10 سوال مصاحبه استخدام حسابدار و مشاغل حسابداری

سوال های مصاحبه استخدام حسابدار و مشاغل حسابداری عموما تلفیقی است از سوالاتی درباره‌ی مسائل حسابداری، مهارت‌ها حسابداری خودتان، و سوالات رفتاری که توانایی شما را به‌عنوان یک حسابدار نشان می‌دهد. اگر قرار است در آينده‌اي نزديک به يک مصاحبه شغلي برويد يا مي خواهيد با کارجويان شغل حسابداري مصاحبه داشته باشيد اين مقاله مي‌تواند به شما کمک کند.

قبل از هرچیز لازم است بدانید حسابداری چیست؟ حسابداری عبارت است از پردازش سیستماتیک شناسایی، ثبت، اندازه‌گیری، دسته‌بندی، تایید، خلاصه کردن، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی.

سوالات مصاحبه استخدام حسابدار

در ادامه فهرستی از متداول‌ترین سوالات مصاحبه استخدامی حسابداری آمده است:

۱. به‌نظر شما امروز بزرگترین چالش پیش روی حرفه‌ی حسابداری چیست؟

۲. با چه برنامه‌های حسابداری آشنا هستید؟

۳. مزایا و معایب بسته‌های مختلف حسابداری را که در آخرین شغل حسابداری‌تان استفاده کرده‌اید بیان کنید.

رپورتاژ

۴. هر فرآيند حسابداری را که توسعه داده‌اید یا به‌دنبال بهبود آن بوده‌اید تشریح کنید.

۵. زمانی را توصیف کنید که در شغل قبلی حسابداری‌تان به کاهش هزینه‌ها کمک کرده‌اید.

۶. زمانی را تشریح کنید که مجبور بودید از داده‌های رقمی یا نمودار برای متقاعد کردن مدیر استفاده کنید.

۷. زمانی را تشریح کنید که مجبور بودید به سختی کار کنید تا به یک مشتری یا ارباب رجوع سرویس خوبی ارائه کنید. شما چه کاری انجام دادید و نتیجه چه بود؟

۸. زمانی را تشریح کنید که با محدودیت زمانی مشخصی برای آماده‌سازی صورت‌های مالی یا گزارشات مواجه بودید. چگونه برخورد کردید؟ نتیجه چه بود؟

۹. وقتی گزارشات ماهیانه، ثبت تراکنش‌ها و غیره را انجام می‌دهید چطور اطمینان حاصل می‌کنید که جزئیات را فراموش نمی‌کنید و از دقت‌تان مطمئن هستید؟

۱۰. زمانی را تشریح کنید که مجبور بودید یک مسئله‌ی پیچیده‌ی حسابداری را به فردی توضیح دهید که هیچ‌گونه پیشینه‌ی حسابداری نداشته‌است. چطور به مخاطب‌تان کمک کردید شرایط را درک کند؟

نوشته‌های مرتبط