشورهای اطراف ترکیه و ایران از این زبان استفاده کنید و به موفقیت بیشتری برسید. اگر تصمیم به تجارت در این کشور دارید بسیار تصمیم خوبی گرفته اید؛ ترکیه هم مرز با اروپای شرقی می باشد و تجار می توانند درآمد دلاری داشته باشند.

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای مهاجرت

دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

در سال های اخیر ترکیه یکی از مقصدهای محبوب برای مسافرت و مهاجرت برای مردم شده است. حتماً می دانید که بین دانستن زبان ترکی و مهاجرت ارتباط مستقیمی وجود دارد. دلیل شما برای مهاجرت هر چه که باشد نیاز به دانش زبان ترکی استانبولی است. سطح های مختلفی از زبان ترکی وجود دارد که در ادامه توضیح مختصری از هرکدام خواهیم داد.

  • سطح C1 و C2

داشتن این سطح از زبان برای مهاجرت عالی است و برای هر هدفی که می خواهید به ترکیه نقل مکان کنید هیچ مشکلی از نظر زبان نخواهید نداشت.

  • سطح B1  و B2

سطح B1 و B2 برای مهاجرت به ترکیه کافی نیست اما اگر برای ادامه تحصیل مهاجرت می کنید می توانید در مقطع و دوره ای که می خواهید شرکت کنید و توانایی خود را بالا ببرید. در پایان دوره افرادی که در سطح B باقی مانده اند نمی توانند به تحصیلات خود ادامه دهند مگر اینکه سطح زبان خود را به سطح C ارتقا بدهند.

  • سطح A1 و A2

سطح A در دانش زبان ترکی استانبولی پایین ترین سطح است و باید در دوره های زبان ترکی شرکت کنید. با آشنایی در این سطح فقط می توانید خود را معرفی کنید و چندین کلمه و عبارت را به زبان بیاورید و برای ادامه تحصیل یا زندگی در ترکیه کافی نیست. همچنین با سطح دانش زبان A شانس دریافت ویزا را از دست می دهید.

رپورتاژ

یادگیری زبان ترکی استانبولی برای ادامه تحصیل

زبان تدریس در تعدادی از داشگاه های ترکیه زبان انگلیسی است اما در اکثر دانشگاه ها زبان اصلی در تدریس زبان ترکی می باشد. تسلط به زبان ترکی از نظر پذیرش در بعضی دانشگاه های ترکیه پیش نیاز است اما اگر مسلط هم نبوید شاید در بعضی دانشگاه ها پذیرفته شوید اما شانس پذیرش بسیار پایین خواهد بود.

پس بین زبان ترکی استانبولی و مهاجرت تحصیلی هم ارتباط محکمی وجود دارد. اگر در مقاطع کارشناسی و ارشد پذیرش شدید، به دانشجویان خارجی فرصتی داده می شود تا در دوره های مقدماتی شرکت کنند. این دوره ها معمولاً با هزینه ای کم و در بعضی موارد به صورت رایگان و روزانه 6 ساعت یا کمتر زبان را در سطح های مختلف یاد خواهند گرفت.

در پایان دوره ها از زبان آموز، آزمون گرفته خواهد شد و فرد تحصیل خود را در دانشگاه مورد نظر شروع می کند. در پایان کلاس های آموزشی، باید دانش آموزان سطح دانش C1 را بتوانند دریافت کنند و ادامه تحصیل دهند و دانش اموزانی که نتوانستند موفق شوند تا شروع سال تحصیلی آینده فرصت داده می شود تا در آزمونی دوباره شرکت کنند.

در ادامه دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی، اپلیکیشن هایی را معرفی خواهیم کرد تا مفید باشد و بتوانید یکی را انتخاب و آموزش ترکی استانبولی را شروع کنید.

اپلیکیشن Learn Turkish by Mondly

دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

اپلیکیشن ماندلی به صورت رایگان در اختیار زبان آموزان قرار گرفته است تا بدون پرداخت هزینه زبان ترکی استانبولی و چندین زبان دیگر را یاد بگیرید. در این اپلیکیشن دوره های متعددی وجود دارد تا زبان آموزان مهارت های شنیداری و مکالمه را تقویت کنند. بهتر است این را هم بدانید که ماندلی بخش هایی دارد که اگر اشتراک آن را پرداخت کنید به دوره ها و امکانات بیشتر دسترس خواهید داشت. با این اَپ می توانید میزان پیشرفت خود را بررسی کنید. طراح اپلیکیشن ماندلی ادعا می کند زبان آموز در طی 10 الی 12 روز می تواند مهارت های پایه زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرد. برای انگیزه بیشتر زبان آموز، جدول رتبه بندی قرار داده شده است تا بر اساس میزان پیشرفتتان و جایگاه موجود با مشاهده جدول، انگیزه کاربر برای تمرین های اضافه افزایش پیدا می کند. اپلیکیشن ماندلی را می توانید از گوگل پلی دانلود کنید.

