کار کردن در هند: ۵۳ ایده کسب و کار کوچک با سرمایه کم در کشور هند

آیا به دنبال ایده‌های کار کردن در هند هستید؟ در اینجا ۵۰ ایده‌ی کسب و کار جدید و فرصت کسب و کار را که می‌توانید با سرمایه گذاری کم برای کار کردن در هند شروع کنید به شما معرفی می‌کنیم.

به نظر می‌رسد که هیچ کمبودی در زمینه‌ی ایده‌های کسب و کاری کوچک در هند وجود ندارد. بر اساس آمار، صنعت آی تی در هند این روزها در حال شکوفا شدن است. در ۲۰۱۶، صادرات کل خدمات آی تی در هند ۶۱ میلیارد دلار بود.

همین طور، بسته‌ی نرم افزاری هزینه شده در هند در ۲۰۱۹ برابر با ۶.۷ میلیارد دلار بود. این صنعت در چند سال گذشته رشد بی‌نظیری را تجربه کرده است.

به خاطر رشد چشمگیر، پارک‌های فناوری اطلاعات برای کمک به کارآفرینان جهت پیگیری کسب و کار آنلاین‌شان در هند ایجاد شده است. همزمان، گرایش‌های کسب و کاری کوچک نیز در هند در حال تغییر هستند. گفته می‌شود که برون سپاری کسب و کارها در ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شکوفا خواهد شد و هندی‌ها می‌توانند از این امکان فایده‌ی زیادی ببرند.

به علاوه، می‌خواهیم توجه شما را به طرح ماموریت جنبش ملی الکترونیک در ۲۰۲۰ جلب کنم. این یکی از مهم‌ترین و عالی‌ترین ابتکارات دولت هند است. آن‌ها طرحی را ساماندهی کرده‌اندکه صنعت خودروهای قدیمی تا اندازه‌ای به سمت خودرهای برقی/هیبریدی تغییر ساختار بدهند.

تا سال ۲۰۳۰ کل خودروها برقی خواهند بود. این می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های کسب و کاری آتی برای کار کردن در هند باشد چون این روند فرصت کسب و کار عالی برای تمام کسب و کارهای هندی فراهم خواهد آورد یعنی در حوزه‌ی تولید، خدمات و تجارت.

۱. کسب و کارهای آزاد

آیا می‌دانید آزادکاری یکی از پرسود ترین ایده‌های کسب و کار آنلاین در هند است؟ بله، واقعیت دارد. آزادکاری در هند کم کم دارد به بهترین کسب و کار تبدیل می‌شود و شما می‌توانید با سرمایه‌ی صفر هم کارتان را شروع کنید و سود کلانی به دست بیاورید. فارغ از اینکه آیا کار تمام وقت می‌کنید، خانه دار هستید یا دانشجو، می‌توانید هر زمانی آزادکاری انجام دهید.

۲. خدمات محتوا نویسی

میلیون‌ها وبسایت در اینترنت وجود دارند و اکثر آن‌ها به محتوای منحصر به فرد و دست اول نیاز داردند تا هر روز وبسایت‌شان را بروزرسانی کنند. اگر مهارت نوشتاری‌تان خوب است می‌توانید خدمات محتوا نویسی را به مشتریان‌تان در سرتاسر جهان ارائه کنید.

۳. بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک اصطلاح جدید است. دهه‌ها این کار با نام‌های مختلفی انجام می‌شده است. همان قصه‌گویی!

بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی است که در آن محتوا تولید، منتشر و برای مخاطب هدف آنلاین توزیع می‌شود. اگر در قصه گویی مهارت دارید و با محتوا نویسی نیز آشنا هستید پس از این مهارت‌ها برای پول درآوردن و کار کردن در هند استفاده کنید.

۴. خدمات توسعه‌ی وب و طراحی

همانطور که اشاره شد، هند یکی از بزرگترین صنایع آی تی جهان را دارد. سوای مرکز تماس در هند، گستره‌ی وسیعی از خدمات طراحی توسعه‌ی وب نیز وجود دارد.

تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان در حوزه‌ی کسب و کارهای کوچک و امرار معاش وجود دارد. می‌توانید این مهارت‌ها را یاد بگیرید و خدمات خودتان را به بومی‌ها و همین طور مشتریان خارجی ارائه کنید.

