شغل در روسیه: ۱۰ فرصت کسب و کار عالی در کشور روسیه

آیا به دنبال طوفان فکری درباره‌ی بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک در روسیه هستید که شما را ثروتمند و موفق می‌سازند؟ در این نوشتار فرصت‌های کسب و کاری کوچک و داشتن شغل در روسیه ارائه می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را با سرمایه‌ی کم گرفته تا زیاد دنبال کنید.

روسیه

این کشور از نظر مساحت پهناورترین کشور جهان است. و همین طور، نهمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می‌رود. فرصت‌های کسب و کاری بسیاری در این کشور و به ویژه در بزرگترین شهرهایی آن یعنی مسکو، سنت پترزبورگ، کازان، یکاترینبورگ، نیژنی نووگورود، و سامارا وجود دارد. حتی سرمایه‌گذارانی از کشورهای دیگر برای رشد کسب و کار خودشان در روسیه به این کشور می‌آیند.

بر اساس گزارش فوربس، خرده فروشان آمریکایی نیز ترجیح می‌دهند کسب و کارشان را در روسیه انجام بدهند که به خاطر رشد و توسعه‌ی پیوسته‌ی کسب و کارها در روسیه است.

بنابراین، اگر می‌خواهید کسب و کاری در روسیه آغاز کنید، قطعا فرصت‌های کسب و کاری زیادی در آنجا خواهید یافت. بعضی از بهترین ایده‌های کسب و کاری در روسیه به قرار زیر هستند.

۱. کسب و کار غذاهای دریایی و ماهی

بر اساس موقعیت جغرافیایی این کشور، سه اقیانوس در دسترس کشور روسیه قرار دارند من جمله اقیانوس آرام، اقیانوس اطلس، و اقیانوس قطب شمال.

بنابراین، روسیه بزرگترین تولید کننده‌ی خوراک دریایی و ماهی است. در نتیجه سرمایه گذاری در این نوع کسب و کارها در روسیه ایده‌ی فوق‌العاده‌ای است؛ چرا که واقعا این شغل در روسیه پر سود است.

۲. کسب و کار لباس، پوشاک، و لوازم جانبی

این یکی از بهترین فرصت‌های کسب و کار در مسکو روسیه است. برای شروع چنین کسب و کاری، باید در یک ناحیه‌ی مناسب مغازه‌ای اجاره کنید. و باید مطابق آخرین مدهای روز در مغازه‌ی خود جنس بچینید.

شایان ذکر است که اکثر نواحی روسیه هوایی سرد دارد، پس باید البسه را مطابق آن‌ها ارائه کنید. همچنین می‌توانید چکمه و ژاکت نیز در مغازه‌تان بفروشید.

۳. کسب و کار مبلمان

طبق برآوردها، گسترده‌ترین پهنه‌ی جنگلی نیز در روسیه قرار دارد. این امر باعث می‌شود روسیه به بزرگترین صادر کننده‌ی الوار تبدیل شود. در نتیجه شروع کسب و کار چوب بری و مبلمان در روسیه‌ی واقعا ایده‌ی بی‌نظیری است. می‌توانید یا به کار صادرات چوب مشغول شوید یا کسب و کار تولید مبلمان برای خودتان به راه بیندازید.

این شغل در روسیه چنان پر رونق است که ریسک بسیار پایینی دارد، و اکثر آدم‌هایی که این کسب و کار را آغاز می‌کنند هر ساله موفق می‌شوند پول زیادی به جیب بزنند.

۴. راهنمای تور شدن

جاذبه‌های گردشگری بسیار بسیار زیادی در این کشور هست که آدم‌ها را از کشورهای مختلفی هر ساله برای بازدید از روسیه به خود جلب می‌کند. معروفترین اماکن این کشور شامل کوه البروس، جزیره‌ی کیجی، راه‌آهن سراسری سیبری و …

بنابراین، راهنمای تور شدن نه تنها یکی از فرصت‌های کسب و کار عالی و یک شغل در روسیه است، بلکه کسب و کاری جالب و سرگرم کننده نیز هست. فقط اینکه باید درباره‌ی مکانهای مختلف روسیه اطلاعات داشته باشید.

