۵ راز برندسازی که هر کسب و کار باید بداند

برندسازی همواره رابطه میان مشتری و محصول یا رابطه مشتری و برند نیست، بلکه برندسازی به خلق ارزش برای مشتری می انجامد و هر آنچه را که از هویت برند شما نیاز است در اختیار مشتری می گذارد تا تجربه کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا از پنج راز برندسازی برای شما بگوییم که هر کسب و کاری باید بداند.

۱- به شیوه های عاقلانه و اصولی جلب توجه کنید

برای اینکه نام برند شما سر زبان ها بیفتد، نیاز به جلب توجه دارید. دانش و وقت کافی برای جلب توجه بین مشتریان و مخاطبان به دست آورید و از روش های عاقلانه برای این جلب توجه استفاده کنید. یادتان باشد تبلیغات منفی راه سریعی برای مشهور شدن شما است اما بهترین راه نیست. حتماً یادتان هست در این چند ماه اخیر چند برند ناشناخته با استفاده از فضاسازی های رسانه ای و تبلیغات منفی سعی در برندسازی برای خودشان کردند و البته مدت محدودی هم افزایش فروش داشتند اما به سرعت به قعر جدول علاقه مندی مردم سقوط کردند.

۲- یک خبرنامه مخصوص کسب و کارتان آماده و منتشر کنید

درست مثل وبلاگ، خبرنامه های ایمیلی می توانند کمک کنند در بازار مقصد علاقه و اعتماد ایجاد کنید. فرستادن یک پیام مختصر، مفید و شفاف به فهرست مخاطبان ایمیل تان از طریق راه ارتباطی کاربردپسند می تواند به آنها کمک کند برندتان را به خاطر بسپارند.

اگر به خودتان زحمت ندهید با مشتریان تان در تماس باشید، آنها را به به رقیب تان واگذار کرده اید. از آنجا که بیشتر افراد قبلا در برابر خبرنامه های ایمیلی مقاوم شده اند، ایجاز ضروری است. مطمئن شوید پیام برای مخاطبان شما به خوبی طراحی شده و فراخوانی قوی و شفافی در بردارد.

۳- مهم ترین راز برندسازی، فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی است

رپورتاژ

در دنیای کنونی بدون حضور در شبکه های اجتماعی نمی توانید برندسازی کنید. رسانه های اجتماعی تبدیل به دروازه ای شده اند که مشتریان می توانند از طریق آنها بیشتر درموردتان بدانند.

این نه تنها ابزاری فوق العاده برای افزایش بازشناسی برند است، بلکه سریع ترین راه برای انتقال پیام برندتان به مخاطب مدنظر است. مطمئن شوید از آن به درستی استفاده می کنید. از آنجا که همه در رسانه های اجتماعی حضور دارند، خودتان را از دیگران متمایز کنید، دنبال کننده ها را با مطالب باکیفیتی مشغول کنید که توصیه، پیشنهاد یا حتی داستان هایی با جنبه های انسانی ارائه می کنند.

۴- داستان جذابی برای برند خود روایت کنید

یکی از مؤثرترین راه ها برای افزایش بازشناسی برند تسلط بر هنر داستان سرایی است. مشتری های بالقوه نیاز دارند قبل از اینکه به برندی اعتماد کنند، داستان آن را بدانند. بدون داستان، رساندن پیام تان به مخاطبان موردنظر دشوار خواهد بود.

لازم نیست داستانی با جزییات کامل بسازید تا مشتریان دوست تان داشته باشند. شما داستانی احتیاج دارید که بازار هدف را مخاطب قرار دهد و به آنها اجازه دهد شخصی را که پشت آن برند است ببینند. آدم ها عموما داستان  های مربوط به شکل گیری و خاستگاه هرچیز را دوست دارند، پس با این  شروع کنید که چرا و چگونه فکر ساختن این برند به ذهن تان خطور کرد.

۵- لوگو، تصویر، نماد و عناصر گرافیکی زیبایی برای برندتان به کار بگیرید

شاید خیلی ابتدایی به نظر برسد، ولی کارشناسان کسب و کار معتقدند داشتن لوگوی منحصربه فرد به اندازه نقل داستان مناسب اهمیت دارد. کافی است سعی کنید همه برندهای مورد علاقه تان را در نظر بیاورید و تجسم کنید اگر لوگوی تصویری خاص خودشان را نداشتند الان کجا بودند. قطعا وضعیت کنونی را نداشتند، داشتند؟

بنابراین پرسش این است دقیقا چه چیزی باعث می شود یک لوگو معرکه باشد؟ ساده است. باید منحصربه فرد و خوش ترکیب باشد و بتواند در یک نگاه گویای داستان برندتان باشد. لوگوی شما در تصمیم  آدم ها به خرید مؤثر است و به پروش نگرش نهایی به سوی برندتان کمک می کند. شما نباید هنگام ایجاد تأثیر در نخستین نگاه مناسب ضعیف عمل کنید.

نوشته‌های مرتبط