۵. توسعه‌ی اپلیکیشن / توسعه‌ی وب

درست مثل طراحی و توسعه‌ی وب، توسعه‌ی اپلیکیشن و نرم افزار نیز یکی دیگر از امکان هایی است که می‌توانید با آن پول زیادی به دست بیاورید.

در توسعه‌ی اپ، دو امکان گسترده‌ی دیگر نیز وجود دارد یعنی توسعه‌ی اپ‌های اندروید و آی‌او‌اس. این یک امکان خوب برای کار کردن در هند به شمار می آید.

۶. خدمات سئو در مقیاس کوچک

مالک هر وبسایتی دوست دارد وبسایتش ترافیک اینترنتی بالایی داشته باشد و همچنین در موتورهای جستجو از رتبه‌ی بالایی برخوردار شود.

به خاطر رقابت سخت و شدید، تقاضا برای سئو افزایش پیدا کرده است. اگر دانش عمیقی از سئوی در صفحه، خارج از صفحه، سئوی منطقه‌ای و سئوی فنی دارید، پس این یکی از بهترین ایده‌های کسب و کاری در هند است که با اندک سرمایه‌گذاری می‌توانید از همین امروز شروع کنید.

۷. بر طرف کردن مشکلات وبسایت وردپرس

خود وردپرس به تنهایی میزبان ۱۷.۵ میلیون وبسایت در اینترنت است. وردپرس اساسا یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و متن‌باز است. کاربر پسند است و استفاده‌ از آن راحت. اما گاهی برای کاربران غیرفنی برطرف کردن مشکلاتش کار دشواری است.

اگر در حوزه‌ی وردپرس خبره هستید، پس این ایده را استفاده کنید و پول در بیاورید. برای پیدا کردن مشتری می‌توانید وبسایت خودتان را درست کنید و سئوی محلی کنید تا مشتریان حوزه‌ی کار یا زندگی‌تان را بیابید.

۸. نوشتن طرح‌های کسب و کار

هر زمان کارآفرین‌ها استارت‌آپ یا طرحی را برای راه اندازه‌ی محصول/خدمتی جدید در کسب و کار فعلی برپا می‌کنند، به طرح کسب و کار نیاز خواهند داشت.

طرح‌های کسب و کار شامل خلاصه‌ی اجرایی کسب وکار / محصول / خدمات، طرح بازاریابی، طرح مدیریتی، طرح عملیاتی و طرح تامین مالی می‌شود.

گاهی کارآفرین‌ها / اهالی کسب و کار ممکن است برای پیدا کردن کسب و کار، تامین مالی یا وام بانکی به طرح کسب و کار نیاز داشته باشند. بنابراین، در این زمینه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید و از طرف‌شان طرح کسب و کاری بنویسید. این هم یه شیوه برای کار کردن در هند است.

۹. نوشتن رزومه‌ی کسب و کار

اگر تجربه‌ی خوبی در منابع انسانی دارید و می‌دانید چطور یک رزومه‌ی خوب بنویسید پس خدمات رزومه‌نویسی‌تان را به جویندگان مشاغل ارائه کنید.

۱۰. خدمات حسابداری

به خاطر پایداری کسب و کار و منظر حقوقی، مدیریت حساب‌ها و امور مالی یک شرکت از اهم واجبات است. اگر فارغ التحصیل بازرگانی و کارشناس مدیریت کسب و کار هستید یا مدرک پیشرفته‌ای مانند حسابداری حرفه‌ای دارید می‌توانید خدمات حسابداری ارائه کنید .

سوای مشتریان بومی، اگر خدمات به مشتریان خارجی هم ارائه کنید می‌توانید پول خوبی به جیب بزنید.

۱۱. راه اندازی وبلاگ

راه اندازی یک وبلاگ کسب و کار کوچک آنلاین خوبی به شمار می‌رود. اگر ایده‌های خلاقانه‌ای درباره‌ی وبلاگ‌نویسی، سئو، توسعه، برنامه‌نویسی یا کارآفرینی دارید و اعتماد به نفس‌تان برای نوشتن در رابطه با این موضوعات بالا است پس وبلاگ خودتان را راه بیندازید و به صورت آنلاین در هند پول در بیاورید.

۱۲. خدمات تدریس خصوصی

تامین خدمات تدریس خصوصی یکی دیگر از بهترین کسب و کارها در هند است. اگر در این موضوعات خاص تخصص دارید، پس چرا خدمات تدریس در منزل را به دانش آموزان ارائه نمی‌دهید؟ تعدادی فارغ التحصیل دانشگاه در بازار کار هستند که با راه اندازی چنین کسب و کار پاره وقت به کسب درآمد مشغول هستند.

