50 حقیقت جالب درباره‌ ویتنی هیوستون: میخواهم با یکی برقصم!

ویتنی الیزابت هیوستون  (زاده ۹ اوت ۱۹۶۳ در نیوآرک، نیوجرسی- درگذشته ۱۱ فوریه ۲۰۱۲) خواننده سبک پاپ، هنرپیشه، تهیه‌کننده فیلم و مدل آمریکایی بود. ویتنی هیوستن در نیوآرک، نیوجرسی متولد شد و سالهای اولیه زندگی را در نیوجرسی گذراند نخستین فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی را در کودکی و با همکاری با گروه کر کلیسا آغاز کرد و همان‌جا خوانندگی را فرا گرفت. سپس فعالیت هنری خود را با خوانندگی در کلوپ‌های شبانه نیویورک ادامه داد و قبل از امضای نخستین قرارداد موسیقی‌اش با شرکت آریستا، مدتی نیز به عنوان مدل کار کرد.

هیوستون فعالیت هنری خود را از خوانندگی در سبک‌های کلیسایی و سول آغاز کرد. مادر او، سیسی هوستون، خواننده موسیقی کلیسایی بود و دی دی وارویک و دیان وارویک، خواننده، هنرپیشه و مجری مشهور تلویزیون آمریکا، دختر خاله او بود. خود ویتنی نیز دخترخوانده آرتا فرانکلین، از مشاهیر بزرگ آواز و موسیقی معاصر آمریکا بود. برای بیشتر آشنا شدن با زوایای پنهان و حقایق جالب کمتر شنیده شده درباره‌ی زندگی این چهره‌ی مشهور با ما همراه شوید.

حقایق جالب درباره‌ ویتنی هیوستون

۱. نام کامل او ویتنی الیزابت هیوستون است.

۲. هیوستون در ۹ آگوست ۱۹۶۳ در نیوآرک نیوجرسی به دنیا آمد.

۳. وقتی که بچه بود پدرش، جان هیوستون، به او لقب «نیپی» را داد. بعدها همین لقبش به عنوان شرکت مدیریتی او، شرکت نیپی، تبدیل شد.

۴. هیوستون سومین و جوانترین فرزند خانواده بود.

۵. خانواده‌اش، وقتی که او ۴ ساله بود، بعد از شورش‌های رخ داده در نیوآرک از آن شهر نقل مکان کرد. آن‌ها به ایست اورنج در نیوجرسی رفتند.

۶. هیوستون به آکادمی کوه سنت دومینیک رفت که یک دبیرستان دخترانه‌ی کاتولیک بود. او با بهترین دوستش رابین کراوفورد در این مدرسه آشنا شد.

۷. موضوع درسی مورد علاقه‌اش در مدرسه تاریخ بود.

۸. مثل اکثر خواننده‌های دیگر، هیستون حرفه‌ی موسیقی‌اش را با اجرا در کلیسا آغاز کرد. او در سن ۱۱ سالگی به عنوان تک خوان گروه کر در کلیسای نیو هوپ بپتیست در نیوآرک شروع به فعالیت کرد. اولین اجرای تک خوانی او سرود «راهنمای من باش، آه ای خدای بزرگ» در کلیسا بود.

۹. او همیشه می‌دانست که دلش می‌خواهد خواننده شود. بعدها در مصاحبه‌ای با دیان سایر گفت که: «فکر کنم از همان موقع می‌دانستم توانایی خوانندگی دارم، این یک توانایی خدادادی بود.»

۱۰. تا زمانی که ۱۵ ساله شد، ویتنی اغلب با مادرش اجرا داشت و سعی می‌کرد برای ضبط کارهای خودش به یک توافق خوب با یک از شرکت‌های پخش دست پیدا کند.

۱۱. در سن ۱۵ سالگی، او بک وکال‌های تک آهنگ چاکا خان به نام «من تمام زنانم» را اجرا می‌کرد.

۱۲. او همچنین در آلبوم لو راولز و جرمین جکسون به عنوان همخوان همکاری کرد.

۱۳. او سابقا مدل بود. وی در اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ به عنوان مدل کار خود را آغاز کرد، و به یکی از اولین زنان آفریقایی آمریکایی تبدیل شد که عکسش روی مجله‌ی سونتین قرار گرفت.

۱۴. استعداد ویتنی هیوستون، وقتی ۱۹ ساله بود، توسط کلایو دیویس چهره‌ی مشهور کمپانی آریستا رکوردز در یک کلوپ شبانه کشف شد، کسی که بلافاصله با او قرارداد امضا کرد و در باقی مسیر موسیقی از او حمایت کرد.

