۸ فایده نقل مکان به شهر جدید برای یافتن شغل جدید

به یاد می‌آورم وقتی جوان‌تر بودم، احساس می‌کردم جا به جا شدن و تغییر خانه خیلی آزاردهنده است. هر چه سن‌ام بیش‌تر می‌شود، فکر کردن به جا به جایی و تغییر مکان بیش از پیش هیجان‌زده‌ام می‌کند. رفتن به یک شهر دیگر برای دانشگاه، نقل مکان به شهر جدید برای یافتن شغل جدید ، یا فقط تغییر شهر محل سکونت برای یک شروع جدید، همگی به نظر من کار فوق‌العاده خوب و هیجان‌انگیزی هستند. در این مقاله، دلایل‌ام برای آن‌که چرا رفتن به یک شهر جدید برای یک کار و شغل جدید، تصمیمی فوق‌العاده سودمند است، برای‌تان بازگو می‌کنم.

فواید رفتن به شهر جدید برای یافتن شغل جدید

۱. شهر جدید، روحیه‌ی جدید

این مسئله را در بسیاری از دوستان و اعضای خانواده‌ام مشاهده کرده‌ام، و تقریبا به جرات می‌توانم بگویم تغییر شهر تاثیر شگفت‌انگیزی بر روحیه و شخصیت آدم‌ها می‌گذارد. بهره‌مند شدن و لذت بردن از حال و هوای یک شهر جدید سطح روحیه و اشتیاق‌تان را بهبود می‌بخشد و باعث می‌شود رفتارهای متفاوتی از خود نشان دهید. رفتن به یک شهر جدید برای شروع کردن یک کار جدید می‌تواند جزء یکی از ۸ راه بازیابی خلاقیت در مواقع فرسودگی ذهنی باشد.

۲. دوستان جدید

سخت‌ترین بخش مربوط ترک خانه و شهر قدیمی و رفتن به یک شهر جدید جدایی از دوستان قدیمی است. با این‌که ممکن است در ابتدا کنار آمدن با این مسئله برای‌تان خیلی سخت باشد، رفتن به یک شهر جدید را به عنوان فرصتی برای ملاقات با آدم‌های جدید و فوق‌العاده مفید و پیدا کردن دوستان تازه ببینید. برخی از بهترین دوستانی را که ممکن است در کل زندگی‌ همراه‌تان بمانند، در طول دوران اشتغال‌تان پیدا خواهید کرد.

۳. احساس استقلال حقیقی

مهاجرت کردن به یک شهر جدید برای یک شغل جدید همان‌ قدر که ممکن است پر استرس و نگران کننده باشد، فرصتی است برای قوی‌تر شدن. فراز و فرودهای یک زندگی مستقل در یک محیط جدید و ناآشنا باعث می‌شوند حقیقتا احساس خوبی در مورد خود و استقلال زندگی‌تان به شما دست بدهد.

۴. تجربه‌ی مثبت اعتماد به قلب‌تان

معمولا ماندگاری در خانه، در فضایی امن و بی‌هیجان، آن‌چنان با احساسات غریزی و خواسته‌ی قلبی‌مان سازگار نیست. بودن در یک شهر جدید که با هیچ چیز در آن آشنا نیستید، کمک‌تان می‌کند غریزه و احساسات قلبی‌تان را بار دیگر لمس کنید. به این ترتیب، با این تجربه‌ی مثبت یاد خواهید گرفت، از این به بعد، با دقت بیش‌تر به ندای درونی‌تان توجه کنید.

رپورتاژ

۵. فرصت‌های بهتر

البته که مهاجرت به یک شهر جدید برای یک شغل جدید مجموعه‌ای از فرصت‌های جدیدی را در اختیارتان قرار می‌دهد. رفتن به یک شهر بزرگ‌تر شانس خوبی را برای انتخاب فرصت‌های شغلی جسورانه‌تری ایجاد می‌کنند که به شکل طبیعی به دنبال آن‌ها نمی‌رفتید و حتی در شهر قدیمی‌تان امکان مواجهه با آن برای‌تان وجود نداشت.

۶. تعطیلات

وقتی با خانواده زندگی می‌کنید، تقریبا همه چیز برای‌تان معمولی و بدون هیجان به نظر می‌رسد. رفتن به یک شهر جدید برای یک شغل جدید ارزش حضور و تلاش والدین و سایر اعضای خانواده‌تان را برای شما بیش از پیش بالاتر و مهم‌تر جلوه می‌دهد. به این ترتیب، چیزهای به ظاهر کوچکی نظیر یک تماس تلفنی با مادر، یا چند روز تعطیلات و سر زدن به خانواده برای‌تان بسیار لذت‌بخش‌تر و شیرین‌تر خواهد شد.

۷. باز شدن ذهن و روشنفکر شدن

فرصت‌های جدید شغلی به خودی خود هیجان‌آور هستند، ولی هم‌زمان با پیدا کردن یک شغل جدید، رفتن به یک شهر جدید نیز اتفاقات شیرین و هیجان‌آور بیش‌تری به همراه خواهد داشت. رفتن به یک شهر جدید فرصت خوبی را شما می‌دهد تا با فرهنگ‌ها و آدم‌های متفاوت آشنا شوید و ذهن‌تان را نسبت به امور و دیدگاه‌های مختلف در سایر نقاط جهان باز می‌کند.

به این ترتیب، بیش از پیش واقعیت زندگی را با تمام وجودتان حس می‌کنید و کم‌تر از گذشته ممکن است با اطلاعات نادرست و جعلی در اطراف خود و فضای اینترنت در مورد زندگی سایر آدم‌ها به اشتباه بیفتید.

۸. شبکه‌ای گسترده از دوستان و آشنایان

من آدم‌هایی را می‌شناسم که در هر شهر مهم در سراسر جهان دوستان و آشنایانی دارند. آن‌ها هر جا بروند، خانه‌ای برای اقامت دارند. با این‌‌که فقط برخی از آدم‌ها به اندازه‌ی کافی خوش شانس هستند که بتوانند شغل‌هایی پیدا کنند که برای انجام‌شان باید به سرتاسر جهان سفر کنند، سایر آدم‌ها باید به اندازه‌ی کافی جسور و نترس باشند که این ریسک را بپذیرند و در هر نقطه از دنیا به دنبال کار و شغل مورد علاقه‌شان بروند.

رفتن به یک شهر متفاوت کمک‌تان می‌کند شبکه‌ی دوستان و آشنایان‌تان را در سرتاسر دنیا گسترش دهید.

با این‌که ممکن است در ابتدا، با چالش‌های مختلفی مواجه شوید، و همین مشکلات باعث شوند بخواهید تسلیم شوید، ولی فواید رفتن به یک شهر جدید برای یک کار جدید از مشکلات و موانع آن بسیار بیش‌تر هستند. هر چه زودتر بتوانید تصمیم به مهاجرت به یک شهر جدید بگیرید، شانس بیش‌تری برای رسیدن به موفقیت در زندگی به دست خواهید آورد.

نوشته‌های مرتبط