شما هم می‌توانید به همسایه‌های‌تان تدریس خصوصی کنید یا حتی آکادمی و آموزشگاه خودتان را برای تدریس به دانش آموزان به صورت گروهی راه اندازی کنید.

۱۳. خدمات عکسبرداری آرشیوی

همان طور که قانون کپی رایت برای محتوا و ایده‌ها صادق است، این مطالبه درباره‌ی عکس و تصویر نیز صدق می‌کند.برای پیشگیری از شکایات مربوط به قانون کپی رایت، کسب و کار از تصاویری که کپی رایت دارند استفاده نمی‌کنند یا اینکه سعی می‌کنند از تصاویری که استفاده‌شان رایگان است استفاده کنند.

یک سری از سایت‌های عکاسی آرشیوی هستند که مردم می‌توانند در آن‌ها عکس‌ها را آرشیو کنند. و همزمان، این وبسایت‌ها به مالکان عکس‌ها که عکس‌شان را بارگذاری می‌کنند مبالغی پرداخت می‌کنند.

۱۴. راه اندازی کانال یوتیوب خودتان

آدم‌های بسیاری را دیده‌ام که به عنوان یک شخص عادی برای خودشان کانال یوتیوب راه اندازی کرده‌اند. اما بعد از فعالیت کانال‌شان صدها هزار مشترک جذب کرده ‌اند و به شهرت رسیده‌اند.

اگر می‌خواهید در هند کسب و کار کوچکی را بدون هیچ گونه سرمایه گذاری راه اندازی کنید، به فکر این ایده هم باشید. برای موفق شدن البته به سخت کوشی نیاز است.

۱۵. مشاور رسانه‌های اجتماعی

این یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک برای کار کردن در هند برای زنان است. چه باور بکنید یا نکنید، مشاوره رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به کسب درآمد کمک کند.

مشاوره رسانه اجتماعی اساسا شامل طراحی، خلق و بارگذاری محتوا در رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات محتوی برای تقویت فروش و تعامل با دنبال کنندگان می‌شود.

۱۶. فروش آنلاین چاپ روی تی شرت

شروع کسب و کار چاپ‌های درخواستی روی تی شرت یکی از بهترین ایده های کسب و کار کوچک در هند با سرمایه‌ی کم است که می‌توانید به راحتی آن را راه بیندازید.

۱۷. خرید و فروش دامنه

در ایده‌های کسب و کار آنلاین، خرید و فروش دامنه یکی از ایده های کسب و کاری پرسود و خلاقانه است که می‌توانید با سرمایه ی کمی آن را آغاز کنید. و با کار کردن در هند درآمد کسب کنید.

۱۸. دستیار مجازی شدن

در بند مقدمه عرض کردیم، که گستره‌ی عظیمی از خدمات دستیاری مجازی در هند وجود دارد. آینده به نظر درخشان به نظر می‌رسد البته در یک مقیاس بزرگتر.

در مقیاس کوچک می‌توانید دستیار مجازی بشوید و خدمات‌تان را ارائه بدهید. به عنوان مثال، می‌توانید خدماتی شامل خدمات ویرایشی، تماس‌های ورودی /خروجی، مدیریت ایمیل و بسیاری از چیزهای دیگر ارائه بدهید.

۱۹. خیاط پوشاک

این یکی از بهترین ایده های کسب و کار در منزل برای زنان است. تقاضا برای طرح‌های خودساخته در هند به ویژه در شهرهایی مانند کلکته، بمبمئی و دهلی افزایش پیدا کرده است. اگر مهارت‌های خلاقانه دارید می دانید چطور لباس را مطابق سفارش هر مشتری بدوزید، پس باید در شروع این کسب و کار درنگ نکنید.

۲۰. دکه‌های چای

این اساسا یک کسب و کار خرد به حساب می‌آید که می‌توان آن را با سرمایه‌ای اندک راه اندازی کرد. همزمان، اگر بخواهید کسب و کار دکه‌ی چای خود را در مکان‌های شلوع راه بیندازید و بخواهید خدمات‌تان را به مصرف کنندگان برجسته یعنی مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل های پنج ستاره، فرودگاه یا ایستگاه‌های قطار ارائه کنیددر آن صورت باید یک چای ساز بخرید.