۱۵. او اولین کار تلویزیونی ملی‌اش را در شو نمایشی« مرو گرافین» و در کنار رییس کمپانی آریستا، کلایو دیویس، آغاز کرد.

۱۶. اولین آلبومش، ویتنی هیوستون، در سال ۱۹۸۵ منتشر شد و در صدر بیلبورد ۲۰۰ آلبوم برتر قرار گرفت و به مدت ۱۴ هفته‌ی غیر متوالی در همان رتبه باقی ماند.

۱۷. در طول سال بعد، تک آهنگ‌هایش به نام‌های «تمام عشقم را برای تو کنار گذاشته‌ام» و «چطور بدانم» کمک کردند تا آلبوم او به صدر فهرست برسد، و چهارده هفته‌ی غیر متوالی در همین جایگاه ماند.

۱۸. هیوستون در سال ۱۹۸۶ به خاطر «تمام عشقم را برای تو کنار گذاشته‌ام» برنده‌ی جایزه‌ی گرمی شد؛ این جایزه توسط دخترخاله‌اش دیان وارویک به وی اعطاء شد.

۱۹. گفته می‌شود صدای متزوسوپرانو او بر طیف وسیعی از خوانندگان تاثیر گذار بوده است از سلن دیون گرفته تا آلیشا کیز و بیانسه.

۲۰. هیوستون دخترخاله‌ی دیان وارویک و دی دی وارویک است.

۲۱. آرتا فرانکلین مادر خوانده‌ی او بود.

۲۲. بهترین تک آهنگ‌های معروف او عبارتند از «همیشه دوستت خواهم داشت»، «تمام عشقم را برای تو کنار گذاشته‌ام» و «می‌خوام با یکی برقصم» و او بیش از ۱۷۰ میلیون نسخه از آلبوم‌های خود را در سرتاسر جهان به فروش رسانده است.

۲۳. ویتنی هیوستون در چهار فیلم سینمایی ایفای نقش کرد که عبارتند از: بادیگارد (۱۹۹۲)، در انتظار بازدم (۱۹۹۵)، همسر واعظ (۱۹۹۶)، و تلالو (۲۰۱۲).

۲۴. سود ناخالص حاصل از فروش بادیگارد در ایالات متحده بیش از ۱۲۱ میلیون دلار و در سرتاسر جهان ۴۱۰ میلیون دلار بود.

رپورتاژ

۲۵. او همچنین در برنامه‌ی «یه استراحتی به من بده» در ۱۹۸۴ ، «قاشق‌های نقره‌ای» ۱۹۸۵، و «مردمان بوستون» در ۲۰۰۲ در تلویزیون حضور به هم رساند.

۲۶. او همچنین در پیام‌های بازرگانی تلویزیونی برای دکتر پپر، کوکا کولا، سانیو، و ای‌تی اند تی به ایفای نقش پرداخت.

۲۷. او پیشنهاد بازی در نقش سوندرا هوکستبل در کاسبی شو را رد کرد چون می‌خواست خواننده شود. او نتوانست قرارداد را امضاء کند چون برای تورهای کنسرت‌های خود به زمان نیاز داشت. در آن زمان، هنوز قرارداد ضبط با جایی نداشت.

۲۸. در ۱۹۸۷، مایکل جکسون از ویتنی هیوستون خواست که «نمی‌تونم دوستت نداشته باشم» را با او ضبط کند. اما درخواست او رد شد.

۲۹. در اواخر دهه‌ی ۸۰ رابرت دنیرو علاقه‌ی شدیدی به بانو هیوستون دوست داشتنی پیدا کرده بود. شایعه شده بود که رابرت دنیرو گفته است: «او جذاب‌ترین زنی است که تا به حال دیده‌ام. محشر است. می‌خواهم که او را کنار خودم داشته باشم.»

۳۰. در دهه‌ی ۱۹۸۰، ویتنی هیوستون با بازیکن فوتبال آمریکایی، راندال کانینگهام و بازیگر ادی مورفی قرار گذاشت و ملاقات کرد.

۳۱. او در ۱۹۸۹ در فستیوال جایزه‌ی موسیقی سول ترین با بابی براون خواننده ملاقات کرد.

۳۲. ویتنی و بابی در ۱۸ جولای ۱۹۹۲ با هم ازدواج کردند.

۳۳. رنگ مورد علاقه‌ی ویتنی بنفش است به همین خاطر تمام میهمانان جشن عروس‌ او لباس‌هایی به رنگ بنفش پوشیده بودند.

