خرید عید نوروز: 10 توصیه کاربردی برای انجام خریدهای سال نو

این بی‌نظیرترین زمان از سال است – فصل خرید عید نوروز . لبخند بچه‌ها را در صبح روز سال نو تصور کنید که به خاطر انتخاب خوب و بی‌نقص شما برای خرید هدیه‌ی مناسب هنگامی که زیر لب آوازکنان و شاد قفسه‌های فروشگاه را بالا و پایین می‌کنید شکل گرفته است!

ما بعضی از توصیه‌ها و پیشنهادهای مفید و خوب را برای‌تان فراهم آورده‌ایم تا با استفاده از آن‌ها استرس خرید در این فصل را پشت سر بگذارید و بتوانید انتخاب‌هایی خوب و مقرون به صرفه داشته باشید. بعضی از این توصیه‌ها و ترفندها را بردارید و برای خرید تخصصی شب عید راهی بازار شوید که واقعا به شما کمک می‌کند موقعی که برای خرید بیرون رفته‌اید کارها برای‌تان بسیار آسان‌تر بشوند و به این ماجراجویی خود جنبه‌ی سرگرمی و لذت ببخشید.

توصیه های کاربردی برای خرید عید نوروز

۱. خرید اینترنتی را شروع کنید

خرده فروشان اصلی و عمده مانند دیجی‌کالا، شیپور، دیوار و … اخیرا یک نوع حراج به نام حراجمعه راه اندازی کرده‌اند. یک شروع پرشی برای خرید تعطیلات داشته باشید و لوازم خانگی، لوازم برقی، و اسباب‌بازی‌ بچه‌ها را بدون آنکه لازم باشد شیرجه بزنید توی شلوغی و ازدحام استخوان خرد کن حراجمعه انتخاب کنید. با انجام این کار خیلی از دردسرهای‌تان کمتر خواهد شد و با آرامش و فرصت بیشتری می‌توانید دست به تصمیم گیری‌های بهتری نیز بزنید.

۲. به دنبال ایده‌های ناب رسانه‌های اجتماعی را بگردید

همه‌ی ما این تجربه را داشته‌ایم: هدیه‌ای تمام عیار و بی‌نقص می‌خواستیم، اما نهایتا دست خالی بیرون آمدیم! در نظرسنجی جدید انجام شده توسط McKinsey & Company دریافته‌اند که ندانستن اینکه چه چیزی باید خرید نگرانی شماره‌ی یک خریدارانی است که وارد فصل تعطیلات عید نوروز می‌شوند. اما رسانه‌ی اجتماعی برای نجات دادن‌مان آماده است. یک نگاه سریع به پروفایل رسانه‌ی اجتماعی یکی از عزیزان‌تان می‌تواند الهامات آسانی به شما بکند – فقط کافی‌ است سراغ اینستاگرام یا فیسبوکش بروید و به پست‌هایی که اخیرا لایک کرده‌اند و ارسال کرده‌اند نگاهی بیندازید تا بهترین ایده‌ها دست‌تان بیاید.

عید نوروز: ۱۰ توصیه مفید و کاربردی برای شروع سال نو

۳. فهرست تهیه کنید

یک دلیل هست که عید هر سال چنین فهرست مفصل و بلندبالایی شکل می‌گیرد – چون باعث می‌شود خرید نوروز خیلی راحت‌تر و سرراست‌تر انجام شود. شما را نمی دانم، اما من یکی اگر یادداشت نکنم نصف هدایا و خریدهایم را فراموش خواهم کرد. به جای رویه‌های معمول و دردسرهای رایج برای تهیه فهرست و چک کردن گاه و بی گاه و رفت و برگشت های مشقت آور بهتر است از اپلیکیشنی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد خرید و مخارج‌تان را با دریافت کننده‌ی هدیه سازمان دهی کنید. نکته: این برنامه دارای گذرواژه‌ی امنیتی است تا اگر حواس تان نبود بچه‌ها نتوانند به آن سرک بکشند.

۴. کمی رو به جلو حرکت کنید و بیشتر کنکاش کنید

اکثر آدم‌ها خرید تعطیلات‌شان را با آنچیزی آغاز می‌کنند که همان اول کار پشت ویترین مغازه چشم‌شان را می‌گیرد، اما امسال بیایید این سنت قدیمی و کلیشه‌ای را کنار بگذاریم. مطمينا فروشنده‌ها همیشه‌ چیزهای آس و ناب‌شان را پشت ویترین نمی‌گذارند. پس اتفاقا اگر به داخل مغازه ورود کنید و آن پشت و گوشه کنار مغازه را خود بگردید گزینه‌های بسیار مطلوب‌تر و بهتری برای خرید پیدا خواهید کرد!