۲۱. آبمیوه فروشی

این کسب و کار خرد شبیه همان چای فروشی است و به پول زیادی برای شروع نیاز ندارد. در فصل تابستان تقاضا برای آبمیوه فروشی معمولا افزایش پیدا می‌کند. می‌توانید این کسب و کار را از سطوح کوچک شروع کنید و بعدها آن را گسترش دهید. به علاوه، مکان کسب و کار نیز ممکن است هزینه‌ی کسب و کارتان را افزایش دهد.

۲۲. واحدهای درسی/آموزشی آنلاین

Udemy یک پلتفرم آموزش آنلاین است که مردم می‌توانند در آن واحدهای آموزشی آنلاین را با مقاصد یادگیری خریداری کنند. به علاوه، این سایت فرصتی برای آموزگار شدن فراهم می‌آورد. می‌توانید برای دانشجویان یا دانش آموزان واحدهایی را طرح ریزی کنید. می‌توانید واحدهایی برای آن‌ها بنویسید و با استفاده از سایت Udemy آن‌ها را به فروش برسانید.

۲۳. مربی فیتنس/ تناسب اندام آنلاین

چاقی یک مشکل جهانی است؛ و این مشکل در هند نیز در حال افزایش است. در ۲۰۱۷، CNN گزارشی منتشر کرد که در آن اشاره شده بود هند روز به روز به سمتی چاقی بیبشتر حرکت می‌کند. به خاطر همین مشکل، سایر مسائل و مشکلات مربوط به سلامتی نیز افزایش پیدا می‌کنند.

رپورتاژ

برای  کاهش چاقی و سایر مشکلات، مردم اغلب به باشگاه‌ها می‌روند یا گاهی مربیان تناسب اندام را استخدام می‌کنند تا این مشکل را برای‌شان حل کند. اگر در زمینه‌ی سلامت و تناسب اندام مدارکی دارید، پس می‌توانید از این ویژگی خود برای کسب درآمدی خوب استفاده کنید.

۲۴. فیلمنامه نویسی

۲۵. خدمات ناهارخوری

۲۶. کسب و کارهای پژوهش محور

۲۷. خدمات ترجمه

۲۸. فروشگاه‌های شارژ موبایل

۲۹. قنادی آنلاین

۳۰. مشاوره‌ی مراسم ازدواج

ایده های کسب و کارهای کوچک در هند با سرمایه‌ی متوسط

۳۱. راه اندازی سایت تجارت الکترونیک

کسب و کار تجارت الکترونیک در هند در حال شکوفایی است. این روند خرید آنلاین هر روز افزایش می‌یابد. به خاطر همین گرایش، به یکی از بهترین ایده‌های کسب و کاری در هند تبدیل شده است.

می‌توانید سایت تجارت الکترونیک خودتان را راه اندازی کنید و محصولات‌تان را بفروشید. همزمان، به سایر آدم‌ها اجازه می‌دهید به سایت‌تان بیایند و خودشان فروشنده شوند. از طریق فروش محصولات خودتان یا دریافت کمیسیون از خرید و فروش محصولات سایر آدم‌ها در وبسایت‌تان پول به دست می‌آورید.

۳۲. درست کردن پورتال مشاغل

تقاضای شغلی نیز در هند در حال افزایش است. شکی نیست که پورتال‌ها و وبسایت‌های مشاغل متعددی در هند وجود دارد، اما شما نیز می‌توانید سایت خودتان را راه بیندازید و درآمدتان را از این طریق با کار کردن در هند افزایش دهید.

۳۳. خدمات تحویل غذا

این هم یکی دیگر از بهترین کسب و کارهایی است که می توان در هند شروع کرد. به خاطر توسعه‌ی اینترنت در هند، اکثریت آدم‌ها اغلب سفارشات مربوط به غذا و خوراک‌شان را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

اگر دوچرخه، خودرو، یا وسیله‌ی نقلیه‌ی دیگری دارید پس می‌توانید چنین خدماتی را برای رستوران‌ها و مشتریان انجام بدهید. بعد از تحویل موفق غذا رستوران این لطف شما را جبران خواهد کرد.

۳۴. شرکت خصوصی کرایه‌ی اتوموبیل

در مراسم‌ها/رویدادهای خاص، آدم‌ها اغلب خودروهای لوکس کرایه می‌کنند تا از خدمات وی‌آی‌پی لذت ببرند و روزهایی به یاد ماندنی رقم بزنند.