۳۴. در ۴ مارس ۱۹۹۳، او تک فرزند خود بابی کریستینا هیوستون براون را به دنیا آورد.

۳۵. در اکتبر ۱۹۹۴، هیوستون در ضیافت ناهار ایالتی کاخ سفید که به افتخار رئیس جمهور جدیدا انتخاب شده‌ی آفریقای جنوبی نلسون ماندلا برگزار می‌شد شرکت کرد.

۳۶. در ۲۰۰۴، همسرش بابی براون و ویتنی هیوستون در یک برنامه‌ی تلویزیونی واقع نما به نام «بابی براون بودن» بازی کردند.

۳۷. آن‌ها بعد از یک رابطه‌ی پر آشوب و جنجالی ۱۴ ساله از یکدیگر جدا شدند.

۳۸. بازیگر زن مورد علاقه‌اش جسیکا لنگ است.

۳۹. ویتنی هیوستون تنها هنرمندی بود که هفت بار پیاپی شماره‌ی یک و در صدر جدول ۱۰۰ برترین آهنگ قرار می‌گرفت.

۴۰. محبوب‌ترین مکان مورد علاقه‌ی او در جهان خانه‌اش بود. او از انجام کارهای خانه لذت می‌برد، و خواستار داشتن یک زندگی عادی در کنار افراد خانواده‌اش بود.

۴۱. هیوستون شش جایزه‌ی گرمی، ۳۰ جایزه‌ی بیلبورد و ۲۲ جایزه‌ی موزیک آمریکایی را در حرفه‌ی ۲۵ ساله‌اش از آن خود کرد. مطابق کتاب گینس، او با بیش از ۴۰۰ جایزه پر افتخارترین خواننده‌ی زن جهان بود.

۴۲. ده سال آخر عمر هیستون تحت تاثیر شدید مصرف مواد مخدر بود، و شایعاتی درباره‌ی ترک کردن‌های مکرر او و انجام سفرهایی برای توانبخشی و رهایی از دام این بیماری وجود داشت.

۴۳. در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی در سال ۲۰۰۲، او پذیرفت که از ماریجوانا، کوکائین، الکل و داروهای تجویزی استفاده کرده است. در ۲۰۱۱ هیوستون در یک برنامه‌ی ترک الکل و مواد مخدر و توانبخشی ثبت نام کرد.

این ۳۷ سلبریتی هرگز الکل نمی نوشند

۴۴. رویای او این بود که تا سال ۲۰۱۱ بازنشسته شود. دیان سایر از ای‌بی‌سی نیوز در ۲۰۰۲ با هیوستون مصاحبه کرد. وقتی که از او درباره‌ی ۱۰ سال آینده پرسید، هیوستون گفت که « قصد دارم بازنشسته شوم، بنشینم و بزرگ شدن دخترم را نظاره کنم، که به یک زن کامل و تمام عیار تبدیل می‌شود و برایم نوه‌هایی را به دنیا می‌آورد.»

۴۵. زادروز او درست همزمان با تولد ستاره‌ی ان‌بی‌ای درک فیشر، سام الیوت هنرپیشه، و ستاره‌ی فیلم «دختر شاغل» ملانی گریفیث است.

۴۶. در ۹ فوریه‌ی ۲۰۱۲، ویتنی هیوستون آخرین اجرای عمومی خود را برگزار کرد، و در صحنه‌ای در هالیوود به کلی پرایس ملحق شد تا ترانه‌ی «مسیح عاشق من است» را بخوانند.

۴۷. در ۱۱ فوریه‌ی ۲۰۱۲، جسد هیوستون در یک سوئیت در هتل بورلی هیلتون در شهر بورلی هیلز کالیفرنیا پیدا شد که در وان حمام خفه شده بود.

۴۸. ویتنی هیوستون در ۴۸ سالگی در گذشت.

۴۹. در ۱۸ فوریه‌ی ۲۰۱۲ مراسم یادبودی برای ویتنی هیوستون در کلیسای نیو هوپ بپتیست در نیوآرک نیوجرسی برگزار شد که فقط میهمان‌های خاص و با دعوتنامه در آن حضور داشتند.

۵۰. ویتنی هیوستون در ۱۹ فوریه‌ی ۲۰۱۲ در گورستان فرویو در وست‌فیلد نیوجرسی و در کنار پدرش، که در سال ۲۰۰۳ درگذشته بود، دفن شد.

نوشته‌های مرتبط