کسب و کار در گرجستان: ۱۰ فرصت ایجاد کسب و کار کوچک در گرجستان

اگر به کسب و کار در گرجستان فکر می کنید ، در ابتدا می بایست اطلاعاتی در خصوص فرهنگ این کشور و مشاغل و صنایعی که بیشتر مورد استقبال قرار می می گیرد را داشته باشید. ما در این نوشتار 10 فرصت ایجاد کسب و کارهای کوچک در گرجستان را در پیشنهاد می دهیم. خواندن این مطلب را در سایت کسب و کار بازده از دست ندهید.

در قرن ۲۱، دوره‌ی سرگشتگی و آشفتگی گرجستان بعد از انقلاب گل رز در ۲۰۰۳ به پایان رسید که در کشور تغییرات اساسی ایجاد کرد و اصلاحات دموکراتیک و اقتصادی عمده‌ای اعمال کرد که هدف آن‌ها الحاق گرجستان به ناتو بود و در عین حال افزایش میزان نزدیکی‌اش به اتحادیه ی اروپا و ایالات متحده.

گرجستان

در حال حاضر، گرجستان به عنوان یکی از بهترین کشورها برای انجام راحت کسب و کار به حساب می‌آید و در رتبه بندی «انجام کسب و کار ۲۰۱۸» بانک جهان مقام نهم را دارد، چهارمین مکان راحت برای شروع کسب و کار و دومین کشور برتر به لحاظ حقوقی برای حمایت از حقوق اقلیت سرمایه‌گذاران است. به علاوه، به عنوان یکی از امن‌ترین کشورهای شرق اروپا، گرجستان پایین‌ترین نرخ جرم و فساد را در منطقه دارد.

طی دهه‌ی گذشته، گرجستان به رشد خود پایبند بوده است و پیوسته شکوفایی سرمایه‌گذاری را بهبود بخشیده است چون کشور به روی سرمایه‌گذاری خارجی باز است، این سرزمین همچنین از طریق توافق تجارت آزاد داد و ستد را آزاد کرده و در عین حال شکوفایی استارت آپ‌ها و کسب و کارها را در کشور رونق بخشیده و تسهیل کرده است. اصلی‌ترین عوامل اقتصادی در گرجستان بخش‌هایی مانند کشاورزی، انرژي، حمل و نقل، مستقلات، گردشگری و … هستند.

۱. مرغداری

کشاورزی در گرجستان کسب و کار پر سودی است چراکه گستره‌های عظیمی از زمین‌های حاصلخیز دارد، این بخش بیش از نیمی از نیروی کار کشور را در اختیار دارد. به ویژه، مرغداری در گرجستان به لحاظ سودآوری رتبه‌ی بسیار بالایی دارد. اگر به این کسب و کار علاقمند هستید، حتما به فکر کار در حوزه‌ی مشتریان بلند مدت و بزرگ‌مقیاسی باشید مانند هتل‌ها و رستوران‌ها که قدر تامین کنندگان محلی را می‌دانند.

۲. کافی شاپ

گرجستان در سرتاسر کشور مکان‌های حیرت‌انگیزی برای انواع مختلفی از موسسات دارد با نگرش‌های عالی و پتانسیل مشتریان زیاد در اماکن گردشگری. با سرمایه‌ی استارت آپ پائین و اشتیاق به تحویل خدمات عالی راه‌اندازی کافه‌ها یا رستوران‌ها در گرجستان تصمیمی عالی است چون گرجستان از کار کردن در حوزه‌ی اجتماعی و اماکن عمومی استقبال می‌کند، در نتیجه این کسب و کاری است که بازدید کنندگان زیادی را جذب خواهد کرد. این صنعت به ویژه برای مالکان کسب و کارهای کوچک بالقوه جالب است چون به سرمایه‌ی اولیه‌ی بزرگی نیاز ندارد و ثبت چنین کسب و کاری راحت است.

۳. خدمات مشاوره‌ی گردشگری

گرجستان دروازه‌‌ای برای بسیاری از کشورهای آسیای مرکز است و ارائه‌ی خدمات مشاوره‌ی گردشگری همیشه در اماکنی که گردشگری یکی از بخش‌های اقتصادی اصلی به شمار می‌رود ایده‌ی خوبی است. گرجستان اماکن گردشگری زیبا، پیست‌های اسکی، سواحل بی‌نظیر بسیاری دارد و بعضی از آن‌ها حتی در فهرست میراث یونسکو قرار دارند. فایده‌ی دیگر آن است که فقط به یک مدرک گردشگری احتیاج دارید که به شما اجازه می‌دهد کسب و کار کوچک خودتان را  راه بیندازید. این مدرک یا گواهی را راحت می‌توان گرفت، اما داشتن سطح مشخصی از تجربه و سابقه نیز در این میان حائز اهمیت است.