رپورتاژ

۵. طرح خریدتان را مانند یک عملیات نظامی برنامه‌ریزی کنید

خب فکر می‌کنید خریدتان را جمع و جور کرده‌اید، و بعد می‌فهمید هنوز یک سری هدیه برای میهمان‌هایی که روز عید به منزل‌تان می‌آیند لازم دارید. زمانی برای حمل و نقل و ارسال وجود ندارد، در نتیجه خودتان راهی بازار می‌شوید. وقتی این اتفاق می‌افتد، برای به حداقل رساندن استرس از قبل برنامه ریزی کنید. نقشه‌ی مغازه‌هایی که قصد دارید سر بزنید را در بیاورید، آنچه قرار است از هر مغازه بخرید و ترتیب خرید آن‌ها و این که می‌خواهید چقدر و چه موقع در هر مکانی توقف کنید را مشخص نمایید.

۶. پول خرج کنید، پول‌تان را پس بگیرید

بله! می‌توانید بدون هیچ تلاش اضافی پول‌تان را پس بگیرید و این کار به این شکل میسر است که اجازه بدهید تکنولوژي برای تان کار را انجام بدهد. اینترنت و شبکه های خرید آنلاین به درد همین روزها می خورند که شما هزاران کوپن خرید و تخفیف را بالا پایین کنید و بهترین شان را انتخاب کنید.

۷. بگذارید مزایا و فایده‌ها در انتخاب کمک‌تان کنند

کارشناسان صدها اسباب بازی را از نظر امنیت، کیفیت و فایده‌های آموزشی بررسی کرده‌اند. سپس، ما از یک سری کودک دعوت کردیم به آزمایشگاه بیایند و جالب‌ترین اسباب بازی های محبوب‌شان را انتخاب کنند.

ما هم به شما توصیه می‌کنیم از فروشگاه های معتبری که در صدر فهرست بهترین اسباب‌بازی فروشی های کشور و شهرتان قرار دارند خرید کنید چون بی شک لوازم و عروسک‌های آن ‌ها از نظرهای مختلفی تایید شده و دارای کیفیت و استاندارد بالا و جهانی هستند. می‌توانید با مراجعه به اینترنت مواردی از این فروشگاه های با کیفیت را پیدا و از آن‌ها خرید کنید.

۸. از حمل رایگان بهره ببرید

در تقویم‌تان روزهایی که حمل و نقل رایگان در خرده فروشی های بزرگ و کوچک ارائه می‌شود و شرکت‌ها با رسیدن شب عید تحویل قطعی و مطمئن هدایا و خریدهای شما را تضمین می‌کنند علامت بزنید. این کار به ویژه برای فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی مفید است که عموما چنین خدمتی را ارائه نمی‌کنند، در نتیجه اگر چشم‌تان جنس خرده فروشی را گرفته است که چنین کاری نمی‌کند، پیش از زدن دکمه‌ی خرید بررسی کنید ببینید آیا حاضر به مشارکت در چنین کاری هستند. و برای کسانی از ما که در خرید عید تعلل می‌کنیم، ضمانت تحویل هم خالی از لطف نخواهد بود و ضرری ندارد!

۹. با هدایای‌تان بخشش کنید

اگر برای شخصی می‌خواهید خرید انجام دهید که معمولا خرید کردن برایش سخت است، بهتر است به جای آن از طرف‌شان کار خیری انجام بدهید. کلیک چند دکمه به صورت آنلاین می‌تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند و هیچ پولی هم صرف هدیه‌ای نخواهد شد که آن شخص هیچ وقت از آن استفاده نکند. پول‌تان را با فکر و ملاحظه خرج کنید، کمی حساب و کتاب کنید همه‌ی جوانب را بسنجید و بعد آن را به بهترین شکل ممکن به کار بگیرید.

۱۰. به جای خرید از مراکز خرید از خیابان‌های اصلی خرید کنید

اگر نمی‌توانید با شلوغی مراکز خرید در تعطیلات عید نوروز کنار بیایید، به جای آن از همسایگان‌تان حمایت کنید و از کسب و کارهای کوچک محله‌ی خودتان خرید کنید. برای این کار بهتر است هفته‌ها یا روزها قبل از فرار رسیدن عید فروشگاه‌ها و مغازه‌های خیابان اصلی محل زندگی‌تان را بررسی کنید و زیر نظر بگیرید تا در وقت مقتضی راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید خریدهای مد نظرتان را انجام بدهید.

نوشته‌های مرتبط