کسب و کار خانگی برای نوجوانان: 8 ایده کسب و کار کم هزینه برای نوجوانان

امروزه، کم‌تر از گذشته شاهد اشتغال نوجوانان به کار در تابستان و تعطیلات هستیم. در واقع، طبق گزارش مرکز پژوهشی پیو در ۲۰۱۹، فقط ۳۵ درصد از نوجوانان در فصل تابستان مشغول به کار می‌شوند (و این آمار در مورد تعطیلات مربوط به سال تحصیلی از این هم کم‌تر است). در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ایده های جالبی درباره کسب و کار خانگی برای نوجوانان و درواقع روش هایی که بدون نیاز به سرمایه خاصی بتوانند درآمد کسب کنند را بدانید.

کسب و کار خانگی برای نوجوانان

لازم به گفتن نیست، نوجوانان امروز در مقایسه با گذشته تنبل‌تر شده‌اند. چالش‌های بسیاری وجود دارند که می‌توانند اشتغال سنتی نوجوانان را پیچیده‌تر کنند.

فقدان امکانات حمل و نقل، پایین بودن سن نوجوانان برای برخی مشاغل، یا فقدان فرصت‌های شغلی مناسب از جمله چند دلیل مهم جهت سخت شدن اشتغال برای برخی نوجوانان هستند. ولی اگر نوجوان‌تان هم‌چنان بخواهد پول در بیاورد، راه‌اندازی یک کسب و کار می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای وی باشد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند، اکثریت قریب به اتفاق جوانان مایل هستند روزی کسب و کار خودشان را راه بیندازند. به دلیل پخش برنامه‌های مختلف از طریق تلویزیون و سایر رسانه‌ها، رسیدن به جایگاه یک کارآفرین به آرزوی بزرگ بسیاری از نوجوانان و جوانان تبدیل شده است.

خوشبختانه، فرزند نوجوان‌تان می‌تواند در هر سنی کسب و کار کوچک خود را راه بیندازد. و کسب و کار‌های کوچک بسیاری وجود دارند که راه‌اندازی آن‌ها به هزینه‌های بسیار اندکی نیاز دارد.

در این مقاله، به چند کسب و کار خانگی برای نوجوانان اشاره می‌کنیم که تقریبا هر نوجوانی با سرمایه‌ی اندک یا حتی بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند راه بیندازد:

۱. طراحی وبسایت

نوجوانان معمولا مهارت‌های رایانه‌ای‌شان را دست‌کم می‌گیرند، زیرا آن‌ها در فضایی غرق در فناوری رشد کرده‌اند. بیش‌تر این نوجوانان نه تنها دوره‌های آموزشی متعددی را برای بهبود مهارت‌های رایانه‌ای‌شان سپری کرده‌اند، بلکه بیش‌تر آن‌ها زمان زیادی را نیز صرف بازی با رایانه می‌کنند.

بسیاری از نوجوانان، حتی بدون آموزش‌های پیشرفته نیز دارای سطحی از مهارت‌های رایانه‌‌ای هستند که بسیار بالاتر از سطح مهارت‌های یک فرد بزرگسال معمولی است. نوجوانانی که اصول پایه‌ی طراحی وبسایت را بلد هستند، می‌توانند با ایجاد وبسایت‌های ساده برای کسب و کار‌های کوچک پول در بیاورند. برنامه‌های طراحی وب بسیاری وجود دارند که فرایند ایجاد وبسایت را برای نوجوانان آشنا با فناوری تا حدودی آسان می‌کنند.

۲. نگهداری از کودک

مراقبت و نگهداری از کودک معمولا با درآمد نسبتا پایین ولی مسئولیت واقعا بالا، یکی از مشاغل تابستانی و نیمه‌وقت برای جوانان و نوجوانان جویای کار به شمار می‌رود. این نوجوانان باید اصول کمک‌های اولیه و مهارت‌های تعامل با کودکان را بیاموزند. نوجوانانی که از طرف والدین مختلف به یکدیگر معرفی و توصیه می‌شوند، می‌توانند مشتریان زیادی به دست بیاورند؛ این مسئله به آن‌ها امکان می‌دهد پول بیش‌تری به دست بیاورند.

آموزش مهارت مالی به کودکان با ۲۰ توصیه مهم و کاربردی می‌تواند انگیزه‌ی لازم را برای کارآفرینی در آینده آن‌ها ببخشد.

۳. درست کردن و فروختن صنایع دستی

از دستبندهای نخی گرفته تا صابون‌های دست‌ساز، نوجوانان می‌توانند با تولید و فروش صنایع دستی پول خوبی به دست بیاورند. این صنایع دستی و آثار هنری را می‌توان در مکان‌های مختلفی به فروش رساند – از سایت‌های فروش آنلاین گرفته تا فروشگاه‌های محلی. نوجوانانی که بتوانند آثار خانگی و صنایع دستی خود را با موفقیت بفروشند، این فرصت را پیدا می‌کنند که محصولات خود را در مراکز خرید و خرده‌فروشی‌ها عرضه کنند.