۴. پرستاری از سالمندان در منزل

کسب و کار پر رونق و سودآور دیگر که می‌توان در گرجستان راه اندازی کرد پرستاری از سالمندان در منزل است. حتی با آنکه گرجستان کشوری سنتی است که در حال گذار است، و روند پرستاری در منزل در حال افزایش است چون بسیاری از سالمندان می‌خواهند روزهای اواخر عمر خود را در آرامش سپری کنند و لذت ببرند. وقتی به عنوان یک پرستار آموزش ببینید و مجوز داشته باشید، در آن صورت بهتر است به فکر شروع کار پرستاری سالمندان در منزل باشید. یک چیز خوب درباره‌ی این نوع کسب و کار در گرجستان آن است که می‌توانید کسب و کار خودتان را هم در نواحی شهری و هم روستایی راه اندازی کنید و شاهد شکوفایی آن باشید.

رپورتاژ

۵. داروخانه و فروشگاه‌های بهداشت و سلامت

اگر یک داروشناس/داروساز هستید و مجوز دارید، به دنبال شروع و راه اندازی داروخانه و فروشگاه لوازم بهداشتی و درمانی خود باشید. حقیقت آن است که داروخانه و لوازم درمانی یکی از کسب و کارهایی است که می‌تواند در هر بخشی از جهان به بقای خود ادامه بدهد. هرچند صنعت دارو در گرجستان به شدت تحت نظارت قانون و مقررات است، اما این حقیقت همچنان باقی است که بسیار سودآور است. یکی از فایده‌های این کار در گرجستان این حقیقت است که رقابت زیادی وجود ندارد که همین امر باعث می‌شود بتوانید فهرستی بی پایان از مشتریان داشته باشید.

۶. رستوران و کافه

راه اندازی رستوران و کافه هم همچنان یکی از کسب و کارهای بسیار سودآور است که یک کار آفرین می‌تواند در گرجستان به راحتی برپا کند. اگر تمام کاری که برای برپایی این نوع کسب و کار در زمینه‌ی آشپزی، کافه‌داری، پیش خدمتی باید انجام دهید بدانید و بشناسید، آن وقت به نفع شما خواهد بود که با سرمایه گذاری در گرجستان در زمینه‌ تاسیس رستوران و کافه کار خود را شروع کنید. تمام آنچه نیاز است انجام دهید آن است که مطمئن شوید رستوران و کافه‌ی شما در جای خوبی واقع شده، تبلیغات خوبی صورت گرفته است و به طور قطع هر زمان مشتریان کافی جذب خواهید کرد.

۷. دفتر حقوقی

اگر وکیل کارآزموده‌ای هستید و می‌خواهید رئیس خودتان باشید، بهتر است به فکر راه‌اندازی دفتر وکالت خود باشید. حقیقت آن است که هزاران انسان هستند که می‌توانید کارهای حقوقی آن‌ها را در گرجستان انجام بدهید. فقط مطمئن شوید که خدمات حقوقی‌تان مقرون به صرفه باشد تا درصد بیشتری از مردم بتوانند از عهده‌ی آن برآیند.

۸. خدمات خشک شویی

راه اندازی یک خدمات خشک شویی نیز کسب و کار کوچک دیگری است که یک کارآفرین می‌تواند با استرس کم یا بدون هیچ استرسی و با سرمایه‌ی استارت آپی کم شروع کرد. اگر به دنبال شروع کسب و کارهای کوچک در گرجستان هستید، پس بهتر است به فکر شروع کار و کاسبی خدمات خشک شویی برای خودتان باشید. به راستی کسب و کار سود آوری است به ویژه اگر در زمینه‌ی بازاریابی جسور باشید.

۹. مرکز تناسب اندام

مراکز تناسب اندام بخش جدایی ناپذیری از هر کشوری در جهان است، فارغ از اینکه درباره‌ی کشورهای توسعه یافته صحبت کنیم یا در حال توسعه، مراکز تناسب اندام فهرست‌های بلند بالایی برای عضویت دارند که یعنی یک ماشین سود دهی پر رونق هستند. اگر شما کسی هستید که به سلامتی و ورزش علاقمند است، باید قطعا به فکر راه اندازی مرکز تناسب اندام در گرجستان باشید چون در این کشور می‌تواند از تسهیلات تمرین تناسب اندام زیاد و اضافی استفاده کنید.

۱۰. کسب و کار مستقلات

صنعت مستقلات یکی از عمده کارهای اقتصادی در گرجستان به حساب می‌آید و همچنان هم در حال رشد است. کارگزاران مستقلات در گرجستان سود و ثروت خوبی نصیب‌شان می‌شود، اگر شما هم به املاک، خانه‌های زیبا، و بازاریابی علاقمند هستید، این کار می‌تواند همان شغل مورد نظرتان باشد. راه‌های بسیاری وجود دارد که یک سرمایه‌گذار می‌تواند در این صنعت حضور پیدا کند؛ می‌توانید به عنوان یک پیمانکار ساختمان یا کارگزار معاملات ملکی وارد عمل شوید. خلاصه آنکه به هر طریقی وارد این عرصه شوید، شانس آن را دارید که پول و پله‌ی خوبی به جیب بزنید.

۱۰۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم

منبع businesssetup
نوشته‌های مرتبط