۱۰ مهمترین مهارت های کارآفرینی که برای هر کسب و کار لازم است

موفقیت در کسب و کار قبلاً به معنای خوب بودن در یک مهارت یا حوزه و استفاده‌ی تمام و کمال از آن بوده‌است. اما امروزه، ما به سرعت به “اقتصاد مهارت‌ها” تبدیل می‌شویم که در آن روندهایی در اشتغال و حتی در رویکردی که نسبت به کارآفرینی داریم، باب می‌شوند. برای موفقیت در حوزه‌ی کسب و کار امروز، صاحبان مشاغل و مدیران باید ترکیبی از مهمترین مهارت های کارآفرینی را داشته باشند تا بتوانند پیشرفت کنند و در عین حال باید سازگار با تغییر باشند.

مهارت های کارآفرینی

۱. در دنیای دیجیتال مهارت داشته باشید

چنانچه گفته می‌شود: “اگر آنلاین نیستید، پس وجود ندارید.” کارآفرینان امروز باید برای افزایش حضور خود و در یک چشم‌انداز در حال تحول کسب و کار، مرتبط بمانند، باید در اینترنت حضور داشته باشند.

شرکت‌هایی مانند آمازون، نتفلیکس ، ایربی‌ان‌بی و موارد دیگر گواهی بر تأثیر مخرب فناوری و تصویر جدیدی از معنای مهارت و موفق بودن به لحاظ حرفه‌ای هستند. به مارک زاکربرگ امروز و یک بانکدار در دهه‌ی 90 فکر کنید.

توانایی سازگاریِ سریع با فناوری‌های جدید، مانند اپلیکیشن‌های ابری و همکاری از راه دور در اینترنت، به سرعت برای مدیران به یک هنجار مورد انتظار تبدیل می‌شود.

برای مشاغل، قابل رویت بودن در وب به سرعت به یک معیار سنجش سریع برای اعتبار تبدیل می‌شود. مشتریان و سرمایه‌گذاران بالقوه به صفحه‌ی اول گوگل اعتماد می‌کنند تا در مورد انجام معاملات بیش‌تر با یک کسب و کار خیال‌شان راحت‌تر باشد. جی‌ای کپیتال پی برده‌است که 81 درصد از خریداران خرده‌فروشی قبل از خرید تحقیقات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند.

کارتان را با میزبانی وب‌سایت‌تان و رزرو کلیه عناوین و القاب برندتان در پلت‌فر‌م‌های رسانه‌های اجتماعی، شروع کنید. در حالی که استخدام یک توسعه‌دهنده‌ی وب ممکن است مانند مرحله‌ی بعدی به نظر برسد، ابتدا میزبانی سایت شرکت‌تان را با گزینه‌های مقرون به صرفه‌تر برای کاربر و با بودجه‌ی بیش‌تری مانند اسکوئراسپیس، ویکس یا ووردپرس در نظر بگیرید.

از این‌جا، می‌توانید برخی از تکنیک‌های ساده‌ی بهینه‌سازی موتور جستجو را شروع کنید که به مرور زمان قابلیت دیده شدن شما را افزایش می‌دهد. از طریق کلمات کلیدی، ایجاد محتوای ارگانیک و بک‌-لینک‌های خارجی، سایت شما در نهایت، آرام آرام اما مطمئناً از ترافیک بیش‌تری برخوردار می‌شود.

با این حال توجه داشته باشید که افزایش ترافیک جستجو بلافاصله به معنای افزایش درآمد نیست. بلکه در واقع شروعی برای کند و کاو نرخ تبدیل مشتری در آینده است.

۲. پیش‌بینی مالی را فراموش نکنید

بیایید با واقعیت را بپذیریم، بسیاری از صاحبان کسب و کارها احساس می‌کنند که بهتر است به جای برنامه‌ریزی مالی برای کارشان، زمان زیادی را برای توسعه و اداره کردن آن صرف کنند. با این حال، پیش‌بینی مالی به عنوان نقشه‌ی راهی برای شکل دادن هر نوع کسب و کاری عمل می‌کند و فقط به درد شرکت‌های ذکر شده در زمینه‌ی ارائه راهنمایی مالی برای سهامداران نمی‌خورد.