رپورتاژ

۴. خدمات باغبانی و چمن‌زنی

ارائه‌ی خدمات باغبانی و چمن‌زنی نیز یکی دیگر از مشاغل رایجی است که معمولا نوجوانان به آن هستند؛ البته، برخی از افراد نیز به این حرفه به عنوان یک کسب و کار واقعی نگاه می‌کنند. این افراد مشتریان بسیاری به دست می‌آورند و خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند. برخی از نوجوانانی که کسب و کار باغبانی و چمن‌زنی خود را راه انداخته‌اند، استارت‌آپ‌شان را به یک شغل و حرفه‌ی تمام‌وقت تبدیل کرده‌اند.

محوطه‌سازی، هرس درختان، و سایر خدمات اساسی باغبانی و چمن‌زنی را می‌توان در یکدیگر ادغام کرد. با وجود این، هر نوجوانی که بخواهد کسب و کار باغبانی و چمن‌زنی خود را راه بیندازد، باید متعهد و قابل اعتماد باشد تا مشتریان بتوانند بر اساس نیازهای خود از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند.

۵. خرید و فروش

نوجوانی که استعداد خوبی در چانه‌زنی و خرید کالاهای مختلف با پایین‌ترین قیمت را دارد، می‌تواند در خرید و فروش اجناس به موفقیت برسد. آدم‌های زیادی با خرید کالا از عمده ‌فروشی‌ها یا دست‌دوم فروشی‌ها و فروش آن‌ها در سایت‌های فروش آنلاین و شبکه‌های اجتماعی درآمد روزانه‌ی خوبی برای خود به دست می‌آورند.

مسلما فرزند نوجوان‌تان برای خرید اولیه‌ی کالاها به کمی سرمایه‌ی اولیه نیاز خواهد داشت. و درست مانند هر کسب و کار دیگری، این کار نیز ریسک‌هایی به همراه دارد؛ زیرا ممکن است این کالاها را نتوان با سود مورد نظر به فروش رساند. ولی همین تجربه می‌تواند فرصت یادگیری فوق‌العاده‌ای برای نوجوان‌تان ایجاد کند.

۶. کارهای فصلی

برای برخی از نوجوانان کسب و کار‌های فصلی بهترین گزینه به شمار می‌روند. نوجوانی که در طول سال تحصیلی به طور تمام‌وقت مشغول تحصیل است و نمی‌تواند به یک کسب و کار مشغول شود، می‌تواند در فصل تابستان کمی برای خود پول در بیاورد.

برخی دیگر از نوجوانانی هم که در طول فصل تابستان کاملا مشغول تعطیلات خانوادگی، کمپ‌های ورزشی، و فعالیت‌های تفریحی هستند، شاید فقط بتوانند در مناسبت‌های خاص سال در فصل‌های دیگر به یک کسب و کار مشغول شوند.

کسب و کار‌های فصلی می‌توانند شامل هر نوع فعالیتی از قبیل باغبانی یا پارو کردن برف باشند.

۷. بلاگری

پول درآوردن از راه بلاگری یا فعالیت در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی آن‌چنان آسان نیست، ولی بسیاری از آدم‌ها وبلاگ‌ها یا صفحه‌های بسیار موفقی را ایجاد کرده‌اند که از طریق آن‌ها می‌توانند پول زیادی از راه تبلیغات به دست بیاورند.

مثلا ویدئوهای پر مخاطب یوتیوب می‌توانند برای سازندگان‌شان پول‌ساز باشند. ولی نوجوان‌تان باید بداند این کار راه آسانی برای پولدار شدن نیست، و برای راه‌اندازی یک وبلاگ یا صفحه‌ی موفق باید بسیار تلاش کند.

۸. طراحی گرافیکی

شاید نوجوانان هنرمند قادر باشند از طریق ایجاد طراحی‌های گرافیکی پول خوبی به دست بیاورند. اینترنت امکانات بسیار خوبی را برای هنرمندانی با هر سن و سال فراهم کرده است که بتوانند با کمک آن‌ها طرح‌ها و لوگوهای مختلفی را خلق کنند و به فروش برسانند. نوجوانان برای طراحی تصاویر خود می‌توانند از برنامه‌های نرم‌افزاری گوناگونی استفاده کنند، و هم‌چنین، آثار و خدمات خود را نیز از طریق وبسایت‌های مختلف تبلیغ کنند و بفروشند.

منبع verywellfamily
نوشته‌های مرتبط