10 روش رایگان ساخت زیرنویس برای فیلم و عکس

زیرنویس عبارت است از جمله‌ها یا کلمه‌هایی که پایین یک عکس یا فیلم ظاهر می‌شوند و گفتار شخصیت‌های موجود در عکس یا فیلم را حرف‌نویسی می‌کنند. جهت کمک به تهیه و ساخت زیرنویس برای فیلم‌های‌تان، سایت بازده ۱۰ نرم‌افزار مفید را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ است.

۱. Subtitle Edit

نرم‌افزار Subtitle Edit برای تولید، تنظیم، تطبیق، و ترجمه‌ی خطوط زیرنویس بسیار کاربردی و موثر است. با استفاده از این برنامه‌ی رایگان، در صورتی که زیرنویس‌ها با گفتار منطبق نباشند، می‌توانید آن‌ها را مجددا تنظیم کنید، و با کمک خط زمانی (تایم‌لاین) یا شکل موج یا طیف نگاره (اسپکتروگرام) زیرنویس‌های جدید بسازید. این نرم‌افزار شاهکار می‌تواند با بیش از ۱۷۰ قالب (فرمت) زیرنویس کار کند و نزدیک به ۳۰ زبان مختلف را نیز پشتیبانی می‌کند.

۲. VisualSubSync

این نرم‌افزار تهیه‌ی زیرنویس یکی از بهترین نمونه‌های پشتیبانی کننده از فرمت‌های زیرنویس SRT و SSA/ASS به شمار می‌رود. اساس کار نرم‌افزار زیرنویس VisualSubSync بر پایه‌ی نمایش شکل موج صوتی است. به علاوه، این نرم‌افزار به شما امکان بررسی خطاها، دریافت راهنمایی و پیشنهاد از اینترنت، و استفاده از نشانگر سرعت را می‌دهد؛ این امکانات قطعا باعث عالی شدن کیفیت زیرنویس‌های‌تان می‌شوند.

۳. Subtitle Workshop

همان‌طور که از نام این نرم‌افزار بر می‌آید، Subtitle Workshop (کارگاه زیرنویس) ابزار تولید زیرنویس همه جانبه‌ای است که امکاناتی نظیر بررسی کننده غلط املایی، موتور خواندن و نوشتن، عملیات متصل کننده‌ی متن و زمان، و هم‌چنین سایر ابزارهای سفارشی‌سازی زیرنویس را در خود جمع کرده است. به علاوه، این برنامه آن‌چنان کاربرد پسند است که از هیچ یک از ویژگی‌های‌اش بی‌بهره نمی‌مانید.

۴. SubtitleCreator

اگر قصد تهیه‌ی زیرنویس برای DVDهایی را دارید که کپی‌رایت‌شان را در اختیار ندارید، نرم‌افزار SubtitleCreator می‌تواند یکی از قدرتمندترین برنامه‌های ویرایش زیرنویس در پیش روی‌تان باشد. این برنامه‌ی زیرنویس‌ساز به صورت مرحله به مرحله کمک‌تان می‌کند زیرنویس‌های‌تان را روی محتوای DVD قرار دهید. هم‌چنین، این نرم‌افزار دارای ویژگی‌هایی نظیر پیش نمایش DVD، تغییر / انتقال رنگ، تطبیق (سینک کردن)، ویرایشگر دریافت عین مشاهده، تگ کردن و غیره است.

۵. Aegisub Advanced Subtitle Editor

رپورتاژ

نرم‌افزار Aegisub Advanced Subtitle Editor که منطبق با فناوری روز طراحی شده است، دستیار فوق‌العاده‌ای برای تولید زیرنویس‌های فیلم با استفاده از صوت یا تصویر به شمار می‌رود. به علاوه، این نرم‌افزار دارای سه نسخه‌ی معادل برای ویندوز، مک، و لینوکس است و از ترجمه‌ی ۳۰ زبان مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. به این نکته توجه کنید که Aegisub Advanced Subtitle Editor حفظ سرعت طبیعی تصویر را با انطباق زمان‌بندی زیرنویس با صدای فیلم تضمین می‌کند.