پیش‌بینی و برنامه‌ریزی اهداف مالی شما، ایده‌ای بسیار روشن‌تر از منابع مورد نیاز و راه‌های سنجش موفقیت به شما می‌دهد و در عین حال می‌تواند به عنوان گواهی از طریق تحقیق و برنامه‌ریزی که در برنامه‌های کسب و کاری گنجانده شده، به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد.

با این حال، پیش‌بینی‌های نادرست می‌تواند منجر به سرمایه‌گذارانی خشمگین و مدیریت نادرست هزینه‌ها شود، روندی که به طور بالقوه می‌تواند برخی مشکلات مالی را ایجاد کند. هنگام تعریف یک پیش‌بینی دقیق مالی، یک نکته‌ی مشخص این است که همیشه با هزینه‌های‌تان شروع کنید.

به طور کلی، محاسبه و پیش‌بینی هزینه‌های‌تان در مقایسه با درآمدتان آسان‌تر است، بنابراین یادداشت کردن هزینه‌ها یک نقطه‌ی شروع است برای اینکه بتوانید محک بزنید که چه‌قدر باید فروش داشته باشید تا به سود برسید. عادت خوبی است که مرتباً ارزیابی کنید و ببینید که عملکردتان تا چه حد با آن‌چه پیش‌بینی کرده‌اید، نزدیک است.

ایجاد یک مجموعه دقیق از پیش‌بینی روند رشد به زمان نیاز دارد اما به یاد داشته باشید که شما در کسب و کارتان یک سرمایه‌گذار هستید. شما باید به اعتبار مفهوم کسب و کارتان اطمینان داشته باشید.

۳. روی مهارت‌های تولید فیلم تسلط پیدا کنید

از مدت‌ها قبل ظهور رسانه‌های بصری و افزایش دوپامینی که به کاربران می‌دهد، مورد بررسی قرار گرفته‌است و ثابت شده‌است که یک مزیت ناعادلانه برای کسب و کارهایی است که از آن استفاده می‌کنند.

اگر شما کاربر سنگین‌ پلت‌فرم‌های اجتماعی مانند Facebook ، LinkedIn و حتی YouTube هستید، می‌دانید که، پس از شروع کار مستمر با آن‌ها، بسیار سخت می‌توانید کنارشان بگذارید.

در حقیقت، محبوبیت و اثربخشی بازاریابی ویدیویی شاهد افزایش چشمگیری است و زمانی که با رسانه‌های اجتماعی همراه می‌شوند به ترافیک و تقویت نرخ تبدیل کمک می‌کند. مطابق با تحقیقات صورت گرفته، تا سال ۲۰۱۹،  80٪ از مصرف جهانی اینترنت محتوای ویدیویی خواهد بود. با توجه به این‌که بازاریابی ویدیویی بیش از پیش مورد توجه مردم واقع شده‌است، کسب و کارهایی که نمی‌توانند قدرت ویدیو را افزایش دهند، به احتمال خیلی زیاد آسیب خواهند دید.

برخی از راه‌های شروع استفاده از فیلم برای کسب و کار عبارتند از:

– ایجاد یک سری فیلم آموزشی که شامل اطلاعات مفیدی برای مخاطبان شما هستند

– فیلم‌های زنده برای تعامل با مخاطبین‌تان (این تصاویر را می‌توان با تلفن‌های هوشمند ضبط کرد)

– استفاده از فیلم‌ها در صفحات فرود برای افزایش نرخ تبدیل مشتری

۴. اهداف شخصی تا عملکرد تجاری را ارزیابی کنید

در حین این‌که با سعی و تلاش‌تان به اهداف مرتبط با کسب و کارتان دست پیدا می‌کنید، مهم است به یاد داشته باشید که کارآفرین بودن فقط یک وجه از هویت شما است. فراموش نکنید که در وهله‌ی اول چرا کارتان را شروع کردید!

جاه‌طلبی معمولاً ناشی از برخی اهداف سبک زندگی است که شما همیشه می‌خواسته‌اید امروز یا در آینده برای خودتان و دیگران فراهم کنید. کار کردن به صورت 24/7 یک مسیر مطمئن برای رسیدن به خستگی و فرسودگی است و ممکن است در تعامل ناسالم بین شرکا و کارمندان نیز آشکار شود.