رپورتاژ

۵. سازماندهی مسابقات فوتبال

مردم روسیه بسیار به فوتبال علاقمند هستند. آن‌ها نه تنها از تیم فوتبال‌شان حمایت می‌کنند بلکه عاشق بازی کردن فوتبال نیز هستند. بر همین اساس، می‌توانید یک باشگاه درست کنید و بازی فوتبال بین تیم‌های مختلف را در شهرهای مختلف روسیه سازماندهی کنید.

به ویژه، اگر شما هم این ورزش را دوست دارید، هیچ فرصتی بهتر از شروع کسب و کار در روسیه نیست. با وجود این، باید در زمینه‌ی سازماندهی و انجام کارهای مدیریتی مربوط به مسابقات نیز مهارت داشته باشید.

۶. تامین خدمات برای کودکان

راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان در روسیه به کودکان خدمات رسانی کرد و همان را به راهی قابل توجه برای کسب درآمد تبدیل کرد. می‌توانید آموزش پیش دبستانی برای بچه‌های کوچکی که به خاطر سن پایین‌شان امکان رفتن به مدرسه ندارند فراهم بیاورید.

اگر در زمینه‌ی هنری دستی بر آتش دارید، می‌توانید کارهای هنری مدرسه را در مقیاس‌های کوچک انجام بدهید. همچنین می‌توانید مهارت‌های مختلفی مربوط به موسیقی، رقص، زبان خارجی و … را به کودکان یاد بدهید. همچنین می‌توانید مدرسه‌ی تناسب اندام و فعالیت‌های فیزیکی برای بچه‌ها به راه بیندازید. این یکی از بهترین کسب و کارهایی است که می‌شود در روسیه راه اندازی کرد.

۷. کسب و کار قنادی

کسب و کار قنادی یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌شود در روسیه شروع کرد. می‌توانید از کار خانگی شروع کنید و بعد هر جایی در روسیه که خواستید مغازه‌ی قنادی خود را افتتاح کنید.

بهتر است سیستم تحویل یا دیلیوری را نیز راه بیندازید چون این روزها مردم بیشتر ترجیح می‌دهند در خانه بمانند و اقلام مورد نیاز را دریافت کنند تا اینکه به بازار بروند و خرید کنند.

باید بهترین و خوشمزه‌ترین محصولات را برای مشتریان فراهم کنید. اگر چنین کنید، هیچ کس نخواهد توانست جلوی سود تضمین شده‌ی ماهانه‌ی شما را بگیرد.

۸. کسب و کار دکه‌ی بستنی فروشی

این یک ایده‌ی کسب و کار کوچک دیگر و داشتن شغل در روسیه است که می‌توانید بدون تلاش زیادی آن را شروع کنید. ثابت یا سیار بودن آن به خودتان بستگی دارد. دکه‌های سیار در مقایسه درآمد بیشتری را برای‌تان به ارمغان خواهند آورد.

۹. افتتاح مغازه‌ی کادو فروشی

این می‌تواند ایده‌ی کسب و کاری پرسود در روسیه باشد. نه تنها مردم روسیه عاشق کادو خریدن برای عزیزان‌شان هستند بلکه گردشگران نیز از جاهای مختلف می‌آیند که برای دوستان و اقوام‌شان پیش از بازگشت به کشور خود هدایایی تهیه کنند.

۱۰. آرایشگری

این یکی از ایده‌های بی نظیر کسب و کار و داشتن شغل در روسیه همین است. اگر مهارتش را داشته باشید، می‌توانید بعدا آرایشگاه تاسیس کنید و هر ماه پول زیادی به جیب بزنید. بعد از گسترش کسب و کار می‌توانید شخصی را استخدام کنید تا تحت نظر شما برای تان کار کند.

9 گزینه برای شروع کسب و کار جدید زمانی که قصد ترک شغل تان را دارید

نوشته‌های مرتبط