۶. DivXLand Media Subtitler

نرم افزار DivXLand Media Subtitler یکی از بهترین نمونه‌ها برای تولید، ویرایش، و ثبت فایل‌های زیرنویس جداگانه برای تمام انواع تصاویر به شمار می‌رود. این نرم‌افزار برای تولید زیرنویس از فایل‌های ساده‌ی متنی نیز مناسب است. DivXLand Media Subtitler به گونه‌ای طراحی شده است که برای پیش نمایش سریع، قالب‌بندی اصلی متن، ایجاد حالت‌های چندگانه برای زیرنویس، بررسی غلط‌های املایی به چندین زبان، ورود و صدور قالب‌ها یا فرمت‌های زیرنویس، استفاده از کلیدهای میانبر کاربردی، زمان‌بندی خودکار جمله‌ها و غیره به کاربر کمک کند. این برنامه از فرمت‌هایی نظیر Adobe Encore، SAMI، DKS، JACOSub 2.7، OVR Script، SubViewer 2.0، ZeroG، FAB Subtitler و غیره پشتیبانی می‌کند.

۷. WinSubMux

نرم‌افزار WinSubMux می‌تواند زیرنویس‌ها را به زیرنویس‌های قابل انتخاب SVCD یا CVD تبدیل کند. این برنامه به همراه ویژگی‌های فراوانی از جمله رابط کاربر گرافیکی، انجام جریان‌های چندگانه در یک مرحله، ذخیره‌ی فایل SUB، اسکن فایل SVCD، تایم شیفت (ماشین زمان)، اصلاح رنگ‌های زیرنویس و غیره طراحی شده است. WinSubMux برای ایجاد زیرنویس‌های بزرگ مناسب است.

۸. Subtitle Editor

نرم‌افزار Subtitle Editor برنامه‌ی زیرنویس‌ساز فوق‌العاده‌ای است که دارای ویژگی‌هایی نظیر طبقه‌بندی زیرنویس، پیش نمایش زیرنویس در پخش کننده‌ی ویدئوی خارجی و غیره است. این ابزار جی‌تی‌کی+ از سیستم عامل‌های گنو، لینوکس و بی‌اس‌دی پشتیبانی می‌کند و به کاربر امکان می‌دهد زیرنویس‌ها را با فرمت‌های BITC، TTAF، و Spruce STL ویرایش، تقسیم، متصل، و ترجمه کند.

۹. AHD Subtitles Maker

نرم‌افزار AHD Subtitles Maker راه‌حل کاملی برای رفع مشکلات زیرنویس به شمار می‌رود. این برنامه یکی از بهترین نمونه‌ها برای فرمت‌های زیرنویس مبتنی بر متنی است که می‌توانند به صورت یک فایل واحد ایجاد شوند. با استفاده از این ابزار تخصصی می‌توانید به طور خودکار و حتی بدون استفاده از اسکریپت، زیرنویس‌ها را به دقیق‌ترین و موثرترین شکل ایجاد کنید. AHD Subtitles Maker با برنامه‌ای به نام AHD id3 tag editor ترکیب شده است و می‌تواند نسخه‌های ۱ و ۲ ID3 Tag را ویرایش و ذخیره کند.

۱۰. SubEdit Player

با استفاده از نرم‌افزار SubEdit Player می‌توانید به آسانی هر چه تمام‌تر زیرنویس‌های‌تان را به فیلم‌های مورد نظر اضافه کنید. امکان نوشتن مستقیم زیرنویس یا حتی وارد کردن آن از هر منابع خارجی مانند اینترنت یا هر برنامه‌ی خاص دیگری، این نرم‌افزار را به یکی از جامع‌ترین برنامه‌های زیرنویس‌ساز تبدیل کرده است. SubEdit Player از فرمت‌های زیرنویس نظیر WMA، WMV، WAV، MID، AC3، ASF، DIVX، VOB و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.

 

نوشته‌های مرتبط