 

پول نمی‌تواند تنها انگیزه‌ی شما باشد، اما به این نکته توجه کنید که داشتن آزادی مالی و زمان بیش‌تر چگونه می‌تواند بر زندگی شما تأثیر بگذارد. در کوتاه مدت، درگیر کردن منافع‌تان در کسب و کار باعث می‌شود کارهای روزمره کمتر مانند کارهای دنیوی حس شوند. در دراز مدت، کسب و کارتان ممکن است برای شما پاداش فوق‌العاده‌ای داشته باشد از جمله تحقق اهداف شخصی که دارید.

اهداف واقع‌بینانه‌ای در مورد درآمدتان تعیین کنید تا بتوانید انتظاراتی را که از عملکرد و درآمد شرکت دارید، به ویژه در مراحل اولیه آن، مدیریت کنید. ببینید رشد پیش‌بینی شده تا چه حد می‌تواند با اهداف شخصی شما هماهنگ باشد و بر همین اساس انتظارات‌تان را تعدیل کنید تا تعادلِ بین رشد و ارزش‌های شخصی شما حفظ شود.

۵. رقابت سالم داشته باشید

برخی از بهترین ورزشکارانی که زندگی حرفه‌ای خود را در سطحی برابر با یکدیگر سپری کرده‌اند، در رشته‌های خودشان، استانداردها را تغییر داده‌اند. مفهوم رقابت سالم بیش از آن‌چه ظاهرا به نظر می‌رسد در دنیای تجارت کاربرد دارد.

نوآوری همواره محرک اصلی در بازارهای آزاد بوده‌است، که هدف آن رونق بخشیدن به اقتصاد و ارائه‌ی گزینه‌های بیش‌تر برای مشتریان بوده‌است. دقیقاً مانند بزرگ‌ترین رقبای ورزشی که روی بازی یکدیگر هم حساب می‌کنند، شما می‌توانید از بزرگ‌ترین رقبای‌تان برای تقویت کردن استراتژی‌های‌تان استفاده کنید.

با ارائه‌ی جایگزینی برای سیستم‌هایی که مدت‌هاست نهادینه شده‌اند، بازار رقابتی را به نفع خودتان تغییر بدهید. وقتی اشتباهات محصول یا خدمات کسب و کارهای قبل از خودتان را کشف کردید، از آن‌ها درس بگیرید.

رپورتاژ

به عنوان مثال، ویدیوی وایرالِ Dollar Shave Club دست روی جای درستی گذاشت و به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد، زیرا مشتریان از خریدن ریش‌تراش‌های گران‌قیمت اما بی‌کیفیت از غول‌های خرده‌فروشی موجود خسته شده بودند. این شرکت با تمرکز بر شکافی که رقبا احتمالا در موردش آگاهی نداشتند، به موفقیت دست پیدا کرد.

جدا از آنچه که می‌تواند مزیت شما به عنوان یک اقدام‌کننده‌ی ثانی باشد، جایگاه خود را با پیشگامی کسب و کار خودتان تحکیم کنید – خواه در یک منطقه‌ی جغرافیایی جدید کارتان را معرفی کنید، و خواه به بخش ناشناخته‌ای از بازار وارد شوید یا یک مدل کسب و کاری را ثبت کنید که ماندگارتر از بقیه باشد. همیشه جای پیشرفت در کسب و کارها وجود دارد از بازارهای بالغ گرفته تا بازارهایی که به تازگی ظهور کرده‌اند.

۶. برای راضی کردن سرمایه‌گذاران ماهرانه عمل کنید

با تسلط بر هنر و دانش پشت یک سرمایه‌گذاری مطمئن که می‌تواند شتاب رشد را برای کسب و کار شما تعیین کند، در ترکیب گسترده‌ای از کارآفرینان جدید خود را مطرح کنید. قبل از تصمیم‌گیری برای ایجاد یک تاثیر مناسب بر مشتریان بالقوه و نهایتا سرمایه‌گذاران، در مورد ایده‌های‌تان با همتایان‌، شرکاء و مشاوران صحبت کنید و از آن‌ها بازخورد بگیرید.

