42 ایده رنگ کردن و تزیین تخم مرغ هفت سین 1402 سال خرگوش

رنگ کردن و تزیین تخم مرغ که از دیرباز یکی از رسوم زیبا و کهن شب عید نوروز زینت بخش سفره هفت سین بوده است علاوه بر ایران و در جشن باستانی نوروز، در عیدهایی مانند عید پاک غربی ها نیز انجام می شود. دراین نوشتار از بازده قصدداریم تا یکی از کاربردی ترین مطالب مد و دکوراسیون بازده درباره ۴۲ ایده رنگ کردن و تزیین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ سال خرگوش را برای شما به تصویر بکشیم. با ما همراه باشید.

فلسفه تخم مرغ رنگی سفره هفت سین

رنگ کردن و تزیین تخم مرغ هفت سین به زیبایی و هنر و خلاقیت هرچه تمام تر توسط اعضای خانواده صورت می گیرد و گاه با مواد طبیعی مثل پوست پیاز، لبو، پوست انار، زرد چوبه و … و گاه با مواد مصنوعی مانند مداد رنگی، لاک ناخن، اکلیل، آبرنگ و … انجام میگیرد. اما فلسفه گذاشتن تخم مرغ رنگی سر سفره هفت سین برطبق بیشتر متون کهن به جا مانده این است که چون تخم و تخمه نمادی از نطفه و نژاد است و در روز جشن تولد آدمیان تخم مرغ، تمثیلی از نطفه و باروری است که بزودی باید جان بگیرد تا زایش کیهانی انجام پذیرد. پوست تخم مرغ نیز نمادی از آسمان و طاق کیهان است. بنابر اسطوره ها میترا از تخم کیهانی به وجود آمده است.

زیباترین ایده ها برای طرح تخم مرغ سفره هفت‌سین

امیدواریم این مطلب ۴۲ ایده رنگ کردن و تزیین تخم مرغ هفت سین ۱۴۰۲ سال خرگوش برایتان جالب بوده باشد و سال بسیار خوبی در پیش داشته باشید.

شاید مطالعه این مطالب هم برایتان جالب باشد

رپورتاژ

ایده تزیین سفره هفت سین ساده و کم خرج و خلاقانه در ۱۴۰۲

تزیین سفره هفت سین ۱۴۰۲: ایده های ساده و شیک تا لاکچری و پرزرق و برق

خرید عید نوروز: ۱۰ توصیه کاربردی برای انجام خریدهای سال نو

عید نوروز: ۱۰ توصیه مفید و کاربردی برای شروع سال نو

خواص آجیل: ۲۰ خاصیت باورنکردنی انواع آجیل برای سلامتی و زیبایی

آموزش کاشت سبزه نارنج در تنگ ماهی، خاک گلدان و ظرف های هفت سین

تست شخصیت شناسی گل مورد علاقه: یک گل را انتخاب کنید تا شخصیت تان را حدس بزنیم!

 

نوشته‌های مرتبط