اگر یکی از آن خودروهای شیک و لاکچری را دارید، پس می توانید خدمات شوفری برای جلسات کسب و کار، روزهای جشن عروسی، و تورهای روزانه ارائه کنید.

۳۵. خرید و فروش وبسایت

این کسب و کار شبیه خرید و فروش دامنه است، اما ممکن است مستلزم کمی سرمایه‌گذاری باشد چون قیمت فروش وبسایت‌ها معمولا بالا است و از وبسایتی به وبسایت دیگر متفاوت است.

۳۶. شرکت ساماندهی رویدادها

گاهی مردم احساس می‌کنند که مدیریت رویدادها و مراسم‌ها برایشان دشوار است. اگر تخصص مدیریتی‌تان خوب است، می‌توانید کاسبی کوچک خود را در این زمینه راه اندازی کنید. این یک ایده‌ی کسب و کاری بسیار سودآور است چون فقط باید مهارت‌های مدیریتی‌تان را ارائه کنید نه کالاها و لوازم خاصی را.

۳۷. آژانس برنامه ریزی برای عروسی

اگر فکر می‌کنید در زمینه‌ی برنامه ریزی برای مراسم عروسی خوب و خلاق هستید و همچنین روابط خوب و سالمی با تامین کننده‌ها و فروشنده‌هایی دارید که اقلام خاص جشن عروسی ارائه می‌کنند پس بی درنگ انجام این کسب و کار پر سود را آغاز کنید.

۳۸. راه اندازی دفتر سئو

اگر نبوغ اینترنتی یا فناوری دارید پس باور کنید این یکی از سودآورترین ایده‌های کسب و کاری در هند است که کمترین سرمایه گذاری را لازم دارد. آدم‌هایی هستند که سئو بلدند، و از این حرفه پول به جیب می‌زنند. تمام آنچه لازم است یاد بگیرید همان آخرین تکنیک‌های سئوی محتوا و پلتفرم است.

۳۹. فروش محصولات در فروشگاه‌های تجارت الکترونیک

این روزها، آدم‌ها ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین خرید کنند. این روند حتی روز به روز هم در حال افزایش است. می‌توانید محصولات‌تان را به صورت آنلاین بفروشید. تمام آنچه نیاز دارید سر زدن و ثبت نام در وبسایت‌های تجارت الکترونیک است که به شما اجازه می‌دهند حساب بازرگانی شخصی خودتان را ایجاد کنید. بعد از ایجاد حساب، تصاویر محصول را اضافه کنید و محصولات‌تان را به صورت آنلاین بفروشید.

۴۰. بقالی / فروشگاه‌های کلی و عمومی

در سطح محلی، این یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار کوچک پر سود در هند است. اگر بتوانید حدود ۵۰ هزارتا سرمایه گذاری کنید، آنوقت باید در محله‌ای که هستید چنین کار و کاسبی راه بیندازید. شروع این کسب و کار به هیچ مهارت خاصی نیاز ندارد.

۴۱. کسب و کار خدمات اجاره‌ای

شروع کسب و کار خدمات اجاره‌ای یکی از بهترین ایده‌های کسب و کار کوچک در هند است جایی که گردشگری در آن بسیار رواج دارد و پر رونق است. اگر در کشمیر، هیماچال پرادش، یا هر بخش دیگری از هند زندگی می‌کنید که گردشگران دوست دارند از اماکن زیبای‌اش بازدید کنند؛ می‌توانید واسیل نقلیه یا منازل خود را برای اجاره به آن‌ها ارائه کنید.

۴۲. کسب و کار مدیریت املاک

شروع مدیریت املاک کسب و کار پرسودی در هند به شمار می‌آید. برای انجام این کسب و کار باید مهارت فروش و بازاریابی‌تان عالی باشد تا بتوانید ملک را بفروشید. این یک ایده‌ی کسب و کاری پر سود است چون به یک طرف واسطه تبدیل می‌شوید و از هر دو طرف کمیسیون می‌گیرید.

۴۳. خدمات تاکسی

آدم‌ها اغلب به خدمات حمل و نقل در درب منازل‌شان نیاز دارند. اخیرا، اوبر اپلیکیشن موبایل هوشمندش را در هند عرضه کرده است. از طریق این اپ مردم می‌توانند به راحتی درخواست آنلاین تاکسی بدهند. اگر خودرو دارید پس چرا این کسب و کار را شروع نکنید؟ تمام آنچه نیاز دارید ثبت نام در برنامه‌ی شراکت اوبر است و بعد تقویت کسب و کار و جذب مشتری‌تان.