این عبارت که “اگر نمی‌توانید آن‌ها را متقاعد کنید، پس آن‌ها را سردرگم کنید”، مطمئناً هرگز سرمایه‌ای برای کسب و کار شما تأمین نمی‌کند، به ویژه در مقابل سرمایه‌دارانی که هزاران فعالیت نوپا را دیده‌اند. شما باید بتوانید یک معرفی سریع و آسانسوری را ارائه دهید که حاوی خلاصه‌ای از طرح منحصر به فرد شما و احتمال موفقیت آن در بازار باشد زیرا گاهی اوقات فقط چند دقیقه فرصت دارید تا تاثیر خوبی بگذارید و به جلسه‌ی بعدی بروید.

با این وجود، با برجسته‌ترین نقاط قوت کسب و کارتان، که برای هر مرحله بودجه‌گذاری متفاوت خواهد بود، بهترین طرح را برای ارائه به سرمایه‌گذار توسعه دهید. طرح‌تان را با توجه به علاقه‌ی سرمایه‌گذاران ایجاد کنید.

 

همچنین می‌توانید تیم متنوع کارشناسان‌تان، برخی از جاذبه‌های اثبات شده یا وضعیت فعلی بازار را معرفی کنید تا سودآوری و جذابیت این فرصت را برای سرمایه‌گذاران نشان بدهید.

اطمینان حاصل کنید که اسلایدها به یک ترتیب منطقی پشت هم قرار دارند و با استفاده از اصول طراحی مداوم و هوشمند برای پشتیبانی از محتوای‌تان، یک روایت قانع‌کننده را توسعه بدهید.

۷. توسعه‌ی یک هویت قوی برای برندتان

در دنیایی اشباع از محتوا و کسب و کارهای نوظهور که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند، توسعه‌ی یک هویت منحصر به فرد با برند خودتان به شما کمک می‌کند تا در میان این همه شلوغی خودتان را به طور برجسته نشان بدهید و از رقبای‌تان متمایز شوید. از زیبایی‌شناسی گرفته تا بدنه‌ی‌ مشتریانی که با آن‌ها در ارتباط هستید، همگی به نحوه درک شما توسط مشتریان احتمالی که به دنبال خرید هستند کمک می‌کند.

ارزیابی هویت برندتان با شناسایی مشتریان هدف، اهداف کسب و کاری‌تان، یک زمینه‌ی احتمالی که راه‌حل شما به دست می‌آورد و شناسایی ارزش‌های مطابق با این مؤلفه‌ها مرتبط است. هویت برند به عنوان راهنمایی برای حفظ پایداری و ایجاد تصویری عمل می‌کند که می‌خواهید کسب و کارتان با آن در ارتباط باشد.

تلاش‌ها برای تقویت هویت برندتان با ارائه‌ی راهبردهای بازاریابی ارتباط تنگاتنگ دارد. با دانستن این‌که چه چیزی باعث می‌شود مشتریان هدف شما، ارزش‌ها، ایده‌آل‌ها و رفتارهای خود را نشان دهند، قادر خواهید بود تا کسب و کار خود را از یک سرویس یا کالاهایی که استفاده می‌شود، بالاتر ببرید و آن را تبدیل کنید به برندی که مشتریان و شرکا از آن راضی باشند.

۸. برخی کارها را اتوماتیک کنید

نیاز به بهره‌وری و کارآمد بودن اغلب مشکلی است که کسب و کارهای جدید در سراسر بازارها و صنایع قصد برطرف کردن آن را دارند. اطمینان حاصل کنید که راه‌حل پیشنهادی شما نسبت به آن‌چه که در بازار در دسترس است برای تأمین نیاز موجود کارآمدتر است.

امروزه بهره‌وری از طریق دیجیتالی شدن و فناوری‌های جدید حاصل می‌شود. در حالی که ممکن است محصول یا خدمات شما نوآوری جدیدی نداشته باشد، می‌توانید همان مفهوم اتوماسیون را در کلیه کارهای روزانه کسب و کارتان اعمال کنید.

با سرمایه‌گذاری در ابزارهای کوچک برای اتوماسیون در جایی که به نظر خودتان مناسب است، نرخ تبدیل را کوتاه کنید. در حالی که ممکن است در مراحل اولیه مجبور شوید از جیب‌تان خرج کنید، اما مزایای کل اتوماسیون برخی فرآیندهای خاص را ارزیابی کنید. برنامه‌های زیادی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید خطای انسانی را کم کنید.