اپلیکیشن Duolingo

دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

اگر در اینترنت به دنبال اپلیکیشن های آموزش زبان بگردید حتماً نام دولینگو را در بین اپلیکیشن ها دیده اید. با استفاده از دولینگو می توانید از میان 24 زبان موجود یکی را انتخاب و یادگیری را شروع کنید. دولینگو اپلیکیشن کامل و محبوب در بین اپلیکیشن های مختلف آموزش زبان است. این اپلیکیشن مهارت های لازم در آموزش زبان را افزایش می دهد و تلفظ کلمات را به طور شگفت انگیزی بهتر می کند. از این طریق می توانید لغت های جدید و مختلف را یاد بگیرید و دایره لغت خود را گسترش دهید. دولینگو علاوه بر مطالب گفته شده گرامر را نیز به زبان آموز یاد می دهد. دولینگو به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است که برای استفاده ی بیشتر از امکانات آن حق اشتراک پرداخت کنید. درس ها در دولینگو به صورت بازی و سرگرمی است و براساس سطح و موضوع به بخش های مختلف تقسیم شده است که با کامل کرن هر درس، درس بعدی را خواهید دید. درس نامه های موجود را ابتدا مطالعه می کنید سپس وارد خود درس می شوید و از این طریق به یادگیری، تمرین، نکات گرامری می پردازید. امکان یادگیری زبان فارسی در دولینگو وجود ندارد.

اپلیکیشن Drops

دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

به سومین مورد از دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی می رسیم. اپلیکیشن drops در سال 2018 به عنوان بهترین اپلیکیشن انتخاب شد. مبنای آموزش در drops گسترش دایره لغات زبان آموز است و برنامه ای برای آموزش گرامر و جمله سازی و غیره ندارد. در این اَپ دسته بندی های مختلفی وجود دارد که کلمات جدید را با سرگرمی و بازی یاد می دهد. هر درس 5 دقیقه طول می کشد و کلمات جدید را بارها مرور می کند تا در ذهن زبان آموز حک شود. پرداخت های درون برنامه ای شاید از نقاط ضعف این اپلیکیشن باشد. در کل اپلیکیشن خوبی برای یادگیری لغات مختلف است اما باید حق اشتراک پرداخت کنید.

دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی + معرفی منابع آموزشی

اپلیکیشن آموزش آنلاین فرادرس

فرادرس از سال 1387 شروع به فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و برنامه نویسی کرد. 3 سال بعد یعنی در سال 1390 توانست عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران را کسب کند. اکنون فرادرس یکی از معتبرترین مراجع آموزشی است و کاربران زیادی از آموزش های آن بهره می برند. در همین راستا و در جهت دسترسی راحت مخاطبین به مطالب و فیلم های آموزشی این سایت در گوشی هوشمند اندروید، اقدام به تولید اپلیکیشن اندروید فرادرس کرده است. با دانلود و نصب این اپلیکیشن کاربران می توانند با تجربه ای بهتر آموزش های مورد نظر را از فرادرس تهیه و مشاهده کنند.

اپلیکیشن فرادرس در گوگل پلی قابل دانلود است و در زمان کوتاهی در کافه بازار و سایر فروشگاه های نرم افزاری اندرویدی در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. از امکانات این اپلیکیشن می توان به دسترسی به هزاران فیلم آموزشی در زمینه های مختلف، امکان مشاهده آموزش های رایگان و دوره های تهیه شده، امکان ورود به پنل کاربری و شارژ حساب و امکان مشاهده فهرست جدیدترین آموزش ها به صورت دسته بندی شده اشاره کرد. برای دانلود این اپلیکیشن کاربردی می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

سخن آخر در مورد دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی

به انتهای پست دانلود اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی رسیدیم. با توجه به مطالب گفته شده اهمیت یادگیری زبان ترکی برایتان آشکار شده باشد. بعضی از افراد می خواهند به صورت خود آموز به یادگیری بپردازند، شاید یادگیری زبان ترکی استانبولی یا هر زبان دیگری فقط با اپلیکیشن کمی مشکل باشد.

حتماً در جهت یادگیری عمیق باید از منابع دیگیر نیز مانند کتاب های آموزشی، فیلم های آموزشی، دوره های آموزش زبان کمک گرفت تا بهترین بازدهی را در آموزش زبان داشت. اگر به دنبال منبع معتبری هستید که سال ها تجربه در آموزش آنلاین داشته باشد، پیشنهاد ما به شما همراهان عزیز استفاده از فیلم های آموزشی فرادرس است. فیلم های آموزشی متعددی برای آموزش زبان وجود دارد و دوره های متنوع که می‌توانید در جهت یاد گیری استفاده کنید.

نوشته‌های مرتبط