۴۴. کسب و کار جواهر آلات

هند یکی از بزرگترین وارد کننده‌های جواهر و همچنین بزرگ‌ترین بازارهای جواهر جهان است. هر ساله، صنعت گوهر و جواهرات کمک بسیار زیادی به تولید ناخالص ملی هند می‌کند.

مهم است اشاره و تاکید کنیم که تقاضا برای طلا در هند هر روز افزایش پیدا می‌کند و همین طور پیش بینی می‌شود که در آینده نیز به افزایش ادامه دهد.

در حال حاضر صنعت جواهرات هند طبق برآوردها در سال ۲۰۱۸ اندازه‌ی بازاری به بزرگی ۵ میلیارد داشته است.

اگر می‌خواهید کسب و کار جواهرات را برای کار کردن در هند شروع کنید، می‌توانید انواع مختلفی از کسب و کارهای اینچنینی را پی بگیرید من جمله:

-فروشگاه خرده فروشی جواهرات

– فروشگاه آنلاین جواهرات

– معاملات طلا

– ساخت جواهرات

در ضمن جواهر سازی بهترین کسب و کار در هند از نظر سودآور بودن است.

۴۵. کسب و کار پوشاک و لباس

کسب و کار پوشاک نیز یکی دیگر از ایده‌های کسب و کار تولیدی پرسود در هند است که می‌توانید با سرمایه‌ی کمی شروع کنید. درست مانند صنعت جواهرات، صنعت لباس نیز در هند در حال شکوفایی است. اگر می‌خواهید در این فرصت مغتنم سرمایه گذاری کنید، توصیه می‌کنم ابتدا یک تحقیق بازاری مفصل انجام دهید و بعد پولتان را در این حوزه سرمایه گذاری کنید.

۴۶. کسب و کار مرغداری

شروع کسب و کاری که به نیازهای اصلی انسان مربوط می‌شود، معمولا بازگشت خوبی در سرمایه گذاری انجام شده به بار می‌آورد. اگر به این کسب و کار علاقمند هستید، چند گزینه هست که می‌توانید به آن ها فکر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید مرغداری، توزیع گوشت مرغ، یا فروشگاه مرغ فروشی راه بیندازید.

۴۷. کسب و کار لبنیاتی

کسب و کار لبنیات یکی از بهترین کسب و کارهای مقیاس کوچک در هند است. این یکی دیگر از کسب و کارهای مبتنی بر برآورده کردن نیازهای اولیه ی انسانی است. محصولات لبنی در هند بسیار مورد تقاضا هستند. تمام آنچه لازم است سرمایه گذاری کردن پول‌تان در این بخش و لذت بردن از بازده برگشتی از این سرمایه گذاری پایین است.

۴۸. آژانس مسافرتی و گردشگری

در سرشماری گردشگری ۲۰۱۵، شاخص ماندی هند را در جایگاه ۲۴ قرار داد. طبق گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (۲۰۱۸)، کمک مستقیمی که گردشگری به تولید ناخالص ملی هند می‌کند ۵.۹۴۳ میلیارد است که معادل ۹۱.۳ میلیارد دلار آمریکا است. همچنین پیش بینی می‌شود که کمک این بخش از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۸ به طور پیوسته تا 7.1 درصد در هر سال افزایش پیدا کند.

سوای کمک به تولید ناخالص ملی، این بخش همچنین اشتغال را نیز در کشور افزایش می‌دهد.

این یعنی آینده‌ی صنعت مسافرت و گردشگری در این کشور درخشان و روشن است. اگر کسب و کار کوچک خودتان را در این حوزه به راه بیندازید، بعدها در آینده پاداش تلاش‌تان را خواهید گرفت.

چند مورد دیگر برای کار کردن در هند:

۴۹. راه اندازی فروشگاه قطعات و لوازم خودرو

۵۰. اجاره‌ی جای پارک در نزدیکی پلازاها و مراکز تجاری

۵۱. راه اندازی رستوران نیز در هند یکی از بهترین کسب و کارها به شمار می‌رود.

۵۲. راه اندازی مراکز درمانی یا دارویی نزدیک بیمارستان‌ها.

۵۳. کسب و کار اجاره‌ی وبسایت

۲۵ بهترین بازیگران هندی مرد در طول تاریخ سینمای هند

منبع fincyte
نوشته‌های مرتبط