۹. یاد بگیرید که نسل هزاره را مدیریت کنید

تیم شما نقش مهمی دارد در این‌كه آیا کسب و کارتان با سرعت زیادی پیشرفت می‌کند، یا با مشکل مواجه می‌شود و شکست می‌خورد. از این رو ضروری است در هنگام انتخاب تیم گزیده‌کار و استراتژیک باشید.

در تیم‌های کسب و کاری کوچک‌تر، اضافه کردن هر یک هم‌تیمی جدید می‌تواند بر نحوه‌ی تکامل فرهنگ سازمان شما تأثیر بگذارد.

امروزه، یاد گرفتن شیوه‌ی مدیریت هزاره‌ها به دلیل افزایش تعداد آن‌ها در نیروی کار، مهارتی است که همه به دنبال یاد گرفتن آن هستند.‌

طبیعتاً تصورات غلط زیادی در مورد این موضوع اتفاق می‌افتد و کسب و کارهای مختلف می‌توانند به خوبی از مهارت‌های منحصر به فرد این نسل استفاده کنند.

چند راه برای مدیریت یک تیم نسل هزاره:

– با ارتباطات باز، یک ساختار تیمی مشخص و بدون ابهام را تشویق کنید. خطوط حرفه‌ای و واضحی را بین سرپرستان و زیردستان حفظ کنید اما کانال‌های ارتباطی را باز نگه دارید تا از عدم وجود روندهای منفی اطمینان حاصل شود.

– بازخورد سازنده ارائه دهید. بیبی‌بومرها (نسل بعد از جنگ جهانی دوم) به دلیل رویکرد صریح و روشنی که در ارائه بازخورد داشتند، شناخته شده‌اند. از سوی دیگر، هزاره‌ها همیشه به شکلی که بتواند به عنوان نوعی انتقاد عمیق تعبیر شود، بازخورد نمی‌گیرند.

سازنده بودن با بازخورد این اطمینان را می‌دهد که ما نسبت به کارمندان نسل هزاره حالت حمایتی و مراقبتی نداریم بلکه چیزهایی را که باید بشنوند به آن‌ها می‌گوییم.

۱۰. شبکه‌ای از اتصال را حفظ کنید

به جای شروع کسب و کاری که جاه‌طلبانه و کاملاً مختل‌کننده‌ی زنجیره تأمین یا فرآیند در یک صنعت مربوطه باشد، با شرکت‌های دیگری که خدمات متفاوتی ارائه می‌دهند، اما همان مشتریان هدف شما را دارند، ارتباط برقرار کنید.

با ایجاد مشارکت، شما و آن کسب و کار دیگر به طور همزمان از طریق راه‌های خلاقانه برای این‌که مشتریان از محصولات و خدمات شما برای یک تجربه‌ی کاربری بهبودیافته استفاده کنند، رونق می‌گیرید.

تنها چالش موجود در بازار همیشه بهترین استراتژی نیست. همه‌ی افراد فرصت، پهنای باند یا ظرفیت مالی برای تسلط و انحصار یک بازار را ندارند. پتانسیل خود را برای ادغام در کسب و کارها و خدمات دیگر به عنوان فرصتی مناسب برای تلاش‌های بازاریابی مشترک با فعالیت‌های مشترک، هزینه‌های تقسیم و یک بانک اطلاعاتی مشتری تقویت شده به نفعِ همه در نظر بگیرید.

صرف نظر از مرحله‌ی فعالیت‌تان، همیشه به دنبال راه‌هایی برای گسترش شبکه‌ی خود باشید. با کسانی که نصایح ارزشمندی در زمینه‌ی صنعت خودتان برای شما دارند، در تماس باشید تا بتوانید از مشکلات و اشتباهات سنگین پرهیز کنید. با شرکت در رویدادهای برگزار شده در صنعت‌های متفاوت و جلسات غیررسمی، آگاهی از برند را تقویت کنید تا کسب و کارتان را به سمت نوآوری و بازنوآوری سوق بدهید.

یک ضرب‌المثل آفریقایی می‌گوید:

“اگر می‌خواهید سریع بروید، به تنهایی حرکت کنید. اگر می خواهید خیلی پیشرفت کنید، با هم بروید. ”

همکاری باعث می‌شود سریع‌تر به جایی که می‌خواهید برسید و رشد و پیشرفت بیش‌تری داشته باشید.

نوشته‌های مرتبط