۴ تاثیر روانشناسی کسب و کار بر موفقیت شما

کسب و کار و روانشناسی دو اصطلاح هستند که به ندرت در یک جمله دیده می‌شوند. و با توجه به این‌که روانشناسی کسب و کار بنیان اصلی برای موفقیت در کارآفرینی است، این کمی عجیب است.

وقتی در روانشناسی کسب و کار خود کاملا مهارت پیدا کنید، مشتریان بیش‌تری جذب می‌کنید، عملکرد کارکنان را بالا می‌برید، به تیم‌تان انگیزه می‌دهید و به اهداف عالی دست پیدا می‌کنید. از همه مهم‌تر، به کارتان معنی بیش‌تری می‌بخشید. شما در دنیا تغییر ایجاد می‌کنید. و با این وجود برای اکثر کارآفرینان روانشناسی در پایین فهرست موضوعات مهم امروز است.

وقتی این مقاله را بخوانید و بعضی از رموز روانشناسی کسب و کار را بیاموزید، شاید مهارت یافتن در روانشناسی کسب و کار در صدر فهرست کارهایتان قرار بگیرد.

من به عنوان متخصص روانشناسی کسب و کار می‌دانم به کارگیری مبتکرانه‌ی روانشناسی در استراتژی‌های کسب و کار موفقیت ملموس و واقعی به دست می‌دهد که سنجش آن فقط یک راه دارد:

سود خالص سرد و سخت

روانشناسی در مهم‌ترین حوزه‌های کسب و کار نقش دارد. این علم مهره‌ی جادویی و سنگ بنای کسب مشتری، مذاکره برای قرارداد، توسعه و رشد، فروش و بازاریابی و چیزهای دیگر است. خیلی چیزهای دیگر.

۱. روانشناسی کسب و کار در فروش و بازاریابی

به دست آوردن نتایج فروش یعنی درک تمام جزییات ظریف روابط و مهارت یافتن در آن‌ها. وقتی شما یاد می‌گیرید چگونه فنون روانشناسی از قبیل نفوذ و متقاعدسازی را به کار بگیرید، می‌توانید در انتقال ماهیت جذاب آن‌چه به جهان ارائه می‌کنید، خیلی خوب عمل کنید- و می‌توانید به بهترین نحو فروش را به انجام برسانید.

با استفاده‌ی هوشمندانه از استراتژی‌های روانشناسی کسب و کار در تلاش‌های فروش و بازاریابی خود می‌توانید مشتریانی شاد، راضی و وفادار به دست بیاورید. یعنی از نحوه‌ی آغاز روابط احتمالی جدید تا لحظه‌ای که می‌دانید یک مشتری راضی دیگر به دست آورده‌اید، همه‌چیز برای موفقیت شما به این علم بستگی دارد.

۲. روانشناسی کسب و کار در نوآوری

رپورتاژ

اکثر کارآفرینان از رونق کار و ورشکستی درس‌های سختی می‌آموزند. این درس‌ها هرگز خوب و جالب نیست. هم‌چنین آن‌ها در مسیر ساختن کسب و کار یا توسعه‌ی محصول‌شان، مراحل آزمون و خطای زیادی را پشت سر می‌گذارند. رسیدن به نقطه‌ای که یک کسب و کار موفق، ماندگار، استثنایی، و نوآورانه داشته‌باشید اصلا آسان نیست.

اما روانشناسی کسب و کار میانبرهایی را که لازم دارید در اختیارتان قرار می‌دهد. به واسطه‌ی فنون روانشناسی کسب و کار، شما می‌توانید کسب و کارهای استثنایی را که به موفقیت رسیده‌اند، الگو قرار دهید و همان فنون را در کوشش‌های نوآورانه‌ی خودتان به کار بگیرید. به‌طور خلاصه روانشناسی کسب و کار شما را قادر می‌سازد از استراتژی‌های موفقیت الگوبرداری کنید و با اجتناب از پیچ و خم‌های تند (و سخت) یادگیری، قدرت و نفوذ کسب و کارتان را بالا ببرید.

۳. روانشناسی کسب و کار در رهبری

رهبری یک کسب و کار واقعا موفق، نیازمند فردی خارق‌العاده است. فراهم کردن نیروی اولیه برای شروع حرکت و ایجاد انگیزه، سپس انتقال آن اشتیاق به دیگران و در عین حال ارائه‌ی اهداف شفاف، ملموس، و مهم می‌تواند یک چالش واقعی باشد.

اما کارآفرینان عاشق چالش هستند و روانشناسی کسب و کار آن‌ها را قادر می‌سازد تیم را مدیریت، راهنمایی و رهبری کنند تا به دستاوردهای فوق‌العاده‌ای برسند. چیزی که رهبران فوق‌العاده را می‌سازد این است که بتوانید به افکار و انگیزه‌های شخصی دیگران پی ببرید. روانشناسی کسب و کار به شما کمک می‌کند این بازی را به مرحله‌ای برسانید که قبلا هرگز امکان‌پذیر نبود.

۴.روانشناسی کسب و کار در کارآفرینی

شاید رابطه‌ای که شما با کسب و کار خودتان دارید، مهم‌ترین رابطه باشد. اگر فردی هستید که شغل آزاد دارید و به شما الهام شده‌است که با استفاده از ایده یک امپراطوری خلق کنید، ساختار روانشناختی شما تعیین‌کننده‌ی نتایج کسب و کارتان است.

خبر خوب این است که روانشناسی کسب و کار شما را قادر می‌سازد به واسطه‌ی کشف و استفاده از فنونی هیجان‌انگیز پیشرفت‌هایی داشته‌باشید که نتایج واقعی را به دست می‌دهد، نتایجی که با داشتن‌شان هر روز احساس می‌کنید در برترین جایگاه دنیا هستید.

شما هر روز و همیشه در کسب و کارتان روانشناسی را زندگی و تنفس می‌کنید. و زیبایی‌اش این است که شما 2 گزینه برای انتخاب دارید:   می‌توانید اجازه دهید روانشناسی شما به عقب نگه دارد و مانع از به بار نشستن تلاش‌هایتان شود یا می‌توانید تصمیم بگیرید که می‌خواهید در هر روز از زندگی‌تان موفقیتی حیرت‌انگیز خلق کنید.

در واقع تغییر روانشناسی شما – و فنون روانشناسی کسب و کارتان – آسان‌ترین و سریع‌ترین روش برای ایجاد تحول در نتایج است. این تصمیم با شما است.

منبع http://www.petershallard.com/business-psychology/
نوشته‌های مرتبط