20 ایده کسب و کار کوچک و پرسود

یک دلیل ساده برای شروع یک کسب و کار این است که به سود برسیم. خوب، بهترین و پرسودترین کسب و کارهای کوچک کدام‌ها هستند؟ چه چیزی یک ایده‌ی کسب و کار را پرسود می‌کند؟ اگر بخواهید یک کسب و کار کوچک راه‌اندازی کنید این‌ها سوالاتی هستند که به ذهن‌تان می‌آیند. در ادامه ۲۰ کسب و کار کوچک و پرسود را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. طراحی لباس

همیشه به طراحان لباس نیاز است. وقتی پای پوشاک به میان می‌آید نسل جدید همیشه به دنبال طرح‌های منحصر به‌فرد است. شما می‌توانید این کار را به‌صورت پاره‌وقت در منزل انجام دهید یا با سرمایه‌ی کم یک تولیدی راه بیندازید. شما می‌توانید انتظارحاشیه‌ی سود ۳۰-۴۰ درصدی داشته‌باشید.

۲. خدمات جوشکاری

شما در این حرفه با آهن و فولاد سر و کار دارید. شما می‌توانید حفاظ پنجره، کرکره و انواع موارد درخواستی مشتریان را بسازید. می‌توانید از یک مغازه‌ی کوچک کارتان را شروع کنید.

۳. کار با چوب

ساخت مصنوعات چوبی یا مبلمان بسیار خوب و پرسود است. در این نوع کسب و کار شما می بایست براساس ضروریات بازار، مصنوعات چوبی بسازید. این کسب و کار مستلزم مهارت و کار زیاد است. شما می‌توانید از یک مغازه‌ی کوچک کارتان را شروع کنید.

۴. بسته‌بندی آب آشامیدنی

آب آشامیدنی خالص یک نیاز روزانه است. امروزه افراد نه تنها خارج از منزل بلکه در خانه نیز به آب آشامیدنی بسته‌بندی نیاز دارند. این افزایش تقاضا به‌خاطر افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل سلامتی است. از این‌رو، راه‌اندازی کسب و کار در زمینه‌ی بسته‌بندی آب آشامیدنی یک ایده‌ی کسب و کار موفق خواهد بود. لازم است بر راه‌اندازی یک سیستم تصفیه‌ی آب و بسته‌بندی، سرمایه‌گذاری ویژه‌ای انجام دهید.

۵. ساخت محصولات پلاستیکی

ساخت محصولات پلاستیکی یک ایده کسب و کار کم هزینه و پرسود است. تقاضا برای محصولات پلاستیکی مانند لیوان، ظرف‌های کوچک، بطری آب و .. بسیار بالا است. تنها کاری که برای موفقیت باید انجام دهید این است که بر فروش و بازاریابی این محصولات کار کنید.

۶. ساخت و فروش زیورآلات

این کسب و کار مستلزم مهارت‌های زیاد، تمرین، ممارست و سرمایه‌گذاری است. سود حاشیه‌ای مرتبط با این کسب و کار بسیار بالا است.

۷. رستوران‌داری

رستوران‌داری یک ایده‌ي کسب و کار بسیار پرسود است. موفقیت این کسب و کار به مکان رستوران و نوع غذایی که ارائه می‌شود بستگی دارد. اگر توانایی ارائه‌ی غذاهای خوشمزه به قیمت مناسب و معقول را دارید پس می‌توانید بازار را به دست بگیرید.

۸. آماده‌سازی اسنک و میان‌وعده

در دنیای امروز افراد اسنک‌های آماده را ترجیح می‌دهند. از این رو، تهیه‌ی انواع اسنک می‌تواند یک کسب و کار بسیار موفق باشد. شما می‌توانید این کار را در منزل یا یک فروشگاه کوچک انجام دهید.

۹. روغن‌گیری

روغن‌گیری از دانه‌های خوراکی مانند بادام، زیتون و … می‌تواند یک کسب و کار موفق باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک دستگاه روغن‌گیری بخرید.

۱۰. فروش محصولات لبنیاتی

رپورتاژ

محصولات لبنی بر پایه‌ی شیر همیشه مورد تقاضای بازار خانگی بوده‌است. شما می‌توانید با فروش محصولات لبنی به سود قابل توجهی دست پیدا کنید. تنها به یک مغازه‌ی کوچک و سرمایه‌ای اندک برای این کار نیاز دارید.

۱۱. شالیکوبی (در مناطقی که برنج کشت می‌شود)

از آن‌جایی‌که بازار تقاضا برای برنج هر روز بیشتر می‌شود، شما می‌توانید با اخذ چند مجوز به شالیکوبی و فروش برنج بپردازید.

۱۲. ساخت جعبه‌ی کادویی

امروزه کادو به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌است و از این‌رو فروش جعبه‌های کادویی نیز رونق یافته است.

۱۳. شکلات و آب‌نبات‌سازی

شما می‌توانید این کار را با سرمایه‌ی اندکی در خانه شروع کنید.

۱۴. مشاور املاک

هر فردی می‌تواند این کار را شروع کند. به سرمایه‌گذاری نیاز ندارد ولی با سود بسیار بالایی همراه است.

۱۵. طراح داخلی

به منظور شروع به‌کار به‌عنوان یک طراح داخلی به خلاقیت و مهارت نیاز دارید. شما می‌توانید از این راه پول زیادی بسازید.

۱۶. مؤسسه‌ی کاریابی

تأسیس یک مؤسسه‌ی کاریابی به هزینه‌ی زیادی نیاز ندارد. شما تنها به یک فضای کوچک و چند خاطب برای شروع کارتان نیاز دارید. نرخ بیکاری رو به افزایش است و به میزان زیادی به این‌گونه مؤسسات نیاز است.

۱۷. تعمیرات و فروش تلفن همراه

کسب و کار تلفن همراه به سرعت رو به رشد است. امروزه افراد عادی نیز تلفن‌های هوشمند را به تلفن‌های ساده ترجیح می‌دهند. بالارفتن میزان استفاده از تلفن‌های هوشمند یک فرصت کسب و کار بی‌نظیر را فراهم کرده‌است. برای شروع این کار، به مهارت و سرمایه نیاز دارید.

۱۸. مؤسسه‌ی کرایه‌ی اتومبیل

اگر سرمایه‌ی کافی دارید می‌توانید اتومبیل‌های لوکس خریداری کنید و آن‌ها را کرایه بدهید. شما می‌توانید از این راه به سود برسید.

۱۹. اجاره‌ی ماشین‌آلات صنعتی

راه‌اندازی این ایده‌ی کسب و کار به سرمایه‌ي بسیار زیادی نیاز دارد. شما می‌توانید جرثقیل، ماشین‌های حفاری و … بخرید و اجاره دهید.

۲۰. مشاوره در امور قراردادها

این کسب و کار به مهارت، نیروی انسانی و تخصص نیاز دارد. شرکت‌های بزرگ آماده‌ی پرداخت مبلغی منصفانه برای دریافت مشاوره‌ی خوب هستند.

منبع moneyexcel
نوشته‌های مرتبط